Gå til innhold

ny slanksgjeng her på kg i fra 05.


miracle

Anbefalte innlegg

Gjest madam butterfly

Hei alle sammen :P Så deilig påske, med masse fint vær, men lite bevegelse( for min del). Har likt meg godt i solveggen jeg :kul: .

Ser ikke på dette som slankekur, men livsstilsendring og det fikk jeg testet denne påsken. Den nye livsstilen har ikke akkurat satt seg fast ennå, jeg falt altfor fort tilbake til dårlige vaner :-( Mine største uvaner er drikke for lite vann, spise få men store måltider, spise for mye godteri..

Men nå er det tilbake til Roede kosten, føler meg så mye bedre med oftere mat og generelt mye sunnere mat. Får bare starte idag selv om det er en dag igjen av påsken, jeg har kost meg mer enn nok alikevel :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest 0

Hei hei!

Så mange som har vært innom her i påsken! Endelig har det blitt liv i leiren vår igjen! :danse:

Velkommen til dere som er nye!

Jeg har vært på "hytta" i hele ferien og kost meg altfor mye... :oops: Vi har feriehus på trøndelagskysten og der har været vært stort sett bra. Jeg har spist snop hver eneste dag, men maten har ikke vært så altfor ille!

Jeg har desverre ikke fått trent så mye som jeg ville, men jeg har gått 3 turer i skog og mark med naboens hund så litt har det jo blitt!

Men nå fremover skal det bli slutt på alt tull!!! Jeg tittet på målet mitt og det er jeg langt unna... Jeg skulle veid 5 kilo mindre enn jeg gjør nå :-( Så nå må jeg ta meg selv i nakken og jobbe for å nå totalmålet mitt!!

Mitt mål er å veie 62 kilo innen utgangen av juni.. :o Hjelp! Hvordan skal jeg klare det da... det er 9 kilo på 3 måneder det... hmmm jaja om jeg i det minste skulle klare 6 kilo så får jeg vel være fornøyd! Jeg får ta på meg treningstøyet og svette vekk masse fett og knaske grønnsaker! (mest av alt har jeg lyst til å hive meg på atkins eller noe for da raser man ned veldig fort , men man går jo gjerne opp igjen når man går over til vanlig kost :-? )

Dere andre da? er dere langt unna målene deres? Grunnen til at jeg har fått meg en aha-opplevelse er at jeg har sett på ganske nye bilder av meg selv og der ser jeg hvor "stor" jeg virkelig er! Selv om mine venner påstår at jeg ikke trenger å slanke meg....Jaja man sier mye for å ikke såre de man er glad i! (Jeg vet jeg er litt overvektig, det innrømmer andre som er større enn meg som tør å være ærlige!)

Men nå er våren her så da er det bare å komme seg ut i finværet! :ekstra kul:

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har ikke veid meg, men er ihvertfall sikker på at jeg ikke har gått NED noe i påska... Det har blitt mye god mat og kos, og lite bevegelse... :oops:

Men idag skal jeg på aerobic etter jobb! Imorgen blir det spinning og på fredag Step!

Da sliter jeg vel mer med maten... men satser på å bli slankere ved å trene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_

Hei hei.

Nå er endelig påsken over, og jeg ser endelig litt liv ute igjen. Deilig :kul:

Trente i går, skal trene i morgen ganske tidlig på dagen.

Ellers så skal jeg flytte nå, så jeg kommer vel ikke til å trene noe annet bortsett i fra 2 ganger denne uken. Men, flytting er hard jobb i seg selv så det får gå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar for ny frisk! I dag er det overskyet, men 5 deilige varmegrader, og jeg har tenkt meg ut på tur!!! Tenker at det må forplikte litt om jeg skriver det her nå - det betyr at jeg enten MÅ pelle meg ut i løpet av dagen, eller føle meg skikkelig teit neste gang jeg er innom denne tråden! Jeg har hele dagen til rådighet, så eneste gode unnskyldningen må bli sprutregn.. og det tror jeg ikke det blir! :wink:

