Gå til innhold

Pillebrettet ble kastet og nå er vi tre


Tonio

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Tonio skrev:

+6% er veldig innafor.:Nikke:

Spiser mindre enn før og gikk ned mye på starten, så er ikke mye opp nei. :fnise:

Håper kontrollen din også gikk bra!:yvonne:

Gikk bra med min og :) Skrev litt mer om det i terminklubben. Trenger ikke overta din dagbok for det :ler: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er koselig med oppdateringer fra andre her også! :rodmer:

Egentlig artig å kjenne hikking nedentil. :kaklehone:Det er spesielt, men ikke ubehagelig eller noe som helst "ille". Nedpresset er litt kjipere. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har følt meg litt kvalm i det siste, men tenkt at det sikkert bare er fordi jeg har vært småforskjølet. I dag våknet jeg til en mye sterkere kvalme. :sukk:Tok meg tilbake til tiden jeg var rundt 14 uker på vei - den helt klart verste tiden med kvalme, da jeg bare måtte holde sengen i dagevis (på grunn av kvalmen). Lukter energidrikkeboksen til mannen som han tømte i går, som står langt unna. Brekker meg nesten, og tanken på mat gjør meg uendelig kvalm. Det kan da umulig være slik at jeg skal få tilbake denne kvalmen NÅ? Det å gå kvalm fra 5+5 og til uti uke 20 engang var nok altså! :fnise: Brukte mannen min sin bursdag på å ligge i senga og gråte over å være utslitt, sulten og kvalm, og nå som bursdagen min nærmer seg vil jeg gjerne ikke feire den på samme måte.. Håper at jeg fortsatt bare ikke er helt frisk, men siden formen har føltes bedre for hver dag og kvalmen verre.. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2018 den 14.30, Omo skrev:

Så koselig med babyshower!! 

Må man ha laken i vogna?? Det visste ikke jeg heller :ler: jeg fikk noe greier til jul som jeg ikke vet hva er :ler: er det vaskeklut, koseklut eller gulpekluter? Aner ikke! 

Sendte snap til en gravid venninne som har 2 fra før med bilde av de greiene jeg fikk. Hun sa at det var ammeklut! Så nå må jeg bare finne ut hva en ammeklut er :ler: 

9 timer siden, Tonio skrev:

Har følt meg litt kvalm i det siste, men tenkt at det sikkert bare er fordi jeg har vært småforskjølet. I dag våknet jeg til en mye sterkere kvalme. :sukk:Tok meg tilbake til tiden jeg var rundt 14 uker på vei - den helt klart verste tiden med kvalme, da jeg bare måtte holde sengen i dagevis (på grunn av kvalmen). Lukter energidrikkeboksen til mannen som han tømte i går, som står langt unna. Brekker meg nesten, og tanken på mat gjør meg uendelig kvalm. Det kan da umulig være slik at jeg skal få tilbake denne kvalmen NÅ? Det å gå kvalm fra 5+5 og til uti uke 20 engang var nok altså! :fnise: Brukte mannen min sin bursdag på å ligge i senga og gråte over å være utslitt, sulten og kvalm, og nå som bursdagen min nærmer seg vil jeg gjerne ikke feire den på samme måte.. Håper at jeg fortsatt bare ikke er helt frisk, men siden formen har føltes bedre for hver dag og kvalmen verre.. :vetikke:

Kanskje det er omgangssyke? Det er visst en runde med det rundt i Oslo-området hvertfall. Håper ikke du må være kvalm de siste ukene!! Og håper du får en fin bursdagsfeiring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. :fnise:

Jeg er "bare" kvalm, ikke annet. Så vet ikke. Men men. :yvonne:

En av gangene jeg tisset i natt hadde jeg to bittesmå dråper blod på dopapiret. Ikke lo denne gangen heller!:ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi... det var litt ekkelt! Men det kan jo ha vært et rift bare. Så lenge det ikke fortsetter. 

Husker jeg hadde juledopapiret til lambi og fikk jo hetta hver gang jeg så noe rødt på papiret :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, så kjipt at du er kvalm igjen! Du har jo virkelig allerede brukt opp din kvote, synes jeg! Håper at det går fort over :) Ikke særlig gøy med litt blod heller, satser på at det er helt uskyldig! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg også. :fnise: Blodkvoten (??:laugh:) min derimot er jo vært helt ubrukt. 

Men herregud, som jeg merker at ting skjer i kroppen om dagen! Ikke bare sover jeg en heel del og sovner nesten mens jeg sitter, men jeg er så sykt sår nedentil. Og ryggen klager og alt. :bond:

Det var nesten sånn at jeg ikke ville ha kos med mannen. :sengekos:For det er så ømt der. 

