Gå til innhold

Flytter du deg på fly hvis et barn og en forelder ikke får sitte sammen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sugemerke
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for vi må jo ta utgangspunkt i at de som ikke kjøper seteplass selvfølgelig er grådige, ikke sant? At det kan være 100 andre grunner ignorerer vi fullstendig, slik at vi kan sitte med vår selvpåtatte, gode samvittighet om at vi har iallefall fått det vi betalte for. Som selvfølgelig er det viktigste når man er 100% egoist.

Anonymkode: 3afc6...8ad

Mens vi kan ta utgangspunkt i at de som vil ha det de betaler for er grådige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sugemerke
1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

På seg selv kjenner man andre, ser jeg.

Anonymkode: 3afc6...8ad

Jeg er glad du tok ironien! 👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Sugemerke skrev:

Mens vi kan ta utgangspunkt i at de som vil ha det de betaler for er grådige?

Hva annet kan man gjøre om man sier nei til et gråtende barn? Tror du barnet lar tårene trille fordi det prøver å lure deg for plassen din?

Anonymkode: 3afc6...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva annet kan man gjøre om man sier nei til et gråtende barn? Tror du barnet lar tårene trille fordi det prøver å lure deg for plassen din?

Anonymkode: 3afc6...8ad

Et gråtende barn? Ser du ofte gråtende barn be om plassen din? Som sagt er denne problemstillingen ekstremt konstruert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det haddejeg nok gjort. Rett og slett fordi jeg ønsker at andre skal gjøre slikt mot meg, hvis det en gang blir nødvendig.

 

 

Anonymkode: 84fff...74d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Sugemerke skrev:

Et gråtende barn? Ser du ofte gråtende barn be om plassen din? Som sagt er denne problemstillingen ekstremt konstruert. 

Og når situasjonen oppstår? Hva da? Er det da også konstruert?

Anonymkode: 3afc6...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det haddejeg nok gjort. Rett og slett fordi jeg ønsker at andre skal gjøre slikt mot meg, hvis det en gang blir nødvendig.

 

 

Anonymkode: 84fff...74d

Meget godt poeng. Spørs om egoene her klarer se det...

Anonymkode: 3afc6...8ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle på bryllupsreise, flyvertinnen spurte om vi kunne gi fra oss våre forhåndsbestilte seter ved nødutgangen. Vi så høflig nei og fortalte hvorfor. Moren stod bak og ble sur, og sa Lykke til med skilsmissen den dag den kommer... fittetrynet ødelegger for respekten resten av single mødre på flytur uten setereservasjon kunne fått.

Anonymkode: 73251...2af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og når situasjonen oppstår? Hva da? Er det da også konstruert?

Anonymkode: 3afc6...8ad

Det har jeg da svart på mange ganger i denne tråden allerede. Du må lese innleggene, ikke bare være opptatt av å spre eder og galle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være flere grunner enn "grådighet" til at de ikke har fått plass sammen. Har selv opplevd flere ganger å miste setet  jeg har reservert, en gang faktisk så jeg og mannen ikke fikk sitte sammen på en lang flyreise. Jeg hadde flyttet meg. Vær litt medmenneske da folkens! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Vi skulle på bryllupsreise, flyvertinnen spurte om vi kunne gi fra oss våre forhåndsbestilte seter ved nødutgangen. Vi så høflig nei og fortalte hvorfor. Moren stod bak og ble sur, og sa Lykke til med skilsmissen den dag den kommer... fittetrynet ødelegger for respekten resten av single mødre på flytur uten setereservasjon kunne fått.

Anonymkode: 73251...2af

Flyertinnen ville ha barn ved nødutgangen? 

Anonymkode: 6726c...7ab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler heller opp litt, for da er det ingen som kommer og krever noe som helst. 😌  

Anonymkode: b25a5...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det ville jeg, men jeg mislikte sterkt da jeg ble beordret bort fra mitt sete av et flyselskap. Hadde de spurt på en fin måte ville jeg selvsagt gjort det, da hadde jeg også fått muligheten til å være hyggelig, isteden for krenket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min og barna våre havnet i en slik situasjon sist vi fløy. Pga at vi flyr med små barn, er vi nøye på å sjekke inn med en gang innsjekking åpner, slik at vi får plass ved siden av hverandre. Min mann hadde også nå ordnet med sitteplasser sammen helt frem til hjemflyplassen (en mellomlanding).

Flyet på del 1 av turen ble forsinket, og da de ladet, sprang vi for å rekke fly nummer 2. Da vi kom dit, hadde flypersonalet endret på setesammensettingen i flyet, og de fikk helt nye plasser, nye boardingkort. Dette har jeg opplevd ofte i det siste, så det er ikke så uvanlig. Da de kom inn på flyet, var det bare enkeltseter igjen, her og der. Minstemann på 5 år begynte å gråte da han forsto at han ikke fikk sitte sammen med pappa. Min mann spurte forsiktig mannen i sete ved siden av om han kunne bytte. Nei, det var denne personen HELT uinteressert i. For han hadde tatt akkurat dette setet da han sjekket inn. Da sto min mann der med en sjuåring med blanke øyne som måtte sette seg ved siden av fremmede, og en hikstende femåring, og INGEN hjelp fra de kabinansatte. Til slutt var det en ung jente (tenåring) som tilbød seg å bytte, slik at mannen min og minstemann fikk sitte sammen. Men det hadde vært en meget ubehagelig slutt på ferien.

