Gå til innhold

Er muslimene de nye jødene?


Norre

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Mari Y skrev:

Der har du nok svaret: Jødene har nok ikke blitt ' uvenner med alle', men mennesker fungerer nettopp på den måten at 'vi' helst setter pris på at alle passer inn. Når noen da ikke lever opp til eller passer etter  forventningene blir de lettere utpekt. 

Jeg har definitivt IKKE svaret! Tror faktisk jeg er den KG-brukeren som er lengst unna noen svar, hahaha! 😁

Men forøvrig har du et godt poeng! 👍🏻🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, Norre skrev:

"Har opplevd" er nettopp litt av poenget mitt; jeg påstår ikke at muslimene per i dag lider slik jødene har gjort. Jeg spør om vi ser konturene av et fremtidig "muslimhat". Hvordan vil denne økende skepsisen utvikle seg og hva vil det kuliminere i? 

Denne tråden er full av dokumentasjon og statistikk på at muslimene begår overgrep mot jøder og kristne i den grad at disse snart har det verre enn noengang. Det har dessverre gått meg hus forbi, beklager det! 

Jeg vet imidlertid at jødene har blitt dårlig behandlet gjennom historien. Har alltid lurt på hvordan de ALLTID har klart å bli uvenner med ALLE... men har aldri fått et entydig svar.

Jeg vet også at kristne sliter i muslimske land. For meg er det forferdelig at noen skal "tas" for sin TRO uansett - likegyldig hva de tror på. Jeg er en sånn idiot som tenker at folk bør oppføre seg ordentlig, nemlig.

En ting jeg har prøvd å påpeke et par ganger i tråden her, et den økende POLARISERINGEN. Det kommer jo til uttrykk også her, nettopp i innleggene som dokumenterer muslimers ugjerninger. Har det ikke vært slik folk har omtalt jøder opp igjennom historien? Tanken om at muslimene har som agenda å overta verden har jo også blitt brukt om jødene?

Jeg nekter altså ikke for at kristne og jøder lider rundt i verden. Jeg nekter heller ikke for at muslimer står for mange av overgrepene. Men vi har også KKK, som påberoper seg kristendom og begår overgrep mot både muslimer og jøder (og flere). Bør vi av den grunn frykte de kristne?

Kort sagt: Hvor er verden på vei dersom vi fortsetter i dette sporet?

Snakker om polarisering og bruker uttrykk som "ALLTID har klart å bli uvenner med ALLE"... Det forteller meg egentlig alt jeg trenger om intensjonene til denne tråden. Det å komme med saklig fakta, vil aldri være feil. Det vi lærer fra Sverige er at det å dekke over og tåkelegge både nyheter og debatt, virker helt mot sin hensikt. Det er det samme konspifolket med tinnfoliehatt som snakker om at alle muslimer og jøder har verdensherredømme som mål. Det vi bør forholde oss til er fakta. IS ønsker verdensherredømme og er i krig med Europa. De har sendt inn sine soldater, også barn, via flyktningestrømmen. De rekrutterer heftig, og er selvsagt en trussel vi må ta seriøst. Dersom vi ikke slår hardt ned på dette pga at vi er redd for polarisering, er vi ikke bare naive. Da mener vi jo faktisk egentlig at muslimer er så sårbare at vi ikke kan gå løs på en gruppe de selv også hater. Bare fordi de har felles religion. Vi må ha et tydelig skille mellom muslimer og islamister, men vi må kjøre hardt på sistnevnte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Sphere skrev:

