Gå til innhold

The Voice Norge


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Syns the voice var mye gøyere i starten, da var det jo FIRE! Men ilden er for lengst slukket... :sove:

Sebastian - Nei

Agnes - Nei

August - Nei

Elise - Nei

MALIN - Njæ

Ingeborg - Ja

Andrea - JA

Thomas - JA

Savner Maria Celin, og hun Silje (hun som sang country, røk ganske tidlig, hun som var fra Sjøholt). Er nok flere og som heller kunne hatt plass i live enn de som er der nå.

Meh..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag synest jeg Elise sang bra til tross for at jeg ikke har vært begeistra for henne, men i dag likte jeg sangvalget og hvordan hun fremførte det. Andrea var rått og solid som vanlig, og hun er virkelig en av deltagerne som viser nye sider ved seg selv og ikke kjører på med det samme hele tiden. Malin var skuffende, dårlig låtvalg. Ikke så overrasket over at Ingeborg røk ut. Sebastian, solid. Agnes skuffet med sangvalget, det er en låt jeg liker, men hvordan hun gjorde låten likte jeg ikke, det var noe med tempoet og enkelte toner bommet hun faktisk på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant den buksa til Ingeborg da. Husker jeg hadde skolesekk i det mønsteret på barneskolen 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var fryktelig urettferdig at Ingeborg røk ut i går. Stemmen hennes er så klar og fin, hun har mestret forskjellige typer sjangre og man kan se hun elsker å stå på scenen.

Agnes, derimot.. Det samme hver gang, stort sett en norsk og altfor kjedelig og rolig sang. Ingen variasjon. Hun er ei veldig søt jente men det hjelper ikke i denne konkurransen. Uff, trist synes jeg at det gikk sånn :(

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, skorpio skrev:

Flere som synes stylisten burde blitt sparka? Skjønner ikke noen av disse grusomme outfitene de får på seg! 

Enig. Terningkast 1 fra meg 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Sitronmelis skrev:

Hvis noen våger å si at Malin sin versjon er bedre enn Demi Lovato sin sang, så er det et HÅN mot Demi. Syns ikke dette var så særlig bra. Denne sangen er jo DØDS vanskelig å synge.

Hvilken sang var det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, Sitronmelis skrev:

Sorry not Sorry :)

Ok. Var en annen en som sang "Stone Cold" og det er også en vanskelig sang. Det var heller ikke så bra fremført synes jeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 05/11/2017 den 9.32, AnonymBruker skrev:

Altså.. nå er det nå engang sånn at det er stemmer fra publikum som gjelder. At hele Fosnavåg går sammen for å heie fram og stemme fram Elise syns jeg er heeeelt greit! Må ikke komme å fortelle meg at alle som stemmer på henne kun stemmer på henne for at hun er fra Fosnavåg. Jeg syns Elise er rååå flink, så jeg heier på henne og Thomas. Bare så synd det er kun en av de som står i finalen siden det skal være 1 fra hvert lag i finalen. 

Anonymkode: 4d0bd...9a3

Nei, det syns jeg virkelig ikke er "heeeelt greit". For de som er fra større bygder vinner gang på gang, kun basert på at de har et lokalsamfunn som stemmer de frem. Hun Stine fra Sykkylven fortjente virkelig ikke å vinne den gangen, men når slekten din bruker hundre-tusener av kroner på å betale telefonregningene til venner, klassekamerater, naboer og venner, så er det klart at hun vinner over en gutt fra en bydel i Oslo med et relativt lite nettverk.
Det er akkurat det samme i Fosnavågen, når folk møtes på kulturhuset for å se på sammen, og noen har med seg telefonene til besteforeldrene med beskjed om at de kan stemme for så mye de vil, og besteforeldrene ikke engang vet hvem Elise er - det er ikke "heeeelt greit"! Da er det snakk om å stemme frem en kandidat kun basert på at hun er fra samme postkode som deg. 

Så jeg håper folk er klar over at alle de andre ikke har en liten sjanse engang! Fetteren min jobber i kommunen, og han sier at de samler inn penger for å betale for stemmer, fordi de ønsker å skape blest rundt kommunen med å reklamere med en vinner av en TV-konkurranse. Syns det er kvalmt at hun skal bli stemt frem som en stjerne av et lokalsamfunn, når jenta brølesynger helt ok. 

Anonymkode: 4358e...382

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det syns jeg virkelig ikke er "heeeelt greit". For de som er fra større bygder vinner gang på gang, kun basert på at de har et lokalsamfunn som stemmer de frem. Hun Stine fra Sykkylven fortjente virkelig ikke å vinne den gangen, men når slekten din bruker hundre-tusener av kroner på å betale telefonregningene til venner, klassekamerater, naboer og venner, så er det klart at hun vinner over en gutt fra en bydel i Oslo med et relativt lite nettverk.
Det er akkurat det samme i Fosnavågen, når folk møtes på kulturhuset for å se på sammen, og noen har med seg telefonene til besteforeldrene med beskjed om at de kan stemme for så mye de vil, og besteforeldrene ikke engang vet hvem Elise er - det er ikke "heeeelt greit"! Da er det snakk om å stemme frem en kandidat kun basert på at hun er fra samme postkode som deg. 

