Gå til innhold

AnnKristn sin


AnnKristn

Anbefalte innlegg

Ekstra dag på jobben i dag. Nok å gjøre - finne ut om alle bilag fra desember i fjor er sendt regnskapskontoret, nye permer for lønnskjøringer, fakturaer og kvitteringer i 2005. Ringe rundt og purre på betalinger bl. a Januar er alltid travel her - men fint å ha nok og gjøre også da. Matpause nå - spiser og skriver i dagboka mi.

I går fikk jeg endelig lest ferdig "I de dødes tjeneste" av Kathy Reichs. Utrolig spennende skrevet. Nå har jeg begynt på Den fjerde regelen Den virker spennende - håper den er bedre enn DaVinci Koden som jeg synes var utrolig oppskrytt!

Også fant jeg en ny film som jeg MÅ se - Constantine Jeg elsket tegneseriene om ham! Får snakke med T om hun kan ta den inn på kinoen her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Du skriver så fine ord til meg, jeg blir helt rørt!!

jeg har det så fint nå :)

Håper alt er bare fint med deg og dine også!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver så fine ord til meg, jeg blir helt rørt!!

jeg har det så fint nå :)

Håper alt er bare fint med deg og dine også!!

:klem:

Takk, takk!

Husk også på at dine ord gav en god start på dagen min! Godt å se når det går bra med andre. Alltid spennende og lese dagboken din...

Alt er fint med meg og mine -

Klem tilbake til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hm.. du kan kalle meg betatt!

Nei, nå vet jeg det! Du kan kalle meg heldig, jeg har jo den nydeligste dama ;)

Bare bli så avhengi du vil,skal fortsette å fore dagboka ser du :)

Jeg har funnet ut noe veldig bra i forhold til det med å skrive dagbok,sånn formeg selv! :)

Ha en god ettermiddag, jeg skal fortsette å telle timer inntill videre :P

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem i går til enda en syk gutt. Storebror lå på sofaen og hadde vondt i hodet. Han vil bare ligge når han er syk, så han er lett å ha med å gjøre da..... I natt våknet han og gråt og hadde vondt i øret. Nå var jo Lillebror syk med ørebetennelse tidligere i uka - så rart at det skulle skje med Storebror også. Han ville ikke ha smertestillende, men tilslutt gråt han og hadde så vond, så jeg fikk overtalt ham til å ta en stikkpille. Han var overasket over at det ikke var så ubehagelig som han hadde forestillt seg - og utålmodig for at den ikke virket med en gang. Etter et kvarters tid ville han legge seg igjen, og sov heldigvis godt til i dag tidlig. Begge gutten er hjemme hos Mannen i dag. Snakket med Storebror i telefonen og han følte seg bra nå. Tror jeg holder dem hjemme resten av uka, for sikkerhetsskyld.

Snakket med Mellomsøster i telefonen i går. Hun har det travelt på jobb om dagen, og har dårlig smavittighet for at hun aldri har tid til å besøke oss. Akkurat som jeg har dårlig samvittighet fordi jeg aldri får somlet meg til å besøke henne....

Mamma og Lillesøster ser jeg daglig - de bor i etasjen over oss. Av og til er det koselig, av og til angrer jeg på at jeg flyttet hit! Det er barndomshjemmet til Mamma. Da Bestefar fikk plass på aldershjemmet ble vi spurt om vi kunne tenke oss å flytte inn i 1. etg. Vi takket ja, fordi det er et utrolig fint sted å bo. Vi har god plass, stort uteareal og bor like ved sjøen. Koser meg skikkelig her, og da spesielt om sommeren - men det hender jo det blir noen sammenstøt med Mamma.

Når jeg var liten og lå over hos Bestemor og Bestefar, var det ett rom jeg ikke turde ligge på. Jeg var overbevist om at det bodde noen der og hørte lyder i veggen - jeg kunne til nød sove der hvis Mellomsøster var med, men også hun var redd for dette rommet. Jeg følte meg rett og slett ikke trygg der inne. Dette rommet bruker jeg som oppbevaringsrom/roterom nå. Etter at vi er ferdig med å pusse opp vår del av huset, skal vi gjøre om dette så Mamma får vaskerom der. Det "morsomme" er at når vi skal opp og besøke Mamma - går vi forbi et lite vindu som hører til dette rommet - og hver gang peker Lillebror på det og sier: Mann. Pappa-mann. Skal innrømme at jeg svatt litt første gangene han gjorde det. Men nå ser jo begge guttungene også en mann i taket inne på soverommet vårt, med jevne mellomrom også da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm kaffepause! Kaffen blir aldri noe god her på kontoret - Men i dag hadde Onkel Sjef tatt med vann hjemmefra, og da ble det noe helt annet. Så teorien vår om at vannet her ikke er bra stemmer nok!!!

