Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018


Tonio

Anbefalte innlegg

Nja... kan ikke si jeg ble overveldet av begeistring :riste: @Omo 

jeg hadde god nytte av en dyne til vogna og en til senga. Kan anbefale et pledd, noe mer trenger du ikke om sommeren. Det finnes vår/sommer/høstposer også, men følte aldri et behov. 

I dag har det vært en litt tung dag. Hadde sett frem til to bryllup og utdrikningslag denne våren/sommeren. Viser seg at jeg ikke er invitert i ene utdrikningslaget, mister det andre fordi det er dager etter termin og så ønsker ikke ene paret barn i bryllupet. Så mannen skal i alle utdrikningslagene, ene er en helg i Krakow og begge bryllupene... jeg er ikke sur på mannen, bare skuffet over at det ikke ble som jeg trodde :/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhh, så kjedelig. Skjønner at du ble skuffet da @Fanteria:( DEt er jo noe du har gledet deg til, så det er kjempeskuffende når det ikke lar seg gjøre likevel. 

Ja, jeg tenkte også at det kanskej var greit å ha 2 dyner. For den som er i vogna har vel mer fare for å bli litt skitten. Jeg har arvet to vognposer, men jeg aner ikke om de er tykke eller tynne :ler:  Den ene er vinterpose vet jeg forresten, for den skulle venninna mi bruke denne vintern før hun gir den til meg. 

Jeg har litt sånn tung dag jeg og. Og det blir nok tyngre. Moren til en venninne døde i natt, og bestefaren min har bare dager igjen også :( De har sluttet å gi medisiner og vi venter bare egentlig. Trist at han ikke rekker å treffe oldebarnet sitt (han har flere da, så han har opplevd å få oldebarn). Jeg har jo termin 3 dager fra 90 års dagen hans. Foreløpig driver jeg med fortreninging av følelser strategi. Orker ikke ta det innover meg enda. Husker ikke om jeg nevnte at faren til en annen venninne døde forrige uke også. Det har vært en tung februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følelsene føles litt sånn ekstra sterke nå. Så skjønner godt at det er tøft når det blir så mange tunge beskjeder @Omo :/ 

kanskje oldefaren din vil passe på lille frem til fødselen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, når vi var å kjøpte barnevogn i går så var det en hylle i butikken som hadde klær for premature. Størrelsen var 1-1,5 kg. Herregud det var vondt å se så små klær. Det er jo klær som ville passet om jeg fødte nå. De var så små. Tenk at noen faktisk trenger så små klær. Huff!! Bodyen var på str med hånda mi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å si at en liten del av meg har lyst til å føde nå og «få tilbake» kroppen min? Fornuften sier jo at hu skal bli inni der en god stund til, men hormonene, bekkenet, halsen osv. sier noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde vært greit å være ferdig nå. Hvis de bare hadde vært ferdig bakte boller inni der. Selv om jeg ikke er helt klar for en baby enda... det er litt skremmende enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg husker hvor utrolig liten min på 2.8 kg var da hun kom ut, tenker jeg det er heeelt greit at junior er der inne minst like lenge som storesøstera. Hun var utålmodig helt fra fødsel av og kom ut 38+2, så ikke for tidlig selv om jeg hadde regnet med at hun skulle bli der inne noen uker til i og med at jeg og søsknene mine ble født på maks overtid :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt når ting ikke blir som man trodde @Fanteria :( 

Og så leit, @Omo! Skjønner at man må prøve litt fortrengning av følelser når der blir så mye på en gang. 

Begynner å savne kroppen min her også. Eller det vil si, at den fungerer som den skal. Bekkenet ble såpass mye verre etter jobb på onsdag at jeg fremdeles er vondere nå enn jeg var før jeg dro dit onsdagsmorgen. Så jeg tror rett og slett jeg må ringe legen på mandag og be om 100% sykemelding videre, for jeg tør ikke utsette meg for det igjen. Merker det veldig på psyken når kroppen har så nedsatt funksjon og det skal så lite til for at bekkenet blir så vondt igjen. Det handler vel om å ha det greit i tiden fremover også, tenker jeg, og jeg har ikke hatt det greit de siste dagene. Fysioterapeuten min skulle tilfeldigvis i møte med legen min i går uansett, så da skulle hun nevne det for han. Greit at det ikke kommer bare fra meg, jeg synes sånt er så vanskelig. "Nei, jeg klarer ikke jobbe 1,5 time engang uten at jeg blir vond i 2-3 dager etterpå..". Som samboeren min sa, så hadde det nok vært mye bedre for meg å bruke det lille overskuddet fordelt på resten av uken her hjemme heller, og å slippe de store smertene. 

Er medlem i termin mai 2018-grupper på facebook, og der er det iallefall 2 som allerede har fått! Ene fødte 27+0. Det er jo som om jeg skulle født nå mandag som kommer! Helt sinnsykt. Og så utrolig rart å tenke på at en slik liten baby som er på de bildene de legger ut, faktisk ligger inne i meg akkurat nå. Har ikke helt innsett det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle bare ut å kjøpe noe greier til hjemmet og noen nye truser til meg selv. Gikk på en smell gitt. Ble en stor pose med bodyer og sparkebukser og strømpebukser. Også må jeg jo ha lue. Og en ny BH og så fant jeg endelig svart mammabukse i min str. Litt lei av å ha 1 bukse (jeans), så da ble det en ny bukse til meg. Også noen vaskekluter til baby. 

