Gå til innhold

ny slanksgjeng her på kg i fra 05.


miracle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

fine sider det der;)

idag ble det ingen trening dessverre!! men masse jobbing så det er bare å stå på jenter..

ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooops i dag har jeg visst skeie-ut-dag.. :oops:

Startet på jobb i natt med å mumse boller med syltetøy på, og nå har jeg vært på butikken og kjøpt inn brus.. det har jeg ikke drukket på lenge.. men jeg har en unnskyldning, jeg har så vondt i magen....! Så det er litt trøst... 8) Virker som luft som sitter høyt oppe, først hadde jeg vondt i halsen og brystet og klarte ikke å få nok luft inn ved å puste vanlig, så jeg måtte hele tida trekke pusten ekstra dypt (som når man sukker tungt liksom...) - nå har det forflytta seg litt mer mot mellomgulvet, det er faktisk nå først det er gått opp for meg at det må være luft som sitter "fast". Litt ekkelt da det bare var som om brystkassen var sammenklemt, men det er jo litt paranoid å innbille på seg anginasmerter eller hjerteinfarkt i min alder. SELV om jeg røyker og har gjort det halve livet... :oops: :oops: :-? :o

Forresten har jeg ikke drukket noe brus enda, for jeg lurer jo litt på om det er noe særlig å pøse på med kullsyre i en allerede luftspekket mage - men håpet var jo liksom at jeg skulle få til å rape ved hjelp av kullsyra..

MEN! Nok syting fra meg! Lufta kommer jo ut til slutt -

den ene eller andre veien :hoho:

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men i alle dager! Nå var tråden dytta helt ned til side 2. Hvor er det blitt av dere da? Håper dere er ute og trener - for det er eneste gode unnskyldning for å ikke oppdatere litt her ... :wink::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam butterfly
Nei men i alle dager! Nå var tråden dytta helt ned til side 2. Hvor er det blitt av dere da? Håper dere er ute og trener - for det er eneste gode unnskyldning for å ikke oppdatere litt her ... :wink::ler::ler:

:ler::kul::ler: Jeg har vært ute å trimmet både torsdag, fredag.. Benyttet de fine dagene til å gå i skogen, er såå deilig at det endelig er VÅR!! Spiser sunt, en del salat og frukt. Har nok av kg å ta av, men tar tiden til hjelp. Dette skal varig vekk, ikke fort av og like fort på igjen! Prøver å fokusere positivt på den kroppen jeg har, har hatt et veldig dårlig selvbilde fordi jeg er overvektig :roll: . Men nå er jeg gammel nok til endelig å skjønne at jeg er like verdifull tykkere som tynnere, men at jeg velger den sunne linjen for helsens skyld. Selvfølgelig stiger både selvbildet også når man er vel med kroppen :sjenert: Jeg gleder meg veldig til å shoppe når trivselsvekten er på plass :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra holdning! Har forresten tenkt litt på holdningene våre - vi som prøver å gå ned i vekt altså!

For det første - jeg tror vi kommer lengre med en positiv holdning til de endringene i kosthold og aktivitetsnivå som må til: "dette skal jeg klare", "det er godt å være i bevegelse", "salat smaker godt!" osv... litt banale eksempler kanskje, men hvis vi hele tida tenker "jeg spiser salat fordi jeg må" i stedet for "jeg spiser salat fordi det er godt" - gjør det noe med oss. Kanskje ikke bevisst, men ubevisst... En positiv innstilling styrker motivasjonen, gjør det lett å komme i gang, gjør at vi føler oss glade og at vi har det bra.

Om man har en negativ holdning og fokuserer på alt det man "går glipp av" i stedet for det man faktisk får (en sunnere kropp), blir alt et ork. Feks - "stakkars meg som ikke kan spise sjokolade lengre fordi jeg skal ned i vekt".... Eller at man tenker at "det er et ork å trene, men jeg skal tvinge meg selv til å gjøre det fordi det må til"...

