Gå til innhold

ny slanksgjeng her på kg i fra 05.


miracle

Anbefalte innlegg

Gjest gjest 0

Jeg kjøpte en trippel DVD boks på www.play.com. Den inneholdt pilates, geri halliwel Yoga og en dvd som het "shape up for the sun - The ultimate bikini workout"

Jeg har ikke testa yoga dvd'n enda, men pilatesen var litt kjedelig. Da er Windsor pilates mye bedre!

Bikini workout er en skikkelig 80-talls film med tights og badedrakter utenpå. Det er aerobic oppvarming ca 10 min og ca 50 min med styrketrening for hele kroppen der man bruker lette vekter og en matte på gulvet. Denne kjenner jeg veldig godt! Jeg blir varm og svett og skjelven i kroppen etterpå!

Men jeg begynner å bli litt lei denne nå så jeg er på utkikk etter en annen så jeg kan bytte mellom den og pilates videoen min.

Har ikke du en kickboxing video daniella? Jeg har sendt deg en pm om det, men du må gjerne skrive her om du synes den fungerer eller ikke!

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ninakanin

Nå, hvordan går det med dere jenter?

Jeg har funnet ut at å leve på luft og kjærlighet virkelig er tingen altså. Dette går jo så det suser, var for første gang under 67 kilo i dag (utenom den der dehydrerte dagen og det teller ikke) på over tre år!!!!

66,9kg riktignok, hehe, men allikevel :)

Håper på å få trene i dag, men det spørs. Får se hva som skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_

Hei og hopp :hoppe:

Ja Pamella, har svart deg på pm'en.

Men, jeg tror kanskje at linken ikke fungerte?

Dvd'en heter i allefall "10 best fitness Programmes" som jeg nevnte :)

Har i grunn begynt å like "80-talls trening". Blitt helt "inn" i 80-talls verdenen når jeg trener jeg... Mangler bare en badedrakt utenpå tightsen til å trene i også er jeg helt med :ler:

Syns de hadde ganske bra trening på den tiden også.

Litt funk og god trening i grunn.

Det ble i allefall trening på meg i går kveld.

En halvtimes aerobic. Det var deilig.

Tok forøvrigt det samme treningsprogrammet i dag...

Har ikke veid meg på en stunds nå, men jeg syns magen min har blitt litt bollete igjen. det liker jeg IKKE :-?

Men men... Jeg fortsetter jeg... Bedre form har jeg absolutt fått og det er jeg kjempe glad for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folkens! Har ikke vært innom på en stund.. Og ikke trimmet, og ikke spist sunt.... hehe.. Har hatt en liten "ferie", og bare kost meg. Gått opp ett kilo, tilbake på 61, men det skal jeg snart gå av meg igjen! (det gjelder å være optimistisk, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

miracle ikke innlogget her...

hei alle sammen;)

takk for oppmuntringen;) man får lyst å prøve på nytt ja når man leser slikt, men allikevll er dte litt tungt. det er også andre faktorer som spiller inn... jobb og stuider og solen som frister;)

men men. jo jeg falt n ed to kilo fra start vekten min, og jeg er nede der enda, har ikke kommet opp(gudskjelov) men det er det bare....

blir ingen trening idag heller... heller en bytur;)

uff jeg er uuutrolig dårlig...

men dere er supre;) ha en fin dag nyt olen, det skal visst bli regn imorgen;(

miracle ikke innlogget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

husk at man aldri må gi opp, fordi det er ikke nødvendigvis slankekur man driver med, men omlegging av livsstil!!!

Og sånn tar tiiiiiid... Og mye viljestyrke. Og en del tilbakefall... Man må bare ikke gi opp :)

Jeg for min del tikker sakte men sikkert nedover i vekt, og begynner å nærme meg min gamle idealvekt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0
husk at man aldri må gi opp, fordi det er ikke nødvendigvis slankekur man driver med, men omlegging av livsstil!!!

Og sånn tar tiiiiiid... Og mye viljestyrke. Og en del tilbakefall... Man må bare ikke gi opp :)

Jeg for min del tikker sakte men sikkert nedover i vekt, og begynner å nærme meg min gamle idealvekt. :)

:tunge1: Dårlig gjort! Jeg blir så innmari sjalu på deg altså!!! Jeg skulle hatt din vekt jeg nå!

Jeg får ta meg skikkelig sammen! Uff.. jeg er altfor glad i snop :roll:

Men neste uke skal jeg på hytta i trøndelag igjen og hvis ikke mamma og pappa kjøper inn snop må jeg klare meg uten for det er over en mil til butikken! Hvis jeg absolutt vil ha kan jeg jo alltids ta sykkelen til butikken og da forbrenner jeg i det minste alt jeg kommer til å dytte i meg på veien hjem :-)

Det har blitt dårlig med trening siden mandag, men jeg får prøve å stå opp litt tidlig i morgen og ta en time før søsteren min kommer på besøk! Og hele lørdagen har jeg også til disposisjon til trening! Så da er det vel bare å få r*** i gir! :ler: Litt synd at det er meldt dårlig vær, men da slipper jeg iallefall å sloss mot pollen når jeg trener!

