Gå til innhold

16. april nærmer seg!

aprilbrud

Anbefalte innlegg

Var det morsomt utdrikningslag? Hva gjorde dere?

Det er sant som du sier at man rekker ikke mye annet om man skal oppdatere seg på alle sine dagbøker her inne. Det er høy aktivitet i veldig mange :)

Det var kjempegøy!! Bruden fikk først en time med salsa, som ble avsluttet med at hun måtte ta på seg en minimal kjole og høye sko og bli filmet når hun danset med salsa-mannen. Vi så videoen på kvelden, og hun var kjempeflink! Etter dansingen var det lunsj. Så dro vi på leirdueskyting, før vi dro hjem til forloveren. Alle hadde tatt med en tapasrett hver, så vi hadde utrolig mye deilig mat! Champagne, rødvin og strawberry daquiry (hvordan i h.... skrives det egentlig!!??) ble det også i store mengder. Det var taler, åpning av presanger, mye dansing og både håndbak og rævkrok :hoho: Hadde aldri prøvd rævkrok, men jeg er tydeligvis et naturtalent!! Har fortsatt vondt både i ryggen og i underarmen (ikke så god i håndbak). Bruden var strålende fornøyd, og var sistemann som la seg kl 0430.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er litt stresset for tiden, føler liksom at det alltid er noe jeg må huske på og at jeg hele tiden løper fra det ene til det andre. Som om ikke bryllupsplanlegging krever mye tid og energi, skal jeg også selge leiligheten min nå. Har leid den ut siden jeg flyttet sammen med min kjære i august, og nå trenger vi jo cash :ler: Så nå må den selges! Hadde megler der i går for å ta bilder osv., og da måtte jeg samtidig gjøre en seriøs jobb som interiørstylist siden leieboeren har en litt rotete stil. Hadde med både stoler, puter, planter, lysestaker, blomster, pledd, kunst osv. Så måtte jeg hive alt hennes dill og dall ut på verandaen, og innrede på nytt. Det gikk jo greit, og jeg tror bildene blir bra. Men om en uke blir det på'n igjen før visning da. Og da kan vi ikke akkurat stable alt på verandaen, da må vi bære alt i boden. Puh!! Jammen glad jeg har en snill mann som hjelper meg. I tillegg fikk vi streng beskjed av megler om å fikse et par småting og sette opp list rundt en dør (jada, har manglet i fire år...). Så nå må jeg orge med snekker og elektriker og greier.

Huff, det ble mye klaging. Men det hjalp!! :)

Håper vi rekker å få lagt ut to ønskelister til i løpet av uken! Ellers blir det vel ikke så mye bryllupsting denne uken her. Eller jo, mamma & Pappa kommer på besøk i helgen, og da skal vi smake de to kakene som er aktuell som bryllupskake. Nam!!! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har glemt å skrive at jeg skrev utkast til tale i går!! Fornøyd med den!

I tillegg skrev jeg en slags velkomstsang til bryllupet her en dag. Melodien er "En solskinnsdag" (Postgirobygget), og den var utrolig lett å dikte etter, anbefales! På en liten time hadde jeg laget noen vers, og min kjære var skikkelig imponert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har glemt å skrive at jeg skrev utkast til tale i går!! Fornøyd med den!  

I tillegg skrev jeg en slags velkomstsang til bryllupet her en dag. Melodien er "En solskinnsdag" (Postgirobygget), og den var utrolig lett å dikte etter, anbefales! På en liten time hadde jeg laget noen vers, og min kjære var skikkelig imponert!

Flinke aprilbrud! :wink:

Tipset er notert bak øret... :-) Burde vel gjøre noe slikt jeg også - det er jo ekstra koselig med en egenkomponert tekst!

Håper dere får en bra visning og en god pris! Cash kommer jo alltid godt med, i forkant av bryllup eller ikke - selv om bryllup er et pengesluk!

Forstår at du synes det blir mye, og at du befinner deg litt mellom barken og veden, ettersom det meste er i orden... Vanskelig å slappe av også vel...fordi man gleder seg sånn!?!?!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg laget kirkeprogram også! Var inne på orkdalsmenighetene og kirken.no, og fikk en oversikt over hva som skal være med. Etter tips fra presten vår, brettet jeg A4-arket mens det står på høykant, slik at det blir langt og smalt. Det ble veldig lekkert! Puttet inn bilde av kirken og en liten tegning på forsiden og fant en stilig font. Fornøyd nå ja, så håper bare min kjære også blir det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg laget kirkeprogram også! Var inne på orkdalsmenighetene og kirken.no' date=' og fikk en oversikt over hva som skal være med. Etter tips fra presten vår, brettet jeg A4-arket mens det står på høykant, slik at det blir langt og smalt. Det ble veldig lekkert! Puttet inn bilde av kirken og en liten tegning på forsiden og fant en stilig font. Fornøyd nå ja, så håper bare min kjære også blir det![/quote']

Jeg også!!!

