Gå til innhold

AnnKristn sin


AnnKristn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Håper helgen blir KJEMPE fin :)

Nå jeg skal låne sengen eller?

Da må jeg suse i privatflyet og hente skolepiken før jeg lander hos dere skjønner du, gi beskjed snarest, slik at jeg rekker da ;)

God tur vennen :vinke:

KlemKlem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ønsker deg en flott fredag :)

superbustis :klem:

i tilegg får du en :dagensrose: fordi jeg setter VELDIG pris på deg (og gleder meg til å låne seng ;):tunge1: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg en flott fredag :)

superbustis :klem:

i tilegg får du en :dagensrose: fordi jeg setter VELDIG pris på deg (og gleder meg til å låne seng ;):tunge1: )

Også jeg som kanskje ikke får reist bort allikevel da.... Forresten bare kom du - jeg slenger meg på sofaen jeg :ler:

Her har det gått i full fart med å flytte inn på soverommet. Fikk jammen ryddet i alle skapene også - nå har jeg plutselig alt for mye skapplass. Deilig! Har ryddet bort alle baby-tingene som var stuet rundt på det midlertidige soverommet. Ettersom jeg har de ungene jeg har planlagt snakket vi om vi skulle kaste dem eller prøve å selge dem - dumt at de bare står her og tar opp plass.... Det er kombi-vogn, sportsvogn, vippestol, bilsete, ammepute, sprinkelseng med sengtøy, voks-i-pose, lekegrind i tre osv. Så plutselig DÆNG en av bestevennindene mine er jo gravid. (Er vi litt senile, ja) Telefon til henne og hun ville gjerne ha det - så da gikk det greit. Noe av det er jo fem år gammelt, men det er pent brukt, og så slipper jeg hvertfall å hive det.

Ser ut til at helgeturen min blir avlyst. Lillebror har spydd siden kl 3 i natt. Momo hadde ikke lyst til å passe syke unger - og jeg har vel heller ikke så lyst til å reise fra ham hvis han er dårlig. Trøster meg med at jeg faktisk syns det er koselig med en helg alen med ungene. Også får jeg sett på det JEG vil på tv'n :ler: Kan jo kose meg utover natta med kjekke filmhelter jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd at småtten ble syk. Det er ikke morsomt å være liten og dårlig. Da er det i hvert fall godt å ha mamma i nærheten. Håper du har hatt en god helg uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er du???

Her :vinke: hadde det bare så travelt på tirdsag at jeg ikke rakk innom - har det forsåvidt travelt i dag også, men skal ta meg tid til å være her i lunsjen.....

Besøkte boka di første jeg gjorde i dag - bare så du vet at jeg ikke har glemt deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:klem:

Du er god du.

Takk skal du ha!

Du fikk frem et lite smil på leppene mine :)

Håper dagen blir god :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble tur i helga likevel. Lillebror var frisk igjen midt på dagen - og i god form, så vi reiste. Hadde litt dårlig samvittighet i tilfelle han skulle bli dårlig igjen, men snakket med Momo i telefonen og alt sto bra til hele helga.

Kom frem til venninde M og mannen hennes ved ni-tida på kvelden. Mannen min er medlem i en van klubb, så de skulle ha årsmøte på lørdag. Venninde M hadde ordnet så alle følte seg velkomne! Egne soverom, masse god mat..... Ble fest første kvelden da! Vi var 10 stk der. Meg og Mannen, Big Mama (JA Hun kalles det) og mannen hennes, Barb og Imer, Roger med dama si, Lambi og Lille Mus. (Høy kjælenavn-faktor i klubben der) Mannfolkene gikk ut på den lokale pub'n en tur og vi damene satt hjemme og skravla. Spennende ettersom 3 av damene er veldig inne i "alternative" greier - og det ble mange diskusjoner utover kvelden. (Jeg føler meg så dødelig - ingen evner her i gården nei!)

