Gå til innhold

Kristin Gjeldsvik

Cessa74

Anbefalte innlegg

Tydelig at det er en stund siden hun har fått oppmerksomhet. Overskrift i Dagbladet om at hun ikke vil ha barn pga at det medfører så mye bråk og styr.....

Trenger vi virkelig å vite dette? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke lest artikkelen, men må da være opp til ett hvert menneske om de vil ha barn eller ikke. Skjønner ikke poenget med og måtte si dette i avisa

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Trude.lutt skrev:

Tydelig at det er en stund siden hun har fått oppmerksomhet. Overskrift i Dagbladet om at hun ikke vil ha barn pga at det medfører så mye bråk og styr.....

Nei, vi trenger absolutt ikke å vite noe om det. Men jeg tviler på at hun har ringt Dagbladet for å fortelle om hennes beslutning om ikke å få barn. Samtalen har muligens vært om noe helt annet, også har det kommet frem i løpet av den og da er det nok det som har blitt blåst opp som en sensasjon.  

Uansett er det jo greit at noen setter ord på at det er ok å velge bort barn også. Barn er krevende og er en stor omveltning i livet. Vi ser jo i mange tråder her inne om folk som er utslitte, som ikke får ønsket avlastning av besteforeldrene osv. Flere enn Kristin Gjelsvik bør tenke over om barn er noe man virkelig er klar for og ønsker, eller om det på en måte er noe man bare "må ha" på et visst punkt i livet. 

Endret av Veslefrikk
  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avisa har plukket opp bloggsaken hennes og dette er da vitterlig noe mer intelligent å diskutere enn fotball frue og herres falske kommentarer til hverandre. Så er nok ikke henne som har ringt avisa å sagt at dette vil jeg ha sak om. 

Tom og kjedelig artikkel ja, men kvinner i den alderen der har et ekstremt press på seg til barn. De fleste rundt tar det for gitt at en liten er på vei og det møtes med skepsis og negativitet om det ikke ønskes. Helt allright hun får litt spalteplass syns jeg, både fordi hun er en av de mer vettuge bloggerne i landet og fordi temaet også er greit å diskutere. Sist i det offentlige var vel når en eller annen paradise 22 åring sa det samme, men folk forandrer seg mye på de neste åra der så å det å faktisk stå igjen med samme mening etter man har runda 30 det er nesten imponerende. Hun har jo rett, det er mye mas og tjas med å få barn og at selvom hennes og min generasjon er vokst opp med at familie stiftelse er årsaken til at vi lever , så er det greit at noen (andre enn sofie elise) sier det at neitakk jeg vil helst stå over det. 

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fint jeg. Er sikkert mange som kjenner på de samme følelsene. Bare bra at det blir aktuelt slik at folk som graver og spør kanskje tenker seg om to ganger før de spør venninner/slektninger osv "skal ikke dere ha barn snart da". 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt enig i at det er en uting med masing og spørring. Ble selv utsatt for det da nr 2 lot vente på seg. 

Men hva med å si " Vi har valgt å ikke få barn. Dette er et privat og personlig valg. Ferdig snakka"

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Trude.lutt skrev:

Jeg er helt enig i at det er en uting med masing og spørring. Ble selv utsatt for det da nr 2 lot vente på seg. 

Men hva med å si " Vi har valgt å ikke få barn. Dette er et privat og personlig valg. Ferdig snakka"

Fordi det er sjeldent "ferdig snakka" for baby-menigheten. De skal gjerne bruke mye mer av tiden til å argumentere og overbevise deg om hvor fantastisk det er med barn. 

Jeg følger ikke bloggere, men jeg så at noen hadde likt et blogginnlegg fra denne dama på Facebook. Jeg har heller ikke lest artikkelen i Dagbladet, men jeg regner med at det var avisen som kontaktet henne og ikke omvendt.

Så dette er vel en ikke-sak for bloggerkritikerne, egentlig? En blogger som har blogget om noe som engasjerer bloggeren. Er det ikke det blogging handler om?

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trude.lutt skrev:

Det er jo ikke hun som har kontaktet media. Igjen - media lager saker på andre saker, med sine egne overskrifter...

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har de jo begynt å skrive om folk som har sagt de ikke vil ha barn - nå. Nå liksom. Veldig interessant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Maydis8 skrev:

Det er jo ikke hun som har kontaktet media. Igjen - media lager saker på andre saker, med sine egne overskrifter...

Nemlig.

Og Kristin Gjelsvik er en blogger man gjerne kan lese. Hun har gode verdier og en fin måte å skrive på.

Jeg gir henne gjerne klikk på bloggen.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har hun vel sagt på Bloggerene? At hun ikke vil ha barn, så er ikke akkurat noe nytt dette

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kristin fortjener å bli lest. At det er en greie med at de som velger å ikke få barn får så mye pes skjønner jeg ikke. Det er innafor at hun skriver om dette på bloggen sin. 

Hurra for Kristin som tar opp slike ting! 

Og ja, hun er blogger. De fleste slike skriver innlegg for å nå ut til lesere. Det medfører trafikk på bloggen, som hun tjener penger på. Det er også greit 😜

Endret av Karmaisabitch
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Petra75 skrev:

Fordi det er sjeldent "ferdig snakka" for baby-menigheten. De skal gjerne bruke mye mer av tiden til å argumentere og overbevise deg om hvor fantastisk det er med barn. 

Jeg følger ikke bloggere, men jeg så at noen hadde likt et blogginnlegg fra denne dama på Facebook. Jeg har heller ikke lest artikkelen i Dagbladet, men jeg regner med at det var avisen som kontaktet henne og ikke omvendt.

Så dette er vel en ikke-sak for bloggerkritikerne, egentlig? En blogger som har blogget om noe som engasjerer bloggeren. Er det ikke det blogging handler om?

Halleluja og amen!

Det var faktisk sykt digg å bikke 35, for da begynte maset om "å, du vil ombestemme deg når du blir litt eldre". 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest (:smilejenta:)
5 minutter siden, Rosalie skrev:

Halleluja og amen!

Det var faktisk sykt digg å bikke 35, for da begynte maset om "å, du vil ombestemme deg når du blir litt eldre". 

Den får jeg høre ganske ofte. 

"Ja du sier det nå men baaaare vent"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lage blogginnlegg om det synes jeg er en grei måte å belyse saken på, avisoppslag not so much. Det blir direkte flaut i 2017. Folk lever livene sine forskjellig. Noen vil ha barn, andre ikke. Fatter ikke at det er noe å slå stort opp at folk gjør som de vil. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er helt lov å sette fokus på at barn ikke er meningen med livet for absolutt alle. Det er uendelig mange som mener at lykken er mann, to barn, hus, hund og stasjonsvogn. 

Jeg har selv et barn på 3 år, og stadig tar jeg meg selv i å nesten unnskylde meg for at vi ikke har fått flere enda. Det er nemlig helt topp for oss å bare ha en foreløpig. 

Egentlig er det ganske ålreit at Dagbladet skriver om dette mener ihvertfall jeg. Kanskje det kan få folk til å forstå at ikke alle syns det er så himla stas å få egne barn, eller at det er greit med bare ett, to eller tre (eller enda flere for de som føler at de har tid til det 😉) 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...