Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018


Tonio

Anbefalte innlegg

Høres ut som en god løsning! Men kan være lurt å prøve ut litt. Jeg trodde jo også at min måte å jobbe på skulle gå kjempefint, men det må uten tvil endres dersom jeg skal klare å fortsette. Man vet ikke helt før man har prøvd. 

Oi, såå populært navn ja!! Det er ulemper med å ha topp 10 navn ja. Selv har jeg et veldig sjeldent navn. På ungdomsskolen var jeg eneste med navnet mitt, og på vgs med rundt 1000 elever var jeg også eneste :fnise: Når jeg begynte å jobbe på en kjempeliten arbeidsplass så var det tilfeldigvis ei som het det samme som meg. Vi så begge veeeldig rart på hverandre etter å ha tatt hverandre i hendene og presentert oss med samme navn. "Ja, JEG heter det, hva heter du? HÆÆÆ heter du det samme som meg?! Det er første gang!" :fnise: Mini i magen her skal ha et litt sjeldent navn også, men vi er veldig fornøyd med valget. Får bare håpe at hun passer navnet når hun kommer ut da, for vi har ingen alternativer egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forresten... samboern spurte meg i går når babyen begynner å smile og le og sånt, og ikke bare ligger der... Vi er jo babyamatører (burde kanskje lest litt mer i den boka snart), så jeg aner egentlig ikke jeg heller :ler:  Jeg tippa 6 mnd kanskje... Noen som vet som kan opplyse en litt flau  amatør? :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, strawberry skrev:

Høres ut som en god løsning! Men kan være lurt å prøve ut litt. Jeg trodde jo også at min måte å jobbe på skulle gå kjempefint, men det må uten tvil endres dersom jeg skal klare å fortsette. Man vet ikke helt før man har prøvd. 

Oi, såå populært navn ja!! Det er ulemper med å ha topp 10 navn ja. Selv har jeg et veldig sjeldent navn. På ungdomsskolen var jeg eneste med navnet mitt, og på vgs med rundt 1000 elever var jeg også eneste :fnise: Når jeg begynte å jobbe på en kjempeliten arbeidsplass så var det tilfeldigvis ei som het det samme som meg. Vi så begge veeeldig rart på hverandre etter å ha tatt hverandre i hendene og presentert oss med samme navn. "Ja, JEG heter det, hva heter du? HÆÆÆ heter du det samme som meg?! Det er første gang!" :fnise: Mini i magen her skal ha et litt sjeldent navn også, men vi er veldig fornøyd med valget. Får bare håpe at hun passer navnet når hun kommer ut da, for vi har ingen alternativer egentlig. 

Hahaha... det er veldig anderledes enn meg ja. Vi er 15 stk på min arbeidsplass. Vi er to med mitt navn, og det var en til med samme, men hun sluttet for et år siden. :ler: Når jeg vokste opp ble vi egentlig bare kalt etternavnene våre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting som er greit med å jobbe telefonvakt som jeg gjør: Det å ha kortere vakt er kjempelett. :fnise: Må bare ha noen som faktisk dukker opp for å ta over vakta.

Navn har vi laget en liste, 12 guttenavn og 12 jentenavn (vi venter jo med å vite kjønn). Så skal mannen få velge når barnet er født. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det med sjeldent navn. Da jeg jobbet med kundeservice stavet jeg det feil med vilje. Kollegaene mine visste at det var meg uansett, men kunden ville bare trengt fornavnet mitt for å finne meg på sosiale medier. 

Jeg vet hvertfall hvem folk roper på :P 

guttungens navn er på bunnen av topp 50 (om jeg ikke husker feil). Tror ikke hu her havner på topp 10 lista, men skal ikke se bort ifra topp 50. 

Fikk ikke vite hvilke navn han likte, men nå er han i hvertfall i gang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har spurt han om han vil se min, mrn det ville han ikke. Tror han ikke ønsker å bli påvirka når han skal velge navn. Er så spent på om han har valgt noen av de samme som jeg har :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lurt å ikke bli påvirka av deg. :jepp: 

Jeg synes magen min har vokst masse denne uka (27+). Merker at huden er på det strammeste nå og lurer på om den sprekker snart :ler: så det er vel bare å smøre og smøre å håpe det hjelper mot strekkmerker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt det ordnet seg hos legen @Omo. Håper det hjelper på i hverdagen. 

Magen er stram her også, men mye pga kynnere og en veldig aktiv baby. Akkurat nå har hun fest i magen min. Første graviditeten var så utrolig mye lettere enn denne :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye peiling på babyer her heller, @Omo :sjenert: Men venninna mi har en baby på 2,5 mnd nå, og hun reagerer litt med smil og latter allerede, og "prater" litt. Så hun ligger ikke bare der lenger, slik som hun gjorde de første ukene :ler: Men har fått noen babybøker her også som jeg tenker jeg må begynne å lese. Den ene var ganske lett å lete opp i etterpå når ungen er født også, den viser hva som er normalt at babyen gjør etter X måneder. Hun jeg fikk den med sa hun hadde hatt mye nytte av den.
Og så bra at det ordnet seg med sykemelding! :) Håper du merker at det hjelper. 