For det andre - riktig fokus: Jeg tror vi har bedre av å fokusere på det vi har gjort riktig, i stedet for det vi har gjort "feil". For eksempel: Om jeg en dag skeier ut med sjokolade eller noe annet godt som jeg egentlig ikke burde, er det ingen vits å føle at jeg er mislykket og aldri kommer til å klare dette. Gjort er gjort og spist er spist. Glem det og gå videre! Om jeg neste dag går en ekstra lang tur, kan jeg heller fokusere på det: Så flink jeg har vært i dag! "Jeg gikk en halv time lengre på tur i dag enn jeg pleier - og det kan jeg klare igjen!"

Har sett en del av det rundt omkring, med en gang vekta står stille og ikke jevnt og trutt går ned, mister enkelte motet: Hva er det jeg gjør galt - dette kommer jeg aldri til å klare... - eller vekta går et lite hakk opp: "Å neeeei - jeg er en stor dundre (på feks 60 kg - hallo!) og jeg kommer aaaaldri til å bli tynn!" :o Jeg overdriver nok litt med eksemplene - men når jeg i tillegg ser kommentarer som viser at man reagerer med lav selvfølelse, nedstemthet, nederlagsfølelse, skyldfølelse, sinne og oppgitthet over seg selv osv - da lurer jeg virkelig. Og blir bekymret. På den måten oppnår vi bare en ting og det er dårlig selvtillit, et dårlig forhold til oss selv, et usunt forhold til sin egen kropp...

Bare et lite sukk fra meg! OBS - jeg tar dette ikke fra denne tråden, det er bare tanker jeg har gjort meg, ut fra lengre tids lesning av enkelte tråder på kg, og en del dagbøker på feks slankenett.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Nå som jeg har kommet så fint i gang med trening, tenker jeg selvsagt masse på at jeg skulle gjort dette for leeenge siden og at jeg skal ned i vekt og få slankere kropp til sommeren... :roll:

Jeg er ikke spesielt flink med maten, men har liksom tro på at treninga skal gjøre sitt. Sist jeg trente (for ett og et halvt år siden) tok jeg Tonalin CLA og Epleciedereddik samtidig. Nå funderer jeg på om jeg skal forsøke dette igjen? Men hjelper det egentlig??

Ellers får jeg snart Reduxin i posten. Et gratistilbud som jeg sa ja til for noen måneder siden. Dvs. gratis første måneden. Har fått mail fra dem om at de hadde fått så stor respons at de var gått tom og at jeg skulle få min pakke i slutten av mars. Håper den dukker opp snart. Her kan dere lese om det:

http://www.vivapharma.no/reduxin/spms.aspx

Hadde vært supert om det hjalp?

Huff, kan de ikke finne opp en pille som gjør oss slanke og fine på null komma niks, samtidig som vi gasser i oss sjokoladeplater og kebab?? :ler:

Jeg ramset opp treningsopplegget mitt en dag tidligere. Der er det blitt en endring nå: Jeg kutter foreløpig ut spinning på torsdager. Det blir for mye for kroppen og jeg får for lite fritid ved å trene 4 dager i uka. Da ser treningsopplegget mitt sånn ut:

Mandag: MRL (styrke for mage, rompe, lår) 60 min

Tirsdag: AerobMIx A60

Onsdag: Fri

Torsdag: Fri

Fredag: Step A60

Disse timene har enkle trim og høy intensitet, sånn at du blir skikkelig god og svett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam butterfly

Hei folkens :wink:

Synes du trener bra, Ephemera! Har du bestemt deg for å prøve reduxin når den kommer frem? Selv er jeg veldig skeptisk til slike piller, men blir spennende å høre hvis du forsøker.

Jeg må trene meg forsiktig opp igjen, har hatt en hard knekk for et år siden(psykisk og fysisk) og formen er i bånn. Kan bli utslit av en gåtur.. :( må bare være tolmodig, men er ikke alltid lett. Treningsopplegget er først og fremst gåturer 2dgx1t og 2dgx1/2t, med puls slik at jeg er andpusten. Dette må jeg holde på med til grunnformen er kommet mer på plass.

