Gå til innhold

30 dagers utfordring - Bli med å fjerne 465 eiendeler.


Gjest Coolaid

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal man kjøpe i bursdagsgave? 

Vi er på ferie på datoen hennes. 

Kanskje hun ville sette pris på pengegave slik at hun kan kjøpe seg noe fint der dere er på ferie?

Anonymkode: 0fdf6...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dag 30! 

6 par sko levert i fretexcontaineren

5 kjoler, 10 topper og 4 jeans. 

1 stekepanne

1 kaffetrakter jeg aldri bruker 

1 kjele

1 par grytekluter

1 karaffel.

 

🥳

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2019 den 22.09, Frida skrev:

Du har jo fått gjort fantastisk mye!  Jeg jubler over hver plass i hyller, skap etc. som blir ledig etter alt som forsvinner ut av huset. Men har innsett at vi har forferdelig mye av alt, så prosessen blir lang, det må jeg bare innfinne meg med.

Jeg blir også litt lei av å rydde innimellom og tar da pause til jeg får lyst og inspirasjon igjen. Og der kom du inn med innlegget ditt, jeg bare tenkte straks: "slik vil jeg ha det jeg også". Selv om jeg "jukser" med å ikke få ut ting hver dag, så blir det etterhvert. Jeg er nøye med at det jeg rydder skal ut av huset, ellers gjelder det ikke! Bilen er til tider stappfull før jeg får levert til gjenbruksbutikker, men det går fint. 

Har endel arvemøbler som vi beholder, selv om de ikke er de mest praktiske, men vi liker dem. 

En bieffekt av ryddesjauen er at vi har blitt veldig nøye med hva som kommer inn i huset, vil ikke fylle opp igjen overalt. . 

Har dessverre ikke tips til bursdagsgave, men du finner nok på noe lurt. Lykke til videre! 

Det er veldig god følelse når man blir kvitt ting man ikke engang visste man hadde, eller noe som bare samler støv og tar opp plass. Tankegangen 'kan få bruk for senere' kommer dog støtt og stadig. Men har tatt i meg det. Skal jeg liksom spare på noe som KANSKJE kan bli brukt om 10-15 år??

Tanken at kanskje mini kan bruke noe eller se på noe til hennes barn f.eks, det er jo totalt bortkasta. Det er de færreste, selv nå, som bruker noe på sine barn som de selv brukte som må. Kanskje ett plagg som dåpskjole, men en genser eller en eller annen leke. Nei, meget lite sannsynlig!

Ja, få det ut! La den beholder ut som gi bort, den står slik at hvem som helst kan ta den. Men nei, ett døgn har gått og ingen har hentet den!

 

Jepp, man blir mer nøye med hva som kommer inn. Jeg har bestilt ett par kjøkkensaker, f.eks en bordgrill. Mye pga å grille ute her oppe, skjer så sjeldent. Jeg vil grille mer 😄 Men mest går det i mat som bestilles fra utlandet 😄 Klær har jeg kikket mye på, lagt i handlekurven. Men tenkt meg om, også har fanen blitt stengt :P

 

På 30.5.2019 den 22.14, AnonymBruker skrev:

Har hun noen hobbyer, trening etc hvor hun kan få utstyr?

Kinogavekort så hun kan ta med en venninne?

Et smykke?

Anonymkode: 90bed...1fa

Fine tanker. Hun har et smykkeskap fullt av smykker, kinogavekort er en fin ide :)

Jeg fant noe. En butikk som selger mye vitenskapssaker. https://lekeakademiet.no/

Så vi skal lage vulkano, se krystaller vokse og litt slikt :)

Men nok avsporing. Skal fokusere nå. Rydde, tørke støv. Har et av to klesskap på gjesterommet som kan gjøres noe med. Da kan nok en kommode bli tom 😄

Anonymkode: 1693c...3d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2019 den 22.15, AnonymBruker skrev:

Kanskje hun ville sette pris på pengegave slik at hun kan kjøpe seg noe fint der dere er på ferie?

Anonymkode: 0fdf6...4a3

Hun er en som sparer, ikke bruker ;)

Anonymkode: 1693c...3d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnas ‘kunstverker’? 