Så jeg håper folk er klar over at alle de andre ikke har en liten sjanse engang! Fetteren min jobber i kommunen, og han sier at de samler inn penger for å betale for stemmer, fordi de ønsker å skape blest rundt kommunen med å reklamere med en vinner av en TV-konkurranse. Syns det er kvalmt at hun skal bli stemt frem som en stjerne av et lokalsamfunn, når jenta brølesynger helt ok. 

Anonymkode: 4358e...382

Det stod til og med i lokalavisen Vestlandsnytt; Hugs å stemme på Elise!
Jeg lurer på når sist en representant fra en større by har fått lignende oppmerksomhet..?

Anonymkode: 4358e...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det syns jeg virkelig ikke er "heeeelt greit". For de som er fra større bygder vinner gang på gang, kun basert på at de har et lokalsamfunn som stemmer de frem. Hun Stine fra Sykkylven fortjente virkelig ikke å vinne den gangen, men når slekten din bruker hundre-tusener av kroner på å betale telefonregningene til venner, klassekamerater, naboer og venner, så er det klart at hun vinner over en gutt fra en bydel i Oslo med et relativt lite nettverk.
Det er akkurat det samme i Fosnavågen, når folk møtes på kulturhuset for å se på sammen, og noen har med seg telefonene til besteforeldrene med beskjed om at de kan stemme for så mye de vil, og besteforeldrene ikke engang vet hvem Elise er - det er ikke "heeeelt greit"! Da er det snakk om å stemme frem en kandidat kun basert på at hun er fra samme postkode som deg. 

Så jeg håper folk er klar over at alle de andre ikke har en liten sjanse engang! Fetteren min jobber i kommunen, og han sier at de samler inn penger for å betale for stemmer, fordi de ønsker å skape blest rundt kommunen med å reklamere med en vinner av en TV-konkurranse. Syns det er kvalmt at hun skal bli stemt frem som en stjerne av et lokalsamfunn, når jenta brølesynger helt ok. 

Anonymkode: 4358e...382

Dette var veldig deprimerende å lese :( 

Antar at hun selv vet om dette, men jeg lurer på hvordan det må føles. Jeg tror jeg hadde blitt flau om jeg var med i en sangkonkurranse og folk drev på på den måten. Dersom jeg hadde vunnet på denne måten så hadde jeg ikke synest det var noe kjekt. Det kan jo ikke være noe gøy å vinne og ikke føle det er fortjent. Tenk også om man virkelig har en drøm om å lykkes som vokalist, må være en ekstremt falsk trygghet å vinne på bakgrunn av bygdestemmer. Så får man eventuelt en jævla smell når man innser at det er ingen som vil kjøpe musikken eller møte på konserter, bortsett fra de få sambygdingene. 

Vi kan jo ha det i tankene om hun vinner da, de sambygdingene gjør henne bare en skikkelig bjørnetjeneste. Realiteten vil nok vise seg før eller siden. Er jo bare å se på hvor mange avspillinger hun har på Spotify, og sammenlign det med Maria Celin som er gått ut av konkurransen, eller August som fortsatt er med. Jeg tipper de to siste vil ha en bedre sangkarriere framfor seg enn Elise...

Endret av missmcbeal
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig er det jo egentlig ikke noen fordel å vinne, dersom vi tenker tilbake på diverse idolvinnere etc. Typisk at ingen av de får noen kometkarriere akkurat. Er et få unntak. Så for den del kan jo Elise gjerne vinne :rolleyes:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at lokalsamfunnet er engasjert. Jeg tror neppe komunen går aktivt inn for samle inn penger til stemmer. Hørest ut som tynt oppspinn. 

Og om folk er såpass patriotisk at de vil stemme fram lokale talenter innen hva som helst bør det vere lov.

Det er ingen som hindrer andre lokalsamfunn å gjøre det samme.

Hun er allerede godt etablert innen musikk og lever av det.Hun er faglig dyktig og det er ikke ufortjent å ha komt så langt syns jeg.

 

 

Endret av Kermit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Kermit skrev:

Det er bra at lokalsamfunnet er engasjert. Jeg tror neppe komunen går aktivt inn for samle inn penger til stemmer. Hørest ut som tynt oppspinn. 

Og om folk er såpass patriotisk at de vil stemme fram lokale talenter innen hva som helst bør det vere lov.

Det er ingen som hindrer andre lokalsamfunn å gjøre det samme.

Hun er allerede godt etablert innen musikk og lever av det.Hun er faglig dyktig og det er ikke ufortjent å ha komt så langt syns jeg.

 

 

Beklager, jeg forklarte vanvittig dårlig! De var en gruppe samlet inn penger på kontoret sitt, slik at en av de stemte med en kontormobil, og så betalte de regningen, slik at det ikke skulle bli belastet til kommunen. Det var IKKE kommunen som samlet inn penger. Jeg ville bare vise hvordan det at hun vinner, vil gagne andre enn henne, og det skaper et motiv til å stemme på noen, uansett hvor talentfulle de er. En person med lite nettverk vil derfor aldri vinne en konkurranse i Norge, der publikum bestemmer vinneren.

Anonymkode: 4358e...382

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...