Gå til innhold

Kristin Gjeldsvik


Cessa74

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX

Jeg skal ikke påberope meg å ha lest alt hun publiserer på bloggen, men det jeg har lest så virker hun rett frem og ærlig, og ikke så opptatt av fasade. Jeg liker det, og jeg liker at hun virker på være bevisst på at hun har påvirkningskraft og dermed tar opp en del temaer som omhandler både blogging og presset som er på jenter i dag.

Jeg tror at hun var den første som dro frem dette med å operere vekke trekk og det problemstiske i å skulle fortelle barna dine at de er fine når du selv har operert bort de selvsamme trekkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter at det har vært så mange bloggere som "driti på draget", så skjønner jeg ærlig talt ikke at hun har en regnskapsfører. Det er som å drive andre firmaer uansett str, man BØR ha en som fører regnskap.  Om mailboksen er svømmer over, så hadde regnskapet mitt vært en av prioriteringer. Nettbutikk er ikke en bagatell å drive på toppen.Man skal levere inn bilag for moms hver eneste månedBlir hun sponset noe særlig på klær? Hun har jo et skyhøyt forbruk av klær, sko og småting. Dessuten så reiser hun ganske mye, og de reisene er lang i fra gratis.

Men jeg har sansen for Kristin. Jeg synes hun er ganske jordnær, hun byr på seg selv i bøtter og spann.

En blogger jeg virkelig respekterer og unner alt godt. Hun jobber virkelig hard sett utifra så mye tid hun bruker på innlegg og bilder etc. Bloggen er utrolig innbydende. Men ja, synes hun er litt vimsete, men ikke rart så mange baller hun har gående på en gang

Håper virker det ordner seg for henne. Bloggverdnen trenger en som henne!

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodig at varekostnaden er høyere enn inntektene. Enten så selger hun billig eller så gir hun bort gratis.  Eventuelt så er det feil i regnskapet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sol79 skrev:

Snodig at varekostnaden er høyere enn inntektene. Enten så selger hun billig eller så gir hun bort gratis.  Eventuelt så er det feil i regnskapet. 

eller så har hun ikke solgt varene ennå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, metrogull skrev:

eller så har hun ikke solgt varene ennå. 

Da skal det jo stå som varelager, og redusere varekostnaden. Må jo være noe feil med det regnskapet, men om hun har ført det selv...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkursbegjæringes skyldes en misforståelse med regnskapsfører fordi hun byttet epostadresse.

 

Ja, riktig. En konkursbegjæring blir ikke sendt på e-post og ikke bare til regnskapsfører.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt rett i. Namsmannen sender alt til postkasse. Og skulle ting sendes via digipost, noe jeg betviler skjer med bedrifter, får man alltid varsel om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser hun har snudd på flisa og blitt veganer. Tror ikke hun er klar over at biprodukter (fett, hud, bein, hjerne osv)  blir sendt til kosmetikkindustrien og derfra går det i sminke, balsam osv...

og tenke på dyr og miljø er viktig å mye kan og burde være gjort annerledes, men vi må også se på livets sirkel.. Vi hever ikke øyenbrynene når dyr dreper for mat for det er en del av livet. Vi er også dyr.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nattsvart skrev:

Ser hun har snudd på flisa og blitt veganer. Tror ikke hun er klar over at biprodukter (fett, hud, bein, hjerne osv)  blir sendt til kosmetikkindustrien og derfra går det i sminke, balsam osv...

og tenke på dyr og miljø er viktig å mye kan og burde være gjort annerledes, men vi må også se på livets sirkel.. Vi hever ikke øyenbrynene når dyr dreper for mat for det er en del av livet. Vi er også dyr.

Å redusere inntaket av kjøtt har positiv effekt på klima, helse og dyrevelferd, uavhengig av hvor mye vedkommende måtte bruke på sminke, klær osv. 

 

Men å bli helt veganer er ikke løsningen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, metrogull skrev:

Å redusere inntaket av kjøtt har positiv effekt på klima, helse og dyrevelferd, uavhengig av hvor mye vedkommende måtte bruke på sminke, klær osv. 

