Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018


Tonio

Anbefalte innlegg

Dattera var gulper og sprutbæsjer (enda en av gledene ved kolikk :rolleyes: ), så vi skiftet gjerne body 6-7 ganger om dagen ;) Vaskemaskinen gikk seg god og varm, for å si det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, miore skrev:

Dattera var gulper og sprutbæsjer (enda en av gledene ved kolikk :rolleyes: ), så vi skiftet gjerne body 6-7 ganger om dagen ;) Vaskemaskinen gikk seg god og varm, for å si det sånn!

Haha :ler: Håper ikke det blir så ille her. Det høres slitsomt ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Omo skrev:

Jeg måtte si fra at hun ikke måtte kjøpe alt i 56 da :ler: for det er vel den str alle kjøper i gaver også, og jeg vil jo kjøpe litt selv og. Så da skulle hun kjøpe noe i 62 og. 

Hehe ja klærne blir fort for små så tidlig! Babyklærne våre ser nye ut enda 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos jordmor. Første kryss på magemålet. Var heldigvis innenfor normalen. Jeg har jo bekymret meg for at det har vært lite vektoppgang, så jeg fikk beskjed om å ta det litt mer rolig på jobb. Babyen tar det hun skal tydeligvis. Og hjerte hørtes bra ut. Det var litt protein i urinen da, så vi skal følge med på det siden moren min hadde svangerskapsforgiftning med meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesting på gang! Eller, jeg kjører skikkelig rydding i esker og skap nå som den nye boden snart er ferdig (pusser opp loftet). Sorterer, kaster og gir bort til den store medaljen :P legger ut på Finn det som kan selges. Jeg er virkelig ikke skapt for å «bare» gå hjemme, så det begynner fort å klø i fingra. Dette er tredje dagen med 100% sykemelding, så de fire neste mnd kan bli interessante :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt deilig å neste litt da? Jeg gleder meg til å komme i hus i ny leilighet i helgen. Har lyst å sette sammen babysengen først! Selv om jeg nok må prioritere litt andre ting først :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Omo skrev:

Er det ikke litt deilig å neste litt da? Jeg gleder meg til å komme i hus i ny leilighet i helgen. Har lyst å sette sammen babysengen først! Selv om jeg nok må prioritere litt andre ting først :ler: 

Jo, er for så vidt det :P gleder meg til å få satt ting inn i boden. Når loftstua er ferdig, så skal kontoret pusses opp og bli nye soverommet til guttungen og så må det kjøpes inn nytt skap til babyrommet og alle babytingene puttes inn der. Jeg gleder meg helt vilt til å få ting på plass! Loftstua begynte vi å rive i påsken, så alt som sto lagra der har stått inne på kontoret og i boden. 

Det er jo lov å sette sammen barneseng samtidig med alt det andre? ;) Man må jo ta seg tid til å gjøre ting som gir en litt glede. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed i går av jordmor at jeg ikke fikk lov å jobbe overtid lenger. Hun så jo bare sjokket på meg når jeg sa jeg jobbet 10 timer om dagen de første ukene i januar. Men vi har mye å gjøre, jeg prøver å gå hjem etter 8 timer, men i dag ble det 9,5 time igjen. Og ene sjefen driver med sånn guilt-tripping. Gir meg dårlig samvittighet for at hun må jobbe masse overtid, fordi hun har tatt en av kundene mine. Synes det er så dårlig gjort. Vet ikke om hun gjør det med vilje, men det er sånn jeg oppfatter det hvertfall. Så nå er jeg sliten! Er mye av arbeidstiden min som går bort i opplæring av vikaren også, så det er mye tid som jeg ikke får brukt på å få unna jobb. 

Jeg må bli flinkere til å si nei! Og si stopp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg er dårlig gjort av sjefen din @Omo! Fortsetter hun sånn kan hun ende med å måtte håndtere alle kundene dine og da har hun bare seg selv å takke. 

Tror du bare må være beinhard og skyve vekk alle former for dårlig samvittighet. Det er ikke bare deg det kan gå ut over nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Fanteria skrev:

Det syns jeg er dårlig gjort av sjefen din @Omo! Fortsetter hun sånn kan hun ende med å måtte håndtere alle kundene dine og da har hun bare seg selv å takke. 

Tror du bare må være beinhard og skyve vekk alle former for dårlig samvittighet. Det er ikke bare deg det kan gå ut over nå. 

Jeg vet det... kjente bare veldig på det i dag. Føler at jeg gjør en dårlig jobb også, fordi jeg ikke har nok tid + at jeg kjenner at jeg er litt sånn ammetåkete allerede. Glemmer ting osv. Jeg lider veldig av flink pike syndromet. Prøver å legge det bort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på sånn sist svangerskap. Tro meg. Det slår bare tilbake på deg selv, @Omo

Det flink pike syndromet kan du hive på søppeldynga. Det fører ikke noe godt med seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Fanteria skrev:

Holdt på sånn sist svangerskap. Tro meg. Det slår bare tilbake på deg selv, @Omo

Det flink pike syndromet kan du hive på søppeldynga. Det fører ikke noe godt med seg. 

