Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Lzzy skrev (6 minutter siden):

Enig! Ble avfølg på begge to fra meg i dag, håper flere gjør det samme. Måte på hva man skal være med på å finansiere.. endeløst svada, nei takk! 

Syns det er veldig bra jeg. Det er følgerne som gir henne lønn. Jeg avfulgte for noen uker siden når hun var så stygg med følgerne sine, syns det er ugrei oppførsel å henge ut følgerne på den måten, når det er de som er inntektskilden hennes. I tillegg kjente jeg selv at jeg ble mer negativ av å se på henne som fokuserer bare på det negative. Har gjennomgått ivf bare noen mnder før henne å er nå gravid i uke 11, orker ikke høre på klaginga hennes å all negativiteten rundt ivf og graviditet. Man trenger ikke det etter en lang prossess. 
jeg er bare evig takknemlig for hjelpa som til slutt fikk oss gravid. Som jeg også tipper Stina er, bare er ikke veldig flink å uttrykke det fine med det. 

• Liker 12
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hs1 skrev (4 minutter siden):

Syns det er veldig bra jeg. Det er følgerne som gir henne lønn. Jeg avfulgte for noen uker siden når hun var så stygg med følgerne sine, syns det er ugrei oppførsel å henge ut følgerne på den måten, når det er de som er inntektskilden hennes. I tillegg kjente jeg selv at jeg ble mer negativ av å se på henne som fokuserer bare på det negative. Har gjennomgått ivf bare noen mnder før henne å er nå gravid i uke 11, orker ikke høre på klaginga hennes å all negativiteten rundt ivf og graviditet. Man trenger ikke det etter en lang prossess. 
jeg er bare evig takknemlig for hjelpa som til slutt fikk oss gravid. Som jeg også tipper Stina er, bare er ikke veldig flink å uttrykke det fine med det. 

Reagerer selv veldig på at hun er så negativ rundt det …ville tro at hun ville vært evig takknemlig. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Dojakitty said:

Reagerer selv veldig på at hun er så negativ rundt det …ville tro at hun ville vært evig takknemlig. 

Jeg tror ikke hun er negativ, men hun fremstiller det på den måten. Hun fremhever de typiske symptomene og trigger følgerne til å kommentere og komme med tips, noe de gjør. Graviditet er mer enn kun symptomer på ubehag. 1 trimester en kjedelig og det er få synlige forandringer, dermed må hun mate innholdet sitt på en eller annen måte. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gakkepus skrev (3 timer siden):

De vil nok klare å ta vare på barnet, men det vil nok bli ordentlig tøft når den harde realiteten banker på døren. Det er mye de som nedprioritere og kanskje til og med gi helt avkall på. De har lenge levd en livsstil svært få egentlig kan tillate seg. Sleepscore, Hva er det? Jeg har aldri gitt den tanken energi, og jeg har en Apple Watch, men det er ikke så viktig. Det kommer netter hvor kroppen må hente seg inn igjen uansett, uavhengig av sleepscore. De er nok i den bobla hvor det å få barn har blitt veldig romantisert, og det gjelder jo kanskje de fleste som er i den samme prosessen. Husker selv hvor opptatt jeg var av klær, utstyr, flasker, smokker, men jeg tenkte overhode ikke på at jeg kom til å ha voldsomme svingninger, og hvor jævlig det var med spreng, null sleepscore, gulp (på de flotte nye klærne) osv. Det er mulig de fungerer på en annen måte enn det de velger å publisere. SoMe er en fordreining av virkeligheten og motivasjonen og funksjonen bak publisering er jo penger osv

Ja, hvis vi tenker de er en del av some statistikk , der 80 % er fake . Så kan det hende de velger kun å publisere romantisert / evnt symptom-fokusert. Men vanskelig å  se for seg  to som blir SÅ slått ut av bagateller ( kvalme / lukt /søvnmangel ) , skal klare å stå i en utfordrende og heftig småbarnstid , med minimal tid til å dyrke seg selv og bagateller  . 

Endret av NiceOrNothing
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hs1 skrev (24 minutter siden):

Helt enig, jeg ønsker heller å følge andre som er litt mer positive og kan inspirere. Men ingenting er inspirerende med det der. Jeg har tidligere synes det har vært fint med hage, jul og strikkingen. Og har forståelse for at det nå er graviditet som opptar hun mest, men det passer bare ikke meg og hva jeg ønsker å gi mine klikk(og penger) til. Når det også er gjennomsyret negativt, repeterende og direkte ufin oppførsel mot egne følgere. Da er det en enkel og grei avfølg for mitt vedkommende ☺️ 

Fint å høre at du har blitt gravid, masse lykke til videre 🥰

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, NiceOrNothing said:

Ja, hvis vi tenker de er en del av some statistikk , der 80 er fake . Så kan det hende de velger kun å publisere romantisert / evnt symptom-fokusert. Men vanskelig å  se for seg  to som blir SÅ slått ut av bagateller ( kvalme / lukt /søvnmangel ) , skal klare å stå i en utfordrende og heftig småbarnstid , med minimal tid til å dyrke seg selv og bagateller  . 

