Pølsevann Skrevet 20. april 2018 #1481 Del Skrevet 20. april 2018 Høres hyggelig ut med en siste kosetur. Skulle ønske vi fikk til det og, men det passer ikke helt inn i timeplanen til samboern som prøver å få unna masse masse jobb nå før babyen kommer. Du får prøve å være litt bevisst på klagingen da Hvertfall under den romantiske koseturen. Det er lett å syte når man har vondter og er sliten, uten at man tenker så mye over det selv. Tror jeg klager en del selv altså. Får hvertfall høre "går det bra eller?" ofte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 20. april 2018 #1482 Del Skrevet 20. april 2018 2 minutter siden, Omo skrev: Høres hyggelig ut med en siste kosetur. Skulle ønske vi fikk til det og, men det passer ikke helt inn i timeplanen til samboern som prøver å få unna masse masse jobb nå før babyen kommer. Du får prøve å være litt bevisst på klagingen da Hvertfall under den romantiske koseturen. Det er lett å syte når man har vondter og er sliten, uten at man tenker så mye over det selv. Tror jeg klager en del selv altså. Får hvertfall høre "går det bra eller?" ofte Ikke alltid like lett å sitte lydløs når man får et spark vak mot rumpa, press mot ribbeina, kynnere og nedpress av en annen verden ... And the list goes on... det positive er at man bare blir mer og mer klar for fødselen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 20. april 2018 #1483 Del Skrevet 20. april 2018 1 minutt siden, Fanteria skrev: Ikke alltid like lett å sitte lydløs når man får et spark vak mot rumpa, press mot ribbeina, kynnere og nedpress av en annen verden ... And the list goes on... det positive er at man bare blir mer og mer klar for fødselen Veldig sant. Jeg måtte ta strikkepause nå for jeg måtte legge meg rett ut. ALt for trangt oppi ribbeina, og det gjør så vondt så sitte. Jeg lurer på hvordan magen kjennes ut de første døgnene etter fødsel. Det må føles veldig tomt. Litt vakum følelse? Kanskje kjenner man seg sulten også, fordi magesekken plutselig får plass til å være i sin riktige størrelse igjen? Den blir vel veldig myk og pløsete til å begynne med også før livmora har trekt seg skikkelig sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 20. april 2018 #1484 Del Skrevet 20. april 2018 Magen kjennes ut som en bolledeig kan ikke huske følelse av vakuum eller ekstra sult. Det var rart at den var tom, men samtidig befriende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 22. april 2018 #1485 Del Skrevet 22. april 2018 Natt til i går sov jeg nesten ikke. Jeg sov dårlig natta før der og, men jeg var våken nesten hele natta. Og tror aldri jeg har vært så sliten og trøtt som jeg var i går. Og da var jeg fra kl 13-23 sammen med familie/slekt i tillegg. Vi ryddet ut etter besteforeldrene mine sitt hus og fordelte ting mellom oss osv. Og selv om jeg ikke gjorde så mye så med den søvnmangelen i bunnen var jeg så sliten når jeg kom hjem og la meg at jeg slet med å sove. Var for sliten liksom. Men når jeg endelig fikk sove sov jeg 8 timer i strekk uten tisseoppvåkning, sovnet igjen og sovet 11 timer. Det trengte jeg! Lenge siden jeg har sovet gjennom hele natta, og jeg hadde nok ikke våknet da heller om ikke samboeren våknet. Så selv om leiligheten ser grusom ut. Støvete, skitten, rotete. Så skal jeg virkelig ikke gjøre noe i dag. Strikke og sette meg ute i sola skal være hovedaktiviteten! Moren min sa at flere i familien hennes hadde strikket vognpledd og greier til meg (eller til babyen kanskje )da. Søster til mormor og sånn som jeg ikke har sett på 10-15 år. Så det var jo veldig hyggelig det er mormor og morfars første oldebarn til tross for at jeg er 35 og deres første barnebarn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 22. april 2018 #1486 Del Skrevet 22. april 2018 I know the feeling. Vi la oss 22:30 i går og har sovet så utrolig dårlig. Våknet ofte. Både av folk utenfor og av varme på rommet. Så selv om vi har holdt senga i 12 timer føler jeg meg fyllesyk! Ekstra kjipt mtp at dette blir