Gå til innhold

Pillebrettet ble kastet og nå er vi tre


Tonio

Anbefalte innlegg

Denne babyen skal holde seg inne hvertfall til mai altså. :laugh: Men ja, helt klart at det skjer ting i kroppen. Merker nedpress konstant, murringer, utflod/slim i massevis, og nå har hoftene startet å klage igjen. Føles nesten ut som om jeg skrever så mye at de får en strekk. :fnise: Men det er fortsatt ti dager til termindato, og mamma gikk overtid med alle sine tre. Så tror dette bare er ting jeg må leve med i ett par uker til. :sjenert:

Alt babyrelatert er så og si klart, er noen leker som kun skal overflatevaskes som trengs en vask og slikt, og det trenger den ikke første tiden uansett. Det aller meste har vært klart siden påske, og ligger med laken over seg for å ikke støves ned.. Så sånn sett er alt klart for at lille skal melde ankomst, bare.. den kan bake seg litt til. :yvonne:

 

---

Litt info: Jeg er førstegangsfødende. Mamma gikk tre uker over tiden med sin første, og den kom først ut etter to dager med igangsetting. Min mormor sin førstefødte ble visstnok født 3 måneder for tidlig, som passet perfekt med bryllupsdatoen.. Men ikke med at han hadde en fødselsvekt på over fire kilo. :fnise:

Deler av slimproppen har sannsynligvis allerede forsvunnet rundt uke 30 (en liten kladd med slim og blod kom ut i det minste), og på UL i uke 34 var livmorhalsen cirka 4,5 cm lang - altså så lang man er før man starter modningen. I uke 36 var hodet festet, og noe som kanskje er maserier startet også da.

:babysmokk:Datolisten:babysmokk:

10.4: 37 uker og ikke lengre prematur!

13.4: Permisjonen starter!

17.4: 38 uker, visstnok skjer 95% av fødsler fra og med nå og til og med overtiden starter.

20.4: tweet

25.4: plastfolien

26.4: Nikketutta

27.4 Snart_mammatil2 (kveld)

28.4: Omo :babygutt: + Snart_mammatil2 (morgen)

30.4: Mensentermin.

2.5: Sille4

3.5: Morfar (min pappa) + sullå  :babyjente:+ Porcelain

4.5: OUL-termin + mormor (min mamma)

5.5: Pappa (mannen)

6.5: -Mala-

8.5: blomst12

10.5: Mamma (altså meg)

15.5: Offisielt på overtid.

17.5: :flagg:

Endret av Tonio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært litt engstelig for liv i dag, vanligvis spreller Minsten så mye, og i dag har det vært en del roligere. I tillegg var det som en bryter plutselig gikk av hos meg, og jeg ble sliten og kvalm. Tok meg derfor en lang og varm dusj, ofte blir det litt sprelling av det. Men det hjalp ikke. Etter dusjen la jeg meg ned på sengen, og mannen ordnet ett glass sterk saft med isbiter (han blir jo engstelig han også). Lå med det en halvtime og kjente ett par dult, så var fortsatt litt engstelig. Gikk og la meg på sofaen, naken såklart for sånn er jeg. :sjenert: Har kjent ett par kraftige dult, men ellers har det vært ganske rolig. Når jeg reiste meg nå for å tisse, så var det nok en gang MASSE slim/utflod. Denne gangen med rosa i. Så er vel ingen tvil lengre om at det er slimproppen. Når jeg reise meg opp så jeg at det hadde til og med rent på dosetet.. Så da ble det vasking av doen. :laugh: Og på med truse, ikke minst..

Satser på at jeg merker mer sprelling snart, og ikke bare dette hersens nedpresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være at pga nedpresset så har føttene flyttet seg inn mot ryggen sånn at du ikke kjenner det like godt lenger? Men ring føden om du er redd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp med å ringe føden, og de ba meg komme inn 8:30. Tok ctg, Minsten sov så jordmor vekket hen med å dytte etter 20 minutter. Jeg merket ikke ett eneste spark, men det gjorde maskinen. Den merket også kynnere som slo ut på over 50, de var voonde. :sukk:

Siden jeg ikke kjente noe ville de ta ultralyd, forrige gang ble den målt til +6%, nå -3%. Helt normalt visstnok. Og du har rett Omo, den hadde ryggen ut og lå midt på, da kunne spark være verre å kjenne. Puls og alt var bra, men lege likte ikke at hun ikke så pustebevegelser. Så da skulle jeg gå en tur, pluss jeg spiste sukker. Ny ultralyd og fortsatt ingen endring eller stort med bevegelse.. med andre ord må jeg nå ta ny ctg. :laugh:

