Gå til innhold

Skravletråd for studenter


Sugar&Spice

Anbefalte innlegg

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Buhu... vi har 8. Hvert semester.

Anonymkode: 059c8...370

Jeg har 1 i året.

Anonymkode: 96d33...d7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ugh, skjønner ikke hvorfor jeg alltid må prokrastinere sånn. Jeg har to essays som skal leveres i morgen kveld, jeg er halvferdig med nummer 1. Braaa. Men det kommer til å gå bra, jeg trenger liksom adrenalinet for å komme skikkelig igang 😅

Anonymkode: c1962...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh! Har valgt et alt for stort tema til del 1 på eksamen! 

Klarer ikke samle trådene og har allerede sløst bort 1,5 dag :( 

Det skal kun være konkrete ting her siden det skal være et foredrag på 10 min.

Har muntlig eksamen... Etter foredraget kommer alle de lure spørsmålene fra sensor og lærer😩

 

Gi meg styrke!!!

Anonymkode: a173b...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2018 den 17.47, AnonymBruker skrev:

Masse lykke til videre med studiehverdagen. Håper du også du får det bedre med deg selv med tiden. Det skal ikke være lett... :blomst:

Anonymkode: dd452...72f

Tusen takk for det ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Fortsatt ikke begynt på masteroppgaven, men skal til Norge i morgen for å finne noen kilder på UiO. Har vært litt treig, ja, men vi var ikke ferdige med studiene før begynnelsen av mai og jeg har virkelig trengt en liten "ferie". Har brukt tida til å jobbe masse da, men med jobb, som jeg får penger for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart eksamen nå og blir deilig å få det overstått. Synes emnene hat vært greie, men vi har hatt dårlige pensumbøker. I det ene emnet var ikke pensumboken relevant i det hele tatt. Artiklene på pensumlista var det eneste som var relevant. Så der kastet jeg bort 800 kroner i tillegg til 2 uker med lesing. I det andre emnet fokuserer forfatteren på at man må forstå nyansene for å forstå faget, men omtrent alle nyansene er borte i hans egne forklaringer. 

Anonymkode: 6c067...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk B på en muntlig eksamen i et fag jeg ikke var sikker på om jeg forstod :D. Har  nok fått med meg mer enn jeg har innsett selv :)

Anonymkode: 6faa3...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige dere som klarer A. Jeg har ikke fått til god studieteknikk enda slik at pensum sitter. Har B, to C’er og D. Nå holder jeg på med siste eksamen dette semesteret - exphil 😩

Anonymkode: 0e01b...006

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
1 hour ago, AnonymBruker said:

Heldige dere som klarer A. Jeg har ikke fått til god studieteknikk enda slik at pensum sitter. Har B, to C’er og D. Nå holder jeg på med siste eksamen dette semesteret - exphil 😩

Anonymkode: 0e01b...006

Er egentlig ikke studieteknikk og å huske pensum som gjør at jeg har fått A. Nå studerer jeg humanistiske fag, men det viktigste jeg gjør er å passe på at jeg svarer nøyaktig og presist på eksamensspørsmålet. Jeg spør meg selv femti ganger "svarer jeg på det de spør om nå, eller roter jeg meg bort fra tema?" og det har funka veldig bra så langt. 

Selvfølgelig må man kunne mye pensum, men ikke ALT. Det er viktigere å forstå helheten og de store sammenhengene og kunne knytte dem sammen. I hvert fall innen det jeg studerer. Mye realfag og sånn er jo helt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er heldigvis søknaden om støtte fra Lånekassen til neste skoleår behandlet. Jeg sendte inn søknad i slutten av april, men til min store forskrekkelse stod det 10-14 uker behandlingstid. Fint at det økonomiske nå i det minste er i orden. 

Anonymkode: dd452...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat en A på bacheloroppgaven min, så nå kan jeg avslutte studiene med god samvittighet 🤩

Anonymkode: 06c1e...32d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste eksamen ferdig.. så er det bare å vente på karakterene. Hater ventetiden, tenker at jeg har strøket.. så at jeg har fått A.. Har hatt 3 eksamener, blir fornøyd med C på den vanskeligste men tenker det sikkert er stryk. På en annen tenker jeg B er greit og jeg blir fornøyd med det, og på den siste vil jeg ha A og klager nok på en B. Men kanskje jeg har strøket på alle eller får D og E eller eller eller... blir gal :fnise:

Hvordan har det gått med dere som har fått karakterer allerede? Fornøyd? Forventet resultat?

