Gå til innhold

Pillebrettet ble kastet og nå er vi tre


Tonio

Anbefalte innlegg

34+6, og jeg innså at det er en stund siden jeg har sett på magens utvikling. Sist gang jeg postet var jo ett samlebilde med 14 bilder fra uke 4+6 og til og med 28+1. Her er da ett bilde med 28+1 vs 34+6. Føler ikke at jeg har vokst såå mye, og når jeg ser på bildet var det ikke så mye heller tenkte jeg. :fnise: Så la jeg merke til at stripene har startet å peke oppover, deretter at puppene har jo vokst også. Før jeg til slutt så at nippelen viste seg frem på 28+1 bildet. 

Formen er grei, halsbrannen er litt opp og ned. Ryggen er ofte vond. Ellers savner jeg treg mage, er det lov å si? Føler at "alle" gravide har treg mage, mens jeg føler at alt går så fort igjennom..

Om tre kvarter er jeg 35+0, det er den magiske grensen for å kunne føde på det lokale sykehuset. Yay!

28_1_34_6.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har vokst en del da :ler: ser ut som den har blitt litt høyere. Og t skjorta står ut under magen. Veldig fin da! Skulle tatt bilde med samme klær jeg og. Lettere å sammenligne da. 

Da klarer du deg definitivt innafor grensa på lokalsykehuset!

du kan få min trege mage! Før jeg begynte med dulcosoft var jeg på do hver 10.dag :daane: og det føltes som å føde! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det hadde jeg faktisk ikke sett. :fnise: Valgte den lengste t-skjorta jeg hadde, og nå har den startet å bli litt i korteste laget..

Hver tiende dag er kanskje litt i tregeste laget, burde vel heller være fornøyd. :) Men er vel gjerne slik at man vil ha det man ikke har. :laugh:

Tusen takk. :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å se magen som forandrer seg. Hurra for kvinnekroppen altså!!💪💪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en ting jeg har lært hittil dette svangerskapet så er det hvor fantastisk kroppen er. Alt fra brystknopper som har blitt mørkere og større til mage som vokser. :nordvesta:

I dag skal jeg på kino, sannsynligvis siste gangen før november. Den er basert på en bok jeg er veldig glad i: Ready Player One. Jeg er ganske sikker på at jeg blir kjempeskuffet, men jeg må jo fortsatt se den. Dessuten har den Simon Pegg med, og er litt svak for han. :sjenert: Er ganske sikker på at neste gang jeg skal på kino blir i november, for da blir det Harry Potter (eller, fantastic beasts da, samme univers). Harry Potter har vært min store lidenskap i rundt 17-18 år, og jeg har alltid vært på premierene av filmene. I tillegg har jeg såklart vært med på boklanseringene, dratt til London og Sverige flere ganger kun pga Harry Potter og sånt.. Men det ble en stor digresjon. Er veldig spent på kinoen, for vanligvis tisser jeg cirka hver andre time. 

Ellers har jeg blitt sykmeldt fra mandagen av.. :sukk:På mine gode dager fungerer det helt fint å jobbe, men de dagene hvor jeg får null søvn og har ekstremt vondt i ryggen og i tillegg har veldig kvalme.. Da går det bare ikke. Jeg ønsket å ta den siste jobbhelgen jeg har nå, for folk har jo ferie og sånt og jeg føler egentlig ikke at jeg trenger sykmelding. Men det er visst viktig å ta vare på kroppen nå på slutten, fremfor å gjøre de på jobben fornøyd. Så da er jeg sykmeldt i ti dager, og etter det starter permisjonen. Med andre ord skal jeg jobbe fredag og lørdag, så skal jeg ikke jobbe mer før august.

Dette er mannen veldig fornøyd med, for jeg har hele tiden sagt at vi kan vente med det og det frem til permisjonen min starter, og i hodet hans starter min permisjon nå på mandag siden jeg da er ferdig med å jobbe. Så da vil han at vi skal vaske alle klærne, pakke fødebag, flytte sengen inn på soverommet og alt slikt. :fnise: Han er virkelig søt altså. Skulle sett han i går, når han koste med magen og Minsten dyttet tilbake, "Hei lille barnet mitt" og "snart kan jeg få holde deg" også videre. :rodmer: Er så redd for å bli sjalu på all oppmerksomheten han kommer til å gi baby. :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oii.. du er så nærme nå!! Tenk det. Også er du bare 2 uker foran meg, så da er jo jeg nærme og :ler:  Skal du jobbe i august i år, eller august neste år?

Vi snakket om å gå på kino i påsken vi også faktisk. Vi har ikke vært på kino siden vår andre date :ler: Får håpe det ikke blir full blære hele kinoen på noen av oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter allerede i august i år, tar gradert permisjon. :) På den måten kan vi vente med barnehage til to år og kose oss lenge hjemme! Siden jeg tar gradert har jeg ordnet så jeg ikke jobber alenevakter, som betyr at jeg slipper helgevakter med unntak av desember - og slipper å jobbe julaften! :nori:

Ja, om jeg er nærme så er du også nærme. Er det som er deilig med å følge med på andre som er omtrent like langt. :fnise: Ene venninna mi er 3 uker (20 dager) forran meg, og slimproppen hennes gikk i går! :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye skal du jobbe fra august? Er jo supert å kunne vente til 2 år med barnehage da. Tar dere 80% i tillegg? 