Den ideen med å legge penger på glass hver gang man har vært flink, var en kjempeide! Motivasjon ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en helg! Har spist sunt for det meste og spedd på med skikkelig usunn mat innimellom :ler::ler::ler:

Men jeg har jo gått tur også - flink!!!

Det regner forresten i bøtter og spann det meste av dagene nå og jeg er så lei - nå ønsker jeg meg sol og varme!!!! Hvis noen syns de har for mye et sted, kan dere godt sende noen solstråler nordover altså :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens :wink:

Synes du trener bra, Ephemera! Har du bestemt deg for å prøve reduxin når den kommer frem? Selv er jeg veldig skeptisk til slike piller, men blir spennende å høre hvis du forsøker.

Jeg må trene meg forsiktig opp igjen, har hatt en hard knekk for et år siden(psykisk og fysisk) og formen er i bånn. Kan bli utslit av en gåtur.. :( må bare være tolmodig, men er ikke alltid lett. Treningsopplegget er først og fremst gåturer 2dgx1t og 2dgx1/2t, med puls slik at jeg er andpusten. Dette må jeg holde på med til grunnformen er kommet mer på plass.

Den ideen med å legge penger på glass hver gang man har vært flink, var en kjempeide! Motivasjon ja!

Ja, jeg regner med at jeg kommer til å ta Reduxin når den kommer, så dere skal få høre om det virker!

Følte meg litt truffet av det med å trene seg opp igjen. Jeg hadde selv en knekk for 6 år siden, også den både fysisk og psykisk, og akupunktøren jeg går til stiller spørsmålstegn til om det er bra for meg å trene så mye som jeg gjør nå. Han sier at energinivået mitt er lavt, og dermed også forbrenningen :cry: Men jeg trente på samme måte som nå for et og et halvt år siden, og jeg kan ikke skjønne at jeg var i dårligere form da enn jeg er nå. Dessuten har jeg gått over en time til og fra jobb hver dag i et og et halvt år mens jeg hadde treningspause nå. Jeg føler meg skikkelig fresh etter treningen, så jeg satser på at det går bra! Merker at jeg blir ekstra trøtt om kvelden når jeg trener, men da er det jo bare å legge seg litt tidligere. Jeg MÅ prøve å gjennomføre dette, men jeg skal kjenne etter hvordan kroppen reagerer :) Trening skal jo gi bedre helse og bedre psyke det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOD MANDAG ALLE SAMMEN!

*dytte opp tråden*

hehe dette er bra leviin;)

vi må ikke falle helt vekk da... men jeg blir stadig mer og mer imponert når jeg ser hvor mange innlegg vi faktisk har skrevet her inne, samt at jeg faktisk har lest dem alle;) det er bra folkens...

idag våknet jeg med fryktelige menssmerter så da tenkte jeg at trening vil jammen meg gjøre litt godt, så da dro jeg frem musikken på full guffe og treningsmatten min og kjørte på i en time :P ganske imponert nå ja;)

synes at de øvelsene jeg gjør virker nå kanskje litt på rumpa og lår.. der har jeg faktisk fått muskler!!! tro det eller ei. men magen... sukk jeg tror jeg ser meg blind på den egentlig! den er sååå fin når jeg ligger eller står helt rett... (lurer meg selv me å holde inne pusten :ler: ) og da er den hundre prosent perfekt.. når jeg sitter ser den ut som den største bilring fabrikken!!!!! :hoho:

men det store problemet er egentlig sideflesket!! jeg er langt i fra pen i bare undertøy altså... det henger jo over og jeg er rett go slett proporsjonert totalt feil'!!! langt fra pent! men jeg vet nå ikke helt hvordan jeg skal stramme dette eller rett og slett få det vekk....

ha en fin mandag da jenter, nå skal jeg ut å shoppe litt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er flink Miracle! Trening er vel ikke akkurat det første man har lyst til å bedrive når man har menssmerter - men det er jo nettopp det som hjelper mot det. Noe så enkelt som å gå syns jeg gjør underverker. Alt som bidrar til bevegelse av underlivet/hoftene/korsryggen.

