Fanteria Skrevet 28. februar 2018 #1181 Skrevet 28. februar 2018 9 minutter siden, Omo skrev: Jeg er gammel Du er ikke alene har en kollega som ikke var født da en gang! Kjente jeg ble litt; hva?! Du tuller nå? kaviaren overrasket meg også. Den er jo salt?
Tonio Skrevet 28. februar 2018 Forfatter #1182 Skrevet 28. februar 2018 Ting som smaker salt kan fortsatt ha sukker i seg. Sukker brukes gjerne for å nøytralisere syresmak. Ser det har skjedd litt her mens jeg hadde litt over en dag fri fra forumet. Her i heimen er det faktisk mannen som er mest gira på sjal, jeg er litt mer sånn.. kan vi ikke bare holde baby da?
Pølsevann Skrevet 28. februar 2018 #1183 Skrevet 28. februar 2018 8 timer siden, Illy skrev: Hehe, jeg bruker å prøve å liste meg på do om natta for å ikke vekke mageboeren, og det bruker ikke å gå Jeg har heller ikke lagt merke til at jeg er spesielt kald på magen, men jeg bruker å være kald på lårene. Skikkelig ugreit når de kommer borti magen, noe som faktisk skjer nå når magen er så stor. Åh, jeg vil egentlig ikke vite hvor mye sukker det er i slike ting. Det høres ut som prim burde være helgepålegg da ja Grattis med bæresjal @Omo! Jeg tror jeg skal følge ditt eksempel, og har nesten bestemt meg for grønt. Takk takk Hvis vi blir ivrige sjalbrukere skal jeg kjøpe flere farger Jeg endte med grått nå da, tenkte det var lett å matche til alle klærne mine, og litt mer diskret hvis jg skal prøve å få det på samboern 5 timer siden, Tonio skrev: Ting som smaker salt kan fortsatt ha sukker i seg. Sukker brukes gjerne for å nøytralisere syresmak. Ser det har skjedd litt her mens jeg hadde litt over en dag fri fra forumet. Her i heimen er det faktisk mannen som er mest gira på sjal, jeg er litt mer sånn.. kan vi ikke bare holde baby da? Samboern synes vi skulle droppe vogn og bare gå full african style med sjal 8 timer siden, Fanteria skrev: Du er ikke alene har en kollega som ikke var født da en gang! Kjente jeg ble litt; hva?! Du tuller nå? kaviaren overrasket meg også. Den er jo salt? Jeg og har en kollega som ser rart på meg hvis jeg nevner OL floka eller noe.
Pølsevann Skrevet 28. februar 2018 #1184 Skrevet 28. februar 2018 Nå har jeg funnet ut hvor lange og tunge jeg og samboern var da vi ble født. Jeg var kort med bare 49cm, mens samboern var 51. Mener jordmor sa at snittet i Norge er på 52cm. Så da får vi sikkert en litt kort baby? Er det forresten sånn at guttebabyer er lengre enn jentebabyer i snitt? Siden gutter/menn i snitt er høyere enn jenter/kvinner? Hvor tidig ser man denne forskjellen? Også var han rundt 3500gr og jeg 3600 eller 3800gr mente mamma. Så jeg var kort og tung, han var veldig gjennomsnittlig. Jordmor tippet at babyen min kom til å ligge på rundt 3200gr hvis jeg fulgte samme kurve fremover som jeg ligger på nå. Kanskje jeg skal kjøpe et par plagg til i str 50 da
Illy Skrevet 28. februar 2018 #1185 Skrevet 28. februar 2018 @Omo, grå har definitivt noen praktiske sider! Jeg har blitt opphengt i lysegrønt av en eller annen grunn, men det ser ikke ut som det finnes. Så kanskje jeg må herme etter og gå for grå. Jeg skulle nesten tro at gutter var litt lengre enn jenter allerede ved fødsel, men jeg har bare hørt om litt forskjell i gjennomsnittsvekt etter kjønn hos nyfødte, ikke lengde. Jeg var også 49 cm., men veide bare litt over 2000 g. Det var noe galt, for jeg ble født til termin. Mannen var prematur. Vi har fått beskjed om at hun i magen heldigvis ligger an til å bli større enn vi var. Jeg har plukket ut masse i str. 50 (arvet), men det er jammen ikke godt å si hvor mye bruk man får for det.