Huden på magen begynner å bli ganske stram her også. Jeg bruker eucerin dusjolje på magen og beina når jeg dusjer, og smører med decubal original clinic cream etterpå. Kunnskap fra yrket mitt kommer meg endelig litt til nytte, det er nemlig disse jeg har sett mest effekt av hos pasienter som plages med tørr hud / kløe :fnise: Venninna mi var veldig plaget med at magen klødde, så det prøver jeg å unngå for alt jeg kan, samtidig som jeg håper det kan ha litt effekt på å unngå strekkmerker. Tenker at kløe/hudtørrhet og strekkmerker gjerne henger litt sammen også. 

Når mannen ser magen min uten klær sier han at det ser ut som magen skal sprekke snart.. Og jeg skal jo forhåpentligvis vokse myyyye mer, lurer på hva han sier til slutt da? :fnise: Og så er jeg så begeistret for navelen min som har blitt sånn søt "gravidnavel". Når den endelig kom så følte jeg meg endelig gravid, ikke bare oppblåst. 

Nå har vi forresten bestilt sprinkelseng, jeg gleder meg sånn til den kommer og vi får satt den opp! Og så må jeg legge inn en bestilling på jysk som mannen kan hente, slik at vi får madrass og dyne også snart. Er jo snart i uke 27, så det kan være greit å ha ting litt i orden. Netthandling og "Klikk og hent" er såå greit når kroppen ikke klarer så mye, det gjør det litt lettere å håndtere og akseptere situasjonen :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Omo skrev:

Da har jeg fått 20% sykemelding ut måneden for å teste om det hjelper. Blir spennende! 

:yvonne: Håper det hjelper!

Merker også at huden på min mage har blitt strammere nå, eller blir lettere øm i det minste. Jeg har jo hatt stor mage før (Hallo overvektig :P), men spesielt der jeg ofte sparkes er det ganske ømt altså! Prøver å smøre i blant, i håp om at det hjelper mot ømheten. Har allerede en del strekkmerker på magen, så om det blir flere bryr jeg meg helt ærlig ikke om det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp epost fra broren min (ja, vi er en sånn familie:laugh:), han gifter seg 18. mai. Føder jeg på termin er baby da to uker gammel. Men alle i familien min har godt over tiden, mamma gikk nesten tre uker før de satte henne i gang, og selv da tok det flere dager før fødselen startet. I tillegg skal ett vennepar av oss gifte seg en måned etterpå (16. juni). Uff, er så sykt usikker på hva jeg skal gjøre. Begge bryllupene er rundt en times tid unna med bil, hvis vi slipper kø. Har jo ikke lyst til å gå glipp av bryllupet, spesielt til broren min. Men å ha en baby som kanskje er fire dager gammel med meg på en så lang tur er ikke fristende. Ikke å være unna så lenge heller. Blir jo fort fire timer, og det kun hvis jeg er med på vielsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Guuud nå er jeg sliten. Hjalp ikke med sykemelding når jeg drar rett på shopping og barnevognshopping :daane:  Etter to timer i butikken med testing, tenking og vurdering endte vi opp med en vogn. Ble til slutt en Emmaljunga NXT90F. Så da håper jeg vi blir fornøyd med den. Tar jo lenger tid å bestemme seg for vogn enn å kjøpe leilighet omtrent :ler:  Fikk den med hjem også, så jeg har nå fått testet den på buss x2, t-bane snø, slaps og litt brostein. Jeg må øve litt på kjøring :P Holdt på å velte vogna på vei ut av bussen for det var litt lenger ned enn jeg trodde :fnise: 

2,5 mnd når de smiler og ler høres fint ut @strawberry. Det er ikke så lenge til :) 

Jeg smører babyolje på magen (og beina for de er så tørre og klør hvis ikke) mens jeg dusjer, også tar jeg en sånn Rituals krem i krukke og smører inn magen etter dusjen også. Så får vi håpe det hjelper. Hvis ikke så får jeg hvertfall myk hud :P 
Samboern synes magen min er diger også. Han sier det nesten hver dag. :ler: Mens alle andre syns jeg er så liten. :P Og jeg tipper at herfra og ut kommer magen til å vokse MASSE på kort tid.  Jeg hadde skikkelig dyp navel før så min er ikke snudd seg enda, men nå er det ikke lenge til. Den er veldig grunn nå og ser rar ut. Tipper om et par uker så er den vrengt :ler: 

Åhh @Tonio det der var dårlig timing! Veldig vanskelig valg å ta da. Kan du si ja på invitasjonen til broren din med forbehold da? Så hvis du går over tiden så kommer du. Og kanskje også hvis du føder en god stund før tiden?  Jeg kjenner en som var i bryllup med en 1 uke gammel baby. Hun var forlover også tror jeg. Det var hennes 2. da, så hun var vel ganske avslappa i forhold til en førstegangs som sikkert er usikker i den nye rollen. Så det bryllupet som er i juni går kanskje greit? Da er kanskje baby 1,5 mnd hvis du ikke går over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tonio Jeg hadde blitt skikkelig irritert på broren min om han hadde giftet seg så nærme termindatoen min.. :fnise: For man vil jo absolutt delta i bryllupet, men det er jo en stund hvor ting står litt stille for dere. Og noen føder jo ikke før etter termin heller. Vet ikke helt hva jeg skal råde deg til å gjøre, det er jo så usikkert tiden før og etter termin! 