Vi får nok aldri vite hva som skjer bak skjermen. Svangerskap er ikke en sykdom, og mange står i jobb og alt som følger med. 

Hele SoMe gir meg frysninger. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avfulgt inntil innholdet treffer mer. Om hun irriterer deg eller får deg i dårlig humør er det jo ikke verdt tiden din😊 Ikke vits å plage henne med irritasjonen sin heller, hun har all rett til å føle det hun gjør og dele det hun gjør.

Endret av Lija
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gakkepus skrev (2 timer siden):

De vil nok klare å ta vare på barnet, men det vil nok bli ordentlig tøft når den harde realiteten banker på døren. Det er mye de som nedprioritere og kanskje til og med gi helt avkall på. De har lenge levd en livsstil svært få egentlig kan tillate seg. Sleepscore, Hva er det? Jeg har aldri gitt den tanken energi, og jeg har en Apple Watch, men det er ikke så viktig. Det kommer netter hvor kroppen må hente seg inn igjen uansett, uavhengig av sleepscore. De er nok i den bobla hvor det å få barn har blitt veldig romantisert, og det gjelder jo kanskje de fleste som er i den samme prosessen. Husker selv hvor opptatt jeg var av klær, utstyr, flasker, smokker, men jeg tenkte overhode ikke på at jeg kom til å ha voldsomme svingninger, og hvor jævlig det var med spreng, null sleepscore, gulp (på de flotte nye klærne) osv. Det er mulig de fungerer på en annen måte enn det de velger å publisere. SoMe er en fordreining av virkeligheten og motivasjonen og funksjonen bak publisering er jo penger osv

Godt skrevet! Jeg er helt enig. Når man kun ser på det de legger ut kan jeg skjønne at mange blir fristet til å si at de ikke kommer til å takle livet med barn. Det syns jeg er unødvendig for som du skriver fokuserer veldig mange på de samme overfladiske tingene i starten. Og helt ærlig tror jeg ingenting kan forberede en på hvor altoppslukende det er å ha en nyfødt. Absolutt alle vil havne i en situasjon de ikke hadde sett for seg på forhånd og tålmodigheten vil settes på prøve igjen og igjen. 

Vi kan jo bare håpe for Stina og PF sin skyld at det de publiserer er nøye kalkulert for å generere oppmerksomhet og dermed sikre inntekt, og at de i virkeligheten ikke er så kompromissløse som det de viser. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

afrodite83 skrev (4 timer siden):

Hvor langt er hun på vei? Trodde ikke man informerte om graviditet før det har gått 3 måneder.. for å være på den sikre siden. 

Det finnes da ikke noen fasit på det. Noen venter til de er 4-5 mnd på vei, og andre forteller fra positiv test. 

Hva mener du egentlig med "for å være på den sikre siden"? Risikoen for å miste er nøyaktig like stor om man forteller det eller ikke.

Om det går galt, er det noen som foretrekker å stå i det alene, og andre som foretrekker at folk vet om situasjonen.

Her angret vi på at vi ikke fortalte det tidligere sist gang, da vi mistet i uke 10. Denne gangen har vi delt prosessen, og gikk ut med nyheten om graviditet offentlig dagen etter positiv test.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (4 timer siden):

Lurer på hvordan det blir for de når de må flytte middagen til 16-17 (når vi dødelige spiser middag) kontra nå hvor de spiser middag kl 21 og lunsj kl 15 🤣

Tror du alle MÅ spise middag kl 16-17? 🤣 Jeg vokste opp med å spise middag ca 19, og hadde en fantastisk barndom. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (38 minutter siden):

Tror du alle MÅ spise middag kl 16-17? 🤣 Jeg vokste opp med å spise middag ca 19, og hadde en fantastisk barndom. 

Så kult for deg 🤣👍🏼

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lenge fulgt Stina og har syns hun har delt ålreit innhold, men akkurat nå tror jeg hun må ha tidenes mest kjedelig snap-konto. Alt går på repeat heeeele tiden.. lever som en  primadonna, som om hun er den første på kloden til å være gravid. At PF i det hele tatt ikke gjennomskuer det tullet hun driver med… og ja da tenker jeg spesielt på at hun ikke engang klarer/gidder å lage sin egen mat.
Jeg har selv to barn der begge svangerskap var fylt med kvalme og spying i lang tid, null energi og dårlig søvn, men kunne aldri i livet falt meg inn å legge meg ned som en fullstendig hjelpeløs person for så piske mannen min rundt som en hjemmehjelp.