Snakker om polarisering og bruker uttrykk som "ALLTID har klart å bli uvenner med ALLE"... Det forteller meg egentlig alt jeg trenger om intensjonene til denne tråden. Det å komme med saklig fakta, vil aldri være feil. Det vi lærer fra Sverige er at det å dekke over og tåkelegge både nyheter og debatt, virker helt mot sin hensikt. Det er det samme konspifolket med tinnfoliehatt som snakker om at alle muslimer og jøder har verdensherredømme som mål. Det vi bør forholde oss til er fakta. IS ønsker verdensherredømme og er i krig med Europa. De har sendt inn sine soldater, også barn, via flyktningestrømmen. De rekrutterer heftig, og er selvsagt en trussel vi må ta seriøst. Dersom vi ikke slår hardt ned på dette pga at vi er redd for polarisering, er vi ikke bare naive. Da mener vi jo faktisk egentlig at muslimer er så sårbare at vi ikke kan gå løs på en gruppe de selv også hater. Bare fordi de har felles religion. Vi må ha et tydelig skille mellom muslimer og islamister, men vi må kjøre hardt på sistnevnte.

Jeg støtter dette. 👍🏻

La oss bare håpe at det harde slaget treffer riktig blink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Sphere skrev:

Snakker om polarisering og bruker uttrykk som "ALLTID har klart å bli uvenner med ALLE"... Det forteller meg egentlig alt jeg trenger om intensjonene til denne tråden. 

Hvilke intensjoner har jeg med denne tråden, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mari Y skrev:

Det er forskjell på en religion og tilhengerne av den religionen. Det er 1. 5 muslimer verden over. Sier seg selv at de ikke tenker på samme måte. 

Nei. Det er en viss forskjell hvilken skole man tilhører innad religionen.

4 timer siden, Mari Y skrev:

Finnes mange muslimer som tar grep, men det betyr ikke at du ser dem i media. Og antisemittisme er en styggedom, sier du. Ok, det er det, men er muslimhat egentlig så mye bedre? Både det som skjedde under 2 Verdenskrig og det som skjedde i Bosnia eller Rwanda er et resultat av akkurat lignende tankesett: man ser hele grupper som kollektive syndebukker. Det er egentlig nesten det samme, fordi ift tankesettet er alle like  ille, uten unntak, så lenge man tilhører en viss 'gruppe'. Med litt historiekunnskaper ser man hva ytterste konsekvens er, og det er egentlig ganske farlig. 

Hadde flere tatt grep, hadde det kommet frem i media. Nettopp fordi da hadde det vært synlig. De få som aktivt gjør noe, da kommer det frem i alle slags typer media. Synlighet er dermed stikkordet.
Slik som dette:
Moske i Frankrike vier homofile
Moske i Cape Town vier homofile
Moske i Storbritannia vier homofile

Her viser tre forskjellige moskeer synlighet i media ved å være åpne for en ikke-konservativ løsning, nemlig ved å inkludere sine brødre og søstre som er homofile. Dette trekker islam i riktig retning, og er milevis unna den arabiske utformingen av menneskerettighetene. Her nærmer moskeene seg de universelle menneskerettighetene.

Historiekunnskapene har jeg meget godt på plass, og det er viktig at historien ikke gjentar seg. Men! Da må også gruppene vise tydelighet med tanke på terrorgjerninger som begås, at de tydelig viser avstand fra det som skjer. Eller som de tre moskeene over, viser at de beveger seg i en mer moderne retning. Det er ikke dermed sagt at alle moskeer må vie homofile, tvert i mot, men det viser at noe skjer i riktig retning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jolene skrev:

Historiekunnskapene har jeg meget godt på plass, og det er viktig at historien ikke gjentar seg.

Vel, utifra dine liberalistiske meninger vil jeg ikke akkurat si det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Jolene skrev:

Nei. Det er en viss forskjell hvilken skole man tilhører innad religionen.

Hadde flere tatt grep, hadde det kommet frem i media. Nettopp fordi da hadde det vært synlig. De få som aktivt gjør noe, da kommer det frem i alle slags typer media. Synlighet er dermed stikkordet.
Slik som dette:
Moske i Frankrike vier homofile
Moske i Cape Town vier homofile
Moske i Storbritannia vier homofile

Her viser tre forskjellige moskeer synlighet i media ved å være åpne for en ikke-konservativ løsning, nemlig ved å inkludere sine brødre og søstre som er homofile. Dette trekker islam i riktig retning, og er milevis unna den arabiske utformingen av menneskerettighetene. Her nærmer moskeene seg de universelle menneskerettighetene.

