Gå til innhold

AnnKristn sin


AnnKristn

Anbefalte innlegg

Ble fristet til å forsøke meg på å skrive dagbok jeg også!

Som jeg har blitt fristet til så mange ganger før - og som jeg aldri får skikkelig taket på.

Begynner i det små, med å presentere meg selv:

31 år gammel.

Gift med verdens fineste mann!

Har to nydelige sønner på 5 og 2 år.

Har to gærne katter.

Bor på landsbygda.

Jobber på kontor og trives med jobben min.

Veldig glad i å lese bøker.

Glad i å lage mat.

Glad i å pusle i hagen.

Vi holder på med å pusse opp hjemme, og det har vi for så vidt holdt på med i fire år nå. Nå gjenstår soverommene og stuene. Gleder meg vilt til å få mere plass - så kan de stakkars bøkene mine få komme inn fra låven igjen.

Jeg jobber som sagt på kontor - jobber annenhver dag, noe som passer meg bra så lenge jeg har små barn. Syns det er koselig å kunne være hjemme med dem denne tiden. Mannen min er sykemeldt og han er ikke så koselig og være hjemme med bestandig.... Neida - han er ikke ukoselig i det hele tatt, men han holder på å slutte og røyke, så humøret svinger litt! Men det går seg nok til igjen.

Guttene går i barnehage annenhver dag - minstemann har nettopp begynt. Det er nok trygt å ha storebror på samme sted, og disse første dagene har gått over all forventning. Deilig å slippe dårlig samvittighet for at ungene gråter når du skal på jobb.

Mere senere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Baby-E, Arkana, Tári Elensar og bustetroll - Tusen takk for velkomsten! Så koselig....

I dag er jeg alene på kontoret, så nå tar jeg meg friheten til å notere litt til her! (Får heller ta kortere lunsj i dag.)

Oppdateringer

Familien: Mannen er ikke så grinete over å ha stumpet røyken lenger. Nå er han faktisk nesten til å være i hus med. Motivasjonen hans er et glass han sparer penger på istedet for å kjøpe sigaretter - og han har allerede begynt å planlegge hva han har lyst til å bruke dem på. Storebror hadde et aldri så lite raseriutbrudd når vi leverte i barnehagen i dag - for skrekk og gru - vi hadde glemt å ta med kiwien hans. Og det var selvfølgelig ikke bra nok at de hadde med druer. Det var jo noe helt annet enn kiwi måtte vi jo forstå, det smakte jo ikke likt en gang! Og det er jo helt riktig observert det. Det gikk seg da til etter noen minutter og når Lillebror kom ut i garderoben og tok handa hans og sa "tom her" så var alle protester glemt og de to englene mine tuslet sammen inn til legoen.

Jobben: Masse å gjøre! Må få ut lønns og trekkoppgavene i dag, og ringe rundt til de som ikke har levert skattekort enda! Lønnsprogrammet må oppdateres, og ettersom det var feil på terminoppgavene de to første terminene, blir jeg vel nødt til å kjøre alle terminene på nytt ettersom jeg forsto. Ikke alltid like lett og være selvlært i en jobb. Heldigvis er kommunekassereren her UTROLIG hjelpsom! Post fra i går viser at jeg har betalt inn for mye barnebidrag for en ansatt og for mye inkasso trekk fra en annen ansatt. Fant også ut at jeg har lagt inn feil beløp i nettbanken og betalt alt for mye på en faktura. Jeg har tydeligvis vært i det generøse hjørnet i november! Det går da heldigvis an og rette opp - og under over alle undre, jeg har ikke trukket de ansatte for mye, bare betalt inn dobbelt. Av og til lurer jeg på hva jeg egentlig driver med.