Men nå er jeg såpass avhengig av kaffe da, at jeg heller drikker vond kaffe fremfor ingen kaffe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Så synd at guttene er dårlige begge to. Får håpe alle blir friske og raske så snart som mulig,og at du ikke blir dårlig i neste omgang.

Jeg prøvde å bo i sokkel hos foreldrene mine for vel 15 måneder siden. jeg holdt ut i 3 uker.. Men nå har jeg et meget anstrengt forhold til de, og ønsker minimalt kontakt så situasjonen er jo spesiell.

Dessuten flytta jeg hjemmefra for ca 5 år siden (tidlig, jeg vet) å da var det ikke noe sjakktrekk å bo så tett. Men jeg prøvde da, det skal jeg ha :)

Jeg tror dagen blir kjempe fin. Skal hente yndlingsjenta på jobb senere.

Håper du får kost deg litt også

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA! Ungene friske igjen!!! Lillebror er bare litt snørrete, men ellers i god form. I går reiste vi til Sverige og handlet - måtte ha mer røyk :oops: . Er absolutt ikke motivert til å slutte enda! (men jeg hadde lagt igjen røyken min hjemme, og klarte meg faktisk uten røyk fra kl. 10.00 om dagen til kl. 18.00 om kvelden - savnet det ikke engang!) Vi hadde i allefall en kjempehyggelig tur. Og fikk handlet masse god mat -

bustetroll Svigerfaren min sier at foreldre og voksne barn bør ikke bo nærmere hverandre enn at de må kle på seg yttertøy før de "går" på besøk.... Det er kanskje noe i det :ler: Jeg flyttet hjemmefra når jeg var 19 år for å gå på folkehøgskole - når jeg da måtte flytte hjem igjen fikk jeg jobb slik at jeg jobbet fra 16:00 til 22:00. Jeg snudde døgnet på hodet, slik at jeg bare så familien ca. en time etter jobb. Satt oppe hele natta og sov på dagtid - var det eneste som funket for meg, ellers ble det bare krangling :riste: Jeg var vel ikke lett å ha i hus jeg heller, tenker jeg.

I helgen skal jeg forsøke å ta en tur til GMorovenninden min. Hun er det mest sprudlende mennesket jeg vet om - blir i godt humør bare av å tenke på henne. Egentlig var det mannen hennes som var en av bestekameratene mine - vi festet bestandig sammen - men nå etter jeg ble kjent med henne har hun blitt en av de kjæreste vennindene mine - og Mannen har blitt kamerat med mannen hennes. Så vi omgåes en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

det er så flott med slike gode venniner. Jeg har fått to skikkelige flotte venniner det siste året,og det er så deilig. Spesielt siden jeg aldri har vært spesielt sosial av meg,så er det fint å endelig treffe mennesker jeg kan være meg selv med og som jeg faktisk kan omgås uten å feste og drikke alkohol.

Skulle vært i sverige å kjøpt røyk jeg åsså.. men jeg skal ta meg litt sammen tenker jeg. Både røyker og snuser,men tror jeg skal klare å trappe ned på røykinga hvis jeg prøver, så nå skal jeg være flink :)

ha en flott mandagskveld du :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bustetroll Takk for koselig morgenhilsen - dagen i dag startet med krangel :-( Mannen er litt morgengretten. Men vi er venner igjen nå! Ingen av oss er langsinte eller furtete, så det går bra! Dessuten er det alltid bagateller man krangler om på morningen her - så det får ikke ødelagt resten av dagen i noe tilfelle. Håper alt står bra til med deg oså, selv om du kanskje er litt inni en vanskelig situasjon. Husk at jeg tenker på deg, og håper på det beste for deg!

Ja, så var det jeg som skulle skrive dagbok da. Allerede begynt å bli slapp jeg... :oops: Men så er det ikke allverden å skrive om heller da - livet går sin vante gang. Faste rutiner, faste oppgaver.