Historiekunnskapene har jeg meget godt på plass, og det er viktig at historien ikke gjentar seg. Men! Da må også gruppene vise tydelighet med tanke på terrorgjerninger som begås, at de tydelig viser avstand fra det som skjer. Eller som de tre moskeene over, viser at de beveger seg i en mer moderne retning. Det er ikke dermed sagt at alle moskeer må vie homofile, tvert i mot, men det viser at noe skjer i riktig retning.

Det er ikke slik at fordi noe skjer, så blir det automatisk dekket av media. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Mari Y skrev:

Det er ikke slik at fordi noe skjer, så blir det automatisk dekket av media. 

Som sagt, da bør man sørge for å bli lagt merke til. På den måten kan man faktisk se at det skjer en endring. Det er deres oppgave, ikke alle andres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Jolene skrev:

Som sagt, da bør man sørge for å bli lagt merke til. På den måten kan man faktisk se at det skjer en endring. Det er deres oppgave, ikke alle andres.

Det er ikke nødvendigvis bare- bare å få plass i media. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Mari Y skrev:

Det er ikke nødvendigvis bare- bare å få plass i media. 

Igjen, da må man sørge for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Mari Y skrev:

Ja, det er jo enkelt...

Da burde moskeene sørge for at dette skjer. Ramadan hadde vært en fin tid å gjøre dette på - over hele verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Jolene skrev:

Da burde moskeene sørge for at dette skjer. Ramadan hadde vært en fin tid å gjøre dette på - over hele verden.

Moskeene er en ting. Men det er ikke bare så enkelt som du her fremstiller det å komme i pressen. Media velger selv hva de vil dekke. Det er ikke slik at man får en plass i avisen, bare man henvender seg. Det fungerer ikke så enkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎17‎.‎08‎.‎2017 den 11.18, Norre skrev:

Jødene har i historien blitt mistrodd, sett ned på og forfulgt. Noen vil nok hevde at dette pågår fremdeles, men jeg synes det er betraktelig mye mer hets mot islam og muslimer nå for tiden.

Er muslimene i ferd med å få samme dårlige betingelser som jødene har hatt?

Jeg er helt enig i det du skriver. Muslimer blir behandlet så dårlig i vesten, uten at de har gjort noe. De har bodd her siden 60-tallet, og arbeidet hardt for å bygge denne nasjonen, men de blir behandlet som andre ransjsborgere.

Anonymkode: 03f28...514

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Norre skrev:

Men vi har også KKK, som påberoper seg kristendom og begår overgrep mot både muslimer og jøder (og flere). Bør vi av den grunn frykte de kristne?

Kort sagt: Hvor er verden på vei dersom vi fortsetter i dette sporet?

Ku Klux Klan har 5000-8000 medlemmer fordelt på forskjellige fraksjoner spredd utover hele landet. 5000-8000 er 5000-8000 for mange, helst burde tallet vært 0. Men allikevel; med en så stor befolkning som bor i USA så er dette latterlige lave tall. 

Når de var på toppen var 15% av USA's befolkning medlemmer av KKK. Det var på midten av 1920 tallet. De hadde medlemmer ikke bare fra grasrota men også i det øvre sjiktet - som politikere, dommere, politisjefer osv. 

Tiden hvor KKK har hatt politisk makt er over for lenge siden. Dagens medlemmer er såkalte rednecks fra det laveste samfunnssjiktet - menn og kvinner som stort sett ikke engang har utdannelse. Disse kommer aldri til å få mulighet til å påvirke det politiske landskapet - de er ubetydelige og uten innflytelse. 

Du spør om du skal frykte kristne siden 6000 av de er KKK medlemmer - men hva med de resterende 2,2 milliarder kristne som ikke er KKK medlemmer? Det er ingen grunn til å frykte de. 

