Gå til innhold

AnnKristn sin


AnnKristn

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta

Takk - ønsker deg og dine alt godt også!

Mannen har tatt med ungene ut i dag. De har grillet pølser på bål og kost seg. Lillebror ble mett etter en halv pølse og forlangte å gå inn til Momo isteden. Fikk en koselig SMS melding av mannen, med bilde av Storebror som ligger lett henslengt på akebrettet sitt og gomler pølser. Vakre, fine ungene mine!!!!

Høres så koselig ut!! Gleder meg til vi får vår egen lille familie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres så koselig ut!! Gleder meg til vi får vår egen lille familie :)

Det er koselig med egen familie! Jeg forguder min.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå lenge siden jeg har oppdatert nå - skamfull :oops:

Påsken vår var koselig med unntak av en episode.

Skjærtorsdag reiste Mannen og de andre medlemmene i Van-klubben hans til Strømstad. Fast tradisjon det. Jeg og guttene koste oss hjemme, og Momo kom ned til oss på besøk. Var ute hele dagen i finværet, og forflyttet oss til verandaen utpå kvelden. Momo reiste for å hente Lillesøster, og på hjemveien fant de en overkjørt katt. Det var Storepusen våres det. Forklarte Storebror hva som hadde skjedd og han fortalte meg at han mange ganger hadde fortalt katten at hun ikke fikk lov til å gå opp i storveien - men hun hørte bare ikke etter. Ble selvfølgelig lei seg, men alt i alt håndterte han det bra.

Fredag var guttene oppe tidlig og hadde kattebegravelse sammen med Mannen. Nabo E kom bort og inviterte oss på pølsegrilling. Gikk bort og kom til ferdigtent bål. Koste oss skikkelig, grillet pølser på pinner og drakk kaffe. Nabo E hadde guttene sine i Påsken (tvillinger på 9 år) og de og guttene våre lekte fint sammen til tross for aldersforskjellen. På kvelden reiste jeg til Mellomsøster for å feste. Spilte kortskalle og drakk øl og vin. Ble litt full og måtte gå og legge meg - våknet med oppkast i munnen og hadde ikke annet valg en å spytte det på gulvet hennes - hun kom inn og var bare snill og god - herregud! Jeg har aldri vært mer skamfull i hele mitt syndige liv!!! Også jeg som kan telle på en finger hvor mange ganger jeg har spydd i fylla - ja, ja nå kan jeg da slutt å skryte av at jeg aldri blir dårlig....

Lørdag var en fæl dag. Kvalm hele dagen. Men det var jo selvforskyldt. Vi spiste lammelår hos Momo og koste oss - det hjalp med mat i magen. Mannen reiste til klubbhuset og festet der - jeg var bare glad for å være hjemme. Storebror mistet sin første tann! Stor ståhei. Nervøs for at tannfeen ikke skulle finne frem til han - ble beroliget da jeg fortalte at tannfeer er magiske og alltid finner rett vei. Big Mama og mannen hennes kom på kvelden. Hun hadde med tantebarnet sitt - de skal ligge ute i Vanen sin.

Søndag hadde heldigvis tannfeen vært innom og lagt igjen penger. Storebror dro noen historier om at han hadde hørt og sett henne. Vi gikk bort i skogen og tente bål - tanteungen til Big Mama hadde også lyst til å grille pølser på pinne. Tvillingene til nabo E var ute og lekte. De var også sultne. Nabo E og kjæresten kom også bort så vi ble mange etterhvert. Senere kom hele gjengen til oss og spiste Taco's.

Mandag var utedag. Koste oss i sola. Første dagen i ferien det bare var jeg, Mannen og guttene. Litt godt det og da. Reiste på kiosken og kjøpte soft-is. Storebror klistret litt av sin på dash-bordet. Lillebror var mer opptatt av plast skjeen sin enn av isen.

Tirsdag var det godt å være tilbake på jobb igjen. Men utrolig mye å gjøre - selvfølgelig. Vel hjemme igjen ble det middag - ut og nyte finværet og i seng. Hadde funnet frem en bok om Gubben og Katte som vil leste. Måtte ta flere pauser for Storebror lo så fælt. Men så er det fine barnebøker og da.

Onsdag sendte vi Momo på biblioteket for å låne flere bøker om Gubben og Katten. Lekte ute hele dagen - så jeg fikk tatt unna i huset.

Nå har vi lest bøkene om Gubben og katten hver kveld, men det er fint å ha flere av dem - så slipper jeg å lese samme boka opp igjen og opp igjen som det gjerne blir. Lillebror vil helst bare lese Gnotte-boka si. Han får en kort Gnotte historie til slutt.

Nå har mannen sovnet på sofaen......

Går og tar en røyk jeg, og trakter en kanne kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelige påskedager du beskriver.

Tenk - bli så stor at første tann faller ut. Det er en milepæl, det. Flott at tannfeen fant fram.

Ønsker deg en riktig god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelige påskedager du beskriver.

Tenk - bli så stor at første tann faller ut. Det er en milepæl, det. Flott at tannfeen fant fram.

Ønsker deg en riktig god helg.

Ja, nå gleder han seg vilt til neste tann skal bli løs. Tror han har skumle planer om å forsøke å få et glimt av tannfeen......

Syns det er moro med slik "vranglære" jeg - så lenge guttene er små. Men jeg har bekjente som ikke vil at ungene skal tro på tannfeer, nissen og lignende. Jeg heller mer til den oppfatning at litt eventyr og mystikk ikke skader - barndommen skal være magisk!