Pølsevann Skrevet 28. februar 2018 #1186 Skrevet 28. februar 2018 33 minutter siden, Illy skrev: @Omo, grå har definitivt noen praktiske sider! Jeg har blitt opphengt i lysegrønt av en eller annen grunn, men det ser ikke ut som det finnes. Så kanskje jeg må herme etter og gå for grå. Jeg skulle nesten tro at gutter var litt lengre enn jenter allerede ved fødsel, men jeg har bare hørt om litt forskjell i gjennomsnittsvekt etter kjønn hos nyfødte, ikke lengde. Jeg var også 49 cm., men veide bare litt over 2000 g. Det var noe galt, for jeg ble født til termin. Mannen var prematur. Vi har fått beskjed om at hun i magen heldigvis ligger an til å bli større enn vi var. Jeg har plukket ut masse i str. 50 (arvet), men det er jammen ikke godt å si hvor mye bruk man får for det. Aldoria sjalet hadde lysegrønn. Eller limegrønn var det kanskje? Ja, får håpe babyen deres blir større enn dere. Men den har noen småttinger å slekte på så blir vel ikke voldsomt stor sikkert.
Tonio Skrevet 1. mars 2018 Forfatter #1187 Skrevet 1. mars 2018 Jeg var den lengste og tyngste av mammas barn, og er nå den laveste (med god margin 169 mot ei på 185 og en på 190 eller noe slikt). Artig nok er jeg den som var kortest tid inni mamma også. Så jeg aner ikke hvor mye slikt har å si ved fødsel.
Whateverusay Skrevet 1. mars 2018 #1188 Skrevet 1. mars 2018 Hvor lang tid tok det før dere fikk svar på glukosebelastningen og hvordan? Jeg fikk ikke tatt denne før i går(uke 30) fordi jeg ble glemt bort da jeg er annenhver hos lege og jordmor.
Pølsevann Skrevet 1. mars 2018 #1189 Skrevet 1. mars 2018 1 time siden, Whateverusay skrev: Hvor lang tid tok det før dere fikk svar på glukosebelastningen og hvordan? Jeg fikk ikke tatt denne før i går(uke 30) fordi jeg ble glemt bort da jeg er annenhver hos lege og jordmor. Tok 2 uker før jeg fikk noe i posten men jeg ringte inn i mellomtiden å spurte pga jordmorkintroll og da sa de at resultatet var klart allerede samme dag. Var på furst laboratoriet.
Whateverusay Skrevet 1. mars 2018 #1190 Skrevet 1. mars 2018 Da prøver jeg ringe furst i dag:) Har så lyst på frukt men prøvd unngå alt søtt før disse svarene. Takk for svar.
Pølsevann Skrevet 2. mars 2018 #1191 Skrevet 2. mars 2018 Nå har jeg fått svar på de siste blodprøvene mine. Negativ på dengue, zika og chikungunya Jeg var ikke bekymret egentlig (lav risiko), men da har jeg hvertfall fått svar på det etter juleferien.
Tonio Skrevet 3. mars 2018 Forfatter #1192 Skrevet 3. mars 2018 Er det noe mer man må sende inn til NAV etter at man har søkt om foreldrepenger? Altså må jeg for eksempel si ifra til dem når jeg har født?
Miss moneypenny Skrevet 4. mars 2018 #1193 Skrevet 4. mars 2018 Hei damer! Hvordan går det med dere? Dagene er så travle her, med 2 halvstore barn og jobb og studier, så det har blitt lite tid til å kikke innom her. Våknet igår, 25 uker på vei, med en plutselig panikk! Ingenting er klart! Fikk sortert det vi hadde av babytøy, sengetøy og dyner igår, vogn kjøpte jeg brukt forrige søndag. Senga står nedstøvet i garasjen, må vaskes grundig og kjøpes ny madrass. Samme med vugga. Vogna skulle også hatt en ny madrass. Vet noen hvor jeg får tak i det? 😊 Har dere tenkt på å kjøpe brystpumpe? I tilfelle, hvilken? Beklager om jeg tar opp ting som er diskutert tidligere som jeg ikke har fulgt med på, skal lese meg opp på tråden 😁
Pølsevann Skrevet 4. mars 2018 #1194 Skrevet 4. mars 2018 Jeg er uke 30+0 i dag, og uke 29 har vært en skikkelig vokseuke for magen!! Den har blitt mye større på en liten uke! Det er kanskje sånn det blir hver uke fremover?