Jepp - rapport følger til kvelden, tenker jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei

arti gå se an folk har fått litt inspirasjon igjen det var dt som manglet en stund her inne.. men nå er vi oppe å kjøre igjen..

har akkurat hatt noen gulvøvelser.... gudenes vet om dt hjelper i lengdn. bruker pilates øvelsene, men gjør detikke etter videon gjør det for meg selv. synes det er mer artig for da kan jeg spille litt musikk istedenfor;) det gir litt inspirasjon... men jeg vet nå ikke om det hjelper. på treningssentret har jeg ikke vært på 3 uker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :oops: jeg vet det er uutrolig dårlig, men det er så tiltak, da er det lettere å trene hjemme!

skulle måle litt hofter og lår osv, men det var totalt likt... livet derimot hadde jeg gått opp :evil: ... det var utrolig lite givende!!! jeg som styrte unna alt godis i påsken!!!! det avr fryktelig dårlig gjort... så nå ble dagen min sunket tre hakk ned...

ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ninakanin

Hei og hopp!!

Lever rimelig sunt om dagen, til tross for at jeg jobber med junkfood rundt meg hele tiden. Jobbet hver dag i påsken, så.... det har vært tøft. Men snop altså, det har jeg knasket i vei på! Men nå veier jeg altså 69,4kg, hahaaaa, så dette går rette veien!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Idag har jeg trent spinning for første gang! Det var kjempehardt, men helt OK. Tiden gikk utrolig fort, det svei som F... i lårene og svetten rant!

Igår trente jeg aerobic. Jeg må vel passe meg så jeg ikke trener for hardt nå - bortsett fra de siste 2 - 3 ukene, har jeg jo ikke trent på over 1 år. Men jeg er litt "enten - eller" og nå skulle jeg liksom hatt bort magen igår!!!

Treningsopplegget mitt ser sånn ut nå:

Mandag: MRL

Tirsdag: Aerobic

Onsdag: Spinning

Torsdag: Fri

Fredag: Step

Lørdag: Fri

Søndag Fri

Hva tror dere om dette? Jeg går også over en halvtime til jobb hver dag. Når jeg trener sitter jeg på med sambo hjem fra jobb.

Men jeg fatter ikke hva jeg skal gjøre med maten... Der sliter jeg med å ta meg sammen... Jeg er så sulten bestandig og jeg merker jo at jeg ofte spiser mer enn andre... Jeg kunne jo spist sunnere, men det blir liksom mat fra matautomaten på jobb til lunsj og deilig middag sammen med sambo på kvelden. Godis spiser jeg kun i helgene, men dessverre fra fredag kveld - søndag kveld... :oops: MEN, jeg spiser ikke så MYE godis :)

Matinntaket mitt ser omtrent sånn ut:

Frokost: 1 skive grovbrød med Brelett og ost eller skinke, Farris

Tidlig lunsj på jobb: Samme som frokost, Vann

Lunsj: Enten en pakke med 2 sandwitch med egg og bacon... en eller annen baguette... eller salat med pasta og kylling. Eller jeg har med matpakke med 3 brødskiver av samme kaliber som frokosten. Drikker enten grønn te med sitron eller vann eller lettbrus.

Et par timer før trening: Et par grove knekkebrød med lettost, eller yoghurt med musli og litt frukt, Vann

Sen middag: For mye.... + cola light

På kvelden: Som regel en frukt eller en kopp slankekakao

Ellers drikker jeg rimelig mye vann, men skal også bli flinkere til det! Skal også bli flinkere til å spise hver 3. time.

Gi meg gjerne innspill på hvordan dere synes dette høres ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres logisk ut at du er sulten når du spiser så lite synes jeg. Faren er at du senker forbrenninen din.

Ang treningen så er en ting å trene, noe annet- og essensen- er hvordan en trener. Dvs pulsen din.

Hva gjør du når du har fri? Beveger du deg, eller sitter stille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres logisk ut at du er sulten når du spiser så lite synes jeg. Faren er at du senker forbrenninen din.