Og du, når det gjelder magen, får jo de aller fleste "bilringer" når vi sitter. Blant annet fordi vi luter oss mer sammen. Prøv å sitte mere rett, derimot, så blir det nok litt bedre.

Men uansett, her er noen øvelser for å stramme sidene av magen: http://www.iform.nu/Crosslink.jsp?d=1248&a=4736

Øvelse 1, 2, 3 kjente jeg skikkelig godt etter å ha gjort dem. Skal begynne å gjøre dem selv igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

miracle innlogget her...

takk skal du ha leviin disse øvelsene skal jeg prøve så fort jeg skal trene litt igjen.,. noen ganger får jeg bare så lyst til å legge meg rett ned og begynne men jeg tror jeg skal vente til imorgen;) takk skal du ha...;)

hvor er dere andre?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miracle kjeder seg............ :-?

men klarer alltids å skaffe seg tidsfordriv og nå skal hun dele med alle som gidder å lese..

jeg har faktisk laget en trningsplan.. med fin overskrift og alt :ler: og den har jeg tenkt å dele med dere på grunn av at jeg ikke har stort annet å gjøre og får å dele med dere og kanskje få litt tilbakemeldinger..

har da trent lenge men nå skal jeg følge denne planen sporadisk frem til sommern så håper jeg vil se noen resultater,.har nå kuttet ut treningssentret nesten helt, det blir kanksje en eller to ganger i løpet av to uker eller no. altså ikke mye....

miracles treningsplan: :ironi:

1: pilates øvelse, ligg på rygg, løft strake ben opp (ikke helt opp, nesten) hold mens du holder armene langs med og pusher med dem...hold og stram mage for 10 15 ganger...mage....

2: ligg rett på rygg, løft ene benet strakt og gjør rett ned og rundt øvelser, pilates øvelser. bytt så retning. gjøres på begge ben rumpe lår

3: ligg på rygg, ta armer bak før dem rundt og opp mot ben, pilates øvelse.. mage lår

4: ligg på rygg, ta å strekk et ben ut, andre bøyes inn mot kroppen, bytt så..(lår)

5: samme som forrige men ta hendene bak nakken og før annen hver albue til annen hvert kne

6: ligg sidelengs, løft ene benet strakt opp flere ganger.

7: ligg sidelengs, strakt ben føres frem og tilbake, hold magen fast og ligg stille samtidig (rumpe lår)

8: ligg sidelengs, før ene benet bak, bøy og rett ut på vei forover.. (rumpe lår)

9: ligg sidelengs, hold benet rett og lag små sirkeler ved hjelp av hoftene (g rumpe lår)

10: snu og gjør øvlsene på andre benet

11: ligg på magen, og før bena opp fra gulvet og klask dem mot hverandre samtidig som dem er strake (rumpe)

12: reis deg opp, ta knebøy (rumpe lår)

13: stå oppe og sett deg ned i 90 grader (rumpe lår)

14: stå på alle fire, og løft et ben av gangen opp mot taket (rumpe lar)

15: ta situps (mage)

16: stå rett opp og ned med ben godtfra hverandre, ta en manual i den ene armen la den henge strakt ned, og bøy deg over mot denne armen, bytt (sidemagemuskler)

17: sitt rett på en stol, hold kosten over huet og vri kroppen (sidemagemuskler)

18: stå med ben fra hverandre, ta annen hver arm til annenhvert ben (sidemagemuskler)

19: ligg sidelengs og reis deg opp. mot bena (sidemagemuskler)

:hoppe: nå skal du være sliten nå;) gleder meg til imorgen dette skal jeg klare å gjennomføre... hvos dere ikke hører noe fra meg vet dere grunnen..... :hoho:

nei nå er det kjedelig her.. tror jeg hopper til sengs..

nattinatt alle sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Nå er jeg tilbake igjen. Je ghadde fått meg en knekk fysisk pga altfor mye jobbing og trening. De siste ukene hadde jeg flere ganger jobbet fra 8-22, og de dagene jeg "kun" jobbet fra 15-22 trente jeg og gjorde rent hjemme pluss andre småting før jobben. Da jeg for noen dager siden ble ferdig med denne intense perioden, la jeg meg på sofaen og klarte nesten ikke å komme meg opp.