Når hun tok ultralyd måtte jeg nesten av med trusa fordi hodet er så godt nede i bekkenet. Fikk i tillegg vite at ultralyden jeg skal ha på termindato er for å vurdere igangsetting pga overvekten min. Så virket det som hun trodde jeg ville ha født innen da.:sjokkbla: 

Håper jeg snart kommer inn til ctg nr2, vært på sykehuset i over fire timer nå. Så gøy er det ikke her. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oiii, det hørtes litt guffent ut. Men godt at de sjekker grundig og du er i trygge hender. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er guffent ja! 

Livmorhalsen er nå 1 cm lang. Mot 4,5 for fem uker siden. Jordmor tok på hodet til Minsten!! Og tøyde meg. Må tilbake igjen på fredag. Hun sa nå kan det gå fort, men ikke nødvendigvis. I det minste kunne hun vise at smertene har gjort noe.:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oii... da blir det kanskje jeg som har rett på datoen da?? Kanskje det blir aprilbaby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende du får rett ja, Omo. :fnise: Men kan fortsatt gå langt uti mai også. 

Takk for lykkeønskninger. :mynona:

 

Etter kontrollene dro smarte meg innom kjøpesenteret med mamma og pappa. Hva så om jeg sov knapt to timer i natt, og nettopp hadde vært seks timer på sykehuset! Første dobesøk etter tøyingen var som forventet: Blodig. Og etter at jeg nå har kommet trygt hjem har jeg kynnere konstant, og en del mer blod. :icon_frown: Blodet har startet å gå til mørkt (altså ikke ferskt), og jeg visste på forhånd fra å ha lest om dette i over ett år at det er helt normalt. Tatt meg en paracet nå, og håper det snart slutter å verke sånn. 

Er litt usikker nå på om jeg skal fortsette å vaske og gjøre klart, eller bare daffen helt ut. Tiden vil gå veldig sakte om jeg ikke gjør noe, men om det skjer noe veldig snart er det godt å være opplagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SLAPP AV! Jeg angrer sånn på at jeg ikke gjorde det mer! Jeg også innbilte meg det kunne være leeenge til :P 

Høres ut som det er mye som skjer nå. Godt du blir passet på :) Jeg hadde på ingen måte like tydelige tegn som du har. Gøy at man kan være så forskjellig! :nigo:

Så spent på dine vegne nå! Kommet til å følge dagboken som en hauk, men sier LYKKE TIL uansett :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant nettopp dagboken din, akkurat i tide...! Jeg Stemmer for at du skal   slappe av med en god film eller bok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere altså. :sjenert:

Det er mye som skjer nå ja, men ingenting av det betyr at det skjer i dag, om tre dager eller en uke engang. :laugh: Plutselig sitter jeg på sykehuset om tre uker og blir satt igang pga overtid liksom.. Men skal prøve å ta det med ro hvertfall noen dager. :fnise: Så får vi se hvor utålmodig jeg blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slapp av!!! Spesielt siden du har vondt også. Ikke noe vits å presse seg. Gubben får ta seg av vaskingen. 

Og du må legge inn i tippelista di at jeg tror det er gutt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du ikke kjønn enda? 😄 Jeg tipper nå at minsten kommer fredag kveld evt lørdagsmorgen 🤗 

Virkelig spennende lesing 😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen fikk lov å rydde av middagsbordet alene i dag. :fnise: Han er så søt, sa jeg bare måtte si ifra om det var noe. Alt fra en hjelpende hånd for å reise meg opp eller hvis jeg ville ha noe på butikken. Han var helt enige med dere, at det beste for både meg og Minsten var å ligge i sofaen til lading. 

@Snart_mammatil2: vi har valgt å ikke vite kjønnet. :) Vi har kun hatt UL gjennom det offentlige (og med første i uke 19) og er nå oppe i seks totalt tror jeg det er. Er ett lite strev å ikke få det fortalt. :laugh:

 

Fortsatt godt med tak (det teite jordmor kalte bare en kynner :rasende:). Fortsatt masse brun/gul slim. Har ett halvt minutt i blant uten smerter, nyter det godt. :PHar sagt til mannen at han slipper sengekos til baby er ute og jeg er grodd igjen. At her skal bare ting ut av alle mine hull en stund. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...