Jeg klarer ikke skjønne hvordan ett barn skal passe inn i deres hverdag, iallfall ikke vis alt er slik som det legges ut på SoMe..  

• Liker 10
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt Stina siden sommeren, og fortsatt ikke fått med meg hva hun jobber med. Hun er jo bare hjemme, er hun uføretrygdet? Har spurt henne flere ganger om hva hun jobber med, men får aldri svar. Så tenkte hun kanskje var uføretrygdet siden hun ikke vil svare?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minnus skrev (3 minutter siden):

Jeg har fulgt Stina siden sommeren, og fortsatt ikke fått med meg hva hun jobber med. Hun er jo bare hjemme, er hun uføretrygdet? Har spurt henne flere ganger om hva hun jobber med, men får aldri svar. Så tenkte hun kanskje var uføretrygdet siden hun ikke vil svare?

Med sine mange følgere og reklame hvert 10.sekund vil jeg tro hun drar inn nok kronasjer til å klare seg🙈

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Minnus said:

Stina begynte som blogger, nå er hun mest aktiv på snap. Tror hun også jobbet litt i modellbransjen. Aldri fått inntrykket av/eller hørt at hun er ufør. Hennes jobb er det vi ser på snap vil jeg tro 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stina var den første jeg vet om som sa at hun tjente såpass godt på snap ( på reklamesnuttene der), at hun ikke trengte å ha betalte samarbeide/reklamere for produkter utenom. Da skjønte jeg jo at det lå mye penger i det. Den neste som sa noe om det var Isabell Raad- etter det eksploderte det jo, både blant snappere og media. Alle hev seg på. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en som går gjennom samme prosess. Så er hennes negative Tone veldig slitsom. Dagene hennes er fylt av negativitet over noe som bør være verdens største glede. Det finnes da kvinner før hun som har født både 10 barn og likevel stått på bena. Avisene glorifiserer (at Stina endelig er gravid). Noe som er veldig koselig men hun gjør denne reisen veldig negativ for andre i samme situasjon. Kansje noen revurderer sin reise med all negativiteten som spres fra Hennes side. Mennesker er lett påvirkelige i sårbare situasjoner.. syns avisene bør tar et intervju med henne nå og se litt igjennom innholdet hun legger ut på sin bruker. Kansje ting hadde fått en annen tone. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnus skrev (19 minutter siden):

Det du ser er jobben hennes, altså å snakke om gravidsymptomer på Snap.

Du har kanskje lagt merke til at du får reklame for alt mulig drit innimellom? Hver gang noen ser disse reklamene, selv om folk bare trykker dem vekk, får Sina penger.

Snap har raus utbetaling til sine influencere, men det vil ikke vare for evig.

Det som overrasker meg er at en såpass ukjent influnecer som Stina har levd av å være influencer i over 10år. Hun sier hun ikke har hatt en annen jobb etter at hun begynte å blogge. Noen modelloppdrag innimellom ++, men ingen fast jobb. I følge skattelistene har hun tjent dårlig, men hun bor jo billig og er sammen med en som har flere millioner i inntekt. De har separat økonomi, men han har vel spyttet inn litt her og der når hun har hatt lite.

Alt man vet etter å ha fulgt henne et par måneder. 😅😅

Endret av Blåttvann
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivfreisen skrev (13 minutter siden):

For en som går gjennom samme prosess. Så er hennes negative Tone veldig slitsom. Dagene hennes er fylt av negativitet over noe som bør være verdens største glede. Det finnes da kvinner før hun som har født både 10 barn og likevel stått på bena. Avisene glorifiserer (at Stina endelig er gravid). Noe som er veldig koselig men hun gjør denne reisen veldig negativ for andre i samme situasjon. Kansje noen revurderer sin reise med all negativiteten som spres fra Hennes side. Mennesker er lett påvirkelige i sårbare situasjoner.. syns avisene bør tar et intervju med henne nå og se litt igjennom innholdet hun legger ut på sin bruker. Kansje ting hadde fått en annen tone. 

Takk til den som tipset her om Lisa Borg og hennes ivf reise. Hun er jo gøy å følge, positiv og glad. Så følger du ikke henne så anbefaler jeg deg å søke henne opp i snapchat.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnus skrev (40 minutter siden):

Influenser er en jobb i 2024 altså. Hun tjener penger når du og andre ser på snappen hennes. Hun tjener mer på det enn mange tjener på 8-16-jobber, så hvorfor skulle hun hatt en annen jobb?

Endret av MariaIsabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...