Gå til innhold

Skravletråd for studenter


Sugar&Spice

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hvordan Canvas er i forhold til fronter/itslearning? Vi skal begynne med det neste år, og jeg synes egentlig fronter har vært helt fantastisk. Fatter ikke at de kan bytte det bort.

Anonymkode: 6faa3...609

Jeg har nå brukt canvas i ett fag og fronter i noen andre, og synes det er helt greit. Det jeg savner i canvas er "dagens" dvs siste filer som er lagt til, og det at man kan huke av flere filer på en gang i fronter og trykke last ned. Annet enn det er det mer moderne. Kunngjøringene og diskusjonsforumet synes jeg er bedre enn på fronter. Jeg går på UiO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen som vet hvordan Canvas er i forhold til fronter/itslearning? Vi skal begynne med det neste år, og jeg synes egentlig fronter har vært helt fantastisk. Fatter ikke at de kan bytte det bort.

Anonymkode: 6faa3...609

Jeg liker Canvas. Stort pluss at det følger med en app som jeg synes fungerer veldig fint! En stor forskjell er at foreleser selv lager emnesiden som kan inneholde forside + ulike undersider/linker. Dette fungerer veldig bra helt til du har 6 ulike lærere med ulike stiler. Da kan det bli forvirrende å vite hvor du finner alt. Men tror de fleste samkjører slik at det blir noglunde likt. Er mye mer innom canvas enn jeg var på fronter, synes alt ligger lett tilgjengelig når jeg ført ble vant med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hvordan Canvas er i forhold til fronter/itslearning? Vi skal begynne med det neste år, og jeg synes egentlig fronter har vært helt fantastisk. Fatter ikke at de kan bytte det bort.

Anonymkode: 6faa3...609

Jeg elsker Canvas. Har brukt det et semester nå. Mye mer oversiktlig en Fronter, som jeg egentlig aldri helt ble venner med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

D-en min ble satt opp til B etter at jeg sa fra! (fra 58 til 66). Jeg har A i snitt og de syntes ikke det stemte, så den ble rettet på nytt av en annen. Veldig glad for ar jeg sa fra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Linaria said:

D-en min ble satt opp til B etter at jeg sa fra! (fra 58 til 66). Jeg har A i snitt og de syntes ikke det stemte, så den ble rettet på nytt av en annen. Veldig glad for ar jeg sa fra! 

Så bra og gratulerer! :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
2 hours ago, godjenten said:

Så bra og gratulerer! :nordvesta:

Takk! Jeg skjønner at dette med A i snitt kan virke litt høyt på pæra og sånn, men det hadde vært skikkelig dritt om det glapp på grunn av en vikar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hører dere på musikk når dere leser/jobber med fag? Jeg er nysgjerrig på hva som får folk til å konsentrere seg?

Selv kommer det an på humøret, men har erfart at EDM-sjangeren ikke funker, da jeg blir så gira og får mer lyst til å dra ut og være sosial, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, vaarinn skrev:

Hører dere på musikk når dere leser/jobber med fag? Jeg er nysgjerrig på hva som får folk til å konsentrere seg?

Selv kommer det an på humøret, men har erfart at EDM-sjangeren ikke funker, da jeg blir så gira og får mer lyst til å dra ut og være sosial, haha.

Trikset er å ikke ha noe bra på ørene. Ingen tekst som gjør at du "synger med", og ingen fengende melodi.

Jeg hører på et album jeg fant på Spotify som heter "study music". SYKT kjedelig musikk, men du kommer inn i ei privat studieboble, og alt støy på biblioteket blir utelatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quote

Takk! Jeg skjønner at dette med A i snitt kan virke litt høyt på pæra og sånn, men det hadde vært skikkelig dritt om det glapp på grunn av en vikar.

Du er ikke høy på pæra, du jobber hardt og fortjener det resultatet du får - selvfølgelig skal man klage om man er uenig i karakter. Bra jobba!

Har vært på gruppe med latsabber hele våren nå og er skitlei folk som ikke vil prøve å få A/B.. neida, om å gjøre så LITE SOM mulig. Får lyst til å grine av det, heldigvis bare eksamen igjen nå og den er individuell 😄

Anonymkode: 2b5d3...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
2 hours ago, AnonymBruker said:

Du er ikke høy på pæra, du jobber hardt og fortjener det resultatet du får - selvfølgelig skal man klage om man er uenig i karakter. Bra jobba!

Har vært på gruppe med latsabber hele våren nå og er skitlei folk som ikke vil prøve å få A/B.. neida, om å gjøre så LITE SOM mulig. Får lyst til å grine av det, heldigvis bare eksamen igjen nå og den er individuell 😄

Anonymkode: 2b5d3...3b8

Haha, noe av det verste jeg visste var å jobbe i gruppe med folk på VGS og de bare "hvilken karakter satser vi på" .. altså... vi satser på å gjøre det absolutt beste vi kan, også håper vi at karakteren blir så høy som mulig.