Pølsevann Skrevet 4. mars 2018 #1195 Skrevet 4. mars 2018 10 timer siden, Tonio skrev: Er det noe mer man må sende inn til NAV etter at man har søkt om foreldrepenger? Altså må jeg for eksempel si ifra til dem når jeg har født? Aner ikke trodde kanskje sykehuset sendte noe til folkeregisteret også får nav beskjed derfra? 16 minutter siden, Miss moneypenny skrev: Hei damer! Hvordan går det med dere? Dagene er så travle her, med 2 halvstore barn og jobb og studier, så det har blitt lite tid til å kikke innom her. Våknet igår, 25 uker på vei, med en plutselig panikk! Ingenting er klart! Fikk sortert det vi hadde av babytøy, sengetøy og dyner igår, vogn kjøpte jeg brukt forrige søndag. Senga står nedstøvet i garasjen, må vaskes grundig og kjøpes ny madrass. Samme med vugga. Vogna skulle også hatt en ny madrass. Vet noen hvor jeg får tak i det? 😊 Har dere tenkt på å kjøpe brystpumpe? I tilfelle, hvilken? Beklager om jeg tar opp ting som er diskutert tidligere som jeg ikke har fulgt med på, skal lese meg opp på tråden 😁 Madrass burde de vel ha i butikker som selger vogna du har? Jeg har ikke kjøpt noe særlig utstyr enda. Bare vogn, bed side crib og bæresjal. Jordmoren anbefalte meg å vente med brystpumpe til jeg visste om jeg trenger den. Hun sa man kunne låne på helsestasjonen også for å teste der før man kjøpte. Så jeg har foreløpig ikke tenkt så mye på det. Jeg tenkte at jeg snart skulle se på hva vi har i arve-haugen og se på hva vi må få kjøpt. Jordmora sa at ammepute var veldig lurt å ha klart for det er så anstrengende for nakke og skuldre å både amme og gi flaske. Så det tror jeg at jeg skal kjøpe inn hvertfall.
Pølsevann Skrevet 4. mars 2018 #1196 Skrevet 4. mars 2018 (endret) Jeg har nå lest opp topp 100 lista over jentenavn i Australia for samboern. Han sa nei på alle untatt 3 som han dro litt på før han sa nei. Så ja, vi er ikke akkurat noe nærmere navn "kan vi ikke bare kalle henne Baby?", "Jeg skjønner ikke hvorfor folk stresser med navn" og "It's a big comittment" Jeg tror jeg må velge meg 3 navn jeg liker og nevne de for han ofte så han blir vant til de, så kanskje han vil velge en av de og Og jeg blir litt stressa av hans laidbackhet og ikke-stress. Jeg sa at nå er det 10 uker igjen så er babyen på utsiden, og det blir litt annerledes enn når den er på innsiden. "neida, It'll be allright" sier han sånn helt ubekymret. Jeg tror ikke han vet hva vi har i vente. Skulle hatt en dokumentar eller noe sånt å vist han. Han forventer kanskje at jeg skal fikse alt og kan dette her? Endret 4. mars 2018 av Omo
Tonio Skrevet 4. mars 2018 Forfatter #1197 Skrevet 4. mars 2018 Jeg tror det er veldig lett å bli avslappet om den andre ikke er det. For da tar jo den andre seg av det meste uansett.
Pølsevann Skrevet 4. mars 2018 #1198 Skrevet 4. mars 2018 34 minutter siden, Tonio skrev: Jeg tror det er veldig lett å bli avslappet om den andre ikke er det. For da tar jo den andre seg av det meste uansett. Du sier noe... kanskje jeg skal late som jeg er avslappet, så kanskje han blir stressa Selv om jeg er en stressa type generelt når det er ting jeg ikke har kontroll over, og han er en veldig avslappet type... Funker kanskje ikke da
Miss moneypenny Skrevet 5. mars 2018 #1199 Skrevet 5. mars 2018 Haha @Omo! Skjønner at du blir stressa! Men han høres like avslappa ut som min... navn null stress. Konfirmasjon om 6 år, null stress. Jeg vil opprette felles sparing, han vil dekke halvparten og ta det på sparket" (er økonomisk strukturert men allikevel...). Vi hadde landa på Emil hvis det blir gutt, men nå ser jeg at Emil er nr 3 på navnetoppen. Så da er jeg blank igjen gitt!
Fanteria Skrevet 6. mars 2018 #1200 Skrevet 6. mars 2018 Emil er et fint navn noen ganger får bare navnetoppen være. Det er vanskelig nok å bli enige Nå har jeg hatt noen fine dager. Vært på kontroll hos jordmor hvor alt så bra ut. Hadde alenetid med guttungen på lørdag. Da koste vi oss med sen morgen, kafetur og en runde på senteret hvor det ble nye sko til meg. Det syns jeg at jeg fortjente! Lillemor i magen beveger seg masse og det er godt synlig utenpå nå nå planlegges det koselige turer og avtaler med mannen og venninner fremover, så jeg har ting å glede meg til 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå