Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018


Tonio

Anbefalte innlegg

Jeg har også hatt en mangoperiode :ler: 

så kjipt at du blir kvalm av så mye :( lav blodprosent, da er det jern man trenger? I så fall, kanskje noen av disse er enklere å få ned? https://www.matprat.no/matnyttig/kosthold-og-helse/jern/i-hvilke-matvarer-finner-jeg-jern/ 

selv om de fleste kanskje ikke var særlig kvalmevennelige da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir full av beundring på dere som gidder/klarer å få i paprika, gulrot og sånt. :) Har jeg leia her går det gjerne i grandiosa.. :sjenert: Har hatt dilla på frukt hele svangerskapet, hvilke har gått i perioder. Epler (til jeg startet å spy det opp), klementiner (samme), honningmelon, cantaloupe, mango, gul kiwi, grønn kiwi, ananas, litchi.. Altså de litt mer "eksotiske" og sukkerholdige. :fnise: Slet veldig rundt uke 18-20 med å få i meg mat, da var det ikke på grunn av kvalmen lengre men fordi magesekken ble så fort full. Så føler det faktisk er enklere å spise nå enn det var da. 

Når har du bursdag Omo? :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjer det noe skikkelig rart med magen :ler:  Det er akkurat som om noen står med en sånn sykkepumpe og pumper den opp :ler: En slags pulserende kynner kanskje? Sånn 10 pump med sykkelpumpe og den vokste litt hver gang :klo:  Det rareste magen har gjort foreløpig. Men den ble ikke sånn skikkelig hard som ved kynner heller. Kanskje det var babyen som drev med sykkelpumpe inni der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Omo, takk for listen :) Det er jern jeg mangler, ja. Egg funker! Det er det jeg tyr til hvis middagen skjærer seg. Når man spiser dem varme er det jo nesten litt middag. Da skal jeg tenke på at det er jern i dem også, og ha litt ekstra god samvittighet.

Det er jammen mye rart magen gjør, sykkelpumpebevegeler har jeg ikke hatt enda. Nå ser jeg for meg at babyen din ligger med ryggen til og tar armhevinger :fnise:

@Tonio, det går i sukkerholdige frukter her også. Jeg har faktisk vært innom akkurat de samme som deg, bortsett fra ananas (fordi den er så vanskelig å skrelle/dele) og litchi. Så der har jeg tips til hva som kommer etter appelsin :fnise: Appelsinjuice kunne jeg typisk nok gjerne drukket en liter av i slengen, selv om det har endt med spying flere ganger. Sånn bortsett fra vitaminene, er ikke det så mye bedre enn å drikke brus. Alle andre frukter går i perioder, når det har gått galt mange nok ganger så hopper jeg over på en ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja, kanskje det var armhevninger :ler: 

Når jeg kom hjem fra jobb i dag og etter vi hadde spist skulle jeg ta av meg buksa for den strammet sånn. Men når jeg tok den av så var det egentlig ikke noe forskjell.. Det er nok bare at magen er så trang nå :daane:  Og nå har jeg litt vondt i magen. Får noen sånne knip av og til og kjennes ut som jeg skal sprenge. Litt uvel egentlig. Har kanskje spist for mye i dag. For store måltider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til den problematikken @Omo :/ føles som om magen er stram som et trommeskinn! 

Har behov for å lufte ut litt frustrasjon, så hold ut med meg nå :sur: nå planlegges enda et utdrikningslag for mannfolka. Igjen er det snakk om en helg. Forrige uke sa mannen at han er invitert til Hemsedal neste helg. Han måtte jo være med, det var jo blitt en tradisjon, må vite! Altså, tre helger hvor han skal dra på tur de neste to mnd. Er det lov å si at han nesten må velge? Jeg har knapt overskudd til å fikse meg selv. Vi har en treåring med et energibehov jeg ikke klarer å matche og det går til syvende og sist ut over han :( hører bare «skal bare ditt, skal bare datt». :balltre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt @Fanteria... Kan du si at hvis han skal dra må han fikse barnevakt for treåringen, for du har ikke overskudd til å ha han alene?  Og at du ikke vil at han skal dra på det som er om 2 mnd fordi da er det så nærme termin at du er redd du ikke får tak i han eller at han rekker fødsel dersom du skulle starte fødsel for tidlig? 

