Gå til innhold

30 dagers utfordring - Bli med å fjerne 465 eiendeler.


Gjest Coolaid

Anbefalte innlegg

Runde2 dag 7:

6 plastpotter det har vært blomster i. 1 frysepose med juledekor fra sammenplanting en gang i tida

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flyttet og ommøblerte endel soverom denne uken og minsten fikk "stor seng.".

På 8 dager har jeg solgt, kastet eller gitt bort:

Barnevogn

Barneseng 

Vugge

Babyleker x gudbedre hvor mye. Tre bananesker. 

6 store plastposer med barnetøy gitt bort. 

2 poser klær fra eget skap. 

Vegglamper og møbler som har stått på boden i mange år etter utbytte "i tilfelle" og "kjekt å ha" 

Et gammelt kjøkkenbord 

En liten sandkasse med lokk

Høystol 

En sakkosekk som aldri ble brukt 

En eske barnebøker som de har vokst fra eller ikke er så populære. 

To esker pocketbøker vi vokse har lest ut (og vi bruker mest Kindle uansett) 

Leketelt 

En bananeske gamle bilder og nips fjernet fra stue og hall.. Men bare til boden. I tilfelle jeg ombestemmer meg. 😂..jeg er så dårlig på å kvitte meg med ting rått og brutalt. 

Men huset føles mye lettere og alle har bedre plass. 

 

Mål for kommende uke: rydde alle skap og skuffer på kjøkkenet. Kaste ting med skår, pakke bort eller selge ting som aldri blir brukt. Få bedre oversikt og plass. Og renere skap. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor rydder dere kun noen få ring om gangen? Er det ikke mer motiverende å ta en skikkelig ryddesjau og bli ferdig, samtidig med at man ser resultater?

Anonymkode: 90bed...1fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange bæreposer tilsvarer 465 eiendeler sånn ca for deg, dere som har fullført?

Anonymkode: 90bed...1fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor mange bæreposer tilsvarer 465 eiendeler sånn ca for deg, dere som har fullført?

Anonymkode: 90bed...1fa

Og blir det synlige resultater i hjemmet av dette? 

Anonymkode: 90bed...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor rydder dere kun noen få ring om gangen? Er det ikke mer motiverende å ta en skikkelig ryddesjau og bli ferdig, samtidig med at man ser resultater?

Anonymkode: 90bed...1fa

Fordi det er mer motiverende enn å rydde et fjell av ting. Da har man en begrensning så kan man til og med kanskje glede seg til man kan rydde mer dagen etter :nori:

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og blir det synlige resultater i hjemmet av dette? 

Anonymkode: 90bed...1fa

Det ble veldig synlig hos meg. Jeg har ikke hyllene fulle av fulle bokser og ting og tang, jeg kan se alle overflater. Og jeg har til og med ledig plass i alle skap :rodmer:

Endret av Ladyrainicorn
Skriveleif
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 9. Det ble mer enn 9 ting. Ryddet alle overskap på kjøkkenet og fjernet vel 10 ting i søpla og minst tre ganger så mye til loft og kjeller. Trenger ikke så mye tutekopper og plastkrus lengre, og utrolig hvor mange sett krus og glass man skyver inn etterhvert som man får i gave eller kjøper.. Uten å ta bort det gamle. Eller kanskje det bare er meg. 😅

Underskap og skuffer de neste par dagene. Gruer meg til den berømte roteskuffen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Runde2, dag8:

1 pose barnebestikk til bruktbutikken. 7 gamle syltetøybokser med lokk. Gikk i søpla

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en pause, men startet forrige uke på en ny 30 dagers utfordring! 🙌🏻

I dag er det dag 6. Har kastet/solgt/gitt til Fretex dette:

En enorm, og ikke så fin vase.

Vitrineskapet ble hentet via Finn.no i dag.

To blomsterpotter 

Sengeteppe. Brukes aldri, og er visst ikke bra med tanke på midd heller..

Et teppe i stua.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2019 den 22.43, AnonymBruker skrev:

Hvor mange bæreposer tilsvarer 465 eiendeler sånn ca for deg, dere som har fullført?

Anonymkode: 90bed...1fa

Umulig å si. Kommer jo helt an på hva man kvitter seg med 🙂 Selv har jeg kastet, solgt og gitt bort her og der gjennom ryddeprosjektet, men kunne nok fylt 15 pappesker med alt jeg kvittet meg med sist runde.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DEN NAKNE GARTNER

 

På 4.5.2019 den 22.43, AnonymBruker skrev:

Hvor mange bæreposer tilsvarer 465 eiendeler sånn ca for deg, dere som har fullført?

Anonymkode: 90bed...1fa

 

På 4.5.2019 den 22.44, AnonymBruker skrev:

Og blir det synlige resultater i hjemmet av dette? 

Anonymkode: 90bed...1fa

Jeg kan ikke svare for hvor mange poser det blir. Noen av de største tingene jeg kvittet meg med måtte to mennesker bære ut. Men det blir merkbart, i hvert fall når man titter inni feks skap, skuffer osv. For meg var dette bare starten. Etterhvert som man blir kjent med hva man ikke trenger, finner man også ut hva man virkelig trenger. Det vil si at man ser mer på omgivelsene og fjerner ting man aldri hadde trodd man skulle kvitte seg med. Det er en prosess. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 7:

En koffert

Enda et sengeteppe

Tre bilderammer

16 blomsterpotter fra boden 

Ble visst mer enn 7’ting i dag 🙌🏻

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 10 og 11.

Ryddet i alle skuffer og skap på kjøkkenet. 

Fjernet vel kvota av ting alene på utgått tørrvare og suppeposer, rett i koppen kaka som var best før 2016 og noen klissete buljongterninger. Også fjernet jeg nips fra en hylle og stappet inn krukker med pasta og noen kokebøker der i stedet. 

Og stappa to kokebøker i veska for å gi bort til en kollega. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg falt ut av utfordringen, men fått ryddet og organisert mye. Gått igjennom masse kjøkkenskap. Fant et fint servise jeg har arvet helt øverst i skapene. Mange av tallerknene jeg bruker til hverdags er billigtallerkner med skår og masse skraper. Upraktiske er de og- helt flate så smuler veldig. Nå skal de ut! Jeg skal bruke arveserviset til hverdags og vil minnes bestemor når jeg spiser av de :strix: Jeg vil ikke lenger spare på ting som ikke gir meg glede (inspirert av mariekondo hehe) 

6 hengere, 10 bruksanvisninger, 1 oppbevaringskurv som er altfor stor, 1 mascara har gått ut. 

Anonymkode: 8afaf...cda

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Runde2 Dag9. Fremdeles ligger fokuset på kjelleren..

1 madrass til dukkeseng. 2 buttons. 4 drikkeflasker fra ymse arrangementer. 1 oppbevaringspose. Dette i søpla.

1 skjorte til bruktbutikken. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikk til arbeidet 😁

 

Anonymkode: 0fdf6...4a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det har gått sakte men sikkert fremover. En blomsterpotte som ikke er min stil, 3 slike beholdere som følger med når man kjøper blomster (hva heter det?) , en radio, en jallalysgreie, en minihøyttaler (har nok med de fem andre jeg har), 5 tallerkner med skår. Dette er gøy! 

 

Anonymkode: 8afaf...cda

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 12.

I dag har jeg hatt det litt for travelt, hadde egentlig tenkt til å bare gjøre det vanlige arbeidet med å holde huset ryddig. Men følte meg forpliktet. Så, jeg tok tak i skuffene med luer, skjerf og votter/hansker.

2 par votter til barn skal gis bort. 

3 par "strikkede" hansker til barn skal gis bort. 

Et par slitte skinnhansker kastet. 

En lurvete lue tilhørende mannen kastet. 

Et oversize strikkeskjerf som flere ganger har hengt seg opp i glidelås og blitt lurvete (men jeg hadde jo tenkt å fikse det..) ble kastet. For mye hull og løse tråder, orker ikke. 

2 buffere til voksne som aldri blir brukt gis bort. Vi har nok med én hver. 

En strikket hals og to strikkede luer signert svigermor blir pakket bort på loft med spesielle barneting, for smått. 

Og det ble 11 ting, om man regner et par som ting. Jeg ble litt frustrert, for jeg lå jo fjerne tolv ting. 

Så jeg fant frem 17.mai leker og flagg og rensket bort hele 3 tuter/trommer som ikke var hele lengre og et flagg som ble delvis revet av skaftet i fjor. Hah! I mål med dagens gjerning, og litt til. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Spoiler

Dag 1: 3 utslitte stolputer kastet.
Dag 2: Pantet 3 flasker.
Dag 3: 5 klesplagg levert til gjenbruk (på en kant av byen jeg sjelden er, og da passet det å kombinere dette med noe annet jeg skulle gjøre i nærheten).
Dag 4: Jeg tråkket flat 4 pappesker og puttet de i dunken til resirkulering. Innholdet (som var nyinnkjøpte varer) ble lagt på plass i skap.
Dag 5: 3 tomme pappesker kastet. 
Dag 6: Noen tomme pappesker + en sekk full av gammelt og slitt sengetøy som egentlig skulle klippes opp til kluter, forsvinner i dag ut fra mitt hjem 
Dag 7: 2 svære ubrukelige matter kastet + 4 flasker pantet + 3 klesplagg levert til gjenbruk.   
Dag 8:  1 stor pose klær levert til gjenbruk og en pose med ødelagte gjenstander kastet 

Dag 9: 1 stor pose klær (som ikke lengre passer til meg) levert til gjenbruk.

Dag 10: 10 klesplagg levert til gjenbruksbutikk

Her går det fremdeles sakte men sikkert fremover, selv om det går mange dager mellom hver gang jeg gjør noen av oppgavene :hoppe: Fru Pigalopp

Anonymkode: 0fdf6...4a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2017 den 19.37, Gjest Coolaid skrev:

#minsgame Inspirasjon :) 

.

Anonymkode: 90bed...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...