Håper du har hatt en fin helg også!

Mannen driver ute og skrur bil og har guttene med seg. Slik har det vært hele helgen her. Det er godt og da, for jeg får gjort unna alt husarbeid i fred og ro. Lørdag var vi på biblioteket og byttet bøker, etter på var det helge handel. Lillebror sovnet på veien hjem og sov halvannen time. Det hender det blir en formiddagslur ennå. Når han våknet gikk han ut til Storebror og Mannen og jeg gjorde ferdig helgevasken. Fikk byttet duker og lys også, det ble så koselig her atte. Etterpå lagde vi kylling og wok grønnsaker med en slags kinesisk saus og ris til. Bestevenninde L kom og spiste sammen med oss. Trodde ungene skulle spist seg ihjel - så det falt i smak. Mannen syns sausen var litt for søt, men kompenserte med febrilsk risting av saltbøssen over maten sin....

I dag tror jeg at jeg skal rydde mer på roterommet. Er så mye der, så det er et langtidsprosjekt. Hvis jeg tar et par esker om dagen burde jeg vel være ferdig til sommeren....

Vi har bestilt biletter til Sabeltann forestillingen i sommer, forresten. Det skal bli moro. Sabeltann er den store helten til Lillebror, og begge guttene er kjempe interesserte i dyr. Bestilt hytte over nett, men de ringte dagen etter og fortalte at alle hyttene var opptatt den helgen, så vi mått eleie en leilighet i stedet - til dobbel pris selvfølgelig. Skal sjekke på nettet etter andre muligheter etterpå - det finnes sikkert flere overnattingssteder i Kristiansand. Kunne vi heller brukt de tusenlappene på noe annet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så koselig at du besøkte dagboken min og at det er fler fra Hedmark på KG.

I helgen har jeg fri fra nattvaktjobben og har stort sett gjort ingen ting. Fredag kveld hadde jeg noen venninner her på chili og rødvin, mest rødvin. Ble nok en glass for mye for lørdagsformen var ikke mye å skryte av.

Jeg føler meg priviligert, flyttet hit opp for snart 2 år siden og har faktisk klart å etablere min egen vennekrets uavhengig av samboer (som er herfra). Når hverdagen blir litt for grå er det utrolig godt å kunne spasere til en venninne og ta en kopp kaffe og sladre litt :-?

Akkurat så sitter jeg aldeles for meg selv. Sambo er på dykketur og barna er hos sin mor. Vi skal etterhvert sverme litt på Hamar for middagen serveres der idag!

Ha en nydelig dag i solen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert flere overnattingssteder i nærheten. At Sabeltann er helten er lett å forstå.

Hyggelig at gutta er med pappa på guttegreier - og godt for mor å få litt fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert flere overnattingssteder i nærheten. At Sabeltann er helten er lett å forstå.

Hyggelig at gutta er med pappa på guttegreier - og godt for mor å få litt fred.

Jepp, han er helten! Lillebror løper gjerne rundt i sjørøverhatt og vifter med plast sabelen sin - mens han roper "sarlig mann" (Kaptein Sabeltann, er en farlig mann.... fra sangen)

Det er to skikkelige pappagutter vi har, og for å være ærlig er jeg glad når han er ute med dem - selv er jeg veldig engstelig og får noia når de nærmer seg låvebrua og andre skummelheter på gården. Mannen passer godt på dem, men gir dem nok litt friere tøyler enn meg, og det tror jeg de trenger. Er ikke bra og overbeskytte dem heller :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst å treffe tannfeen. Veldig.

Håper du har en fin dag :)

:klem:

Kanskje du kan avtale med storebror når neste tann faller - så kan dere prøve å fange henne sammen!

Håper dagen din blir fin også.

Nå skal jeg straks på 6 års kontroll med Storebror - blir spennende. Sist vi var på helsestasjonen gjorde han alt han kunne for å imponere helsesøster - noe som resulterte i mange rare løsninger på oppgavene

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Så herlig å lese om den koselige familien. Jeg blir brått satt tilbake noen år til da min datter var på samme alder. En episode kommer spesielt godt frem; hun var på svømmekurs og jeg satt godt plassert på en stol ved bassengkanten og skulle liksom følge med. Da smalt det fra midten av bassengen - "mamma, nå er du borte igjen". Jeg ble :oops: og det med rette.

Jeg bor også på gård med alle de farer som lurer, godt jeg ikke har småbarn hønemor som jeg er. Samboer har vært flink til å slippe ungene sine løs og de er idag ganske så uredde.

Ha en fin dag selv om det er overskyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese om den koselige familien. Jeg blir brått satt tilbake noen år til da min datter var på samme alder. En episode kommer spesielt godt frem; hun var på svømmekurs og jeg satt godt plassert på en stol ved bassengkanten og skulle liksom følge med. Da smalt det fra midten av bassengen - "mamma, nå er du borte igjen". Jeg ble :oops: og det med rette.

Jeg bor også på gård med alle de farer som lurer, godt jeg ikke har småbarn hønemor som jeg er. Samboer har vært flink til å slippe ungene sine løs og de er idag ganske så uredde.

Ha en fin dag selv om det er overskyet.

Takk - så snilt at du beskriver oss som koselige!!!

Barn kan si mye morsomt - og gjerne har de rett også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal se Storebror er en fri sjel med egne løsninger. Vi trenger mange av dem. 6-årskontroll kan være spennende for mor også, det.

Ha en fortsatt god dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...