Stilig med arket på høykant! Tenkte å pynte med vellum jeg da...og trykke monogrammet vårt på forsiden! :wink:

Orkdalsmenighetene er virkelig en super kilde til inspirasjon!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære ble meget imponert over kirkeprogrammet, så da er det vel i boks. Tar det med neste gang vi skal til presten, og finpusser evt. litt etter det.

I dag skal vi få lagt ut to ønskelister til, så da er det også i boks. Føler vi har god kontroll jeg, blir nesten bekymret for om det er mye vi har glemt! Må finne frem listen vi lagde helt i starten av planleggingen tror jeg. Siden jeg skal skifte jobb, kommer jeg mest sannsynlig til å slutte her en uke før bryllupet, så da får jeg jo et hav av tid også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk vi lagt ut ønskelister på Tilbords og Glass Thomsen også. På begge steder fikk vi to stygge glass, som jeg hadde mest lyst til å hive i nærmeste boss-spann, men min kjære stoppet meg. Må si vi har opplevd utrolig mye rart når det gjelder service når vi har vært rundt på ulike glassmagasin. Glad det ikke er meg som driver en slik butikk og skal forholde meg til så ubrukelige medarbeidere. Men noen få flinke og serviceinnstilte finnes det jo da!

Vi har iallefall endt opp med å ønske oss følgende (foreløbig...)

- Sentimento glass fra Hadeland

- Eva Trio kasseroller

- Rosenthal Tac 01 middagsservice

- Maya 2000 bestikk

- salt- og pepperbøsse

- Origo rød eggeglass og syltetøyskål fra Ittala

- Kobe kniver fra Duka

- Litt mer av hverdagsserviset vårt; White Linen

Kaffeserviset vi ønsker oss finnes ikke her i Bergen, så det har vi muligens tenkt å ønske oss fra en del av slekten som bor i en by der de har dette inne; Rosenthal Tac 01 C 02.

Vi er iallefall fornøyd!! Nå må vi bare gå på noen design-butikker og finne et lekkert skap eller en skjenk som vi kan ønske oss av svigermor. Må jo ha et sted å oppbevare alt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte meg plutselig veldig grådig nå :hoho:

Huff, er ikke det altså!! Kunne helt ærlig fint klart meg uten gavene. Det viktigste er å få dele dagen vår med alle vi er glad i. Hørtes ut som en klisje det ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det 50 dager til vi gifter oss! Gleder meg MASSE!! Men det er jammen ikke lenge til, mye som skal gjøres før den tid...

Gleder meg sånn til å prøve kjolen igjen, bare 5 dager til!!! Kjemepspennende å se hvor langt hun har kommet, bør vel nærme seg ferdig håper jeg. I tillegg skulle hun lage en lerretmodell av noe til å ha over skuldrene, så det blir også spennende å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal ha med venninne og digitalkamera på neste prøving som er nå på mandag. Men min kjære kikker litt her inne på forumet, så jeg vet ikke om jeg tør å legge ut bilder. Får spørre han om han klarer å holde seg i skinnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjest1

Har du fått tatt noen bilder av kjolen elller????

Forresten, hvor mange gjester blir det til bryllupet deres og hvor mange takket nei? Er bare nyskjerrig siden jeg selv skal sende ut invittene mine en av de nærmeste dagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er jeg også råååspent på om du fikk tatt bilde og slikt... Tjihi - noen masebøtter vi, eller hva!??! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått tatt noen bilder av kjolen elller????

Forresten, hvor mange gjester blir det til bryllupet deres og hvor mange takket nei? Er bare nyskjerrig siden jeg selv skal sende ut invittene mine en av de nærmeste dagene :)

Fikk tatt bilder ja, men av grunner som forklart lenger oppe legger jeg de ikke ut. Håper dere forstår!

Måtte ta en opptelling av gjester nå, og status er følgende:

Invitert: 94

Takket ja: 70

Takket nei: 7

Ikke svart: 16

Vet ikke: 1

Vennene svarte stort sett med en gang, familien er tregest! Håper vi slipper å ringe rundt og spørre om de kommer :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...