Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018


Tonio

Anbefalte innlegg

Er det lov å si at jeg kan skjønne om hun ikke ville valgt å føde vaginalt? :O (nå vet jeg ikke om hun er enig med KS eller ikke) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Fanteria skrev:

Er det lov å si at jeg kan skjønne om hun ikke ville valgt å føde vaginalt? :O (nå vet jeg ikke om hun er enig med KS eller ikke) 

Hun har kranglet seg til KS for hun hadde en grusom fødsel sist gang som endte i haste KS og både hun og baby fikk infeksjoner og ble syke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble skikkelig uvel av den testen jeg. Kvalm, vondt i hodet, småsvimmel og skikkelig trøtt og slapp. Er bare en drøy halvtime igjen å vente på neste blodprøve, men jeg tror ikke jeg klarer å gå på jobb etter den sånn som planlagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Omo skrev:

Jeg er fortsatt kvalm etter glukosebelastningstesten i går jeg :( 

Oi, så lenge etter? :o Vet du om testen viste noe da, eller må du vente på svar? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj... jeg tenkte jeg skulle spørre deg @Omo Hadde håpa at formen ble bedre etter noen timer da jeg har en annen avtale senere den dagen. :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dro hjem i stedenfor jobb i går. Var helt skutt. Sov et par ganger også. Men mulig jeg fikk sukkersjokk eller noe. jeg har spist lite sukker etter jeg ble gravid. Har mistet sjokolade cravingen  som jeg hadde før jeg ble gravid. Får svar om et par dager, så vet ikke om jeg har noe diabetes enda. 

Mer ikke kvalm lenger nå heldigvis. Følte meg også i OK form senere på dagen. Men det gikk noen timer før jeg følte meg OK. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluknet i senga etter å ha tatt den, og sov i rundt fem timer om jeg husker rett. Var ganske ødelagt hele dagen. Får resultatet i morgen, tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvi tvi for resultatet. Jeg håper jeg rekker å få mitt før fredag, for da ska jeg på første jordmortime. Hadde vært greit å ha det da, så hun kunne fylt det inn i helsekortet og fulgt opp hvis det trengs det. Jeg tror ikke jeg har diabetes da. Det hadde overrasket meg. 

Men det blir spennende med første gang hos jordmor da. :jepp:  Første prikk på skjema, og jeg aner ikke hva annet jeg kan vente meg. Men jeg har jo et par ting jeg vil ta opp som jeg vil ha svar på. Må bare å huske å faktisk gjøre det da.  Jeg har nemlig begynt å lide av denne pregnancy-brain greia. Skikkelig glemsk. Samboern har kommentert det, at etter jeg ble gravid har jeg blitt helt blåst :ler: Så det er vel en god start på ammetåka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i jordmortimer, har jo hatt en del. :fnise: Føler de blir litt mindre lege, og litt mer svangerskap og kos.

Hadde 5,1 etter to timer, referanseverdi er 4-7, så en mindre ting å tenke på. :nordvesta:Også fikk jeg vite at man trenger ikke henvisning til fysio for bekkenplager lengre, nytt i år. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Tonio skrev:

Jeg er veldig glad i jordmortimer, har jo hatt en del. :fnise: Føler de blir litt mindre lege, og litt mer svangerskap og kos.

Hadde 5,1 etter to timer, referanseverdi er 4-7, så en mindre ting å tenke på. :nordvesta:Også fikk jeg vite at man trenger ikke henvisning til fysio for bekkenplager lengre, nytt i år. 

Ja, det snakket samboern om, han hadde vært hos legen for et vondt kne, og han sa også at man ikke trengte henvisning lenger. Så enkelt og greit :) 

I natt drømte jeg at jeg hadde født. Jeg hadde blackout så jeg husket ikke at jeg hadde født en gang, men hadde en gutt liggende i senga ved siden av meg, så jeg skjønte ingenting for jeg skulle jo ha jente og jeg husket jo ikke at jeg hadde født en gang :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skremmer dere meg med den glukosebelastningen, jeg skal nok ta de neste uke.. :fnise: Hjelp :P Blir godt å få det unnagjort da. 

Så bra at du fikk fint resultat, @Tonio! Og håper du finner en fysioterapeut som kan hjelpe deg! 

Det er veldig greit at man slipper henvisning til fysio. Spesielt for meg som ikke var fornøyd med første fysioen, for da hadde jeg jo levert fra meg henvisningen, så da måtte jeg evt dratt til legen igjen for å få ny. Det skal sies at hun jeg går til nå er kjempeflink! For en uke siden gikk jeg som sagt med krykker, nå går jeg faktisk ganske normalt, så lenge jeg ikke presser meg så mye. Klarte å hente posten, kjøre en liten tur på butikken og stikke en kjapp tur innom jobb, brette sammen litt håndduker og nå står faktisk en brøddeig til heving. Har selvsagt hatt behov for å ligge og hvile mellom alle disse aktivitetene, men hadde noen sagt til meg for en uke siden at jeg kom til å klare så "mye" på en dag uten å bruke krykker og ha sterke smerter så hadde jeg brånektet :P Krysser fingrene for å slippe krykker videre, men nå vet jeg at det å avlaste med dem om jeg har vondt faktisk ikke er så dumt. Har også et sterkt ønske om å iallefall en gang før permisjonen klare å dra en rask tur innom kjøpesenteret og kjøpe litt babytøy og spise på kafé. Det virket helt urealistisk for noen dager siden (begynte å legge planer om å få lånt meg en rullestol og ha ei venninne med som assistent :fnise:), men nå tror jeg faktisk at det kan gå fint etterhvert! Så det ser absolutt ut til at det har stabilisert seg litt, så lenge jeg får gjort øvelsene, og ellers tar hensyn og hvilepauser! :yvonne: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg føler jeg skriver en hel essay hver gang jeg skriver et innlegg her.. Jaja, skravletråd = dagbok :fnise:

