Gå til innhold

30 dagers utfordring - Bli med å fjerne 465 eiendeler.


Gjest Coolaid

Anbefalte innlegg

On 9/2/2019 at 8:44 AM, MarianneE said:

Runde2 Dag18 

Går fremdeles i rykk og napp, men det går fremover nå som bruktbutikken har åpnet igjen. Nå kan jeg ta med noen poser ut døra istedenfor å ha dem stående her og ta opp plass. 

Men jeg har fått fjernet 4 barnegensere (gitt bort), 10 single sokker (fretex), 1 reisekatalog (søpla) og 3 bøker blir tatt med til bruktbutikken nå straks.

Seriøst, gir du bort single sokker til fretex? Jeg vet bruktbutikker tar til seg mye dritt men å dumpe single ubrukelige sokker hos de syns jeg er respektløst! Makan til frekkhet

Anonymkode: c0f6a...e2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst, gir du bort single sokker til fretex? Jeg vet bruktbutikker tar til seg mye dritt men å dumpe single ubrukelige sokker hos de syns jeg er respektløst! Makan til frekkhet

Anonymkode: c0f6a...e2a

Du vet Fretex tar i mot alt fordi de resirkulerer?

Anonymkode: 90bed...1fa

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet Fretex tar i mot alt fordi de resirkulerer?

Anonymkode: 90bed...1fa

Nemlig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst, gir du bort single sokker til fretex? Jeg vet bruktbutikker tar til seg mye dritt men å dumpe single ubrukelige sokker hos de syns jeg er respektløst! Makan til frekkhet

Anonymkode: c0f6a...e2a

Frekt? 😂 Fretex tar også i mot rene, ødelagte tekstiler, som også blir resikulert. Det er mer fornuftig enn å kaste dem i restavfallet.

Anonymkode: 039a1...28d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i dag lagt ut 4 vesker og 4 clutcher på Finn.no. veldig lave priser, men vil bli kvitt. Hvis de ikke selges vil jeg prøve merke brukttøy salg som er populært her i området. 

Har også sortert og kastet mye. Og begynt opprydding i bokhaugene. 

Nå 5 min maindfullnes 👍

Anonymkode: 96d00...d49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet hyller i gangen. En pose til Fretex. 

Nå min sko samling. Ja, samling.....  har sikker 50-60 par sko. Mange som ikke er blitt brukt på 3-4 år. Rett til Fretex....

Anonymkode: 96d00...d49

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En fin jakke som ikke blir brukt går til Fretex i dag, gitt masse bøker til et loppemarked og blitt kvitt et nattbord. Har sett noen episoder av «hoarders» og blitt «inspirert» 😜

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å gå meg en tur 2-4 ganger i uka. Har som mål å ta med en pose til Fretex boksen hver gang. I går ble det en pose med klær som har hengt på kroken på soveromsdøra i et år. Pluss en uåpnet billig dyne fra IKEA. 

Anonymkode: 96d00...d49

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Runde2 Dag25

I søpla har det havnet 1 flaske massasjeolje, 2 par slitte barnesko, 3 drikkeflasker og 1 leppepomade.

Plastsøpla har fått 3 plastpotter og et fat i plast.

1 bunke papirer havnet i peisen, 1 klesplagg hos bruktbutikken sammen med 4 par barnesko, 3 esker legemidler levert på apoteket, 5 pappesker i papirsøpla.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 poser med klær og sko til Fretex. To salg på Finn.no.

Er rett og slett litt sjokka over hvor mye jeg har spart på😳hvor mange bukser trenger jeg egentlig.....

Sortert ut to fulle blå IKEA poser med klær, vesker og sko jeg skal prøve å selge på bruktmarked i mars. Veldig usikker på hvordan jeg skal sette riktig pris, men det viktigste er å bli kvitt. Hvis jeg ikke får solgt, gir jeg det til Fretex.

Forsetter oppryddingen. Mål denne uka er å få ryddet bort/sortert sommerklær.

Mannen og jeg har avtalt å ta et rom i mnd fra januar av. 

Har en blå IKEA pose hvor jeg fortløpende legger bøker jeg rydder unna. En gang i mnd kan vi levere inn bøker til et bruktmarked hvor inntektene går til forebyggende arbeid.

Endret av Trude.lutt
Feil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dag26 Runde2

3 gamle kasseroller og ei stekepanne leverte jeg på Jernia.