Anonymkode: 2b5d3...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siste eksamen ferdig.. så er det bare å vente på karakterene. Hater ventetiden, tenker at jeg har strøket.. så at jeg har fått A.. Har hatt 3 eksamener, blir fornøyd med C på den vanskeligste men tenker det sikkert er stryk. På en annen tenker jeg B er greit og jeg blir fornøyd med det, og på den siste vil jeg ha A og klager nok på en B. Men kanskje jeg har strøket på alle eller får D og E eller eller eller... blir gal :fnise:

Hvordan har det gått med dere som har fått karakterer allerede? Fornøyd? Forventet resultat?

Anonymkode: 2b5d3...3b8

Jeg får første karakter i morgen klokken ni, er veldig spent!
Jeg har også siste eksamen for semesteret i morgen... klokken ni...... :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk forresten min første C på min siste eksamen i år, så jeg får ikke bare A-er. Tenker at de til sammen utgjør en B og trøster meg litt med det..

Anonymkode: e8396...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette studieåret har vært tøft. Det har skjedd endel i privatlivet mitt som har påvirket meg mye, og motivasjonen for å studere har gått opp og ned. Jeg vet at jeg ønsker det, men samtidig synes jeg også at det å studere er slitsomt til tider. Det er nok noe med det å prestere og bli vurdert mye.

Dette semester har jeg hatt et valgemne og et obligatorisk emne. Valgemnet gikk veldig dårlig, men jeg bestod. I det emne som var obligatorisk har jeg slitt endel med fordi det har vært mye å sette seg inn i og en periode så var det ting jeg ikke skjønte. Så jeg hadde en litt dårlig følelse og forberedte meg på stryk, men var inne på studenweb i dag og da hadde jeg fått karakter. Jeg fikk en C, og så utrolig glad jeg ble :) Med tanke på hvor mye jeg slet så er jeg veldig fornøyd. Takket være foreleseren som har vært veldig tålmodig og gitt meg tilbakemeldinger på arbeidskrav sånn at jeg faktisk skjønte litt mer :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Elaine Marley skrev:

Dette studieåret har vært tøft. Det har skjedd endel i privatlivet mitt som har påvirket meg mye, og motivasjonen for å studere har gått opp og ned. Jeg vet at jeg ønsker det, men samtidig synes jeg også at det å studere er slitsomt til tider. Det er nok noe med det å prestere og bli vurdert mye.

Dette semester har jeg hatt et valgemne og et obligatorisk emne. Valgemnet gikk veldig dårlig, men jeg bestod. I det emne som var obligatorisk har jeg slitt endel med fordi det har vært mye å sette seg inn i og en periode så var det ting jeg ikke skjønte. Så jeg hadde en litt dårlig følelse og forberedte meg på stryk, men var inne på studenweb i dag og da hadde jeg fått karakter. Jeg fikk en C, og så utrolig glad jeg ble :) Med tanke på hvor mye jeg slet så er jeg veldig fornøyd. Takket være foreleseren som har vært veldig tålmodig og gitt meg tilbakemeldinger på arbeidskrav sånn at jeg faktisk skjønte litt mer :bolledeig:

Gratulerer så mye. Det må være en god følelse etter en lang tid med elendighet. :) 

Anonymkode: dd452...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer så mye. Det må være en god følelse etter en lang tid med elendighet. :) 

Anonymkode: dd452...72f

Tusen takk :) Ja, det er en god følelse at jeg kan legge dette studieåret bak meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen ferdig skrevet 💪🏻💪🏻 I morgen skal jeg se godt over skrivefeil og levere! Sommerferie!! ☀️☀️

Anonymkode: 0e01b...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 E-er på meg dette semesteret. :sukk:  Utrolig bittert og egentlig ganske uventet for jeg følte jeg hadde kontroll på fagene og at jeg leverte gode besvarelser. Altså trodde ikke jeg skulle få A, men tenkte jeg lå på en C i begge fagene. 

Anonymkode: e5128...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hvilken dato jeg hadde alle eksamene på, så vet ikke helt når jeg kan forvente karakterene.

Eksamensoversikten på Studentweb er borte.

Er det et sted man kan sjekke det? :) Det står heller ikke studieplanen.

Anonymkode: dbc07...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...