Gå til innhold

AnnKristn sin


AnnKristn

Anbefalte innlegg

Den planlagte helgen ble ikke helt som planlagt....

Fredag

Storebror gadd ikke å ha karneval hjemme likevel - han ville heller ut å snekre. Mellomsøster ringte og inviterte ham på karneval til seg neste helg i stedet, og det hadde han lyst til! Så da ordnet det seg likevel. Stolt av meg selv. Vasket huset. Hele huset. Bruker vanligvis å dele det opp på et par dager. Nå hadde jeg fri fra husvask hele lørdag og søndag. Deilig. Fikk ikke sett film og drukket rødvin - for jeg sovnet med ungene kl. 20.00 Skuffet!!!

Lørdag

Gikk litt mer som planlagt. Kokte fleskeknoker, og gulrøtter. Vannet erter og gryn. Silte kraft og renset kjøttet. Den gode lørdagsmaten ble pølser og lomper. Storebror fikk bestemme. Jeg for min del kan styre meg, men det er vel rettferdig at ungene får velge en gang iblandt også. Jevnt over en kjempehyggelig dag. Momo kom ned og hentet barnebarna, så de var på besøk og bakte boller. Fikk jeg tid til å rydde litt mer, og gjøre noen småtterier i heimen.

Søndag

Gjorde ferdig ertersuppa - den ble kjempe god! Serverte den med ferske rundstykker til. Momo fikk komme ned og spise med oss. Etterpå skulle Momo besøke tanten sin, så jeg sendte med en bolle suppe til henne også. Hun er ravende senil, og påsto at noen hadde stjålet alle kaserollene hennes, så hun fikk ikke varmet seg noe suppe. Kaserollene ble etterhvert lokalisert i diverse skap rundt om i huset.....

Var og så Exorcist - the beginning sammen med Bestevenninden. Mannen ble også med. Den filmen var skikkelig guffen. Jeg skvatt så jeg slo meg selv over øret. Hadde vondt i nakken resten av kvelden, etter å ha sittet særdeles anspent i setet mitt. Lettet når filmen endelig var over. Vurderer karrierebytte til prest, slik at jeg er nogenlunde beskyttet mot denslags onskapens skapninger.

Datamaskinen hjemme har streiket. Får beskjed om at det er en uopprettelig feil i "et par bokstaver og en haug med tall". Ene dagen virker den helt fint, dagen etter ikke i det hele tatt. Samme skjedde med forrige - håper på en ny en nå. Får godsnakke med Onkel sjef.

Nå skal jeg jobbe litt.... Tralala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Haha, du har så rett så rett :D

Er ettermiddagen i dag fin da?

Hm.. synd med rødvinen. Ta et glass i kveld da vel?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg gleder meg til å låne sengen deres :ler:

Kansje får jeg sovet bedre der enn i min egen?

Ønsker om en flott tirsdag oversendes herved

:dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom venninde L på besøk med veslegutten sin. Det var kjempekoselig, har ikke sett dem siden i høst. Hun har flyttet hjem til nabokommunen igjen, så nå får jeg nok sett mer til dem i fremtida også - det er jo fint. Senere på kvelden kom bestevenn J og vi ble sittende og snakke og drikke kaffe til klokka var over 12 på natta - han er en sånn person jeg kan sitte og snakke med døgnet rundt egentlig! Det er han som er storebroren jeg alltid har ønsket meg, og aldri fikk - men nå har jeg jo det allikevel da, på en måte :ler:

Storebror var hos tannpleieren i dag. Han hadde et lite hull i mellom to tenner, så han skal tilbake og stelle det. Han ble kjempeglad! Sytes det hørtes moro ut å borre i tanna :o Ja, ja vi får jo se.... Men ellers hadde han veldig fine tenner, og er flink til å pusse. Kjempe ivrig etter å ha mottatt en plast dinosaur og et glass til å legge melketenner i. Hadde en lang utredning om tannfeen etterpå. Har en løs tann, og venter nå spent på at den skal falle ut, så han kan legge den i tannglasset.

Datamaskin hjemme fortsatt nede :evil: Vurderer å kjøpe selv eller gjennom jobben. Også jeg som periodevis er avhengig av nettet.

Bustetroll:

Soverommet er ikke helt ferdig ennå - men du blir den første som får beskjed! Hvis du har problemer med å sovne så er jeg en jævel til å synge nattasanger - går mye i "So, ro lille mann" da men.... :hoho:

Ønsker deg en flott tirsdag også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bustetroll:

Soverommet er ikke helt ferdig ennå - men du blir den første som får beskjed! Hvis du har problemer med å sovne så er jeg en jævel til å synge nattasanger - går mye i "So, ro lille mann" da men.... :hoho:  

:ler:

:danse: veldig bra, jeg gleder meg stort :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode ønsker bustetroll!