Huset: Er fortsatt i en mild tilstand av kaos. Ettersom vi ikke er ferdige med soverommene og stua, ble alt stuet inn på den stua vi bruker som soverom, i anledning julen. Det tidligere soverommet som nå brukes som stue måtte jo være fremkommelig i høytiden. Nå vet jeg ikke helt hvilken ende jeg skal begynne i for å få skikk på huset. Kanskje jeg blir nødt til å lage meg en liste og sette meg små mål for i det hele tatt orke og gå i gang. Og bakerst i hodet mitt surrer det hele tiden - at så snart jeg har fått ryddet i heimen, så står stabburet og låven for tur. Og det burde så absolutt gjøres noe med hagen i vår. For ikke å snakke om at det må til en del maling på alle uthus og gjerne et strøk på noen av husveggene også. Og så burde man fjerne all løvskogen som så iherdig vokser langsmed jordene og veien. Og vi kunne ha god bruk for en garasje.... Er det i det hele tatt noen ende på det?

Ja, ja - jeg skal ihvertfall ikke kjede meg i tiden fremover! Og det blir jo moro å få det akkurat slik vi vil da. Tenke positivt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant ut at jeg faktisk klarte og prestere en link på prøvesida - og ble fristet til å legge ut noen i dagboka mi!

Favoritt skuespiller Michael Wincott (som i tillegg heller ikke er så dum å se på :wink: )

Favoritt musiker David Bowie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, gratulerer med dagbok! :)

OG... lykketil med å få skikk på huset, skjønner at det er litt av en jobb!!

Hilsen fra iingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann iingvild og takk for hilsen! Jeg blir nok ikke arbeidsledig med det første nei.....

Så var det jeg og skrive dagbok da - tenker med gru på alle de dagbøkene jeg startet med i yngre dager og hvor kort tid jeg holdt ut med å skrive. Ryddet på stabburet litt i høst og fant igjen noen eksemplarer. Så ut til at jeg byttet dagbok omtrent samtidig med at den siste store forelskelsen dabbet av - kanskje ikke så rart egentlig. Etter å skrevet side opp og side ned om "mannen i mitt liv, som jeg alltid kom til å elske, jeg hadde aldri vært forelsket før jeg møtte HAM...." tok det seg liksom ikke så godt ut å skrive akkurat det samme om en annen gutt. Utrolig morsomt å lese det man har skrevet som tenåring gitt. Ble litt småflau innimellom, men hadde ikke hjerte til å kaste bøkene heller - så de får ligge på stabburet. Så får jeg bare be til alle høyere makter om at Mannen ikke finner dem, for da må jeg nok regne med å bli ubarmhjertig mobbet en stund tenker jeg.

Mannen ja, han klarer seg fortsatt uten røyk - og uten å være folkevond av den grunn. Blir inspirert til å slutte selv. Har sluttet tre ganger før. En gang for å bevise at jeg hadde makt over røyken og ikke den over meg - tror ikke det gjelds, for jeg begynte igjen etter fire mnd, bare fordi jeg la på meg så mye. De andre to gangene skulle jeg ha barn, så det gikk greit lengre. Men så fort de små sluttet og amme var det frem med røyken igjen. Men oppriktig har jeg mest lyst til å kvitte meg med sigarettene for godt - må bare samle opp litt motivasjon først.........

Storebror og Lillebror har det bra om dagen. Er jo så mildt til å være januar, så det går greit å leke ute hver dag - og det er jo bra, må skjønne! Storebror har rødt øye da - ble nok for mye vind! Har fått øyedråper av legen itilfelle det var en begynnende øyekatarr. Ikke så moro å dryppe øynene nei, men i en alder av 5 så går det jo an å forklare og argumentere litt - så vi får da gjort det. Lillebror er frisk som en fisk, men sikler som en middels stor hund om dagen. Tror det er noen jeksler på gang.