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er altfor treg til å komme meg i gang med trening, men spiser i hvert fall sunt og bra igjen nå. Noen som har noen gode tips til hvordan jeg skal komme meg i gang med trening? Jeg bare utsetter og utsetter, fordi jeg "skal bare" først.... og til slutt blir det ikke tid til hverken å gå tur eller noe.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Leviin:

Ring en venninne og spør om dere skal gå tur eller trene sammen! Da har du en avtale og den kan du ikke bryte (Synes jeg da :wink: )

Eller du kan bare ta treningen før "alle de andre tingene". Det gjorde jeg før og trente masse. Nå derimot gjør jeg som deg... "må bare fikse de tingene der først". I dag skulle jeg stå opp tidlig og trene før søsteren min kom på besøk. Men jeg stod opp litt for sent og har ikke trent enda... Så jeg har en plan om å gjøre det i ettermiddag!

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_

Hei :)

Hvordan har dere det?

Jeg har det bra. Har trent to dager denne uken, og skal trene aerobic og styrke på mage & rygg etterpå.

Har vært flink med maten også.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg fikk meg en skikkelig aha-opplevelse i går! og nå hater jeg kroppen min mer enn jeg har gjort på mange år :-(

Jeg har lagt på meg minst 6 kilo siden jeg møtte min kjære for snart 2 år siden, og det synes virkelig på bilder. Han synes selvfølgelig jeg er like fin som han synes jeg var da, men han "må" jo nesten synes det :ler: Når jeg ser på bilder av meg selv ser jeg at jeg har est ut skikkelig... Jeg er feit :cry:

Jeg bør slanke meg minst 10 kilo og gjerne litt til. I følge diverse kalkulatorer bude jeg veie ca 55 kilo og jeg veier 73!! For mange år siden da jeg gikk på grethe roede kurs fikk jeg kroppsanalyze og vite at jeg bude veie et sted mellom 52-56 kilo så de andre kalkulatorene kan ikke ta fryktelig mye feil. Riktignok har kroppen forandret seg en del så jeg kan sikkert leve med på veie ca 60-63 kilo.

Fra mandagen av er det slutt på alt tull! Nå skal jeg gå kostholdet etter sømmene passe på å være masse i bevegelse. Jeg burde egentlig ha gått ned et par kilo før 17. mai hvis jeg vil ha på meg bunaden, men jeg har ingen store forventninger. Det eneste jeg vet er at hvis jeg ikke klarer å gå ned minst 4 kilo innen uke 25 (altså på 7 uker), kommer jeg til å be om resept på reduxin og betale 650 kr i månedet for å gå ned... Det kan godt hende jeg begynner med det enda tidligere hvis jeg ikke får noen resultater.

Nå føler jeg at jeg svikter dere siden jeg åpner for en lettvint løsning. Men jeg orker ikke leve med denne kroppen mer... :evil:

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening er tingen, folkens!

Jeg jogger eller sykler annenhver dag, og kan spise ganske mye. Holder meg til godterier i helgene, og spiser lite om kvelden.

Ellers er kjærlighetssorg / forelskelse også en "fin" måte å gå ned på.... jeg gikk ned 4 kg på noen dager.... helt ufrivillig...

Stå på! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Lenge siden jeg har vært innom her nå, og jeg har litt å oppdatere meg på, men jeg må bare si at det er ikke BARE BARE å trene for alle mennesker:

Sist jeg var her inne, for noen uker siden, var jeg blitt "treningsnarkoman" og livet så herlig ut! Endelig hadde jeg kommet i gang igjen og NÅ skulle jeg få orden på kiloene!! Trene masse var bedre enn å kutte ut alt som het god mat, tenkte jeg. Så jeg trente aerobic og step 3 - 4 ganger i uka og jeg syntes det var kjempegøy! Noen prøvde å si at jeg burde begynne litt roligere, men jeg er et "ente-eller-menneske" og skulle jeg først trene så skulle jeg virkelig gjøre det! Det gikk bra i 3 uker, tror jeg... før jeg gikk på en smell.

Jeg fikk hjertebank og ble helt "DIIIIIRRRRR" :o i hele kroppen. Helt angst!! Jeg hadde overanstreng meg.