Skjønner godt at du blir lei gruppearbeid på universitetet. Jeg har heldigvis bare gjort det én gang på fem år, og da fikk vi ikke karakter, så det gikk greit. Nå er det bare masteroppgaven igjen her. Ferdig i august!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2018 den 15.16, vaarinn skrev:

Hører dere på musikk når dere leser/jobber med fag? Jeg er nysgjerrig på hva som får folk til å konsentrere seg?

Selv kommer det an på humøret, men har erfart at EDM-sjangeren ikke funker, da jeg blir så gira og får mer lyst til å dra ut og være sosial, haha.

Nå som jeg jobber med økonomioppgaver har jeg på radioen :) Hører på P4 nå, synest det er utrolig koselig. Kommer jo både gamle og nye sanger, i tilllegg til nyheter og at det blir diskutert ulike temaer. Føler jeg har "selskap" når jeg sitter her alene 😀

Men er det lesefag så blir radio ofte litt for mye. Så det varierer jo veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver masteroppgave, tærer på siste reserven nå as.

Anonymkode: a34d1...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver masteroppgave og jeg er sååååååå lei. Under tre uker igjen, heldigvis, 

Anonymkode: 09452...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.5.2018 den 15.16, vaarinn skrev:

Hører dere på musikk når dere leser/jobber med fag? Jeg er nysgjerrig på hva som får folk til å konsentrere seg?

Selv kommer det an på humøret, men har erfart at EDM-sjangeren ikke funker, da jeg blir så gira og får mer lyst til å dra ut og være sosial, haha.

Har du prøvd noisily, lo-fi hiphop eller sånn "musikk" som er til for å konsentreres seg (type "white noise")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke motivere meg selv til å lese, er så slitsomt å være alvorlig psykisk syk samtidig som man er student =(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Cavia said:

Har du prøvd noisily, lo-fi hiphop eller sånn "musikk" som er til for å konsentreres seg (type "white noise")

Nei, har kun prøvd klassisk, uten vokal, og det funker av og til. Dette må jeg sjekke ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, solsnartsommer said:

Klarer ikke motivere meg selv til å lese, er så slitsomt å være alvorlig psykisk syk samtidig som man er student =(

Det er vanskelig nok som det er å være student, selv når man er frisk, så det høres litt slitsomt ut å være alvorlig psykisk syk samtidig ja. Håper det går fint for deg likevel, god bedring! ❤️Sitter selv og prøver å motivere meg på youtube med diverse motivasjonsvideoer, i håp om at motivasjonen kommer snikende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, vaarinn skrev:

Det er vanskelig nok som det er å være student, selv når man er frisk, så det høres litt slitsomt ut å være alvorlig psykisk syk samtidig ja. Håper det går fint for deg likevel, god bedring! ❤️Sitter selv og prøver å motivere meg på youtube med diverse motivasjonsvideoer, i håp om at motivasjonen kommer snikende.

Tusen hjertelig takk ❤️ lykke til med motivasjonen du også, det er virkelig ikke enkelt det der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste gruppearbeid nå, og jeg gjør alt alene fordi hun jeg er på gruppe med ikke har begynnt med de ande innleveringsoppgavene. Foreleseren må da vite at folk har en tendens til å vente til siste liten med slike ting? Fremføring på tirsdag, levere temaoppgave på 2500 ord (pluss/minus 500), og logg med skriveoppgave (som han forventer blir rundt 16-17 sider) på torsdag. Presentasjon av temaoppgaven på fredag. Eksamen neste uke. Det blir alt for mye på en gang.

Jeg vet ikke om jeg forstår faget godt nok. Lærer bedre på egen metode fremfor å skrive logg altså.

Og så skal vi ha samme foreleser igjen til høsten. Da blir det sikkert samme kjøret med logg, temaoppgave og masse obligatoriske gruppepresentasjoner og jeg blir sikkert fast med hun samme dama igjen. Nei faen heller. Gleder meg ikke akkurat.

Anonymkode: 6faa3...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste eksamen i morgen i mitt verste fag (Programmering), og jeg er merkelig rolig i dag. Har lest litt og skal bruke ettermiddagen på å gå gjennom notater. Vi har lov til å ta med notatene, kanskje derfor jeg er rolig? 😂

Gleder meg så til å bli ferdig, er spent på karakterer fra andre eksamener og har masse morsomme og produktive planer for sommeren (første sommeren på flere år uten stress og jobb, så den skal NYTES!) Eller blir nok litt stress med alle planene, men i år er det ting jeg faktisk gleder meg til og VIL gjøre, så det blir morsomt stress.

Har liste med filmer jeg vil se, bøker som skal leses, øvelseskjøring, grilling, tegning, tur til Trondheim, skriving på bok, osv. Blir hektisk sommer men jeg gleder meg til å være produktiv!

Anonymkode: 2f074...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...