I helgen skal vi være med et vennepar og se National Treasure på kino. Gleder meg vilt - Sean Bean spiller i den (JA - jeg er for gammel til nesegrus beundring av kjekke skuespillere - mulig jeg har havnet i en slags 30års krise - men noe skal man jo kose seg med) Og nei, jeg skal ikke se filmen bare fordi han er en av skuespillerne. Det blir bare en ekstra bonus det - i tilfelle filmen ikke er så bra som jeg tror, har jeg alltids noe pent å se på :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Hamar og så National Treasure på lørdag. Helt grei film - litt sånn Indiana Jones Light egentlig. Men for all del - underholdende. Og Sean Bean skuffet ikke....

Søndag ble brukt til å gjøre litt mer i huset. Mannen og Storebror var borte, så da gikk det forholdsvis lett å få ting unna. Lillebror sliter fortsatt med jeksler, og har gjort seg ut flere ganger om dagen (han har alltid hatt magetrøbbel når det er tenner på gang) så vaskemaskinen går jevnt nå! Stakkars liten.

I dag tidlig kl halv fire våknet jeg av at Storebror gråt - trodde han hadde mareritt, men han skulle bare på do. Etterpå klagde han på vondt i magen. Jeg la ham ved siden av meg og han roet seg og sovnet. En halv time etterpå våkner jeg av at han roper. "Mamma bær meg til do - jeg spyr." Og det gjorde han, ja..... over hele senga. Så det ble trøsting og sengeskift. Redde opp til ham på sofaen så han og Mannen skulle ligge der. Da står Lillebror i døra og syns det er morgen. Bærer han i seng igjen og han ligger stille en times tid og koser seg. Så hører han Storebror er syk igjen og ruser opp en tur, kommer og legger seg igjen og sovner. Et kvarter etterpå ringer klokka - jeg er innkalt til ekstra jobbing i dag - så da var det opp igjen.

Nå skal jeg hjem fra jobb, får håpe Storebror føler seg bedre. Det er jo ikke noe verre enn omgangssyke synes jeg selv - har virkelig vondt av ham nå. Stakkars lille tassen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tror det er litt enkelere å skrive dagbok på en plass som dette, nn for hånd i en bok som fort blir lurvete og skrukkete. Det synes i allefall jeg!

En annen ting er jo at folk leser, kommenterer og kommer med forslag,trøstende ord og synspunkter, det synes jeg er flott.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bustetroll og baby-E takk for at dere stakk innom igjen! Koselig med besøk!

Baby-E: Jada, jeg har nok å henge fingrene i - men jeg er født lat, så ting tar tid med meg. Dessuten prioriterer jeg ikke et prikkfritt hjem foran kosetid med barna - de er jo små så liten tid.

bustetroll: Det er mer oversiktelig å skrive her - dessuten er det så morsomt med mulighet for formattering av skrift og linker og denslags. Besøk av andre er også kjempehyggelig - rart det der egentlig - Før skulle jo dagbøker låses og gjemmes.....

Storebror er heldigvis frisk igjen. Han fikk lov til å være hjemme fra barnehagen i dag, for det ble jo ikke så mye soving i natt heller - han hadde jo sovet største parten av dagen i går. Lillebror var like fornøyd med å bli levert alene så det gikk fint. Han er en utrolig tillitsfull liten tass. Det er lettvint med en sykemeldt mann i huset av og til.... Men Mannen syns jo det er like moro med ungene som meg - så da går det jo fint. Husker når jeg var liten, pappa tok vel ikke så stor del i barneoppdragelse og barnevennlige aktiviteter som fedre nå i dag. Husker han mest med nesa i en avis eller opptatt av sport på tv.....

Har det hektisk på jobb om dagen. Men selv om jeg er lat hjemme, trives jeg best når det er litt stress på jobben. Årsavslutningen ble litt problemfylt - lønnsprogrammet kom ikke opp med rett årsoppgave for arbeidsgiveravgift. Ringte kommunekassereren og fikk vite at de som har dette lønnsprogrammet har utvidet frist til 31.01 - phu! Er nå nødt til å ringe support tlf og finne ut hva jeg må gjøre.

