Gå til innhold

Flytter du deg på fly hvis et barn og en forelder ikke får sitte sammen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har aldri fått spørsmål om det. Om jeg ville gjort det kommer an på om jeg får et tilsvarende sete eller ikke.

Anonymkode: 48c17...74f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at forelderen burde ha tenkt langt nok og ha reservert to plasser ved siden av hverandre dersom barnet er lite nok til at det bør ha tilsyn av foreldre. 

Anonymkode: e8447...54a

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil man sitte sammen reserverer man sete. 

Betaler de meg nellomlegget, så kan jeg flytte meg ja. Elkers er det en grunn til at jeg reserverer sete der jeg gjør, og ville ikke flyttet meg på grunn av deres egoisme på en lengre flyreise. 

Anonymkode: 9aadc...c07

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel ikke, nei. Det er opp til forelderen å sørge for at de får plasser sammen. Man kan betale for slikt, og det er akkurat det jeg gjør. 

Om jeg får et bedre sete, kan jeg fint flytte meg, men jeg flytter meg ikke til noe dårligere. 

Anonymkode: 3ced4...752

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville nok ikke vært vanskelig i en sånn situasjon, så lenge jeg ikke blir splittet fra meg og mine. Om det så være barna mine - eller bare mannen. 

Hadde overhodet ikke likt det, og ville trolig gitt uttrykk for dette til forelderen/foreldrene det gjelder. "Hvorfor har dere ikke reservert? Det har jeg gjort, og dere bør gjøre det neste gang. Kanskje nestemann ikke er villig til å flytte på seg." 

Anonymkode: c4d27...cc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg godt, flysete er flysete, men sånne ting er utrolig kleint å tilby, på linje med å si at noen kan gå foran en i kassakø, så setter veldig pris på om forelderen selv kan spørre. Men forstår at det er kleint å spørre om også så...best å fly minst mulig, verden er en skummel plass. 

Anonymkode: 61b3e...85c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke verre enn at de er ute i god tid og reserverer seter sammen. Det kommer helt an på. Jeg flytter meg ikke dersom jeg har betalt for å få setet der jeg sitter. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vanlig er det at de ikke får plass sammen? har aldri skjedd oss. 

det var verre med passasjeren som satt ved siden av oss som ba om min plass fordi venninna skulle ha den og de skulle "fly sammen" inntil jeg sa tilbake, helt greit men da passer du på 7 åringen min han pleier å spy masse underveis. 

Endret av makkapakka
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri blitt spurt om det, og all den tid jeg flyr business og reserverer sete til meg selv, samt pleier å ha reiseselskap så hadde jeg nok garantert bedt flyverten forsøke alle andre muligheter først.

Men til syvende og sist, så hadde jeg gitt meg. Jeg er voksen og overlever. Og jeg hadde sørget for å få løfte om endel refusjon eller fremtidige rabatter pga business. 

Endret av Zoey
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser jeg alene flytter jeg meg om jeg får sitte et ok sted (enten vindu eller gang, fordrar ikke å sitte i midten). 

Skal jeg derimot reise mange timer med andre, flytter jeg ikke meg frivillig. Fordi det er en grunn til at vi har bestilt plasser sammen. 

Foreldre må ta ansvar selv for å sørge for å bestille plass sammen og ikke ta det som en selvfølge at det løser seg. 

Anonymkode: 9f63a...8a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med mindre jeg har betalt mye ekstra for det spesifikke setet så ja. Hvis barnet egentlig er stor nok til å sitte alene (11-12+) så hadde jeg nok ikke flyttet meg. Er det snakk om et lite barn hadde jeg flyttet meg uansett om jeg "tapte" penger på det. Håper uansett foreldre tenker langt nok til at de reserverer seter hvis barnet absolutt ikke kan sitte alene.

Anonymkode: 90a54...75b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du om det?

Anonymkode: 68c33...188

Nei, er nøye med å velge meg sete når jeg skal ut og fly, så det er ikke aktuelt. Dette skulle foreldrene tenkt på før. I dag kan du ofte reservere seter når du bestiller billett. Eventuelt et døgn eller så før avgang, det for sannelig være foreldrenes ansvar å ordne dette. Ikke plage meg med at de ikke har giddet det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest making.a.mess
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du om det?

Anonymkode: 68c33...188

Utrolig fjasete at flyselskap skal suge til seg penger på seteplassering. Det er åpenbart at folk som bestiller sammen ønsker å sitte sammen. Først reklamerer de om en billettpris og så kommer det på allverdens tillegg. 

Jeg vet ikke omjeg hadde flyttet meg. Kommer ann på om jeg sitter med den jeg reiser med. Er jeg ikke sammen med noen så kan jeg gjøre det, men jeg bytter ikke bort plassen ved reisepartneren min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flyskrekk så meg får du ikke flyttet, med mindre de flytter mannen min også. Jeg betaler og reserverer plass sammen med ham. 
Jeg har flydd med barn før, og jeg passer selvfølgelig på å at vi alle har fått sete sammen. Man kan virkelig ikke basere seg på at andre skal gi i fra seg plassene når man selv ikke har brydd seg om å reservere på forhånd.

 

Anonymkode: 7d2ed...8f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Utrolig fjasete at flyselskap skal suge til seg penger på seteplassering. Det er åpenbart at folk som bestiller sammen ønsker å sitte sammen. Først reklamerer de om en billettpris og så kommer det på allverdens tillegg. 

Jeg vet ikke omjeg hadde flyttet meg. Kommer ann på om jeg sitter med den jeg reiser med. Er jeg ikke sammen med noen så kan jeg gjøre det, men jeg bytter ikke bort plassen ved reisepartneren min

Om man ikke betaler for å reservere seter, får man automatisk seter sammen når man sjekker inn, om det er plass til alle samlet... Er det ikke plass til at alle får sitte samlet, så er det ikke plass, så enkelt er det. Om man er flere som reiser sammen og sjekker inn seint, så får man da gjerne ikke samlede plasser. Helt uten at det er flyselskapet sin feil. 

Det er også ikke bare for å få sitte samlet man reserverer plass. Det er for å få foretrukket plass av vindu/midtgang, nær nødutgang, nær utgang, langt fra do, etc etc. Så jeg synes det er et godt tilbud at man kan få velge sete selv, og slippe å betale for det om man driter i hvor man sitter så lenge man får et sete. 

Anonymkode: 3ced4...752

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, med unntak av situasjoner der jeg skulle blitt tilbudt et bedre sete. Men jeg sørger som regel for å ha setet jeg vil ha.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...