Gå til innhold

16. april nærmer seg!


aprilbrud

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror ikke det er så mange som tenker over den av en eller annen merkelig grunn. I Bergen har vi jo både Mariakirken, Johanneskirken og Domkirken som også ligger i sentrum og som er veldig populære til bryllup. Men Mariakirken og Domkirken er veldig mørke og nesten litt dyster etter min mening. Og Johanneskirken er veldig stor. Så siden vi i tillegg sogner til Nykirken var det et helt naturlig valg for oss.

En annen ting som gjør at noen utelukker den er kanskje at den ligger nær horestrøket i Bergen, men jeg bor i nærheten og må innrømme at jeg ALDRI har sett en hore i der. Omgivelsene utenfor er kanskje også et minus for noen, Rema er rett over gaten, :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det er koselig med en litt lys og trivelig kirke. Det er våres også :)

Det er jo mange flotte kirker å velge mellom i Bergen men jeg syns dere har gjort et godt valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, takk for hilsener Heidi og Toria!! Veldig koselig at det er noen som gidder å lese mine lange utgreiinger :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut som en kjempekoselig kirke! :-)

Synes du har valgt deg fine glass jeg, fikk et på brudemessa.

Takk!! Vi fikk også et sånt glass på brudemessen her i Bergen! Hadde ikke sett de før (har vel strengt tatt ikke tilbrakt så mye tid på glassmagasiner før...), men de hadde et bord dekt opp med sånne, og både min kjære og jeg la merke til de med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så gøy å lese om de siste dagers forberedelser. Har ikke vært her så mye de siste dagene, så nå tok jeg meg tid til å lese meg gjennom de siste sidene i dagboken din. :)

jeg liker også veldig godt glassene dere har valgt dere ut. De er enkle, elegante og stilfulle, men samtidig litt spesielle!

Gøy å lese at dere er så fornøyde med kirken og presten. Det er jo noe av det som gjør dagen deres spesiell!

Kommer dere forresten til å pynte mye i kirken? Evt. med hva?

Følger med videre her i boka di :wink:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så gøy å lese om de siste dagers forberedelser. Har ikke vært her så mye de siste dagene, så nå tok jeg meg tid til å lese meg gjennom de siste sidene i dagboken din. :)

jeg liker også veldig godt glassene dere har valgt dere ut. De er enkle, elegante og stilfulle, men samtidig litt spesielle!

Gøy å lese at dere er så fornøyde med kirken og presten. Det er jo noe av det som gjør dagen deres spesiell!

Kommer dere forresten til å pynte mye i kirken? Evt. med hva?

Følger med videre her i boka di :wink:

:vinke:

Takk for komplimenter for glassene, helt enig i din beskrivelse av de!! Og jeg er også helt enig i at kirke og prest er viktig, og det føles utrolig godt at de tingene er på plass. Han presten har også en egen evne til å få oss til å slappe av, tor jeg hadde blitt stresset og nervøs av en veldig streng og konservativ prest.

Når det gjelder pynting i kirken, så har jeg egentlig ikke tenkt på det. Synes den er så flott i seg selv, at jeg tror egentlig ikke det er nødvendig. Presten skal ikke stå på prekestol, bare bak et lavt "gjerde" (He he... Håper ingen prester leser dette...), ellers hadde det kanskje vært naturlig med blomster på/foran prekestol. Tips og innspill angående dette mottas med takk! :bukke: Vi har forresten tenkt å gå og kikke på noen vielser i andre kirker for å se om vi får noen tips, så da kan vi jo se på det også. Synes generelt sett det enkle er det beste, men det er jo en festdag, så litt blomster hadde kanskje gjort seg.

Kjekt at du følger med her, må ta en tur innom din dagbok jeg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi bestilt dress til min kjære!

Vi var en liten runde før jul og kikket på dresser. Da var vi på de få butikkene i Bergen som fører skikkelig stilige herreklær, og så var vi hos en designer som heter T-Michael. Merket med en gang at han falt mest for tanken på å få spesialdesign fra T-Michael. Men det kommer på ca 12-14 000, så han trengte å fordøye det litt.

Men nå var han altså klar, så da gikk vi inn der og bestilte. Det er jo så morsomt å se hvor lik smak vi har! Når vi sto og kikket på stoffprøver (sikkert minst 150 ulike) falt vi for akkurat det samme stoffet! Sort med striper, men ikke sånne vanlig krittstiper. Vanskelig å forklare, men det blir råstilig, det er jeg helt sikker på! Og så synes jeg det er veldig gøy at han får designet dress, siden jeg får designet kjole. Så slipper jeg å ha så dårlig samvittighet for at kjolen er så dyr :ler:

T-Michael kjenner "min" designer, så han skal gå bort til henne for å se på stoffene som brukes i min kjole, muligens lager han skjorte i samme stoff til han! Og så har min kjære bestemt seg for å gå uten slips, og med "tørkle" i samme stoff som skjorten i brystlommen, i stedet for knappehullsblomst. Han kommer til å blir så barsk!!! Smelt-smelt... :kline:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis_brud05