@Omo ååh NXT90F er en god vogn! :) Siklet etter den her også. Greit å få øvd seg litt da :P Går og prøvetriller vognen vår her i gangen av og til, haha! Småkleint den gangen katten faktisk hadde sovnet oppi vognen, og jeg skulle ta en liten prøverunde og plutselig hører at der er noe som beveger seg nedi den.. I ettertid har jeg tatt på mygg/kattenetting, samt har alltid døren inn til det rommet lukket.. :P

Jeg hadde også skikkelig dyp navel, endelig klarer jeg å se midten av den. Det har jeg aldri gjort før. Så den har ikke gått utover da, håper egentlig at den ikke gjør det, men den er veldig annerledes enn den har var før graviditeten. Var sååå stolt første gangen jeg så det :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Navlen min er fortsatt dyp.. :sjenert:

Broren min har litt hastverk, for drømmejenta hans er ikke fra Norge. Så han må gifte seg med henne nå snart, ellers mister hun oppholdstillatelsen hennes. Planen var 8. juni, men de måtte visst ta det enda tidligere. :) Får se hva som skjer, jeg regner med at han forstår det godt. Jeg tror det er viktigere for meg å delta enn det er for han at jeg deltar. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nesten bare du må si til broren din at du ikke kan gi et sikkert svar, @Tonio! Det kommer jo både an på når du føder og hvordan barnet blir. Jeg var i bryllup da dattera var en drøy måned gammel, og det kunne jeg like godt droppa. Hun hadde kolikk da, det hadde helt sikkert går fint om hun var en rolig sovebaby, men det ble til at jeg var ute og bar hysterisk baby under vielsen, sa «hei» til de andre gjestene i en snau time mellom et par amminger (mens brudeparet tok bilder), og måtte bare dra hjem med henne før middagen, da begynte den verste kveldsskrikeperioden. Bilturen hjem i kø var noe for seg selv :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navelen min poppa for over en mnd siden :P så den ser ut som en utstående propp midt på magen. 

Vi skal også i bryllup rundt termin. Er bedt i ett 19. mai. Etter at terminen ble flyttet fra 21.-29. mai er jeg ikke så stressa for den. Så er vi invitert i et bryllup 21. juli. Paret ville ha barnefritt bryllup, men der har mor til bruden invitrert med familie med barn, så bruden hadde store vansker med å si nei. Vi blir hjemme om hun ikke plutselig ombestemmer seg. 

Og så, det jeg egentlig skulle skrive. :P i går fikk jeg se navnelista til mannen. Det var interessant. Vi hadde tre navn som var like og to av de er jeg litt usikker på selv. Så var det ett av mine navn han likte og et som jeg har nevnt tidligere som har begynt å vokse på han. Syns dette ble veldig vanskelig :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes magen min har vokst så masse denne uka jeg. Skal ta bilde på søndag da jeg begynner en ny uke og sammenligne. Men det er jo mye voksing som skal gjøres på kort tid nå, så det er jo ikke så rart om det plutselig skyter fart på magen. 

Åhh.. høres vanskelig ut @Fanteria . Var det noen av de på lista hans du likte som du ikke har tenkt over da?

Endelig helg! Det var deilig å sove lenger i dag. Selv om jeg våknet kl 7.45 og jeg hadde satt vekkerklokka på 8.45. Men da måtte jeg så sinnsykt tisse :P Litt rart å komme så sent på jobb, men det var egentlig deilig. Men merker jo at det er vanskelg å få gjort alt jeg skal gjøre på 6 timer da... Men jeg har jo ikke fått jobbet så mye i dag. Mest opplæring. Håper neste uke blir lettere. 

I helga tenkte jeg at jeg skal montere sittedelen til vogna. Den ligger i biter oppi liggedelen for øyeblikket. Også skal jeg sortere babytøy og skrive opp hvor mye jeg har av hva i hvilke størrelser. For nå har jeg null oversikt. Greit å ikke pøse på i samme str hele tiden. 

Jeg kom til å tenke på også. Man må vel ha dyne i vogna? Og vi som får på sommern så er det vel ikke noe sånne vognposer som er aktuelt, det er vel for vinterbruk. Og kanskje når de begynner med sittedelen?  Men er det lurt å ha en dyne for senga og en for vogna? Eller er det bare å ta med seg den man har i senga når man skal ut?  Det går ganske mest i pledd også på sommern? Kommer jo an på hvor varm sommern blir også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...