Bruktbutikken får 1 morgenkåpe, 1 nøkkelskap, 1 lykt, 1 flytemadrass, 1 ildfastform, 1 barneleke.

I søpla har det havnet 1 bussrute, 2 utslitte barnesko, 4 leppepomader, 4 plastbokser, 1 ødelagt lysfat, 2 tvilsomme bokser fra kjøleskapet. 

2 kopphåndkler med hull til Fretex.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag27 Runde2 

Dette var fort gjort: 1 brosjyre havnet i papirsøpla sammen med 2 gamle juleblader, 1 vareprøve i vanlig søppel, bruktbutikken fikk i går levert 5 bøker, 9 CD og 9 DVD.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag28 Runde2:

Av ymse årsaker har jeg dradd frem tre bedrollers med gamle hobbysaker, mye scrapping og annet jeg holdte på med før. Jeg sorterer og rydder, posen med søppel inneholder langt mer enn 28 eiendeler så pose med ting til hobby er dagens innsats. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, MarianneE skrev:

Dag28 Runde2:

Av ymse årsaker har jeg dradd frem tre bedrollers med gamle hobbysaker, mye scrapping og annet jeg holdte på med før. Jeg sorterer og rydder, posen med søppel inneholder langt mer enn 28 eiendeler så pose med ting til hobby er dagens innsats. 

Bra jobba! Jeg skal igang jeg også, falt ut av tellingen så her blir det bare å få minimalisert en leilighet med ufattelig mye ting. Er det bare Marianne E som er på trådens prosjekt om dagen? 😃

Anonymkode: 8afaf...cda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bra jobba! Jeg skal igang jeg også, falt ut av tellingen så her blir det bare å få minimalisert en leilighet med ufattelig mye ting. Er det bare Marianne E som er på trådens prosjekt om dagen? 😃

Anonymkode: 8afaf...cda

Noen må jo ta ansvar! 💪

Det ser ut til å bli halvannen bærepose med søppel og tre bedrollers er redusert til to.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dag29 Runde2

Til Fretex: 2 sokker med hull og en ødelagt strikket kjole.

I søpla: 1 sprukken bakebolle, 1 duftlys med lukt jeg blir kvalm av, 1 gammel og 1 tom body lotion, 1 par øredobber, 1 tom deo, 2 vareprøver,  1 ødelagt "voksenleke", 1 ribbeform hvor non-stickbelegget løsner, 1 gammel håndkrem, 1 ødelagt flaske.

Bruktbutikken: 15 CD singler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser jo forresten at jeg er absolutt den mest ivrige, men ved å skrive i tråden opprettholder jeg og ryddinga hjemme. Resultater via forpliktelser m.ao

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Resultater via forpliktelser:

Oppdaterer jeg tråden må jeg og fortsette ryddinga. Runde2  og Dag 30 ble da slik:

7 barnebøker, 1 stavmikser til bruktbutikken, 1 ødelagt drikkeflaske, 1 tom leppestift, 5 mislykkede julekuler, 2 bokser gamelt kakestrø, og 8 poser porsjonskrydder og 5 tomme krydderposer i søpla. (Rydder i krydder/ suppeposer/ sausposer o.l.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Runde2  Dag31:

15 div tørrvarer (gammelt krydder/ to poser slått sammen i en/ veldig gammle sausposer...). 3 par ubrukte sokker gitt bort, 2 par lite brukte fravokste barnesko til Fretex, 2 mislykkede strikkeprosjekt i søpla, 1 bunke navnelapper i søpla, 1 pyntegresskar med sprekk i gikk i søpla, 2 sokker med hull i til Fretex og 4 porsjonsposer med dressing ingen liker gikk i søpla.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

....og jeg fortsetter!

Skuffene på kjøkkenet taes og dagens tall er 32, runde 2:  22 slitte kjøkkenhåndklær/ kluter o.l til Fretex. 1 parfyme er gitt bort sammen med 2 vareprøver. 3 ruller fryseteip gikk i søpla, 1 pose med div fryseposer brukt igjen og igjen i søpla sammen med 1 sprukket lokk, 1 eske mellomleggspapir og 1 rull matpapir. De to siste har ikke vært i bruk på et par år og da gidder jeg ikke å ta vare på det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...