 

Men å bli helt veganer er ikke løsningen.

Å kjefte på folk, og å prøve å gi folk som ikke vet at det finnes en mellomting av de som stoler 100% på dokumentarer og er kjøtt-eter 7 ganger i uka, skyldfølelse, er absolutt ikke løsningen. Blir litt oppgitt, siden jeg har vært imponert over henne i det siste, og følt at hun har vokst veldig som person. Ihvertfall virker det slik.

Jeg syns faktisk det er litt vanskelig å "kjøpe" at hun er nyfrelst 100% veganer når hun for det første kjører kjefte-stilen, og for det andre ikke har satt seg inn i at for å kunne si at man ER veganer så må man gjennomføre (det er faktisk lov til å sakte men sikkert finne veien dit, alt må ikke gjøres over natten.) Si at du spiser plantebasert, da er det å bruke ikke-veganske skjønnhetsprodukter greit. Blir også litt satt ut av at alle de hyper-veganerne i kommentarfeltet som heier så veldig, ikke reagerer på sminke-innlegg etc.

Håper hun med tiden også reflekterer over det sinnssyke overforbruket på små-nips hun har hatt, og om hun fortsatt vil på en haug feriereiser slik hun fortsatt har planer om. Skulle gjerne sett litt nyanse, siden hun har et stort publikum. Alle kan og burde kutte ned på kjøtt og ferdigprodukter, og viktigst av alt - bli bevisst på hvordan mat blir produsert og hva ting inneholder. Men skremselspropagandaen hun har kjørt til nå imponerer ikke meg ihvertfall. Balanse er tingen i livet, spør du meg. Hun er jo en frisk og litt annerledes stemme (for det meste) i blogger-verden, så håper det kommer seg når hun lander litt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går ikke inn på bloggen fordi jeg føler at hver gang hun skal si noe så kjefter hun...

Føler meg liksom kjeftet på, og at det jeg gjør ikke er godt nok - enten det gjelder flyktninger, kroppspress eller kjøtt.

Har sikkert en sammenheng med at hun er veldig brå i snakkestilen (dialekten, tonen, stemmen), men også at hun er så fryktelig bastant! "Sånn skal det gjøres og hvis du ikke gjør det sånn så er du et rævva menneske!!"

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4. april 2016 at 1.20, Sol79 skrev:

Konkursbegjæringes skyldes en misforståelse med regnskapsfører fordi hun byttet epostadresse.

 

Ja, riktig. En konkursbegjæring blir ikke sendt på e-post og ikke bare til regnskapsfører.

Konkursbegjæringen er sannsynligvis et resultat av at

1. Hun er blitt skjønnsfastsett pga manglende innsendt mvaoppgave (-som er vanlig blant rotekopper som ikke leverer bilag i tide til regnskapsføreren)

2.,oppgaven er levert inn, men ikke betalt.

 

"Misforståelse" betyr nok noe annet enn det vi tenker på 😉 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Må bare applaudere dama for DETTE innlegget!

Hun tar virkelig enkelte bloggere, samt lønnen deres på kornet.

 

I ettertid skriver hun at det ikke er myntet på Isabell Raad. Hun har tatt konkrete eksempler fra Isabell sin snapchat (kster sedler i luften, og flasher bankkonto). Jeg synes det er helt legitimt å trekke dette frem. Kall en spade for en spade :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert innlegg. Isabell tok seg tydelig nær av det. Hadde bare folk sluttet å klikke seg inn på bloggen hennes.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Onbothsides

Jeg syns Kristin er en super blogger på de fleste områder. 

Har kun en negativ ting å si - Snapchat. Det er skrekkelig barnslig med disse filterne hun bruker hele tiden og det virker som hun gjør narr av folk med å snakke litt som psykisk utviklingshemmede gjør og det som regel med de filterne som gjør at hun ikke ser helt frisk ut. 

Men flott med ei som tilsynelatende har holdt seg unna kroppsfiksing og har lite behov for å kjøpe vesker til 50-60000. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt nysgjerrig. Hvordan mener du psykisk utviklingshemmede snakker? Er det sånn at du tenker alle med pu snakker likt? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...