I går ble jeg med en venninde på Kari Trestakk party - og for å være helt ærlig syns jeg ikke tingene der var så veldig fine. Kunne kanskje tenkt meg en mugge de hadde. Den var veldig søt med roser på - hadde vært koselig å ha på frokostbordet med melk i, når jeg spiser frokost ute på verandaen om sommeren. ÅÅÅ lente til sommeren nå. Frokost på verandaen, middag på verandaen, sitte på verandaen om kvelden med en kald carlsberg og lese i en bok og bare nyte livet.... Elsker verandaen min - og sommeren!

I morgen skal Storebror i bursdagselskap. Må huske å få kjøpt gave i dag! Det er to søsken som har bursdag. Gutten va veldig begeistret for spiderman om dagen, og lillesøsteren hans var fornøyd bare det var noe rosa - så da skulle det jo gå ganske greit å finne noe.

På søndag skal vi først i kirken. Storebror skal få en bok også er det kirkesaft etterpå. Han gleder seg så fælt. Så da blir man jo nødt til å dra da. Etterpå skal han på karneval til mellomsøster. Hun og en venninde av henne har gjort istand forskjellige leker, og skattejakt. Så skal de spise kake og drikke brus. Han fikk ta med de vennene han ville også, så det var stor stas. Snille tante!

Må bare legge inn en link her så jeg ikke roter den bort - syns den var nydelig! HER og når jeg først har lært hvordan jeg skal lage linker, så er jeg jo nødt til å holde den kunskapen ved like og syns jeg :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart helg :P

Kaffepause nå! Og Røyk!

Fått "ny sofa" idag. Søsteren til Mannen skulle kjøpe stoler til tv-stua si, og da fikk vi kjøpe igjen den sofaen som sto der,og salongbordet. Den er mørk blå - egentlig ønsker jeg meg lys sofa, men det er vel mest praktisk å vente med det til ungene er litt større. De har tegnet på noe av interiøret allerede :evil: Det som irriterer meg mest er at de alltid har gjort det uten at vi ser det - så jeg har en mistanke om at de vet at denslags er forbudt, ja. Sleipe små tasser.... Neida, rett skal være rett - det er lenge, lenge siden jeg oppdaget nye streker nå. Iallefall er sofaen penere enn den vi har nå (buesofa i lysblå) selv om det hadde vært moro med noe NYTT som VI hadde valgt ut. Men snilt av Svigerinne T å tenke på oss da. (Hun syns sikkert synd på oss som har så ur-grim salong :oops: )

Synd at jeg har så fullpakket program i helgen. Kunne tenkt meg å rydde mer på stabburet og låven. I tillegg til alle aktivitetene Storebror skal være med på, skal jeg selv på teater med Momo (mamman min - Momo til ungene) lørdagskvelden. Og på søndag skal jeg og Bestevenninden på kino og se "Man on fire". Bestevennindemannen har vært hos Mannen i dag og hjulpet til med å få inn den nye sofaen. Han ble satt til å passe Lillebror mens mannen hentet Storebror i barnehagen. Bestevenninden og Bestevennindemannen er verden snilleste mennesker! Ungene forguder dem også. Utrolige mennesker, som man elsker å ha rundt seg!

Nei, nå skal jeg inn til Bustetroll og ønske henne en god helg - fine jenta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Nei, nå skal jeg inn til Bustetroll og ønske henne en god helg - fine jenta.

:oops: - så utrolig god du er da :)

Kommer til å savne deg, det er jo kjempe lenge til tirsdag :( FIKS DATAEN HJEMME!! :tunge1:

Antar du har jobbfri mandag da,kos deg masse!

Jeg har også lyst på karneval :) Håper gutten din får det kjempe morro og har det gøyalt.

Kirken kan jeg vel styre meg mer for :P

Gratulerer med ny sofa da. Skjønner det er mer stas med helt nytt,men det får dere da muligheten til senere regner jeg med. Og jeg er sikker på at du priser deg lykkelig den dagen det skjer en eller annen slags katastrofe oppi der,og er glad for at den ikke er helt ny! ;)

Ønsker deg en flott helg også, AnnKristn, det fortjener du og dine.

Kjempe :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det skjer ting :-(

Håper du har en fin helg, ville bare gratulere deg med morsdagen i dag jeg. Stor bustis :klem:

:dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Har smuglest i dagboka di. En koselig bok. Vil bare legge igjen en liten hilsen og håper du får en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å savne deg, det er jo kjempe lenge til tirsdag :( FIKS DATAEN HJEMME!! :tunge1:

Antar du har jobbfri mandag da,kos deg masse!

Skulle gjerne ha fikset den, men det frister mer med en ny..... Tok helgevasken på mandag jeg, men det er koselig med rent hus da.....(selv om jeg ikke akkurat er den utpregete husmortypen)

Jeg har også lyst på karneval :) Håper gutten din får det kjempe morro og har det gøyalt.