Jeg hadde nok satt pris på å tilbringe litt tid sammen med mannen i helgene så tett opptil fødsel også fordi plutselig blir det veldig hektisk med baby og barsel igjen. Og spesielt når du er så dårlig form. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er enige om en mnd før termin. Hadde det sist også. Han er også med på å ordne litt hjelp når han er borte da han selv ser at jeg ikke har overskuddet. Han skal i utdrikningslag i Polen «siste» helga. Det blir jo en del penger også, så det føles kjipt at jeg vil spare og ham bruke. Selv om hytta i Hemsedal er gratis. Det er kanskje litt misunnelse inni bildet også. Jeg vil ha en kjærestehelg og fortjener ikke jeg litt tid med venninnene mine? Skal ikke være lett :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg ville gjort i ditt ståsted @Fanteria. Det virker jo som om han prøver å være litt omtenksom, med tanke på det å ordne hjelp og sånt. Veldig kjipt når du enten må være hun kjipe dama eller ha det kjipt selv når du vil spare og kose med mannen. :klemmer: Det sies jo at utdrikningslag osv er den ene gangen for personen, så er kjipt å misse det. Er kanskje lett å ta deg for gitt når du "uansett" er hjemme hver dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.2.2018 den 7.54, Tonio skrev:

Har ikke merket kynnere, nedpress eller noe sånt. Er det greit å være sjalu? :sjenert:

For ei naiv idiot. :balltre:

Etter å ha kjent to kynnere er jeg sjalu på de som ikke merker noe. :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tonio skrev:

For ei naiv idiot. :balltre:

Etter å ha kjent to kynnere er jeg sjalu på de som ikke merker noe. :icon_lol:

Nå trodde jeg et øyeblikk at du kalte en annen bruker her for en naiv idiot, helt til jeg så at det var deg selv!  😂😂😂 

Var det vonde kynnere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sovet så dårlig i natt. Når jeg la meg begynte jeg å tenke på at jeg hadde kjent lite bevegelse hele dagen. Og at den var veldig svak. Også pleier det å være mye bevegelse når jeg legger meg men nå kjente jeg bare sånn lett sommerfugl aktig bevegelse. Sånn som det var helt i starten når jeg kjente noe. Begynte å bekymre meg. Men sovnet til slutt. Men fortsatte på bekymringen når jeg var oppe for å tisse og fikk ikke sove igjen på lenge. 

Det er sikkert ikke noe galt da. Bare jeg som er vant til bevegelsen så jeg registrerer det ikke så veldig. Men jeg skal følge med i dag. 

Det er jo bevegelse der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner igjen det å bekymre seg, @Omo. Hadde også noen dager nå at mini var mer rolig, noe jeg ikke er vandt med. Men i går kom det mer bevegelse igjen. Du fpr kjenne godt etter i dag 😊

Endret av strawberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant det @Tonio. Han prøver å fin e løsninger. Er mest jeg som kjenner på frustrasjonen av å ikke ha overskudd om dagen. Utdrikningslagene er jo en ting, de er OK. Men han vil gjøre alt mulig annet også. Får jeg hjelp så er det ikke noe stress. Bare håper vi kan få oss en kjærestetur før lille kommer. At han ikke svir all barnevakten på seg selv :P også tror jeg han er i en fase hvor han prøver å få gjort mest mulig før hun kommer, for da vet han at han blir mer låst i en periode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er jo far allerede :ler: Så han har nok ikke de følelsene, i alle fall ikke denne gangen. Men det ble en langhelg til utlandet med jobb i januar, og så blir det en ny langhelg i mars, og da må jeg jo være alene med snuppis. Slitsomt, men det går - og jeg unner ham jo litt gøy og fri! Til gjengjeld tar han datteren veldig mye i hverdagen, og tar henne blant annet med seg på et par-tre overnattingsbesøk i løpet av vinteren/våren mens jeg er alene hjemme og gjør nada :nigo: Jeg stresser mer med at han skal i bryllup i utlandet i sommer egentlig, det blir debuten med to unger over flere dager tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...