Jeg skal prøve :klem: 

samboern er streng og nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært flink! Jobbet normal dag bare :jepp:  Og føler meg mye bedre i form også. 

Jeg nyter å ha en hjemmeværende kone (mann) for tiden. Samboern har ferie, så han lager middag, kvelds og har vært på IKEA og vasker og rydder. Mens jeg bare sitter i sofaen og spiser. Men i dag må jeg pakke litt da, for det er bare 2 dager til vi flytter. 

Hvordan er det med sparking og bevegelser på deres minier? Min virker som ligger i samme posisjon nesten hele tiden. Kjenner nesten bare spark på høyre side av magen. Har knapt kjent noe på venstre eller midten. Og hun har vært veldig veldig aktiv denne uka. Vet ikke om det er fordi jeg er i uke 25 og dermed er hun større så jeg kjenner det bedre eller om hun bare trener på kickboksing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sparker baby flere steder, og jeg er 26+0 i dag :) 

Kjenner at jeg har litt dårlig samvittighet i dag. Er borte fra jobb for andre gang i svangerskapet, pga diaré. Har vært forstoppet i flere uker, og plutselig har magen startet å funke? 😅 Jeg er nyutdannet i mai, og liker ikke tanken på å ha fravær. Men kan liksom ikke dra på jobb når jeg springer på do hele tiden.

BLÆ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, lillemy100 skrev:

Her sparker baby flere steder, og jeg er 26+0 i dag :) 

Kjenner at jeg har litt dårlig samvittighet i dag. Er borte fra jobb for andre gang i svangerskapet, pga diaré. Har vært forstoppet i flere uker, og plutselig har magen startet å funke? 😅 Jeg er nyutdannet i mai, og liker ikke tanken på å ha fravær. Men kan liksom ikke dra på jobb når jeg springer på do hele tiden.

BLÆ

Kjenner følelsen. Har også hatt 2 sykedager. Vanligvis har jeg 1 annethvert år. Føler meg som hypokonder :ler: selv om det er helt dust å tenke sånn :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner masse spark jeg også! :yvonne:

I går hentet vi vår første babybox, fra apotek1. Bestilte den jo før OUL, så den kunne hentes allerede nå. :sjenert: Den var proppet full av mye artig. Truseinnlegg, ammeinnlegg, to tåteflasker, smokk, to måneder med viaplay, bleier i størrelse 1 og 2 fra libero touch, våtservietter, engangservietter, kremer også videre. Samt mye lesestoff som faktisk var nyttig for oss to som ikke kan noe som helst. :Nikke: Hvis den fra kiwi og rema har like mye stæsj, da blir jeg glad. Er kanskje litt over snittet glad i gratis ting. 

Anbefaler i det minste apotek1 sin babybox! Og det som er med får man også rabattkode på, så man kan kjøpe mer om man liker det til 30% avslag! (Er ikke sponset altså, annet enn på den måten at alle får dette.:fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tonio skrev:

Kjenner masse spark jeg også! :yvonne:

I går hentet vi vår første babybox, fra apotek1. Bestilte den jo før OUL, så den kunne hentes allerede nå. :sjenert: Den var proppet full av mye artig. Truseinnlegg, ammeinnlegg, to tåteflasker, smokk, to måneder med viaplay, bleier i størrelse 1 og 2 fra libero touch, våtservietter, engangservietter, kremer også videre. Samt mye lesestoff som faktisk var nyttig for oss to som ikke kan noe som helst. :Nikke: Hvis den fra kiwi og rema har like mye stæsj, da blir jeg glad. Er kanskje litt over snittet glad i gratis ting. 

Anbefaler i det minste apotek1 sin babybox! Og det som er med får man også rabattkode på, så man kan kjøpe mer om man liker det til 30% avslag! (Er ikke sponset altså, annet enn på den måten at alle får dette.:fnise:)

Kult!! Jeg tenkte å bestille i helgen, for da har vi flyttet. Men må vel jukse til termindatoen litt siden det må være 3 mnd til termin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så slitsomt det er å flytte når man er gravid! :daane:  jeg er så sliten! Jeg bærer bare de lette eskene (under 6-7kg), men det er mye gåing for å komme fra bilen til heisen og sjauing og oppakking og vasking og flytting av ting og møbler. Korsryggen er helt ødelagt, og føttene og leggene er skikkelig vonde. Har heldigvis god hjelp av foreldrene mine. Men jeg blir skikkelig utmattet. Og dette skal vi gjøre igjen om et år :bond:  

Har tenkt å se om jeg orker å sette sammen babysenga i morgen. Eller om jeg må prioritere andre saker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...