Tips til pynting av kirken:

Vi skal ha en del ekstra lys i kirken, både i gangen og oppe ved alteret. Vi skal også ha noen blomster på gulvet opp mot alteret og noen der oppe. Tror det blir veldig koselig! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow - det høres veldig stilig ut den dressen til din kjære :) Så stilig at skjorten blir i samme stoff som din kjole!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj!!! :sur: Synes det er litt for mye som ikke går etter planen akkurat nå! :evil: Først ble utkast til invitasjoner forsinket, skulle kommet i begynnelsen av uka, men får de tidligst i dag. Så ringte "kjole-damen" og sa at stoffet var forsinket slik at prøving førstkommende lørdag, måtte utsettes til neste tirsdag. Og som om ikke det var nok har kokken blitt syk, slik at planlagt prøvesmaking av mat i kveld måtte utsettes 1 1/2 uke (første ledige kveld vi hadde). Men, men, får bare prøve å holde hodet kaldt selv om jeg liker at alt går etter planen.

Kom plutselig på noe litt positivt oppi det hele! Vi skal til Stavanger neste helg, og da kan jeg jo ta en tur på salongen som fører Linea Raffaelli for å se på sko! Har sett noen rålekre sølvfargete på nettet. Må ringe dit med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj!!! :sur: Synes det er litt for mye som ikke går etter planen akkurat nå! :evil: Først ble utkast til invitasjoner forsinket, skulle kommet i begynnelsen av uka, men får de tidligst i dag. Så ringte "kjole-damen" og sa at stoffet var forsinket slik at prøving førstkommende lørdag, måtte utsettes til neste tirsdag. Og som om ikke det var nok har kokken blitt syk, slik at planlagt prøvesmaking av mat i kveld måtte utsettes 1 1/2 uke (første ledige kveld vi hadde). Men, men, får bare prøve å holde hodet kaldt selv om jeg liker at alt går etter planen.

Kom plutselig på noe litt positivt oppi det hele! Vi skal til Stavanger neste helg, og da kan jeg jo ta en tur på salongen som fører Linea Raffaelli for å se på sko! Har sett noen rålekre sølvfargete på nettet. Må ringe dit med en gang :)

Så surt at alt "går på tverke"!!! En dårlig nyhet kommer sjelden alene... Men det gjelder heldigvis også de gode! :wink:

Så bra at du kan stikke innom Linea Raffaelli da!!! Helt topp det, siden du har sett deg ut noen flotte sko! Må bare fokusere på det positive ja, så kommer det andre av seg selv etterhvert!

Innmari fine glass, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så ikke alt om dette med kirken før nå...så jeg skriver en gang til! :oops: Ser ut som en virkelig flott kirke altså!!!

Synes egentlig det er rart at det ikke er så mange som gifter seg der, trass i det du forteller - for slikt skal da ikke ha så mye å si, så lenge kirken er så flott som den er! :wink:

Jaja, men så får jo dere et helt spesielt bryllup da, og er ikke bare en av mange i en "trendrekke"!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke alt om dette med kirken før nå...så jeg skriver en gang til! :oops: Ser ut som en virkelig flott kirke altså!!!

Synes egentlig det er rart at det ikke er så mange som gifter seg der, trass i det du forteller - for slikt skal da ikke ha så mye å si, så lenge kirken er så flott som den er! :wink:

Jaja, men så får jo dere et helt spesielt bryllup da, og er ikke bare en av mange i en "trendrekke"!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke alt om dette med kirken før nå...så jeg skriver en gang til! :oops: Ser ut som en virkelig flott kirke altså!!!

Synes egentlig det er rart at det ikke er så mange som gifter seg der, trass i det du forteller - for slikt skal da ikke ha så mye å si, så lenge kirken er så flott som den er! :wink:

Jaja, men så får jo dere et helt spesielt bryllup da, og er ikke bare en av mange i en "trendrekke"!!!

Jeg synes at det er helt topp å gå litt mot strømmen, så det passer meg perfekt at ikke så mange andre har fått øynene opp for hvor flott denne kirken er! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte den brudesalongen som har Linea Raffaelli. Det hørtes ikke ut som de hadde så mange sko fra LR, men jeg avtalte uansett tid for å komme innom der neste lørdag. Kan jo se på slør og annet tilbehør i samme slengen. Kanskje de har noe stilig som ikke finnes i Bergen, håpe-håpe.

Og forresten: HURRA!!! Har nettopp vært og skrevet under kontrakt med ny arbeidsgiver!! Er bare superfornøtd!! Har hatt lyst å begynne der i over et år da det er et veldig spennende firma med et supert arbeidsmiljø. I tillegg innebærer min stilling utfordrende oppgaver og betingelsene er meget bra, så jeg er happy! :hoppe: Nå gjenstår det bare å si opp i morgen :o og så er jeg på plass der fra 1. mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...