Endret av strawberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du er så mye bedre Strawberry. Husker ikke hvor du bor, men hvis du bor i Oslo (og alle andre som bor i Oslo) GÅ PENT. Det er så sinnsykt glatt nå. Det er tjukke is svuller på alle fortau også er det masse vann oppå der igjen. Jeg er jo livredd når jeg går til og fra t-banen! Vil jo ikke falle å slå meg og evt babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg datt i dag. :trist:Så jeg har gått fra å ha litt vondt i korsryggen og skambenet til å så vidt greie å gå. Tok meg 20 minutter å gå 200 meter + trappa hjem. Så jeg støtter erklæringen deres, gå forsiktig! Noe jeg gjorde, men de gidder jo ikke strø her. Og jeg var ikke forbredt, så hadde ikke noe som helst å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Tonio skrev:

Jeg datt i dag. :trist:Så jeg har gått fra å ha litt vondt i korsryggen og skambenet til å så vidt greie å gå. Tok meg 20 minutter å gå 200 meter + trappa hjem. Så jeg støtter erklæringen deres, gå forsiktig! Noe jeg gjorde, men de gidder jo ikke strø her. Og jeg var ikke forbredt, så hadde ikke noe som helst å gjøre.

Huff :(  Skikkelig forslått da!! Jeg hadde vært så redd for å skade babyen i et fall også jeg. 

På med brodder hvis man skal ut nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var hos fysio i dag. Gått på en smell og vil ikke helt innrømme hvor dette går for meg... sitter med store smerter nå. Følelsene utenpå kroppen, for en 100% sykemelding vil bety at jeg er ferdig i jobben min som jeg elsker... har et vikariat som går ut til sommeren. Har i tillegg kjent at humøret mitt har sunket betraktelig siste tiden. Sliter med å finne de små gledene i dagen. Frustrasjonen er stor og motivasjonen er dårlig. Fysioen sendte en henvisning til legen min og jeg har fått time allerede i morgen. 

Og som flere andre har jeg lekt Bambi på isen, strekt noen muskler for å ikke falle i vannet og blitt blaut av regnet.

Drittdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for påminnelsen om isen ja. Bor langt unna Oslo, men det er sykt mye is her også. Heldigvis er det strødd godt, men det farlige er at noen plasser har det vært is, så har det blitt strødd, så har det komt mer is oppå igjen, slik at det ser ut som det er strødd men er ikke det! Kjempeskummelt :(  

Ånei, så dumt at du falt Tonio! Hvil deg, ikke gjør mer enn du må før korsryggen og bekkenet blir bedre! 

Så synd Fanteria :( Bra du går til fysio, håper det kan hjelpe nå fremover. Og så synd at du har det presset med vikariat som går ut også, da blir det vanskeligere å prioritere riktig. Skjønner at det går på humøret når det blir slik, det blir liksom "feil" uansett hva man velger :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glukosebelastning må jeg også ta. Gruer meg litt til den, regner med å bli slapp.

Var på ul idag, men fikk ikke sett kjønnet, må leve med nysgjerrigheten en stund til 😊

Vi fikk et slags babynest idag, av et familiemedlem. Hun hadde kjøpt det på en bruktbutikk, jeg har i utgangspunktet ikke noe imot det. Men jeg vil helst ikke ha det... det tar stor plass, vi har ikke tenkt å bruke det, madrasser o.l. har jeg bestemt skal være nytt pga fare for krybbedød. Hun sa at hvis vi ikke vil ha det kan hun ha det selv til pyntedukkene sine, så det er egentlig bare å levere tilbake, men føler meg så utakknemlig. Er jeg helt teit her? Lov å si det i såfall 🙊

Syns ikke det er helt innafor å bare handle i vei uten å spørre om hva som trengs... ikke vil jeg ha store ting i hus så tidlig heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer det at jeg trives så godt der @strawberry. Kommer til å savne alle sammen. Spesielt de herlige barna! 

Om dere ikke har kjøpt brodder allerede, så anbefaler jeg det sterkt. Glemte de Såklart igjen hjemme :/ 

Du kan jo spare på babynestet til lille er kommet @Miss moneypenny? Så kan du si at dere ikke bruker det? Da burde du være helt sikra på å ikke såre henne, men ellers er jeg enig med deg. Selv om det er godt ment, så kan det bli for mye? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...