Anonymkode: 8468a...c9d

Hvilket flyselskap var dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhenger av situasjonen. Ofte når jeg flyr alene, så reserverer jeg ikke sete. Jeg skal jo uansett sitte alene, og sparer penger på det. Flyr da heller ikke langt, kanskje en time. Da bytter jeg gjerne. Er det en lengre flytur der jeg f.eks har reservert vindusplass, så flytter jeg meg ikke. Heller ikke hvis jeg flyr sammen med noen, og flyturen er lang. Da har vi betalt ekstra for å sitte der og for å sitte sammen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ser an situasjonen, men er i utgangspunktet ikke positiv pga at jeg stort sett forhåndsbestiller setet jeg foretrekker.

For noen år siden opplevde jeg at dama i setet ved siden av meg (med et sete i mellom, det var bare oss to i en treseter) forlangte at jeg måtte bytte plass med dattera hennes.  Det var nemlig heeeelt krise at de ikke fikk sitte sammen siden det dreide seg om en interkontinental flytur på nesten tolv timer.  Jeg reiste alene og hadde valgt sete med omhu og betalt for setevalg på grunn av at jeg slet med en kneskade og det var viktig for meg å kunne strekke ut beinet jevnlig, så jeg sa i utgangspunktet nei (og forklarte hvorfor), men foreslo at datteren kunne sitte i det ledige midtsetet (selv om det hadde vært behagelig med ledig midtsete).

Hun laget da et voldsomt sirkus og maste og gnålte på kabinpersonalet om at hun måtte sitte sammen med dattera og det var såååå dårlig gjort at jeg ikke ville bytte.  Jeg gjentok at midtsetet jo var ledig, så så ikke helt problemet.  Etter litt om og men viste det seg at dattera og mannen satt sammen i midten av fireseteren i midten av flyet (det var 3-4-3 konfigurasjon) og dama mente at de kunne få setet mitt og det ledige midtsetet og jeg kunne sette meg i et av deres seter.  

Nok en gang sa jeg nei og gjentok at jeg hadde valgt sete ved midtgang på grunn av dårlig kne og at jeg var avhengig av å kunne strekke på benet jevnlig, så å bytte til et sete i midten var ikke aktuelt.  

Det ble en del frem og tilbake og enden på visa ble at kabinsjefen flyttet meg til Business Class og "familien Glum" fikk treseteren de så gjerne ville ha, så alle "vant jo på sett og vis og en langtur i Business er ikke å forakte.  Allikevel må jeg innrømme at jeg ble irritert over at dama bare forlangte og tok det som en selvfølge at jeg skulle flytte meg, særlig da det viste seg at dattera faktisk ikke satt alene, men sammen med faren sin.  

Endret av Christiane_W
Skrivefeil rettet
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på. Hvis jeg har betalt for å få vindusplass ville jeg ikke uten videre byttet til et dårligere sete. Reiser jeg sammen med noen er jeg heller ikke villig til å skilles fra dem. Generelt mener jeg at om det er viktig at man sitter sammen får man sørge for å reservere seter og/eller komme til flyplassen i god tid. Det er litt spesielt å ikke ville betale for setereservasjon, men samtidig ønske at andre som har betalt skal måtte gi opp plassen sin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet vil jeg jo sitte på det setet jeg har betalt for. Hadde godtatt det om jeg ble flyttet til et bedre sete. For meg er det ikke nødvendigvis så viktig å sitte sammen med de jeg reiser med, da jeg tilbringer nok tid med dem på turen som det er. 

Har aldri opplevd at jeg har blitt bedt om å bytte sete p.g.a. at forledre vil sitte sammen med barna sine. Men min bror ble spurt om han kunne være snill og bytte sete til et stykke unna resten av familien da han var 13 så en familie med mindre barn fikk sitte samlet. Dette var et stort fly, med 3 - 4 - 3 seter. Jeg og mine foreldre satt på den ene raden med 3 seter, og han satt ytterst mot oss på den raden med 4 seter. Han sa ja til å flytte seg, og de spurte også mine foreldre om det var ok. 

Jeg har blitt jaget vekk fra setet mitt en gang jeg fløy til Israel. Var noen konservative jøder som absolutt skulle sitte sammen, så de tok bare plassen min og ville ikke sitte ved siden av en fremmed kvinne... Oki du! Hvis godt voksne menn ønsker å jage vekk en ung kvinne fra plassen sin, så vær så god. :)

Endret av The Kitten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva annet kan man gjøre om man sier nei til et gråtende barn? Tror du barnet lar tårene trille fordi det prøver å lure deg for plassen din?

Anonymkode: 3afc6...8ad

Liker ikke at barn griner seg til ting, og de dør ikke av å være alene i et par timer.

Anonymkode: 31e78...cd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...