Gå til innhold

Flytter du deg på fly hvis et barn og en forelder ikke får sitte sammen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg måtte bytte plass en gang jeg...
Eller, jeg kom ombord i flyet og noen satt allerede på det setet jeg skulle ha.. Spurte personen om hun hadde satt seg riktig, og det hadde hun...
Vel..
Gikk til vertinnen og spurte "Hva gjør jeg nå? Hvor skal jeg sitte?"
Ble bare plassert på første klasse jeg :skratte:  Var en 9timers flyreise, så det var jo greit x)
 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser jeg alene, hadde jeg flyttet meg. Men reiser jeg med barna mine, eller kjæresten, så betaler vi jo for at vi skal sitte sammen. Og da flytter jeg meg ikke.

Anonymkode: 1e1e1...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Chibi said:

Jeg måtte bytte plass en gang jeg...
Eller, jeg kom ombord i flyet og noen satt allerede på det setet jeg skulle ha.. Spurte personen om hun hadde satt seg riktig, og det hadde hun...
Vel..
Gikk til vertinnen og spurte "Hva gjør jeg nå? Hvor skal jeg sitte?"
Ble bare plassert på første klasse jeg :skratte:  Var en 9timers flyreise, så det var jo greit x)
 

Hadde byttet med en gang om jeg fikk det alternativet :laugh:

Anonymkode: 48c17...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble spurt om det i sommer. Sa selvfølgelig ja 😀

Anonymkode: 037a6...3cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg betaler for å velge sete, eller reserverer gratis på forhånd fordi jeg ønsker å sitte sammen med de jeg skal reise med. Kan flytte på meg om jeg flyr alene, så lenge jeg får den "plassen" jeg har bestilt. Har jeg reservert vindusplass, så ønsker jeg også vindusplass om jeg må bytte (uaktuelt å sitte i midten hvertfall). 

Man må ta sine forhåndsregler når man reiser med barn og da må man betale for setevalg eller reservere, ikke forvente at alle andre skal ta hensyn til at mor og barn får sitte sammen og ikke evner å planlegge litt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ikke tale om. De får selv passe på at de får sitte sammen. Det er ikke mitt ansvar

Anonymkode: 904c3...d88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Hvis det ikke har noe å si for meg, hvis jeg f eks reiser alene og får samme type plass, kan jeg godt bytte, men om det betyr at jeg må flytte fra de jeg reiser sammen med eller får en dårligere plass gjør jeg det ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hvis det innebærer at jeg får et sete som er minst like godt, og som er enda lenger unna snørrvalpen enn der jeg satt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei såklart ikke. Hvis man vi sitte sammen, så reserverer man plass.

Jeg betaler alltid for å reservere den plassen jeg vil sitte på. Syntes det bare er tåpelig og "håpe" på at det går, og prøve å gi folk dårlig samvittighet når man selv failer pga gjerrighet. At man ikke tenker seg om/ eller tenker på andre mennesker, burde ikke gå utover folk som allerede har plass. 

Anonymkode: 3a4a4...f5a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. Jeg reserverer alltid sete og er det en grunn til. Går an å hoste opp de ekstra kronene for småbarnsfamilier også skulle man tro! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Blondie65 skrev:

Nei. Jeg reserverer sete på forhånd og det er der jeg ønsker å sitte - spesielt på lengre flyturer.

Enig, med mindre jeg sitter midt i mellom dem.

Anonymkode: 9b4d6...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kommet helt an på situasjonen for meg, men hadde vært frivillig medgjørlig om det ikke var en spesiell situasjon for meg. Nå reserverer jeg sjelden plass på forhånd de få gangene jeg reiser, så det hadde nok ikke betydd så mye fra eller til. Kjenner derimot til folk som trenger å reservere på grunn av lange bein el. og da er det forståelig at de ikke vil/kan bytte plass.

Anonymkode: 8380d...475

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før i tiden kunne man ikke reservere sete på nett og da hendte det ofte at vi svitsjet plasser. Barn liker jo helst å sitte ved vinduet, noe jeg ikke liker så godt, så da var jo saken grei hvis jeg hadde fått vindusplass.

I dag reserverer jeg setet jeg liker best, som regel midtgang, men jeg er ikke urimelig heller da. Spørs hvor lang flytur det er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og atter nei. Forøvrig liker jeg ikke skrikerunger på flyet. 

Anonymkode: f0595...6ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg betaler ekstra hver gang jeg flyr for å sikre meg et sete mot midtgangen pga. sykdom. De gangene jeg har blitt spurt, så har jeg blitt bedt om å bytte mot et midtsete - det kommer ikke på tale.

Anonymkode: 3dfa7...4eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvfølgelig ikke. Man reserverer setet man ønsker å sitte i. Om foreldrene ikke klarer en såpass enkel ting betviler jeg virkelig deres evner til å ta vare på et barn. 

Anonymkode: 8b289...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Chibi skrev:

Jeg måtte bytte plass en gang jeg...
Eller, jeg kom ombord i flyet og noen satt allerede på det setet jeg skulle ha.. Spurte personen om hun hadde satt seg riktig, og det hadde hun...
Vel..
Gikk til vertinnen og spurte "Hva gjør jeg nå? Hvor skal jeg sitte?"
Ble bare plassert på første klasse jeg :skratte:  Var en 9timers flyreise, så det var jo greit x)
 

Jeg sa nei, men klart hadde jeg blitt tilbudt business class, first class eller sete 0 C da hadde svaret nok vært ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og det verste jeg vet er småbarnsforeldre som vil bytte fordi barnet vil sitte ved vinduet. Bestill vindusplass da. 

Anonymkode: 31e78...cd4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at forelderen burde ha tenkt langt nok og ha reservert to plasser ved siden av hverandre dersom barnet er lite nok til at det bør ha tilsyn av foreldre. 

Anonymkode: e8447...54a

Men altså... kanskje man går ut i fra at man havner sammen når man bestiller sammen? Har aldri opplevd å bli sittende helt alene og langt vekke fra reisefølget jeg bestilte sammen med. Bestiller jeg alene i forkant eller etterkant av de andre så er det jo en annen sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...