Kristne terrorgrupper eksisterer omtrent ikke. Man kan telle de på en hånd

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, WubWub skrev:

Ku Klux Klan har 5000-8000 medlemmer fordelt på forskjellige fraksjoner spredd utover hele landet. 5000-8000 er 5000-8000 for mange, helst burde tallet vært 0. Men allikevel; med en så stor befolkning som bor i USA så er dette latterlige lave tall. 

Når de var på toppen var 15% av USA's befolkning medlemmer av KKK. Det var på midten av 1920 tallet. De hadde medlemmer ikke bare fra grasrota men også i det øvre sjiktet - som politikere, dommere, politisjefer osv. 

Tiden hvor KKK har hatt politisk makt er over for lenge siden. Dagens medlemmer er såkalte rednecks fra det laveste samfunnssjiktet - menn og kvinner som stort sett ikke engang har utdannelse. Disse kommer aldri til å få mulighet til å påvirke det politiske landskapet - de er ubetydelige og uten innflytelse. 

Du spør om du skal frykte kristne siden 6000 av de er KKK medlemmer - men hva med de resterende 2,2 milliarder kristne som ikke er KKK medlemmer? Det er ingen grunn til å frykte de. 

Kristne terrorgrupper eksisterer omtrent ikke. Man kan telle de på en hånd

 

Av de resterende kristne, finnes det en andel fanatikere, der òg. KKK blir gjerne tatt frem som et eksempel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, WubWub skrev:

Ku Klux Klan har 5000-8000 medlemmer fordelt på forskjellige fraksjoner spredd utover hele landet. 5000-8000 er 5000-8000 for mange, helst burde tallet vært 0. Men allikevel; med en så stor befolkning som bor i USA så er dette latterlige lave tall. 

Når de var på toppen var 15% av USA's befolkning medlemmer av KKK. Det var på midten av 1920 tallet. De hadde medlemmer ikke bare fra grasrota men også i det øvre sjiktet - som politikere, dommere, politisjefer osv. 

Tiden hvor KKK har hatt politisk makt er over for lenge siden. Dagens medlemmer er såkalte rednecks fra det laveste samfunnssjiktet - menn og kvinner som stort sett ikke engang har utdannelse. Disse kommer aldri til å få mulighet til å påvirke det politiske landskapet - de er ubetydelige og uten innflytelse. 

Du spør om du skal frykte kristne siden 6000 av de er KKK medlemmer - men hva med de resterende 2,2 milliarder kristne som ikke er KKK medlemmer? Det er ingen grunn til å frykte de. 

Kristne terrorgrupper eksisterer omtrent ikke. Man kan telle de på en hånd

 

Med tanke på Trump og hans støttespillere, kan vi muligens sette et lite spørsmålstegn der?

Poenget mitt, og det tror jeg du forsto, var om vi bør frykte en hel religion eller menneskegruppe fordi det er noen galninger i den?

Og, for å linke dette til jødehat kontra muslimhat, det finnes vel også jødiske forbrytere? Likevel er det i dag ikke stuerent å si at "jøder er forbrytere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mari Y skrev:

Av de resterende kristne, finnes det en andel fanatikere, der òg. KKK blir gjerne tatt frem som et eksempel. 

Det er jo det enkleste eksempelet. Men vi kan jo ta en titt ned i sektsuppa også, med barnepuling i Guds navn og så videre.

Men ingen går vel rundt og tror at "vanlige kristne" støtter slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimer formerer seg ekstremt i forhold til kristne og jøder. De blir i overtall over hele verden. Muslimer er også de som står for mest hat, vold og overgrep mot alle annerledes troende. Og da spesielt jøder og kristne! 

Anonymkode: 3a172...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Norre skrev:

Det er jo det enkleste eksempelet. Men vi kan jo ta en titt ned i sektsuppa også, med barnepuling i Guds navn og så videre.

Men ingen går vel rundt og tror at "vanlige kristne" støtter slikt?

Nei, det er sant. Kristne er ikke like hverandre, de heller. Men poenget var at utenom Ku Klux Klan finner man mange andre typer, også, som du her sier. Likevel er kristne forskjellige som alle andre er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...