Gå til innhold

30 dagers utfordring - Bli med å fjerne 465 eiendeler.


Gjest Coolaid

Anbefalte innlegg

På 6.8.2019 den 8.19, MarianneE skrev:

Noen med forslag til hva jeg gjør med to skolesekker hvor navn, adresse og tlf er skrevet med tusj på utsiden? Streke godt over og gi til Fretex?

Ja, det ville jeg gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dag16, runde2.

2 bluser til veldedighetsprosjekt i byen. 3 så-og-si tomme og igrunn tvilsomme beholdere fra kjøleskapet. 1 gammelt serveringsbrett i metall gikk i glass og metallsøpla. I papirsøpla gikk en bunke etiketter og til Fretex gikk 4 håndkler. 1 liten sykkelhjelm skal til bruktbutikken sammen med 1 puslespill og 2 CDer. 1 bunke brosjyrer til papirsøpla. 

Endret av MarianneE
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal få med dag17 runde2 og da...

Til bruktbutikken går det 6 CDer, 1 blomsterpotte og 3 barneplagg.  Fretex får 5 håndklær. I søpla gikk 1 ødelagt blomsterpotte og 2 glass med lokk.

 

Må legge til at grunnen til at det går så mange håndklær til Fretex er at jeg bytter ut til kun like håndklær istedenfor kun ulike "herfra og derfra"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammelt ullteppe og 5 plagg til Kirkens Nødhjelp. Fått ut endel fra boden også som skal på dynga. Noe ble også gitt til naboen og en venn som ble veldig glad! Idag skal jeg ta et nytt røsk i klær og sko. Det føles helt fantastisk å få ut ting jeg verken bruker eller trenger. Når man først er igang er det lettere å fortsette i resten av huset. Når noen rom er veldig ryddige frister det å organisere resten huset også!! 

Anonymkode: 8afaf...cda

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgt bukse og telt 👌🏻 En del andre klær jeg ikke har fått solgt har jeg gitt til Fretex 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg inn :nigo: Jeg har gitt bort ubrukt treningstøy og litt klær. Endel tøy er levert til Uff.

Men jeg ser at jeg har litt potensiale i kjøkkenskapet på utstyr.... 🙈 Som for eksempel den idiotiske pizzasteinen som aldri er blitt brukt. 

Anonymkode: 382b7...118

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 10, 11 og ørten: 294

70 barnesaker solgt (av det jeg gadd å telle)

1 trofast-oppbevaring med 6 bokser

50    3 poser ubrukelige leker (hvor mange ting? Aner ikke! Teller som 50, men er nok langt mer)

2 bukser

1 topp

1 oppbevaringsboks for skruer etc

2 par øreringer

3 pocketer

44 Donald-blader

Rest: 120

Anonymkode: c43cb...5c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag noe: 120

40 fliser gitt bort

 

Rest: 80

Hadde man husket det som er fjernet, vet det er flere ting!

 

Tar ikke med sofa ble solgt i dag da en ny sofa er inne (har totalt mer sofa enn tidligere da 3-seteren er flyttet), ei heller klærne mini har vokst ut av som blir erstattet med en størrelse høyere.

 

 

Anonymkode: c43cb...5c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Runde2 Dag18 

Går fremdeles i rykk og napp, men det går fremover nå som bruktbutikken har åpnet igjen. Nå kan jeg ta med noen poser ut døra istedenfor å ha dem stående her og ta opp plass. 

Men jeg har fått fjernet 4 barnegensere (gitt bort), 10 single sokker (fretex), 1 reisekatalog (søpla) og 3 bøker blir tatt med til bruktbutikken nå straks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag X1: 80

4 dessertskåler (ikke brukt på flere år!)

10 Donald-blad

2 svevehyller

2 bukser

 

Rest: 62

 

Anonymkode: c43cb...5c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Runde2, dag19:

Til veldedighet går 1 herreskjorte og 5 dameplagg. Til Fretex går 4 slitte arbeidsgensere, og 1 ødelagt putetrekk. I søpla gikk 2 par slitte sko og bruktbutikken får 1 bilde, 1 par barnesko og 5 bøker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Runde2 Dag20

1 stabel dårlige pappkopper i papirsøpla. Bruktbutikken har fått 1 bok, 3 små speil. Ei venninne fikk 5 parfymeprøver og 1 hudpleie. Søpla fikk 2 gamle sminker, 4 shotglass og 2 metallbokser. 1 barneplagg til veldedighet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Runde2 Dag21

I søpla har det gått 1 malingsbrett, 1 pose med gammelt innpakningspapir 2 sprukne isbitformer og 2 gamle bodylotion. 

Bruktbutikken får 10 div tallerken, 1 metallboks og Fretex får 3 par ekle sokker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Runde2 dag22.

Bruktbutikken får 2 skåler, 1 plastfjøl og 17 dvder.  Fretex får en treningsbukse hvor sømmen har gått og en hengekøye med hull i. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Runde2 Dag23

(Har alle dere andre falt av lasset?)

1 plakat i papirsøpla. 1 par slitte barnesko og 4 div emballasje i søpla. Bruktbutikken får 1 pynteboks, 10 pocketbøker, 2 belter og 2 pynteskjerf. 

Fretex får 2 belter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gitt bort noen nesten ubrukte ganske dyre plagg som var for små til venn med dårlig råd. Et par klær til fretex. Denne tråden minte meg på at jeg har stoppet opp i prosjektet. Ny giv ikveld! 

Anonymkode: 8afaf...cda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det tar litt tid, men det blir da ihvertfall gjort...

Runde2 Dag24: I søpla havnet det 4 drikkeflasker, 4 ødelagte hagehansker, 2 fleecetepper og to plastpotter. Bruktbutikken får 5 bøker.  Glass&metallgjenvinning får en kakeboks og en tom flaske San Francisco. 

Vi har og lånt ut en stor boks Duplo, 3 bamser/ dukker og 1 dukkevogn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag her

Tok litt av ang planter i sommer. Gitt bort endel. Leverer to kasser med potteskjulere og div plante utstyr til bruktbutikken

Legger ut 3 skohyller jeg selv fant gratis på Finn.no ut igjen. Gratis. 

Planer om å fylle en blå IKEA pose med ting jeg skal legge ut på Finn.no. Vesker jeg selv har kjøpt.... selger unna billig bare for å bli kvitt. 

Anonymkode: 96d00...d49

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dyr nesten ubrukt veske til Fretex. Kunne sikkert solgt den på finn men orket bare ikke styret, var så godt igang med ryddingen 😊 2 par sko, sofateppe og t-shirt til Fretex. Ga bort 2 håndkler som er helt fine (jeg har mer enn jeg trenger). Tatt kontakt med bruktbutikk og fikk klarsignal for å levere div der. Da har jeg ingen unnskylding for å holde på cv-er, dvd-er og bøker jeg tidligere ikke har villet kaste!

Anonymkode: 8afaf...cda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...