Ang treningen så er en ting å trene, noe annet- og essensen- er hvordan en trener. Dvs pulsen din.

Hva gjør du når du har fri? Beveger du deg, eller sitter stille?

Kan gjerne spise MYYYE mere, jeg - men sammenlignet med andre spiser jeg da mye allerede??!

Jeg sitter på rompa hele dagen på jobb, og gjør mye det når jeg er hjemme også.

Jeg er 34 år og veier 20 kg. mer nå enn jeg gjorde da jeg var i 20- årene. Forbrenningen min er nok blitt ganske lav :( Det kan også ha sammenheng med at jeg i slutten av tjueårene var syk og lå på sofan mer eller mindre i 2 år. Det var etter det jeg begynte å legge på meg. Før det kunne jeg spise alt jeg ville og jeg spiste sjokolade hver dag...

Nå veier jeg 84 - 85 kg. Det meste er samlet på magen, men jeg ønsker meg endel ned i vekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du også huske at kjemien foradnres veldig når vi blir rundt de 30.... Meeeget få damer på 35 veier det samme som da de var 20....

Jeg synes du spise lite ja. Og jeg ser at det kanskje er potensiale til å bevege seg mer:) Gå i trapper (heis er for syke mennesker), turer, gå til butikken, gåpå besøk, gå på tur med venninner i stedet for skravle inne etc :)

Dersom kjemien din ble forykket pga sykdommen hadde jeg funnet meg hjelp. F eks et Roedekurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke fordi du er mann du synes jeg spiser lite? :)

Jeg burde kanskje spise mer til frokost og kanskje et lite måltid på kvelden. Men jeg spiser altså MYE middag og den er ganske sen... sånn rundt kl. 19.

Orker ikke noe Grete Roede-opplegg. Jeg skal greie dette selv, med trening :) Skal ikke nødvendigvis gå ned så fryktelig mye i vekt heller, jeg er jo klar over at jeg ikke er 20 år lenger. Det viktigste er faktisk å få bort magen. Jeg vil i alle fall bli fastere og smalere i fisken av treningen - det vet jeg fra sist jeg drev å trente :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ephemera; jeg tror du kan spise mer enn du gjør, med tanke på aktivitetsnivået - selv om Mathias mener du kan være i enda mer aktivitet også.. det har han sikkert rett i. Poenget mitt er at jeg har erfart at jeg kan spise meg mett og ikke gå sulten hvis jeg er i nok aktivitet, og likevel gå ned.

Nå har jeg jo ikke vært særlig flink til å være i aktivitet på en stund, men da jeg var flink... og det var heller ikke hardtrening jeg drev med. Gikk turer, fra 45 min til 2 timers varighet, stort sett hver dag. I tillegg trente jeg litt styrke noen dager. Spiste meg som sagt mett - mer mat enn du spiser, ut fra hva jeg kan se, og gikk likevel sakte men sikkert ned...

At jeg ble lat og umotivert er jo en annen historie. Opp gikk jeg også. Men bare tilbake til like under utgangspunktet jeg hadde, og der ble jeg stående stabilt, og er fortsatt, mens jeg fortsatt spiser meg mett - men riktignok litt mindre mengder enn da jeg var aktiv, rett og slett fordi jeg trenger mindre for å bli mett nå, virker det som.

Og du - frokost er jo dagens viktigste måltid, og setter også i gang forbrenninga igjen etter natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar for ny frisk! I dag er det overskyet, men 5 deilige varmegrader, og jeg har tenkt meg ut på tur!!! Tenker at det må forplikte litt om jeg skriver det her nå - det betyr at jeg enten MÅ pelle meg ut i løpet av dagen, eller føle meg skikkelig teit neste gang jeg er innom denne tråden! Jeg har hele dagen til rådighet, så eneste gode unnskyldningen må bli sprutregn.. og det tror jeg ikke det blir! :wink:

Jepp - rapport følger til kvelden, tenker jeg!!