I dag skal jeg ta det med ro hjemme tror jeg. Bare rydde litt og lage middag. Etter at ungene har lagt seg skal jeg kun egne meg til mannen min - deilig med litt tid alene.

Nei, nå skal jeg snoke litt i andres dagbøker! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk skal du ha :)

Må bare gi deg en god :klem:

Jeg skriver rett fra hjertet da. Når jeg skriver tenker jeg egentlig ikke,så følelsene kommer bare rett ner på papiret (vanskelig å forklare helt hvordan det fungerer..) Men det bare blir slik. Noen ganger kan nok stemningen være trist, men det forandrer seg raskt.

Jeg er ikke veldig stabil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bustetroll: Godt å høre at du ikke er trist hele tiden da - men det ser ut til at du har mye å tenke på. Er du veldig ung? Du virker så sårbar av og til - får litt beskytter instinkter når jeg leser om deg....

Hos meg har det vært travelt de siste dagene! Har ikke skrevet i dagboka mi siden tirsdag, jo....

Onsdag ryddet og vasket i heimen. Tok en ringerunde til diverse bokklubber og sa opp medlemsskapet. Har vært litt slapp med avbestilling i det siste, så det har blitt mye og returnere.... Men nå fikk jeg et blad der avbestillingsfristen var dagen før jeg mottok det - og et annet der avbestillingsdatoen var samme dag! Regner med at det ikke er bokklubbene som er så sene med å sende ut. Har hatt mye mas med at jeg får post til naboer i det siste, så jeg har en mistanke om at disse bladene kan ha havnet hos andre før de fant veien til postkassa mi. Ryddet i regnigner og kvitterienger. Har vært flink, ingen ting som har forfalt! (Stolt av meg selv nå) Gikk ut en tur med ungene. På kvelden fikk vi besøk av en selger - om vi hadde bruk for sentralstøvsuger eller varmepumpe? Nei......... Han klarte å sitte over en time og fortelle om alle fordelene ved produktene sine - Nei takk, vi skal ikke ha. La igjen navn og tlf nr itilfelle vi ombestemte oss. (Tror ikke det, nei!)

Torsdag var det hektisk på jobben. Avslutning på et prosjekt - oppstart på et nytt! Måtte finne frem og printe ut en hel haug med tegninger og ferdigstille den nye internkontroll permen. Nå skal internkontroll malen være fullstendig. Har lagt inn fargede felter der tekst skal forandres ved nye prosjekt, og lister over vedlegg som skal med. Blir vel mye lettere på denne måten. La også til kvalitetssikring skjemaene, slik at vi bare trenger og skrive ut en bolk med papirer i stedet for og åpne en hel haug med filer for hver gang. Tror det ble bra! Sliter fortsatt med årsavslutningen. Kom ikke frem på telefon ang lønnsprogram, ble enig med kommunekasserer om å levere manuelle lønns og trekk oppgaver - så da skulle det være i orden. Fikk besøk av en venninde på kvelden. Hun driver og leter etter leilighet. Skal gjøre det slutt med samboeren sin. Skal se på en leilighet ikke langt fra der jeg bor. Hadde vært koselig om hun fikk den. Da får jeg en venninde i gå-avstand. Ser for meg et litt mere aktivt sosialt liv!

Fredag Stille og rolig dag - fikk ryddet inn igjen alle pyntegjenstandene jeg hadde satt ut i jula. Hengte opp nye gardiner i stua og på kjøkkenet. Mannen lakket gulvet på nye soverommet. Om et par ukers tid kan vi vel flytte inn dit! Skal bli deilig!!! Tok en runde og byttet lys i alle lysestakene mine. Fant ut at fargene lys rosa, lys lilla, hvitt og lime grønn ble veldig vårlig. Det ble faktisk ganske fint! Gleder meg til våren nå. Vasket sånn ca ett tonn med klær - hva er det egentlig ungene mine driver med? Det er jo snø ute nå, hvor finner de all leira. Har de ett hemmelig lager tro? Antageligvis.