Mannen har nå tatt opp arbeidet med soverommet igjen. Vi har bygget skaper på to av veggene, slik at senga blir stående "inni" ved hodeenden med skaper over. Gulvet er slipt og lakket - gammelt tregulv, kjempepent! Veggene er malt i en lys brun leirefarge øverst. Nederste del av veggen er malt hvit - har bygget ut med gips og laget firkantede felter med list. Listen i feltene er i en mørk grå farge. Det er utrolig stilig! Taket er malt som en himmel med skyer. Gleder meg til å ta rommet i bruk.

Ungene fortsatt friske! Storebror ble veldig skuffet over at han ikke skal i barnehagen på fredag, for da er det karneval der og han har Spiderman-drakt. Så vi skal ha karneval hjemme i stedet. Lillebror kommer ikke til å merke noen forskjell, for han løper bestandig rundt med kaptein sabeltann hatt lell! Eller med et håndkle over hodet og leker spøkelse... I mars skal barnehagen ha forestilling med tema vinter - gleder meg til å se! Ungene er så søte når de opptrer! Forrige gang opptrådte resten av barnehagen mens Storebror satt på fanget mitt og så på...... Han ville ikke, nei.

Jobben går greit. Januar er over - og alt stresset med nytt år ferdig! Så nå skal jeg bare ta alt som har blitt liggende av småting - så er jeg ajour. :P

Og nå skal jeg ha en kaffekopp -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så utrolig fint soverommet ditt høres ut :) Der vil jeg også sove :P

Nei, jeg har det ikke så enkelt fortiden,men det går seg vel til etterhvert.

Nå er jo formen dårlig også:( Men, det ordner seg.

Planer for dagen/helgen da?

¨

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen bustetroll (du har så morsomt navn...)

Du kan leie soverommet mitt! :P

Mine planer for helgen:

Fredag

- Vaske huset, for jeg har fri fra jobben

- Ha eget karneval så Storebror får brukt drakten sin

- Ta et glass rødvin og se en film med Mannen

Lørdag

- Kose meg med familien

- Forberede hjemmelaget ertesuppe til søndagen

- Lage god "kveldsmat-middag"

Søndag

- Lage hjemmelaget ertesuppe

- Se Exorsisten the beginning på kino sammen med bestevenninden (siden 1 kl. på barneskolen. faktisk!)

Så, som du ser er det plass til noen spontane gjøremål også - god plass til og med! Jeg lever nok litt etter "som det faller meg inn" prinsippet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Du kan leie soverommet mitt! :P

Hihi, betyr det at jeg skal sove mellom deg og gubben, eller kan jeg leie det til eget bruk? :D

Hvordan klarer du å planlegge så mye?

Jeg klarer ikke bestemme meg for noe på forhånd jeg. Tar ting etterhvert, ellers går det ikke. Harikke sjans til å bestemme i dag hvem jeg skal være sammen med på søndag.

Jeg hoster og hoster. Snart skal jeg se skolepiken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bustetrollet

Du skal få slippe å ligge mellom meg og Mannen. Du får ta med deg selskapet selv :wink:

OK - som den utrolig snille personen jeg er skal jeg bite i meg at maskinen hjemme er tregere en sirup - logge meg inn i løpet av helgen og hilse på i dagboken din! (Utrolig hvor langt man kommer med meg ved hjelp av litt smiger!) :hoho:

Det var vel ikke så mye planlagt for helgen da - men det blir nok mer planlegging enn før ettersom det er to små i huset... Og mer uplanlagt også for den del....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous
bustetrollet

Du skal få slippe å ligge mellom meg og Mannen. Du får ta med deg selskapet selv :wink:

hihi, så flott :) Er sengen stor? Hvor mange kan jeg ha med? :P *ler*

Så fint at du stikker innom da, nå ble jeg glad :)

Nå skal jg prøve å hvile meg litt.

Kos deg med mann,barn osv sålenge ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, så flott :) Er sengen stor? Hvor mange kan jeg ha med? :P *ler*

Så fint at du stikker innom da, nå ble jeg glad :)

Nå skal jg prøve å hvile meg litt.

Kos deg med mann,barn osv sålenge ;)

:klem:

Stor og stor... det er en vanlig dobbeltseng. Vi har sovet 4 stk i den en gang, men hvis du stabler fint får du sikkert plass til flere.......... Skal be mannen forsterke den litt så det ikke skjer noen ulykker - vil jo ikke ha det på samvittigheten! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...