Pga det store aktivitetsnivået (har fysisk krevende jobb også), spiste jeg masse junkfood, godteri og var ofte innom for å kjøpe pizza eller hamburger etter jobben på kvelden. Så på fredag satt jeg der med verdens dårligste samvittighet. Jeg følte at jeg måtte komme meg til trening, men orket ikke.

Men nå er jeg på bedre kjør. (tror jeg i allefall). Har de siste dagene prøvd å avvenne meg av å spise så sent, jeg har kuttet ned på snopen og var og trente i går.

Jeg har begynt å spise havregrøt til frokost. Hva syns dere om den frokostformen? Er den sunn nok når målet er vektreduksjon?

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ninakanin

Jeg klarer meg faktisk veldig ba på et vis, for nå er jeg nede i ca 68,4, og det er deilig å føle at den gamle gode kroppen min er på vei tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg blir sjalu jeg ninakanin!

Jeg har nemlig gått opp mine 2 kilo igjen i løpet av påsken. :cry: Synes det er litt rart siden jeg ikke spiste så forferdelig usunt. Jeg spiste en del godteri men jeg var likevel i aktivitet. Jeg var litt aktiv hver dag, men gikk skikkelige turer i skog og mark tre dager. Så for meg er det et mysterium at jeg gikk opp så mye!

Problemet fremover blir å få tid til treningen! Jeg har nemlig funnet ut at det ikke er lenge til eksamen og jeg har ikke åpnet en eneste bok enda :o Så fremover skal jeg sitte på skolen så mye jeg kan og da vet jeg ikke når jeg skal få tid til å trene. Jeg får vel dytte det inn litt her og der.

I helga var jeg på trysil og storkoste meg på slalom i 6 timer! På søndag gikk jeg en liten rolig tur sammen med noen venner, og i går trente jeg etter 80-talls videoen min "the bikini workout". Så litt blir det jo! Men jeg er redd det ikke blir mye trening før til fredag nå... Mye jobb og planer med venner denne uka. Men jeg skal ikke svikte altså! Jeg har vært kjempeflink hittil denne uka (oioioi! hele to dager... :ler: ). Jeg har ikke spist noe snop! Så jeg håper jeg klarer å fortsette sånn.

Jeg har et annet problem da.. jeg har en forkjærlighet for hvitløksbrød... nam nam! :sjarmor: Problemet er at det er masse kalorier i dem.. og jeg spiste det både på søndag og i går kveld :oops: Lurer på hvor mye dette utgjør jeg... Tenk om jeg går opp i vekt pga disse deilige brødene??? :-(

Ellers må jeg si dere er flinke til å raportere til oss for tiden! Jeg har vært litt fraværende siden jeg lever i tidsklemma for tiden.. kommer sterkere tilbake senere!

Pam :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig regn og vind her nå. Faktisk nesten litt snø/is i dråpene!!!! Tror ikke jeg kommer meg ut i dette været nei :roll:

Spiser sunt og bra, i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Det er bra med sunn mat da i det minste!

jeg spiser og spiser men prøver å holde meg til det sunne jeg også.. Det ble litt for mange cahewnøtter i stad men så fryktelig usunt er det vel ikke!

Du kan jo gjøre noen styrkeøvelser på gulvet hjemme hvis du ikke orker å gå ut i uværet?

Jeg merker at bikini workouten min fungerer iallefall! Jeg er støl i armer, skuldre ben og mage, så jeg gleder meg til neste gang jeg skal trene for da husker jeg litt av programmet og det blir lettere å følge med.

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...