Oi, da er hvertfall venninnen din nærme! Jeg så at en bekjent fikk for et par dager siden, og de hadde ikke rukket inn døra på sykehuset før babyen var der :sjokkert:  Det håper jeg vi rekker! 

Så søt mannen din er som snakker til babyen. Min synes det er ekkelt med spark, så han trekker til seg hånda hvis han kjenner noe. Han synes det er greit med de bittesmå (hikkene), men de store får han litt noia av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jobbe opp til 16 timer i uka, så blir maks to skift i uka. Regner med å ta bare en i uka eller annenhver uka ut året da. :) Tar 100%. Vi er vandt til å ikke leve på stort, så regner med at det går greit. :fnise: Har grei buffer også.

Håper på en rask fødsel, men ikke for lang fødsel. Har jo hatt mensenmurringer en stund og sånt, og merker egentlig allerede å bli litt lei. :laugh:

Sant det, mannen din pleide vel kun å kjenne om natta? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal mannen din ta sin perm når du er på jobb, eller har dere ordnet annet pass så han skal ha sin perm i ett strekk? Jeg skal jo jobbe 1 dag i uka fra januar til august neste år. Så blir litt gradert her og. 

Ja, han snik-kjenner på natta når han holder rundt meg :ler:  Tror han er nysgjerrig og har lyst å kjenne, men synes det er så rart og ekkelt at han ikke tør helt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har ME, og går på AAP. :) Så han er hjemme "hele tiden" uansett. I praksis vil det si at til tider vil jeg nok måtte leve som alenemamma. Samtidig tror jeg det er kjempebra for den lille, blir nok fort en veldig pappadalt unge. :fnise: Håpet er at jeg kan få tatt over hans perm også, men å gå på AAP er nok for å ha rett på permisjon. Vi må i tilfelle få lege til å skrive "sykmelding" for han og håpe at nav godtar den. 

---

I går kveld la mannen seg for han var så sliten, og dum som jeg er vagget jeg etter for litt kos en liten stund etterpå. Jeg vet jo at når han legger seg først er han sliten, og vil gjerne slappe av med en bok eller musikk. Jeg prøvde å være rolig, men jeg er tydeligvis ikke så flink som jeg trodde. Det hjalp vel ikke at ryggen var så vond at jeg ikke greide å vippe med over på siden. :laugh: Så etter en times tid hvor jeg ikke hadde vært så musestille som jeg trodde, snakket han med meg. Og såklart fører en ting til en annen.. :lur: Han sa ifra at han ikke orket, men jeg tror han bare ga opp. :plystre: Etter kosen fant han ut at det å få slappet av når jeg hadde lagt meg ikke var vits. Så han stod opp igjen og gikk for å slappe av i ett annet rom. :sjenert: Like etter sovnet jeg..

Også våknet jeg. Det var gått noen timer. Og jeg hadde gasset meg selv ihjel.:fart2: Ja, jeg våknet av lukten. :dry: Og der jeg lå alene, tok jeg en av putene til mannen og klemte på den, før jeg bare lot døden unnslippe skinkene mine. :pirat: Det kunne ikke bli stort verre lukt inne på soverommet likevel. Der jeg lå syntes synd på meg selv, tenkte jeg at det å bade i slike gasser var ganske greit egentlig. OG såklart var det da mannen lukket opp døren. :rodme: Før jeg ble gravid hadde jeg knapt rapet forran han, og noen promp har det også blitt disse siste månedene. Men noe som dette? Ikke mens jeg har vært våken i det minste. :bond:Så jeg sa forsiktig at han burde kanskje ikke lukke døren..

Hehe, ja, det er litt dårlig luft her inne merker jeg.

Men gasskammeret fyller seg fort opp, så jeg løp på do. Tisse må man jo uansett alltid! Vel tilbake på soverommet spurte jeg om han ville at jeg skulle åpne vinduet - få litt frisk luft inn.

JA, gjerne. :jepp:

Med andre ord en natt hvor jeg plaget mannen på flere måter, kanskje jeg skulle vurdere å starte med tortur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg merket veldig mye langt nede. Føles nesten som om Minsten bruker hodet som en spade og prøver å komme seg ned. Har ikke vært det mest behagelige jeg har opplevd. :fnise: Føles ikke ut som den har kommet seg lengre ned, i det minste verker ribbeina fortsatt godt. Samtidig er jeg ikke i tvil om at det er stadig oftere vondt lengre nede.