Jeg ble utbrent og møtte veggen for noen år siden. Jeg fikk virus på balansenerven og var sykmeldt i nesten 2 år. Jeg var så svimmel at jeg ikke kunne stå på beina. I tillegg fikk jeg uro og angst og måtte etter hvert begynne å ta antidepressiva. Det var etter dette jeg begynte å legge på meg. Mulig det også hadde sammenheng med at jeg passerte 30 år, men før kunne jeg ihvertfall kose meg med alt mulig godt, men ikke nå lenger. Jeg har gått til akupunktur jevnlig siden den gangen, og akupunktøren min ble redningen denne gangen også. Jeg kom meg dit dagen etter at jeg trodde jeg skulle stupe når jeg var ferdig med en kjempehard step-økt. Jeg skjønte at noe var galt og jeg følte meg skrekkelig urolig og rar i kroppen. Jeg hadde som sagt angst og hjertebank og det dirret i hele kroppen min. Jeg var nesten skjelven på hendene også.

Akupunktøren tok meg med inn på et rom og satt og pratet med meg etter behandlingen. Om at jeg ikke kunne fortsette på den måten. At jeg ikke har energi nok til å trene på den måten. At jeg hadde brukt opp energien i kroppen min og at jeg hadde gått helt på minus.

Jeg måtte til legen og sykmelde meg i tre dager. Så var det helg + en fridag. Så begynte jeg på jobb igjen.

Jeg hadde kjøpt inn masse nytt treningstøy, inngått årsavtale på treningssenter og var så glad for at jeg endelig hadde kommet igang igjen... :-( Nå føler jeg meg bra igjen, men jeg vet ikke om jeg kommer til å trene.. Det blir liksom ikke noen vits hvis jeg bare skal trene LITT??! Jeg har kjøpt meg treningsstrikk og treningsmatte, men hjelpe meg hvor tungt og kjedelig det er å trene hjemme!!? :o

For mat er for godt til at jeg greier å kutte noe særlig ned på det...

Jeg har fått Reduxin i posten nå, som skal spalte ut karbohydrater i maten og som man liksom skal gå ned 3-4 kg. i uken av. Jeg har prøvd dem i en uke bare, men har ihvertfall ikke gått ned noe ennå.

Problemet med kroppen min er magen. Jeg er 180 cm. høy og veier 84-85 kg. Siden jeg er så høy, så jeg rimelig slank ut og kunne jeg bare fått bort magen så hadde egentlig kroppen vært OK. Kanskje fått strammet opp litt i tillegg... MEN jeg skulle gjerne vært ned en 10 kg. likevel!!

Er det rart jeg har lyst til å fettsuge magen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting til: Jeg lurer på om jeg skal prøve å kutte ut light-brus helt?

Jeg har kuttet betraktelig ned på det og drikker det stort sett bare i helgene nå, men nå har jeg igjen lest det som sambo har prøvd å fortelle meg lenge: At kroppen tror den skal få sukker, at det setter insulin-produksjonen igang og at kroppen da ikke forbrenner fettet den får!!! :o Det var en lengre sammenheng her, men jeg husker ikke helt hva det var...

Men det er jo helt sykt også, at vi skal slite sånn for disse kiloene???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra mandagen av er det slutt på alt tull! Nå skal jeg gå kostholdet etter sømmene passe på å være masse i bevegelse. Jeg burde egentlig ha gått ned et par kilo før 17. mai hvis jeg vil ha på meg bunaden, men jeg har ingen store forventninger. Det eneste jeg vet er at hvis jeg ikke klarer å gå ned minst 4 kilo innen uke 25 (altså på 7 uker), kommer jeg til å be om resept på reduxin og betale 650 kr i månedet for å gå ned... Det kan godt hende jeg begynner med det enda tidligere hvis jeg ikke får noen resultater.

Pam

Det middelet som du får på resept heter Reductil, ikke Reduxin.

Her kan dere lese om Reduxin, som jeg nå prøver:

http://www.vivapharma.no/reduxin/spms.aspx

Jeg nevnte Reductil til legen min, men jeg forsto det som at det ikke var noe vidundermiddel... han var ihvertfall ikke så glad i å skrive ut slike midler. Det reduserer matlysten og er til hjelp for de som ikke greier å kutte ut potetgullposen på kvelden. Men jeg spurte ikke om å få Reductil... jeg bare nevnte det...