34+3 i dag, 9 arbeidsvakter igjen før permisjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg jammen permisjon! Ikke rart at ting skjer i kroppen din for tiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, nærmer meg grensa på at jeg kan føde på det lokale sykehuset! :yvonne:

Jeg kastet inn håndkleet i dag, kvalmen og alt blerghe, og sendte melding til legen min. Litt for sent for å få svar i dag, men håpet er å bli sykmeldt de to siste ukene. Altså at jeg bare jobber de tre vaktene jeg har neste uke, så er jeg ferdig før august igjen. 

---

Kom på en litt artig historie jeg ikke har delt! :laugh:

Jeg har jo nevnt ei venninne her i tråden i blant, før OUL var vi med to dager forskjell på termindato, etter OUL ble det seks dager. Det er hun jeg hadde felles babyshower med nå på søndag. :) Hennes svigermor har tre sønner (egentlig fire, men han ene tells ikke), og jeg er venn med alle tre. Jeg takket henne for gaven på facebook på mandag, og da kom hun innom meg på jobben (...) og vi snakket litt.

Så sa jeg som sant var, at hennes svigerdatter har sagt at det har blitt litt vel mye babyting fra den kanten. Og da så jeg hun ble kry. "Ja, og nå blir det enda mere vet du! For det kommer en til!". Med andre ord har hun en sønn til som har smelt ei på tjukka. Jeg hadde litt mistanker om det, for hun (altså dama) kom ikke fordi hun var dårlig. Og på en fest i januar sa de begge at de har sluttet på prevensjon. 

Det viste seg at de hadde fortalt det til sin (sviger)mor på fredagen, og hun hadde ikke vært hos legen engang.. :sjokkbla: Og her løp (sviger)moren rundt og fortalte alle at hun skal bli farmor til to i løpet av året. :fnise: Etter litt detektivarbeid :plystre: fant jeg ut at hun har termin i november. Så min venninne nummer en sin baby er rundt halvåret når venninne nummer to føder. Blir gode muligheter for at kusine/fetter får godt forhold til hverandre. :yvonne: Er skikkelig babyboom i vennegjengen om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gledet meg til å spise jordbær, de var mugne. :grine:

Tenkte å tisse også bare legge meg ned og gråte, for dette var jordens undergang. På papiret var det masse slim, veldig seigt slim. Minnet om EL slim, men mer og seigere. Nesten som om jeg hadde snytt meg.

Ligger nå i senga og synes synd på meg. Vil så gjerne ha jordbær. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så teit med kommende besteforeldre som ikke klarer å holde tett! Håper at venninna di får greie på hva svigermor driver på med...

Nei, mugne jordbær er jo ikke lov! Særlig når ei som er gravid har tenkt å spise dem! Hadde også syntes synd på meg selv i den situasjonen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som kjenner svigermoren vet at det er akkurat sånn hun er da. :fnise: 

Endte opp i går med å kjøpe ny jordbær, i tillegg til melon og mango i tilfelle. Så ble litt av en fruktfest på kvelden. :spise:

34+5 i dag, som vil si at jeg er høygravid:sjokkbla::nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer som høygravid! Og så kjipt med de jordbærene, jammen bra du fikk erstattet dem, med litt ekstra :Nikke: Jeg henger ikke så godt med på nett om dagen, men nå har jeg lest meg opp. Dette med laken i vogna fant jeg også ut for ikke lenge siden :sjenert: Det er garantert flere slike ting som jeg ikke har tenkt på, selv om det egentlig er logisk.

Men tisselaken, må man ha det? Madrassene i seng og vogn skal jo være så fine og pustende, så jeg er redd det blir klamt og mindre luft? Samtidig så kommer det garantert til å bli bleielekasjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. :nori:

Godt å høre at jeg ikke er alene! Vet ikke om man MÅ ha tisselaken, men tenk om hele madrassen blir ødelagt. Spesielt i en barnevogn, hvor lett er det å få ny madrass til en barnevogn egentlig? :klo: Tisselaken skal jo kun være der rumpeområdet er, ikke ved hodet og slikt. Blir sikkert litt klammere og litt mindre luft, men samtidig synes jeg faktisk tisselakene (fra ikea) kjennes ut som helt vanlige laken. Vi skal klippe ett av de i to eventuelt tre for vogna, for at det ikke skal dekke så mye av madrassen. :Nikke: 

Alt er jo helt nytt for både meg og mannen, og ting vi tenker nå er sikkert ting vi vil le av om noen måneder. :fnise: En ting jeg er redd for er å bli stoppet av noen, som spør meg om hvorfor Minsten har en sokk på hodet eller noe slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...