Ble mer enn nok drikke for noen av deltagerne, men jeg har ikke ledd så godt og så mye på lange tider. Spesielt moro var det dagen etter - med noen slukørede og lett nervøse møtedeltagere! :ler: Det er rart hvordan de alltid innbiller seg at de har dummet seg ut så mye mer enn det de egentlig gjorde - herregud, alle har da opplevd å drikke for mye en eller annen gang. Jeg klarer selv det praktstykket ganske ofte jeg da... Men slik blir det vel gjerne når man ikke drikker mer enn et par-tre ganger i året - ikke så lett å vurdere hva man tåler da.

Ellers så gikk resten av helga med til å spise god mat, skravle og slappe av. Tok noen øl på lørdagskvelden også, men det var bare jeg, mannen og mannen til Big Mama som egentlig hadde lyst til å drikke, så det ble ikke så alt for mye, og heller ikke så alt for sent. Kanskje like greit, når man skulle kjøre bil 4 timer dagen etterpå. Så selv om det ikke var en "romantisk, bare vi-to" helg for meg og Mannen var det kjempehyggelig likevel! Bare det å kunne sitte oppe til kl 6 om morgenen og sove så lenge man ville dagen etterpå. Ikke akkurat hverdagskost.

Hjemme hadde alt fått fint og Momo hadde passet de to snilleste guttene i verden! Mellom søster hadde kommet hjem fra Kina, og begge hadde fått gaver. De fikk hver sin drage (slik til å fly) og ellers så hadde Storebror fått en drage statuett (han elsker drager) og Lillebror en tromme. Storebror hadde også vært på besøk hos Lillesøsteren min, på jobben hennes og klippet håret. Stolt som en hane, for hun hadde klippet ham med maskin. Det har han aldri turt før, litt skeptisk til ting som "bråker".

Tirsdag reiste vi til Mellomsøster og så på bilder fra turen. Hun hadde kjøpt gaver til oss også - jeg fikk kinesiske eventyrbøker til å ha i bokhylla mi (samler på eventyrbøker jeg) og Mannen fikk kaligrafi-sett (han er ganske så flink til å tegne) så det var veldig personlige og fine gaver til hele hurven. Snille søsteren!

I går var det foreldre kaffe i barnehagen. Eller eldre kafé som Storebror kaller det - annenhvert år har barnehagene her "barn hjelper barn" prosjekt. I år samler de inn penger til hjerte-syke barn. I barnehagen kunne vi kjøpe kunstverk som barna hadde laget, vi endte selvfølgelig med å kjøpe alt våre håpefulle hadde prestert - en utrolig skapertrang på de ungene! Blir nok som pappan sin. På lørdag skal de ha festforestilling og opptre. Tema er vinter og snø. Gleder meg så fælt til å se dem. Forrige gang nektet Storebror å være med - til tross for at jeg hadde sittet flere kvelder og sydd troll kostyme. :ler:

Vi har tatt i bruk det nye soverommet nå. I går bar vi inn køyesenga og monterte den på soverommet til Storebror. Lillebror skal ligge der inne inntil videre. Mannen har gått med på å lage om køyesenga til brannbil seng - så det blir spennende og se. Må ta en skikkelig opprydding i lekene nå. Ikke mulig at de får plass til alt der inne.

Nå få jeg vel heller jobbe litt igjen..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så fint at du har kost deg :)

Oi, kinesiske eventyrbøker høres flott ut, jeg vil også ha :)

Du kommer sikkert ikke tilbake igjen før over helgen?:(

da vil jeg ønske deg en riktig god helg nå.

Forresten, kos dere på nytt soverom før jeg kommer å overtar :ler:

Stor bustis :klem: :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at det ble tur likevel.Friske barn er alltid best!

Håper du har hatt en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bustetroll og Bettie så koselig at dere stikker innom her! Tusen takk for hyggelige hilsener.