siste gang på en stund vi kan sove så lenge... veldig god frokost da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 22. april 2018 #1487 Del Skrevet 22. april 2018 Og i dag er jeg 37+0! Stor milepæl, ikke lenger prematur hvis babyen kommer nå! Og nå er det faktisk veldig nært forestående fødsel! Det er så sykt å tenke på. Det kan skje i morgen liksom! Men det skjer nok ikke før om 3+ uker. 1 time siden, Fanteria skrev: I know the feeling. Vi la oss 22:30 i går og har sovet så utrolig dårlig. Våknet ofte. Både av folk utenfor og av varme på rommet. Så selv om vi har holdt senga i 12 timer føler jeg meg fyllesyk! Ekstra kjipt mtp at dette blir siste gang på en stund vi kan sove så lenge... veldig god frokost da Sånn ca 13-15 år til neste gang vi kan sove lenge.... Med et par dager innimellom som unntak hvis vi låner bort barna over natta Det blir hardt for et B menneske! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 23. april 2018 #1488 Del Skrevet 23. april 2018 Endelig har samboeren skjønt at det er baby på gang i går kveld var det googling på høyt nivå ang dyne vs sånn sovepose til senga. Sånn uten armer. Temperatur på soverom osv. Også våknet jeg i natt å måtte tisse og da var han våken og fikk ikke sove, så da lå han visst å søkte på babynavn. Han som har vært så motvillig til å snakke om navn før. Så kanskje vi til og med finner noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 23. april 2018 Forfatter #1489 Del Skrevet 23. april 2018 Føler jeg alltid leser om de som føder i uker før termin, også har vi seriøst ikke en eneste her i tråden som har født ennå?! Synes jeg en av dere damer får spre beina og løse det, vi kan ikke gå inn i mai med at alle fortsatt er gravide. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 23. april 2018 #1490 Del Skrevet 23. april 2018 54 minutter siden, Tonio skrev: Føler jeg alltid leser om de som føder i uker før termin, også har vi seriøst ikke en eneste her i tråden som har født ennå?! Synes jeg en av dere damer får spre beina og løse det, vi kan ikke gå inn i mai med at alle fortsatt er gravide. fritt for å vente til midten av mai!! Jeg vil ha litt permisjon for å slappe av litt først! Men du kan jo ta en for laget! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 23. april 2018 #1491 Del Skrevet 23. april 2018 Jeg kan gjerne vente til mai altså! Eller, har litt blandede følelser. Med tanke på bekkenløsningen så hadde det igrunn vært ganske greit om hun kom NÅ, sånn at jeg får trent opp bekkenet uten at magen er i veien. Men samtidig er jeg ikke helt klar for baby ennå føler jeg, og det er fremdeles litt trygt og godt å ha henne inni magen. På toppen av alt så fikk jeg i dag, 31 dager før termin, vite at bilen min må skiftes ut.. Sååå bra timing da! Men har egentlig lyst på ny bil da, så er litt fornøyd med at verkstedet egentlig ikke ga meg noe valg Men teit at jeg brukte penger på reparasjon av den for bare noen måneder siden. Nå var jeg på et annet verksted, og de ville ikke engang snakke om å reparere den feilen de fant nå, de mente jeg bare burde skifte ut hele bilen og tok ikke ei krone engang for å sette diagnosen De kunne jo tjent store summer på meg om de ville, så når de kommer med råd om å ikke bruke en krone til på den, så hører jeg på det. Vi er helt avhengig av to biler her vi bor, så vi kan ikke risikere at min bil streiker og vi står igjen med bare en bil. Heldigvis er bilen min kjørbar og helt trygg å kjøre en stund til, men jeg synes det er greit å få ordnet det nå før baby kommer så jeg slipper å stresse rundt med prøvekjøring osv når jeg nettopp har født, da har vi vel nok å tenke på. Så når en ny bil er i hus (eller utenfor hus da..) så er jeg klar for å hilse på lillejenta! Så siden jeg føler jeg har litt dårlig tid før termin, skal jeg prøvekjøre en allerede i morgen. Ikke helt babyrelatert dette da, men men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 23. april 2018 #1492 Del Skrevet 23. april 2018 Jeg har tenkt på det samme @Tonio, føler alltid det er en del som føder lenge før termindato i disse trådene, men her sitter vi alle som en med babyene på innsiden! Nå er vi jo flere som begynner å nærme oss, så det blir utrolig spennende å se hvem som kommer først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 23. april 2018 Forfatter #1493 Del Skrevet 23. april 2018 Så utrolig kjip beskjed å få, men virker som de er veldig greie de på nye verkstedet da. Mye bedre at de sier det som det er, enn at de tar betalt for fiksing! Og godt å jeg ikke er den eneste som har tenkt at folk bør føde. Er kjempespent jeg også på hvem som blir først.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 23. april 2018 #1494 Del Skrevet 23. april 2018 Ja, greit å ha et verksted hvor de er ærlige om sånt istedenfor å ta pengene mine Kanskje de tok ekstra hensyn med tanke på den synlige babymagen min, at de ikke ville lure meg Spennende hvem som blir først her ja! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 23. april 2018 #1495 Del Skrevet 23. april 2018 Typisk at sånne store kostnader skal komme når det passer dårligst! Nå har jeg bare 4,5 time igjen på jobb før det er permisjon! Prøvde å nøste opp i tråder i dag, men det blir nok noen i morgen og. Og onsdag kan jeg sove lenge og gjøre akkurat det jeg vil. Da har jeg satt opp fødebagen på timeplanen!! Den har jeg utsatt for lenge nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissygloss Skrevet 24. april 2018 #1496 Del Skrevet 24. april 2018 Er det en oversikt her med når folk har termin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 24. april 2018 #1497 Del Skrevet 24. april 2018 2 timer siden, Lissygloss skrev: Er det en oversikt her med når folk har termin? Første innlegget i tråden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 24. april 2018 #1498 Del Skrevet 24. april 2018 Permisjon!!!! Hurra!! Var litt vemodig å gå fra jobb i dag. Jeg kommer nok til å dra innom å vise frem babyen i juni eller noe sånt, men ellers ser jeg jo ikke de før i januar. Men veldig deilig å komme hjem også. Har jo sovet etter jobb nesten hver dag den siste tiden fordi jeg blir så sliten av å gå til bussen og ta bussen hjem. Som bare tar 6-7 min med gåing og 15 min med sitting på buss. Utrolig hvor sliten man kan bli av lite. Men fikk litt energiboost her i stad og dro i gang støvsugern. Gleder meg til å ta fatt på permisjon. Vet ikke hva jeg skal gjøre først Ting jeg har tenkt å bruke tiden før fødsel på: pakke fødebag, lese ferdig spedbarnsboken, lese ammeboken, lære meg speilreflekskameraet (igjen), strikke babypledd og ferdig buksa jeg holder på med, kjøpe det siste vi har igjen, lage en veggkalender, lese bøker, sole meg, re opp senga til baby, teste alle funksjonene på barnevogna, knyte bæresjalet en gang om dagen ca., sove lenge, slappe av, bestemme meg for hvilke klær til baby vi skal ha med på sykehuset, bake rundstykker eller pizzasnurrer til frysern, gjøre klar stelleplassen og sikkert mer jeg ikke husker nå. Tror denne babyen må gå på overtid hvis jeg skal rekke alt dette uten å slite meg helt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 24. april 2018 Forfatter #1499 Del Skrevet 24. april 2018 Hurra for permisjon! Høres ut som du har litt i meste laget å gjøre. Samtidig er det mye av det som er fort gjort bare man starter, og jeg ser jo mye av det er veldig kos også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 24. april 2018 #1500 Del Skrevet 24. april 2018 10 minutter siden, Tonio skrev: Hurra for permisjon! Høres ut som du har litt i meste laget å gjøre. Samtidig er det mye av det som er fort gjort bare man starter, og jeg ser jo mye av det er veldig kos også. Ja, det er mye som er fort gjort. Og mye som kan kombineres og gjøres samtidig. Vi skal på handletur i morgen kveld for å få unna det siste. Viktigst. Og på dagtid så kan jeg jo strikke og lade opp til shoppingtur. Og det meste på lista kan jeg gjøre fra sofaen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå