Gå til innhold

AnnKristn sin


AnnKristn

Anbefalte innlegg

I kveld skal jeg i bursdag til gudbarnet mitt. Han fyller 1 år - lurer litt på hva jeg skal kjøpe til ham. Tenkte kanskje å finne en fin bok, muligens en med barnesanger og regler som han og mamman kan lese og kose seg med etterhvert. Han er jo bare ett år, så eventyr fenger vel ikke riktig enda...

(Foreldrene hans fadret på eldste sønnen vår, og hver fødselsdag og julekveld får han penger på bok fra dem - for å legge i førerkortet når han blir 18.)

Storebror kjempeglad for at han skal i selskap i dag, han har jo ikke vært i noe siden på onsdag!!!

Det snør store filler her nå. Jeg som riktig var i vårstemning i går - nå er det jo faktisk julestemning ute. Det er mars, det skal være bare flekker ute da!

HALLO! kan noen av vær-guden rette opp dette? Det er jo helt tydelig at det har blitt en feil.

Legger inn en link til en av favoritt malerne mine J W Waterhouse

:hoppe: Har fått kjøpt meg "The Lost Boys" på dvd. Var den ultimate 80 talls filmen for meg! Kunne faktisk replikkene utenatt :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ¤Chanela¤

Hepp!

I Bergen har været vært på bærtur i dag. Har i korte perioder vært sol, innimellom snøstorm(nesten!), regnet og blåst. Marsvær er ikke lett å bli smart på!

Flotte malerier, forresten :wink:

Håper du får en strålende fin helg :tommelsmil: *klems*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Håper du får en fin dag! :D

*dytter dagboken fram fra side 2*

Takker og bukker!

Travel dag i dag - ikke tid til dagbokskriving. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselsdagselskapet til fadderbarnet vårt var kjempekoselig! Jeg kjøpte en stor H. C. Andersen eventyrbok med nydelige illustrasjoner i. Tenkte da at jeg kunne fortsette med å kjøpe Asbjørnsen og Moe, Brødrene Grimm og andre fine eventyrbøker etterhvert. Og når gutten blir større kan jeg jo gi ham mer klassiske barne/ungdomsbøker av Mark Twain, Astrid Lindgren, Roald Dahl osv (Hvis han liker bøker da - det finnes jo faktisk folk som ikke gjør det. Merkelig nok!)

Lørdag fikk jeg tatt en tur til biblioteket og fornyet bokbeholdningen. Dan Browns "Engler og Demoner" lå og ventet på meg. Kjempespennende. Orket nesten ikke å legge den fra meg, jeg... Syns denne var mye bedre enn "Da Vinci koden" Lettleste og spennende bøker - helt greit å ta med seg. Fikk da tatt husvasken selv om jeg hadde mest lyst til å lese videre. På kvelden var Momo hos småguttene mens jeg og mannen ble med bestevenninden og mannen hennes og så på "Constantine". Absolutt en film som kommer til å hevne i DVD samlingen min.

Søndag og mandag var det rolig. Begynte å snø igjen - skikkelig vinter her nå. Pent er det jo, men jeg lengter etter våren. Vil snart begynne å plante jeg.

Tirsdag var Storebror hos tannlegen for å stelle et lite hull. Han har gledet seg så fælt til å reise dit. Det gikk kjempebra! Kjempeflink tannlege og kjempeflink liten gutt. Gleden var stor da han kunne innkassere to premier fra leketøyskuffen hennes. Han valgte en rosa dinosaur og en ring med oransje stein. Den satte seg fast på fingren hans -så vi hadde et lite tilløp til panikk, men det ordnet seg uten å ødelegge hverken juveler eller kroppsdeler - Takk og lov. Neste gang han var hos tannlegen skulle han ha en ring med blå sten fortalte han, så jeg ender vel opp med en liten Liberace i huset til slutt (Vi kan alltids komplettere med pelskåpen til Momo)

Onsdag var mannen syk! Han lå på sofaen og klaget hele dagen. Finnes det egentlig noe sykere enn syke mannfolk? Jeg ble sendt på butikken etter paracet, juice, vørterøl og annet som kunne tenkes og lindre. Han lå på sofaen og så på tv hele dagen, lettere irritert over at ungene klatret på ham. Ba ham legge seg på soverommet, men NEIDA der var det så kjedelig å ligge. På slutten av dagen var jeg i samme humør som en lettere irritert pitbull....... Det tar på og gå på tå hev hele dagen, samtidig som du hele tiden skal aktivere to små så de ikke forstyrrer den stakkars syke mannen. La meg for natta klokka ni jeg.

Mannen er syk i dag også, forresten. Men nå slipper jeg å sitte hjemme og være stille - og han kan ligge i stua og se på tv uten to små klatremus på seg. Big Mama og mannen hennes kommer innom en tur i kveld - kanskje det kan muntre ham opp litt. Kan snakke bil da, og det er jo alltid moro.....

Bestemor L (Som er gift med pappa) var nettopp innom jobben nå. Hadde med hver sin store pose påske godt til guttene. Det blir stas vettu!!! (Husker når jeg var liten, pleide å få påske egg av begge bestemødrene mine, av mamma og pappa og fra to av tantene mine. Var umåtelig popular blant de andre ungen i byggefeltet lange tider fremover da.....)

Snart er kaffen ferdig - JUHU!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Eventyrbøker er kjempe fine. Både for å lese i og titte i. Jeg har mange,de er nydelige. Noen fikk jeg i barndommen,andre har jeg kjøpt selv senere. Noe fint og vakkert som man alltid kan ha med seg og ta vare på :)

Jeg har også lyst å få en rosa dinosaur hos tannelgen. Det høres riktig så kjekt ut, men tannlegen min har ikke rosa dinosaurer. jeg fikk et rosa troll sist,det sitter på pulten min og passer på meg! :)

Her er det bart. Solen titter frem på dagtid,men det er hustrig og sur vind. Allikevel kjenner man at våren er på vei. Det er fint, selv om jeg ikke liker solen spesielt godt.

Du tar vel helg nå? Håper den blir riktig så god :)

Kos deg med den syke mannen ;) og de viltre klatremusene.

Kjempe stor Bustis :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også glad i å gi bort bøker til barn, men så er jeg bokoman. Har innkjøpsstopp hjemme for tiden, for jeg må ha flere hyller hvis jeg skal få plass til flere bøker.

Flink gutten var, da. Kanskje han sparer på ringer for å glitre like mye som wig wam.

Syk mann? Du har min fulle sympati! Håper du holder deg frisk nå som det nærmer seg påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg? Har den syke mannen begynt å kvikne litt til igjen?

Ønsker deg en god søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsener -

Jeg har egentlig påskeferie nå, men ble forespurt å arbeide ekstra. Sa ja til det, men har ikke hatt tid til å skrive i noen dagbok.

Mannen er frisk igjen. Storebror har blitt litt forkjølet og hoster, men er ellers i fin form. Jeg og Lillebror er uforskammet friske! Og det er kattene også. Hunkatten er travelt opptatt med å fri om dagen, og vi har hyppig besøk av tre hankattter. Den ene er så nydelig. Stor grå pus. Har satt ut mat til dem, for de har jo ikke tid til å gå hjem og spise mens de kjemper om hunkattens gunst. Store grå har veldig lyst til å komme inn, men det kan han jo ikke. Jeg skulle gjerne adoptert ham jeg, men spørs vel om ikke en av naboene vil savne katten sin litt da....

Jeg er også glad i å gi bort bøker til barn, men så er jeg bokoman. Har innkjøpsstopp hjemme for tiden, for jeg må ha flere hyller hvis jeg skal få plass til flere bøker.

Vet du Bettie - jeg lider av samme diagnose! Har eske påeske med bøker. Vi holder på å pusse opp, og i ene stua blir det bokhyller på hele veggen. Gleder meg som en liten unge til det blir ferdig. Bøker til barn er jeg også tilhenger av, og syns det er det morsomste og gi i gaver. Jeg har begrenset bokkjøpet mitt ganske mye de senere årene, og låner desto mer på biblioteket. Men jeg er medlem i en engelsk bokklubb, der jeg må kjøpe 5 bøker i året - og det passer meg bra, for de har så utrolig mye fint. Ellers så blir det nok til at jeg faller for fristelsen og kjøper en og annen bok innimellom..... :oops:

Eventyrbøker er kjempe fine. Både for å lese i og titte i. Jeg har mange,de er nydelige. Noen fikk jeg i barndommen,andre har jeg kjøpt selv senere. Noe fint og vakkert som man alltid kan ha med seg og ta vare på

Enig Bustetroll - jeg har samlet på eventyrbøker lenge - da er det ganske kjekt å ha en søster som farter land og strand rundt!!! Jeg har litt samlemani og da, så jeg har flere utgaver av samme eventyrbok også, og ikke bare en av hver (gud vet hvor mange samlinger Asbjørnsen og Moe, Brødrene Grim, H. C. Andersen og Tusen og en natt jeg har) Noen eventyrbøker har jeg kjøpt pga illustrasjonene, noen pga innbindingene, har alltid en god unnskyldning for å kjøpe akkurat den... :ler:

God påske

Til deg også Anea!

I dag er jeg nødt til å påske handle litt. Også er det jo veldig viktig å huske påskeegg til guttene. Mannen skal til Sverige med bilklubben sin i morgenog ragge rundt..... Han gleder seg som en unge - får håpe det blir sol i morgen og da. Er visst en tradisjon det der, han har holdt på så lenge jeg har kjent ham. Selv ser jeg ikke poenget i å sitte i en amerikaner hele dagen og drikke øl, men respekterer helt klart at han syns det er festelig. Fint å ha forskjellige interesser da - og at vi ikke er avhengige av å være med hverandre hver gang det er fest.

Vi leier inn polske arbeidere her i firmaet. I går kom sjefen deres fra Polen innom for å ønske God Påske. Hadde med gaver. Jeg fikk en flaske rødvin, en kartong sigaretter, sjokolade, et brett øl og en villsvinstek. Ble litt flau da, men fikk beskjed om at jeg måtte ta i mot det for ikke å fornærme ham (!) Er det ikke dette som kalles smøring? Var jo litt koselig og da - men uvant.

Må jobbe nå. Skal høre med mamma om å få låne den bærbare pc'n hennes så jeg ikke blir helt uten nettforbindelse i påsken. Har et lite avhengighetssyndrom.....

Åh - kaffen er ferdig - HURRA!

Kaffepause først, da. Og så jobbing. Internkontrollene er snart ferdige likevel, så jeg rekker alt i dag. Bare kjedelig kopiering igjen. Også må jeg huske og ringe sentralskattekontoret for utenlandssaker! Og lage en egen perm for innleid arbeidskraft. Men nå, kaffe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så fint at du skulle jobbe litt i dag da :)

Fikse bærbar pc du ;) Savner deg vetdu :klem:

Takk for et flott påskeegg,det varmet!

Ha en riktig god påske,kos deg i massevis.

Kjempe bustis :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så fint at du skulle jobbe litt i dag da :)

Fikse bærbar pc du ;) Savner deg vetdu :klem:

Takk for et flott påskeegg,det varmet!

Ha en riktig god påske,kos deg i massevis.

Kjempe bustis :klem:

Jeg takker alltid ja til å jobbe ekstra jeg.... De pengene jeg tjener da, er jo utenom det jeg vanligvis får, og kan brukes til litt morsommere ting enn faste utgifter. Nå tenkte jeg og fornye i kjøkkenskapene med nye melkeglass og kaffekrus (akkurat nå er det er fra hvert prestegjeld der :ler: )

Koselig å bli savnet da, men jeg er som ugress - ikke lett å bli helt kvitt. Må låne pc for å få betalt alle regningene mine, og muligheten for at jeg "glemmer" å levere den med en gang er jo til stede....

Kos deg i påsken du og, bustetroll! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske til deg også, AnnKristn.

Håper dere får noen fine dager.

Takk - ønsker deg og dine alt godt også!

Mannen har tatt med ungene ut i dag. De har grillet pølser på bål og kost seg. Lillebror ble mett etter en halv pølse og forlangte å gå inn til Momo isteden. Fikk en koselig SMS melding av mannen, med bilde av Storebror som ligger lett henslengt på akebrettet sitt og gomler pølser. Vakre, fine ungene mine!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...