Nå tror jeg at jeg har veldig mye klær i de minste størrelsene egentlig. Kjøpte jo en del på torsdag også sammen med mamma. Og mamma har kjøpt masse allerede. Hun er jo så veldig rosa rosa rosa. Jeg synes jo ikke alt trenger å være rosa, så jeg kjøper litt grønt og beige og hvitt og hvitt med blå striper osv. Blir så utroooolig sukkersøtt hvis alt skal være rosa. Jeg er ikke sånn prinsessemamma. Favorittfargen min er jo blå, og jeg brukte nesten bare blå klær som barn fra jeg var gammel nok til å ha en mening. Samboern synes vi skal gå rosa all the way da :P Har masse rosa nå, så jeg må spe på med litt beige, hvitt, grønt, blått og lilla. 

Skal snart få tatt ut alt sammen og sortert etter størrelse så jeg kan se hva jeg har og hva vi evt trenger. 

Høres ut som du ikke bør jobbe noe i det hele tatt @strawberry. Kjipt at du føler deg så dårlig etter en liten jobbeøkt :( Håper at det magisk blir bra når baby er her. Oi.. føde 27+0... det er tidlig. Jeg er 27+6 i dag og kan liksom ikke forestille meg at babyen skulle vært her nå. Håper de ikke får mange premature skader (heter det det?) de som kom så tidlig. 

Jeg prøvde å finne termingrupper på facebook for Oslo for en stund siden, men jeg fant ikke noe jeg... tenkte det kunne være hyggelig å kanskje treffe noen IRL også, siden man får barn på samme alder og bor i samme by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg allerde mislykka som mor. Jeg får F ikke til å legge ned ryggen på sittedelen på vogna. Den greia man skal holde inn er så hard at jeg får ikke til og jeg blir så frustrert at jeg har lyst å levere tilbake hele dritten. :bond::sinna: 

Og nå har jeg vondt i tomlene også, fordi jeg trykker og trykker på de forbaska håndtakene. Klarer ikke med begge hender en gang.  :raven:

Endret av Omo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Fanteria skrev:

Kanskje få mannen til å prøve og få knappen mykere? Kjenner til frustrasjonen :P 

Ja, jeg får kommandere han til å trykke masse. Min tålmodighet er veldig veldig liten med sånne ting også ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi slet også med å gjøre endringer, det ser så lett ut i butikken også kommer man hjem og husker ingenting. :fnise: Sånn sett er det kjempebra at du prøver ut nå, før det er en baby i den!

Viste seg at vi trykket på feil sted, så vi trykket på noe helt annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tonio skrev:

Vi slet også med å gjøre endringer, det ser så lett ut i butikken også kommer man hjem og husker ingenting. :fnise: Sånn sett er det kjempebra at du prøver ut nå, før det er en baby i den!

Viste seg at vi trykket på feil sted, så vi trykket på noe helt annet..

Kanskje jeg trykker feil sted og :ler:  Men jeg måtte se i instruksjonsboka da. Kanskje jeg skal se om det er noen youtubevideoer også :P 

3 timer siden, Fanteria skrev:

Minst 20 trykk før han får et kyss!! :fnise:

Haha, god ide!

Endret av Omo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt opptelling nå. Vi må ha innkjøpsstopp av klær i str 56. Får ønske oss 62 og 68 fremover. 
Jeg kjøpte en topack body i str 50 i dag. Sånn just in case. Jeg er jo litt under kurven (foreløpig) og verken jeg eller mannen er lange eller høye, så sjansen for at baby er kort er jo der. Men tror ikke det er noe vits å kjøpe mer enn de 2 før baby er her. Da får jeg heller sende noen på shopping hvis 56 blir for stort. 

For det holder vel med 8-10 bodyer i 56 gjør det ikke? Er ikke så lenge de bruker den str? Og så får vi sikkert noe i gave enten barselgaver eller om det blir noe babyshower, så det blir sikkert fler.

Str 50
- 2 bodyer
- 2 luer (str newborn)

Str 56
- 3 pysj
- 1 ulljakke (ser stor ut i str)
- 4 sparkebukser
- 2 strømpebukser
- 8 body
- 2 lue

Str 62
- 2 sparkebukser
- 1 pysj
- 1 lue
- 2 bodyer
- 1 strømpebukse
- 1 playsuit

Str 68
- 3 sparkebukser
- 1 penkjole
- 1 genser

Str 74
- Shortsgreie (gave)

 

Endret av Omo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du er godt dekt opp @Omo. Ville heller avventet å sett om dere føler dere trenger mer av en str. Min brukte 62 i 2 uker, så var han vokst ut av den str.

50 og 68 brukte han i nesten 2 mnd og var gulpebaby, så der kjøpte vi inn ekstra. 

Det er så vanskelig å forutse :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...