Hva gjør dere med de? Det har blitt en del gjennom barnehage og skoleårene, og mer blir det, hver påske, jul, skoleavslutning osv. 

Skal man bare ta et bilde av de, også fjerne selve gjenstanden når sesongen er over? Eller skal man vente til barna er store nok til å ta egne avgjøres med det?? De har laget det, men gitt i gave til oss voksne. 

Anonymkode: 1693c...3d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnas ‘kunstverker’? 

Hva gjør dere med de? Det har blitt en del gjennom barnehage og skoleårene, og mer blir det, hver påske, jul, skoleavslutning osv. 

Skal man bare ta et bilde av de, også fjerne selve gjenstanden når sesongen er over? Eller skal man vente til barna er store nok til å ta egne avgjøres med det?? De har laget det, men gitt i gave til oss voksne. 

Anonymkode: 1693c...3d3

Jeg må innrømme at jeg beholder det jeg «liker best» trenger ikke å være det fineste eller mest «perfekte» men ting jeg vet hun har minner med osv. Hun tegner kanskje 15 tegninger hver dag.. kan ikke ta vare på alt. Oppbevarer i en plastkasse. Skriver dato/måned på 🙂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar og hiver meg på her helt offisielt, men ikke 30 dager. Går kun på antall saker ;)

Start: 465 gjenstander.

Dagens ut av hus er som følger:

3 krukker

1 gammel bilstereo

1 serveringsbrett til tacosett

2 termoser

Mer enn 10 gamle donaldblader, teller kun 10

1 ting til ett verktøysapparat

1 sykkelkurv

Totalt 19

 

Rest: 446 gjenstander

 

Har lagt ut flere ting for salg, men de kommer med når de først er ute av huset ;)

Anonymkode: 1693c...3d3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Totalt 19

 

Rest: 446 gjenstander

Glemte to av 'kunstverkene' til barna 😛 

Telte alle bladene, og det var akkurat 40 stk. De koser seg i containeren nå ;)

totalt 21

Rest: 444 gjenstander 😄

Anonymkode: 1693c...3d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny runde, her er det mer som må bort!

Dag 1: En eldre TV jeg hadde stående på loftet (???)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Glemte to av 'kunstverkene' til barna 😛 

Telte alle bladene, og det var akkurat 40 stk. De koser seg i containeren nå ;)

totalt 21

Rest: 444 gjenstander 😄

Anonymkode: 1693c...3d3

2 dag:

2 neglelakker

1 jakke

1 bærebrett

4 øyeskygger

3 vegghyller

9 (pepper)kakeformer

1 kvadratisk kakeform

1 kakeform med lokk og håndtak

6 nylonstrømpebukser

1 fotbad

1 knaggrekke

1 knivholder

2 17-mai-bråkedingser

3 buffer

Totalt: 36

 

Rest: 408

Tror det var alt for i dag.

Har flyttet et klesskap ut i gangen, tømt kommoden og ommøblert litt. Har en haug med jakker som skal gåes gjennom i løpet av uka. Og kommoden skal legges ut for salg :) Tenkte lenge på hvordan jeg skulle gjøre det med klesskapet og kommoden, og kom fram til klesskapet blir værende her ved flytting, mens en kommode hadde liksom vært mer naturlig å ta med. I og med at det ikke skal mere ting i hus (utenom å bytte når mini går opp i størrelser), så trenger jeg ikke noe som må være med ved en flytting. En mindre stor ting :)

 

 

Anonymkode: 1693c...3d3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 dag:

2 neglelakker

1 jakke

1 bærebrett

4 øyeskygger

3 vegghyller

9 (pepper)kakeformer

1 kvadratisk kakeform

1 kakeform med lokk og håndtak

6 nylonstrømpebukser

1 fotbad

1 knaggrekke

1 knivholder

2 17-mai-bråkedingser

3 buffer

Totalt: 36

 

Rest: 408

Tror det var alt for i dag.

Har flyttet et klesskap ut i gangen, tømt kommoden og ommøblert litt. Har en haug med jakker som skal gåes gjennom i løpet av uka. Og kommoden skal legges ut for salg :) Tenkte lenge på hvordan jeg skulle gjøre det med klesskapet og kommoden, og kom fram til klesskapet blir værende her ved flytting, mens en kommode hadde liksom vært mer naturlig å ta med. I og med at det ikke skal mere ting i hus (utenom å bytte når mini går opp i størrelser), så trenger jeg ikke noe som må være med ved en flytting. En mindre stor ting :)

 

 

Anonymkode: 1693c...3d3

Hvorfor kvitter du deg med kakeform med lokk, nylonnstrømper og ander brukbare saker?:)

Anonymkode: 90bed...1fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp flyttet og kastet mye i forbindelse med det, men set at jeg fremdeles har mye som kan kastes. Hiver meg på dette jeg også😊 

Dag 1: putepose

Anonymkode: a8d93...82c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2:

Babysetet til minstemann er solgt og hentet 🙌🏻

En rettetang jeg aldri bruker

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg melder meg inn her ja. En bukse og en omslagstunika gikk i søppelet i dag. Buksa var tynnslitt og full av hull. Tunikaen var bare uanstendig. Har masse som Fretex skal få, men klær som er så full av hull, det går i søppelet. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kvitter du deg med kakeform med lokk, nylonnstrømper og ander brukbare saker?:)

Anonymkode: 90bed...1fa

Fordi jeg ikke trenger det??

Anonymkode: 1693c...3d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sola de skrev:

Tror jeg melder meg inn her ja. En bukse og en omslagstunika gikk i søppelet i dag. Buksa var tynnslitt og full av hull. Tunikaen var bare uanstendig. Har masse som Fretex skal få, men klær som er så full av hull, det går i søppelet. 

 

De tar i mot ødelagte klær også altså.

https://www.fretex.no/gi-til-fretex/hva-kan-jeg-gi-i-fretexboksene

 

Anonymkode: 1693c...3d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 1.6.2019 den 1.05, AnonymBruker skrev:

-snipp-

Tanken at kanskje mini kan bruke noe eller se på noe til hennes barn f.eks, det er jo totalt bortkasta. Det er de færreste, selv nå, som bruker noe på sine barn som de selv brukte som må. Kanskje ett plagg som dåpskjole, men en genser eller en eller annen leke. Nei, meget lite sannsynlig!

-snipp-

Jeg har nettopp ryddet mine foreldres haug med klær type "kanskje det blir brukt til neste generasjon" (og jeg har ikke fått unger enda, altså). 

Klærne? Alt som ikke er ren bomull er morkent. Alt av plast går i oppløsning etter type 15-20 år (polyester, de 5% med elastan, strikket i livet etc). Og en håper jo inderlig at sine søte små i ikke får egne søte små etter 15 år, liksom. Så få det ut så noen andres barn kan slite det ut. 

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kvitter du deg med kakeform med lokk, nylonnstrømper og ander brukbare saker?:)

Anonymkode: 90bed...1fa

Ting er bare brukbart om det faktisk blir brukt. Det er jo mye bedre at den kakeformen blir donert til gjenbruk så noen andre får brukt den. (dersom folk kaster brukbare ting i søpla så er jeg enig - det er miljø-ugreit på alle måter)

 

Jeg puttet en pose klær (for det meste utslitte saker med ordentlige hull i, men også en genser og bukse som er for liten) i kleskontaineren og gav en annen pose med 3 putetrekk, flere bøker og en grillform jeg kjøpte på loppis som er 2 cm for stor til grillen :ler: til gjenbruk i helga. 

Anonymkode: 7d25b...7e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 29:

11 bunker med papirer som ikke må samles på

3 hettejakker

7 bøker

8 (minst) små hauger med dingser, skruer, spiker, små hengelåser og diverse jeg ikke aner hva er. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag fire:

Solgt 2 poser med klær som ungene har vokst ut av. Sikkert 40 plagg 🙌🏻

To kaffekopper, som rett og slett er grusomt stygge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2: har fått gitt vekk en baderomsmatte og har gått igjennom papirer og kastet masse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...