Grete Roede må jeg også si at jeg vurderer, men jeg synes det virker fryktelig tungt... Det har nok noe med at jeg ikke VIL det nok, for jeg orker ikke tanken på å aldri kunne spise kyllingkebab mer f.eks. :oops: Eller pizza... eller sjokolade. Har hørt om de "kosemerkene" som hvis du sparer dem opp en hel uke holder til en bitteliten sjokolade... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da sprakk jeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

etter 5 mnd uten snop sprakk jeg idag!!! det var en liten smak på sjokoladen også var det gjort....!!!!!! 5 mnd hadde jeg klartdet og så hardt som det var.. også var det sååå lett å kaste i seg sjokolade!!! jeg ble fristet der jeg satt i solen og ville nyte livet!!! arg!!!

jajaja men jeg skal hvertfall ikke begynne pån igjen! jeg har gitt opp! men jeg skal nok fortsette å trene, samt passe på kostholdet mitt... en liten sjokolade får være greit EN GANG I BLANDT!!! ikke overspise meg helt... men litt... det må nesten bare bli sånn for nå er det gjort..

uff vil skrike ut i sinne at jeg ødela for meg selv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ninakanin

:o

:ler:

Næmmen!! Hva skulle liksom denne lille sjokoladesprekken skade for noe!?

Slapp aaaaaav, hvis ikke du har rørt snop på nesten et halvt år er du jo beinhard, litt sjokolade gjør jo ingen verdens ting!!!

:klem:

Åh stakars tutte, let it go... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pamella - ikke innlogget

God morgen til dere allesammen! :)

Det middelet som du får på resept heter Reductil, ikke Reduxin.

Ja jeg vet jo egentlig at det er reductil det heter, blandet de to i farten :wink:

Nå sitter jeg oppe fordi jeg er syk og får ikke sove fordi det gjør vondt i hele kroppen :(

Og jeg som skulle starte en ny livsstil i dag :cry: Jeg får vel pleie kroppen min først så jeg blir frisk til i morgen, for da skal jeg på ferie til trøndelag. Men å sitte på en buss i 9 timer i denne formen er uaktuelt!

Miracle: en sjokolade, eller mange sjokolader for den saks skyld spiller da ingen rolle når du har vært så flink så lenge! Skulle ønske jeg kunne klare å kutte ut snopet midt i uka jeg...

Jeg fikk litt sjokk når jeg leste igjennom denne sidens innlegg (inkludert mitt eget), det ser ut som om flere av oss har møtt veggen :ler: Det går nok over! Om noen dager er vi like gira og flinke igjen!

:-)

Nå tror jeg at jeg snart skal gå og legge meg igjen!

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_
ja da sprakk jeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

etter 5 mnd uten snop sprakk jeg idag!!! det var en liten smak på sjokoladen også var det gjort....!!!!!! 5 mnd hadde jeg klartdet og så hardt som det var.. også var det sååå lett å kaste i seg sjokolade!!! jeg ble fristet der jeg satt i solen og ville nyte livet!!! arg!!!

jajaja men jeg skal hvertfall ikke begynne pån igjen! jeg har gitt opp! men jeg skal nok fortsette å trene, samt passe på kostholdet mitt... en liten sjokolade får være greit EN GANG I BLANDT!!! ikke overspise meg helt... men litt... det må nesten bare bli sånn for nå er det gjort..

uff vil skrike ut i sinne at jeg ødela for meg selv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det er ingenting å bekymre seg over vel :)

Bare fortsett som før, du går nok ikke opp i vekt av den sjokoladen... Og litt godt burde man få unne seg syntes jeg :)

Hos meg går det forsåvidt bra.

Bra kostholdt. Trente 3 dager i forrige uke, og skal trene i dag.

Jeg ser virkelig fremgang.

Jeg har fått tilbake markeringene mine på innsiden av lårene (jeg har virkelig savnet de), og jeg målte midjen min i dag, 1 cm til ned!!

Endelig skjer det hos meg også. jeg har søren meg holdt på med min nye livsstil i fra November, så det var jammen meg på tide!

Vil bare si god bedring til deg Pamella. Kjipt å bli syk, men du får bare slappe av å ikke tenke noe slanking e.l. de dagene du er syk. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
En ting til: Jeg lurer på om jeg skal prøve å kutte ut light-brus helt?

Jeg har kuttet betraktelig ned på det og drikker det stort sett bare i helgene nå, men nå har jeg igjen lest det som sambo har prøvd å fortelle meg lenge: At kroppen tror den skal få sukker, at det setter insulin-produksjonen igang og at kroppen da ikke forbrenner fettet den får!!! :o Det var en lengre sammenheng her, men jeg husker ikke helt hva det var...

Men det er jo helt sykt også, at vi skal slite sånn for disse kiloene???

Hei

det der er en myte! Det er en ting som teller og det er kaloerier inn-kalorier brukt. Hvis den søte smaken hadde trigget insulinproduksjon så ville jo diabetikere ikke kunne drikke det, Tab ble jo sett på som den første"diabetikerbrusen". Det som er negativt med lightbrus er det høye syreinnholdet som er skadelig for tennene og at man selvfølgelig ikke helt vet de langsiktige virkningene kunstig søtstoff kan ha på kroppen.....

Har desverre ikke noe kilde for hånden, men har snappet det opp fra noenmed peiling på www.treningsforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...