Lørdag Forkjølede unger. HURRA! Akkurat ferdig med omgangssyke så det var jo fint at det kom på noe nytt. Mine to som alltid er friske som fisker! Litt skrik og mas for at de ikke fikk gå ut i dag, men det gikk over når vi tømte en pappeske med lego utover gulvet. Så fikk de lov til å se film. Så lagde vi kakao og ostesmørbrød. Storebror fikk være med en tur på biblioteket - så han lånte Trollmanen fra oz. Jeg måtte selvfølgelig sitte og se den med ham og lese teksten, men filmen falt i smak den. Storebror fikk også bestemme lørdagsmaten - det ble mexicansk. Lillebror likte ikke det. Han likte plutselig ikke brødskiver heller. Faktisk likte han ingenting. Senere på kvelden hentet Storebror et kinderegg i skapet. Det likte han...

Søndag Lillebror har vondt i øret. Satt på fanget mitt og gråt lenge. Ringte legekontoret for å høre om vi fikk komme med ham - det fikk vi ikke. Ørebetennelse skulle behandles med paracet og nesedråper første døgnet. Heldigvis at de har begynt å selge noe medisiner på bensinstasjonene. Han har jo aldri vært syk før - så det jeg hadde i huset var jo beregnet på mindre barn enn ham, og litt utgått på dato... Han ble litt fornærmet over å få noe opp i stumpen, men en times tid etterpå var han i full sving med lego bygging - så det hjalp nok. Han var i fin form resten av dagen, borsett fra at nesa rant ganske bra - og som alltid er mamma best når man er syk - så det ble en del fangsitting da. Var på kino og så Alien vs Predator Var sikker på at den var kjedelig, men den var faktisk ganske spennende. Alien krypene er så utrolig ekle! Bestevenninnen min og lillesøstern min var med - lillesøstern min er skikkelig aliens fan, og av den oppfatning: Jo eklere jo bedre! Lillebror våknet kl. 02:00 i natt og hadde vondt i øret igjen. Ny stikkpille og litt trøst på fanget til mamma, så gikk vi og la oss igjen. Han sovnet etter en times tid.

I dag sitter på jobben og gjør ferdig årsavslutningen. Er så mye som skal skrives ut, så da har jeg tid til å skrive i dagboken min i mens. Etterpå må jeg ordne kassebilagene for desember, og sjekke at alle kontoutskriftene fra desember stemmer med mine bilag. ENDELIG FERDIG MED ÅRSAVSLUTNNGEN! Lillebror skal til legen i dag - så får de se om han trenger noe for ørebetennelsen. Nå får jeg tro det klarer seg med syke unger for en stund.

Nå har jeg lest gjennom det jeg har skrevet her - selv om jeg er fornøyd med livet mitt kan jeg GODT skjønne at mellomste søsteren min syns jeg lever kjedelig. Så hverdagslig. Jobb og unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, jeg er nok ganske så ung. Men jeg har ofte et gammelt sinn!

Jeg kommer kansje til å skrive en bok en dag, men jeg føler meg ikke helt klar ennå. Når det føles rett begynner jeg :)

Håper ungene er bedre.

Alle har forskjellige oppfatninger om hva som er og ikke er kjedelig. Det viktigste er at du er fornøyd med livet ditt og trives slik som du har det. Annet betyr ikke så mye!

Ønsker deg en flott mandag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære bustetroll

Med meg er det motsatt - jeg blir 32, men føler meg alt for barnslig i forhold til alderen. Jeg har to søstre på henholdsvis 19 og 30. Og har mest til felles med den yngste.... Kanskje derfor jeg ikke synes livet mitt er så kjedelig - jeg har det nemlig kjempemoro med å leke sjørøver eller bygge hytte i skogen sammen med ungene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...