Fredag var vi på generalprøve til barnehage forestillingen. Leverte Storebror og Lillebror, jeg og Momo gikk på cafeen og tok et par kaffekopper mens ungene øvde. Hjemme igjen var Mannen begynt å snekre brannbil seng - til stor stas. Lillebror klatret hele tiden opp i underkøya og satte fast bena mellom plankene i sengebunnen. Litt i veien, men vil så gjerne være med han og. På kvelden kom nabo E på besøk. Koselig med naboer som stikker innom av og til.

Lørdag var vi og så på forestillingen. Så moro - og så mange flinke unger! Noen kjempeivrige, andre mer sjenerte. Noen mest opptatt av å finne mamma og pappa i salen... :-) Mange flotte vintersanger, og fremføringsgleden var stor. Vi hadde selvfølgelig med kamera og filmet, for Storebror måtte se på showet etterpå - han som skulle stå bakerst kom jo ellers ikke til å få sett noen ting! Han har alltid en god grunn, den gutten. Lillebror satt på fanget til barnehagetante A og fikk god hjelp til det han skulle være med på. Jeg tror alle koste seg skikkelig, både utøvere og tilskuere. Var hjemme alle sammen hele helga og koste oss. Lagde tandoori kylling og ris, og så måtte vi selvfølgelig se på Grand Prix. Storebror har gledet seg hele uka til å se Wig Wam. (Han syns de har så fine klær :hoho: ). Nabo E kom en tur og ble sittende og skravle.

Søndag fikk vi besøk av bestevenninde AT og sønnene hennes. Storebror ville selvfølgelig ikke ha med lillebror på leken, så det ble en del bråk og krangling. Storebror ville nok tøffe seg litt for lekekameraten som er ett år eldre, også - og tok det selvfølgelig ut på broren sin. Lillebror kom flere ganger og fortalte at han hadde au og at storebror var slem. Roet seg etterhvert, og tilslutt lekte alle tre ganske fint sammen, om enn bråkete! På kvelden når Lillebror skulle legges så jeg at han hadde flere blåmerker på bena og armene. Antageligvis etter klyp og biting. Har forklart Storebror at slikt noe ikke går an, og at han må huske på at Lillebror faktisk er mindere. Syns egentlig jeg må reagere litt når Storebror bevisst har vært slem, så vi har bestemt at han ikke får ha lekekamerater på besøk denne uken.

På søndagskvelden var jeg med Bestevenninden på kino og så 37 1/2. Koselig film egentlig. Neste helg skal jeg se Constantin - gleder meg :hoppe:

Mye og gjøre på jobb om dagen! Moro!

Har funnet gardiner til soverommet! Nougat fargede. Utrolig pene. Nå må jeg finne noen fine lamper.

Lillesøster flyttet inn i leilighet sammen med venninde L. Hun syns det er stor stas å ha flyttet hjemmefra. De har leid leiligheten jeg og Mannen bodde i frem til Storebror fylte 1 år. Koselig å være der igjen. Det var virkelig et sted jeg trivdes!

Nå får jeg sette på litt kaffe, og komme meg i jobb igjen - har det egentlig travelt, og skal absolutt ikke sitte her og skrive - men det er så fristende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempekost å se barne utfolde seg under regi. En slik forestilling varmer ethvert foreldrehjerte.

Så moro at lillesøster har "arvet" leiligheten deres, da. Steder med gode minner er alltid hyggelig å komme tilbake til.

Ønsker deg en fortsatt god uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

:klem:

takk for masse fine ord.

Håper alt er bra med deg og dine.

Jeg kommer sterkere tilbake senere vennen.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å tenke på at den unge herren kanskje ville få en ide om å kle seg like "kult". Det ville nok bli en utfordring å møte, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å tenke på at den unge herren kanskje ville få en ide om å kle seg like "kult". Det ville nok bli en utfordring å møte, ja.

Jepp, og det er ikke helt usannsynelig at den ideen ville dukke opp. Pappan gikk nemlig kledd i Gene Simmons kostyme (med flaggermus vinger og alt) når han var liten. Tanken har streifet meg at den slags kanskje er arvelig.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...