De hadde det kjempegøy! Du må gjerne bli med neste gang - er en fordel om du er god på "stol-leken" og "sette hale på katten"

Kirken kan jeg vel styre meg mer for :P

Å lære litt nestekjærlighet skader ingen :ler:

Jeg er kun der ved spesielle anledninger jeg og, så som barnedåp, bryllup o.l. men ellers så er jeg vel av den oppfatning at mennesker gjør religion til en dårlig ting - veldig ofte. De legger gjerne mest vekt på feil ting. Hvis det finnes en gud, hvorfor skal han være så smålig som de skal ha det til? (Vanskelig å forklare hva jeg mener..... )

Gratulerer med ny sofa da. Skjønner det er mer stas med helt nytt,men det får dere da muligheten til senere regner jeg med. Og jeg er sikker på at du priser deg lykkelig den dagen det skjer en eller annen slags katastrofe oppi der,og er glad for at den ikke er helt ny! ;)

Og en katastrofe vil før eller senere skje! Jeg tror du er synsk jeg, bustetroll!

Ønsker deg en flott helg også, AnnKristn, det fortjener du og dine.

Kjempe :klem:

Kjempe klem til deg og -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer ting :-(

Håper du har en fin helg, ville bare gratulere deg med morsdagen i dag jeg. Stor bustis :klem:

:dagensrose:

TUSEN TAKK

Her hjemme ble morsdagen glemt - det skjedde så mye annet. Men nå fikk jeg en hilsen allikevel - det varmer! Og ettersom du er mye mer oppmerksom enn mine små tror jeg at jeg skal legge inn en søknad om å få adoptere deg. (Hadde vært fint med en datter og.... :P )

Takk igjen, Bustetroll - du er en engel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei

Har smuglest i dagboka di. En koselig bok. Vil bare legge igjen en liten hilsen og håper du får en fin uke.

Takk for hilsen! Her er alle smuglesere velkomne - stikk bare innom når det måtte passe. Håper du får en fin uke også - de beste ønsker sendes deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var helgen overstått. Hadde en kjempe hektisk helg, men koselig også.

Kirketuren gikk over all forventning. Storebror var kjempeflink og satt stille og pent. Gikk opp og fikk 6 åra boka si, takket og sto pyntelig der oppe til de fikk beskjed om å gå ned igjen. Etter gudstjenesten fikk han ros av kona til presten for å ha vært så flink - han ble så stolt og forlegen. :ler: fikk servert saft og kjeks etterpå, og det måtte vi jo ha med oss.

Karnevalet hos mellomsøster var morsomt. Storebror hadde med en kamerat (den andre som skulle være med var syk) og det var full fart fra første sekund. Spiderman og Ninjakriger i 100 rundt i huset. Først hadde vi "stol-leken" Måtte ha to runder, så de vant hver sin gang - lillebror ble ikke fornærmet over å tape. Han hadde det bare kjempegøy med å løpe etter. Så var det "Sette hale på katten". De hadde tegnet en katt på en stor papplate og hengt på veggen. Så måtte en og en komme inn i rommet og sikte inn hvor halen skulle være, bind for øynene og så forsøke og treffe målet. Istedet for platen traff man en kopp med melklister - hyl og skrik - Så var det skattejakt gjennom hele huset. Gjemsel og "Fugl, fisk og midtimellom" Fikk servert kaffe og rødbrus, vafler og boller med vaniljekrem og sjokolade. Lillebror ville ha kaffe i stedet for brus - fikk en hel kopp med kaffe og melk av venninde LH, og drakk alt sammen. Hoppet og løp rundt og spydde opp alt sammen. Rolige aktiviteter med tegning og tegnefilm. Kjempefornøyde unger!

I går fikk jeg tatt helgevasken da! Så nå er det så pent hjemme så - helt til ungene kommer hjem fra barnehagen i dag. Hadde en haug med klesvask, hvordan klarer de å bli så møkkete så fort? Holdt på i hele går. Ble med inn for å ligge ved siden av ungene slik at de sovnet raskt om kvelden. Skulle opp og rydde bort klær og få på en maskin til - så skulle jeg og Mannen se på en film. Våknet kl. 05:00 i dag tidlig, med klærne på. Kjempemoro :evil: Spurte mannen hvorfor han ikke hadde vekt meg - nei, han hadde sovnet på sofaen selv han..... Trøtte ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hihi, å våkne på sofaen klokken 05.00 er vel ikke så gøy nei :ler:

Hva gjorde dere da? Sto opp,eller tuslet inn i sengen?

Karnevalet høres så genialt ut.

Jeg skulle kledd meg ut som en sommerfugl,og vært vakker.

håper dagen er god. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, å våkne på sofaen klokken 05.00 er vel ikke så gøy nei :ler:

Hva gjorde dere da? Sto opp,eller tuslet inn i sengen?

Karnevalet høres så genialt ut.

Jeg skulle kledd meg ut som en sommerfugl,og vært vakker.

håper dagen er god. :klem:

Jeg våknet i sengen kl 05.00 og mannen våknet på sofaen. Jeg sto opp - skulle opp om en halvtime likevel. Føler seg fin når man har sovet hele natta med klærne på, gitt.

Jeg ender alltid opp som heks, djevel eller noe annet makabert på karneval jeg! Død gatepike for eksempel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...