Gå til innhold

Flytter du deg på fly hvis et barn og en forelder ikke får sitte sammen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 24.8.2017 den 13.55, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du om det?

Anonymkode: 68c33...188

Det kommer an på barnets alder og flyturens lengde. Om jeg var alene og ikke setet var noe dårligere så er jeg ikke så opptatt av hvor jeg sitter, så hadde lett hjulpet noen som trengte det, noe annet hadde vært litt rart i min verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 25.8.2017 den 14.49, AnonymBruker skrev:

Vi skulle på bryllupsreise, flyvertinnen spurte om vi kunne gi fra oss våre forhåndsbestilte seter ved nødutgangen. Vi så høflig nei og fortalte hvorfor. Moren stod bak og ble sur, og sa Lykke til med skilsmissen den dag den kommer... fittetrynet ødelegger for respekten resten av single mødre på flytur uten setereservasjon kunne fått.

Anonymkode: 73251...2af

Hvis det var ved nødutgang og det var mor og barn som dere skulle bytte med. Så hadde vel strengt tatt ikke de fått sitte der uansett. Barn for ikke sitte ved nødutgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2017 den 13.56, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at forelderen burde ha tenkt langt nok og ha reservert to plasser ved siden av hverandre dersom barnet er lite nok til at det bør ha tilsyn av foreldre. 

Anonymkode: e8447...54a

Og derfor er du et dårlig menneske. 

Anonymkode: 949f6...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Blondie65 skrev:

Hvilket flyselskap var dette?

Ikke uvanlig at slikt skjer hos SAS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en del år siden reiste jeg med mine to barn. Jeg hadde aldri drømt om at vi ikke skulle få sitte sammen siden siden billettene var bestilt sammen, og siden jeg reiste med barn.  Det var lenge siden jeg sist hadde reist med fly og var dermed ikke klar over at denne praksisen var så nøye innarbeidet.. Da vi kom ombord fikk datteren min sjokk da hun fant ut at vi ikke fikk sitte sammen, og jeg måtte pent spørre noen om å bytte, sånn at hun fikk sitte over midtgangen på samme rad som meg. (Hun var vel ca 3-4 år tenker jeg..) Reaksjonen fra en passasjer var skikkelig "muggen", men en annen var snill og ga henne plassen. Sønnen min måtte sitte noen seterader lengre frem i flyet (han var da ca 6 år). 

Etter denne opplevelsen, bestilte jeg alltid seter når jeg reiste med barna. Nå er de blitt store og klarer seg selv på flyreiser. Gidder ikke betale ekstra for plasser.

 

Anonymkode: 20f4e...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er overraskende mange som svarer nei her! Lurer på om KG er representativt for flypassasjerer generelt? Jeg tror kanskje ikke det, men synes egentlig det er helt OK å nekte å flytte seg fra et sete man har valgt og betalt for, fordi noen andre har gamblet på at det ordner seg for dem uansett, helt gratis.

Jeg har flyttet meg etter forespørsel flere ganger tidligere, uten å lage noen sak av det. Har imidlertid bestemt meg for at neste gang spørsmålet kommer, kan jeg bytte sete under forutsetning av at jeg får samme type sete som før og at jeg ikke har noen andre ulemper med byttingen. Man betaler jo for setevalg både hos Norwegian (ekstra avgift) og SAS (innbakt i billettprisen; det reklameres jo for fritt setevalg, så det er en del av hva jeg betaler for) og jeg velger sete ut fra hvor jeg har lyst til å sitte: som regel midtgang-plass, eventuelt ved vinduet dersom jeg reiser på dagtid og har lyst til å se ut av vinduet, langt framme hvis jeg må raskt ut, langt bak hvis jeg ikke har det travelt... På utenlandsreiser reiser jeg alltid sammen med andre og da har vi kjøpt spesifikke seteplasser for å sitte sammen, ved nødutgang for å få bedre beinplass osv.

Det koster meg ikke veldig mye å flytte meg, men jeg synes ikke det er greit at jeg skal flytte meg fra mitt betalte sete til fordel for noen grådige eller dumme foreldre som har valgt å ikke betale for å få samlet familien sin.

Anonymkode: 593b3...f9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...