For å skryte litt da: Jeg gikk ca 1 times tur :):):):)

Første gangen på lenge, men såååå deilig det var!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Daniella_

For å skryte litt da: Jeg gikk ca 1 times tur :):):):)

Første gangen på lenge, men såååå deilig det var!!!

Ahh...sånt er deilig. Når man først har kommet i gang så går det så greit så :)

Jeg flytter i dag jeg.

Ingen trening, men har forsåvidt spist sundt.

Jeg har jo surret rundt hit og dit og opp og ned så dette er jo virkelig trening i seg selv...denne flyttinga altså :-?

Trente litt styrke i går, sent på kvelden.

Men, i dg blir det NADA trening. Er pumpa allerede jeg.

Skulle bare ønske alle møblene var flyttet nuh!!

Vel vel...snart er jeg ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du selv sier, selv om det ikke blir "ordentlig trening" kommer du jo til å få trim likevel - flytting er et pes!!! :wink: Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Uff jeg blir litt deprimert av å lese her jeg nå.. :-(

Jeg var nok litt tøff i trynet i det forrige innlegget mitt der jeg skrev om hvor fantastisk flink jeg skulle være fremover... :oops: For det har jeg nemlig ikke vært.. det er riktignok bare 3 dager siden, men når jeg bare har klart å spise sunt 1 av dagene og ikke har trent i det hele tatt noen av dagene synes jeg at jeg har driti meg ut...

Men jeg SKAL bli flink!!! :wink: For jeg hater magen, armene, lårene, hoftene og dobbelthaken min mer enn noenting for øyeblikket! Men... hva med viljen da.. Akkurat nå er jeg på det punktet at jeg nesten er villig til å hive meg over alle fantastiske slankeprodukter som finnes i verden.. Og det vet jeg jo at ikke nytter. Men jeg tror litt på det innerst inne. Jeg kjenner noen som har gått ned mye på atkins og reductil og holdt seg der. Det er vel derfor det frister så innmari også!

:-?

Uff tenk å kunne vært en perfekt størrelse medium/38! Og ja, og hatt en flott stram og veltrent kropp! Jeg skulle gjerne betalt mye for en slik vidunderkur... :-?

Men jeg kom over et tips i et eller annet blad som kan være litt motiverende: Ha en sparebøsse der man putter på 10-20 kr hver gang man har trent 1 time eller noe, så kan man bruke de pengene på å kjøpe seg noe fint når det blir en pen liten sum. Jeg har litt tro på dette. For jeg har alltid sagt til meg selv at jeg skal kjøpe meg en ny bukse/undertøy/topp osv når jeg har gått ned så og så mye, men hva hjelper det når jeg vet at jeg antagelig ikke har penger til det når jeg kommer så lagnt? :roll: Så hvis jeg klarer å betale meg selv hver gang jeg trener kan det godt hende at jeg får lyst til å trene litt oftere, bare for å se at pengemengden (og den totale belønningen) øker litt hver gang. Kanskje jeg skal betale meg selv litt hvis jeg klarer å holde meg unna snop også? kanskje en ekstra 20-kroning for hver godisfri uke? Nei ikke vet jeg... Noe må jeg iallefall gjøre for jeg kan ikke gå rundt å hate kroppen min med en laber motivasjon!

Lat, lei og umotivert Pam :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns betaling høres ut som en god idé. Jeg funderte på det en stund, og vurderte både belønning for trening og straffegebyr for manglende trening, men ble aldri enig med meg selv.... :wink:

Tanken bak belønning var jo å kunne kjøpe noe til meg selv når jeg hadde vært flink en stund, mens tanken med gebyret var at det skulle svi litt slik at jeg ikke kunne ta meg råd til forskjellige ting i hverdagen......

Antagelig er det vel belønning for god innsats som er det beste. Ville jo være dumt hvis man brukte det som "gebyr" og begynte å trives så godt med den slumpen penger at man kuttet treninga helt... :ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...