Noen ganger er det nesten så jeg lurer på om hodet stikker ut, samtidig vet jeg at det vil gjøre mye, mye mer vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gasset meg selv i hjel flere ganger, men må man så må man. Jeg får helt vondt i magen når jeg må holde igjen. Prøver fortsatt å gjemme meg litt slik at mannen ikke hører/lukter, men gudene veit hva jeg gjør mens jeg sover. Våknet flere ganger av min egen fis, så... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo at jeg ikke er alene, likevel er det godt å lese om andre som har det likt. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende om Minsten er på vei nedover! Det begynner jo virkelig å nærme seg nå, selv om h*n godt kan drøye ankomsten litt ennå :)

Gravidmager er jo et kapittel i seg selv... Enten kommer ingenting ut, eller så kommer det i bøtter og spann. Man kan jo ikke holde igjen heller, selv om det lukter fysj...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, Tonio said:

Jeg vet jo at jeg ikke er alene, likevel er det godt å lese om andre som har det likt. :fnise:

absolutt ikke alene, nei :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36+0

Nok en kontroll i dag, føles ut som jeg er på det daglig men er jo to uker siden sist.. Alt som det skal fortsatt, urinprøve, blodtrykk, fosterlyd, vekten min har økt med to kilo siden sist. Hjelper at tarmene ikke er tomme. :fnise: Så nå er jeg nesten på startvekten (4,5 kilo unna).

Også er visst hodet festet! Her har jeg lest alle steder at når hodet festes så forsvinner halsbrannen og ribbeinspark. Hvis det er tilfellet så festet hodet seg rett før timen, for natten i natt var ikke god!

Er utrolig sliten om dagen, og har knapt orket annet enn å ligge. Rent bortsett fra det, ryggsmertene og halsbrannen har jeg det ganske bra da. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 uker igjen!! Wow! 

Så bra at alt så bra ut på kontrollen. Er det hver andre uke fra nå? 

Jeg har 2 kg forskjell på når jeg veier meg hjemme og når jeg er hos jordmor. Men jeg har jo hatt timer i 14-15 tiden, mens hjemme veier jeg meg jo på morgenen. :ler: lunsjen veier visst et par kg. 

Du får ligge rett ut! Slapp av og lad opp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 uker og to dager. :fnise: Eller en måned i dag til termin da! 

Er kontroll annnen hver uke nå ja. :daane:Eller, har 38, 40 og evnt overtidskontroll igjen. :sjokkbla: Pluss en ultralyd mellom 39+0 og 40+0 engang om jeg har forstått rett (pga høy BMI). 

Vekten endrer seg mye kan gjøre ja, som sagt var jeg jo helt tom i uke 34. Og i går var jeg ikke helt tom. :sikle:

I dag fikk vi besøk av venneparet som er gravid vha IVF og som har termin seks dager før meg. Mannen i forholdet er broren til det andre venneparet våres som har termin i november. Uansett, hun som snaart føder,  har så nydelig mage. :rodmer: Hun er rundt 155 høy, og ganske tynn (til vanlig:laugh:). Gutten hennes ligger midt på og magen er rund som en basketball. :ler: Får så lyst til å kose på den, selv om jeg sitter der med min egen mage. Selv om vi begge er utrolige slitne, var det deilig å være litt sosial og skravle litt. Gikk for det meste i babyprat, naturlig nok. :babysmokk: Vi begge har jo mannfolk som er godt involvert, så det er liksom innafor og snakke om amming, vaginal fødsel og det som er. Vi tre jentene med termindatoer på 20 dagers forskjell har en gruppechat på facebook, men er fortsatt litt annerledes å snakke om nedpress og halsbrann i virkeligheten.

Siden vi skulle få besøk ble det litt rydding og vasking, og nå er leiligheten skinnende rein. I morgen blir det sverigetur for å fylle fryseren! Våknet etter tre timer søvn i natt, og fikk ikke sove på rundt fire timer. Så to netter på rad med lite søvn så ut til å ligge forran meg. Heldigvis sovnet jeg til slutt og fikk fem timer til. Håper det betyr jeg får sovet godt ut nå før bilturen i morgen!

Nå er fingrene så godt i gang.. Greier ikke slutte å skrive. :sjenert: På butikken i går fikk jeg plutselig vondt litt over symfysen, også strålte det ned i høyre lår. Var ikke kjempevondt, men føltes nesten som om jeg mistet følelsen og kontrollen over beinet. :ohmy: Greide knapt å gå, så bare støttet meg på handlevognen. Etter litt ble det bedre, tok noen skritt, så skjedde det igjen. I følge doktor Google så var det sannsynligvis en nerve som kom i klem, er visst heelt normalt mot slutten når baby blir stor.

Ble en tur igjen på butikken i dag (shh, ukehandel, hva er det?). Har hatt så dilla på reker i det siste, og fikk litt sjokk da jeg fant ut at posene jeg har pleid å kjøpe kostet over hundre kroner! Altså det betyr jo at jeg spiser over en kilo reker - sånn rent bortsett fra at jeg ikke spiser skallet. :spise: Litt vel dyr dille jeg har funnet meg. Arg.

36+1 i dag, og skiftet flere ganger i løpet av dagen om jeg ønsker at fødsel skal starte asap og vente til overtid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...