Gå til innhold

16. april nærmer seg!


aprilbrud

Anbefalte innlegg

Endelig har jeg kommet så langt at jeg lager min egen dagbok! Har sneket rundt her inne siden frieriet 30.10.04, så jeg begynner å føle at jeg er blitt godt kjent med dere. Men dere kjenner jo ikke meg, selv om dere sikkert etterhvert vil gjenkjenne at noen gjeste-innlegg er fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte det var greit å lage en liten oversikt med status på forskjellige ting:

Kirke, festlokale og dato ble valgt rett etter frieriet, så disse tingene er i boks. Etterhvert har også en del andre ting kommet på plass. Vi vet stort sett alltid hva vi liker og ikke liker, så det er lite valgets kvaler. Tror vi sparer tid på det.

Vielsen er kl 15. Har en venninne som skal synge, og har funnet to sanger hun mest sannsynlig skal bruke. Hvis vi evt. kommer over en annen sang som passer enda bedre, skifter vi bare! Datteren til min kusine og min kjæres stesøster (begger er 14-15 år) skal mest sannsynlig lese noe. De skal også dele ut kirkeprogram. Når det gjelder salmer, har vi bestemt oss for "Å leva det er å elska", så da må vi vel bare finne en til. Håper på innspill fra presten når vi skal i møte med han. Inn- og utmarsj har vi også hørt litt på uten å ta noen endelige valg. Blir noe litt tradisjonelt inn, og noe veldig utradisjonelt ut. Vil ikke skrive det her enda, i frykt for at noen "stjeler" ideen...

Lokalet vi leier har kokk, servitører osv., så vi trenger ikke å ordne med hverken folk, drikkevarer eller noe. Fornøyd med det :) Må snart kontakte de for å komme med litt innspill til menyen før vi skal ta en kveld med smaking, nam nam... Skal ha tapas, litt usikker på om vi skal ha maten på bordene slik at folk sender til hverandre, eller om vi skal ha buffet. Skal ha runde bord. Er også usikker på om vi skal ha dessert, eller bare gå rett på kakebord. Min erfaring er at folk ikke er så lysten på kake sent på kvelden... Når det gjelder nattmat vet vi ikke enda!

Har bestilt prøvetime for brudepynting hos min faste frisør. Problemet er bare at hun har en ansatt som har drevet med brudepynting i mange år, og som da automatisk skal pynte meg og. Føler meg litt usikker på dette, særlig på sminken. Jeg er VELDIG kresen der. Så har en liten back-up plan med byens beste make-up artist dersom jeg ikke blir fornøyd på prøvetimen.

Fotograf er bestilt til kl 13. Etter litt kvaler fant jeg ut at fotografering før vielsen er mest hensiktsmessig (for oss). Så da blir det slik! Byens beste fotograf forresten! Har fulgt nøyr med på brudebilder i lokalaisen de siste mnd ja... Har vært og snakket med han, og skal innom igjen ca 1 mnd før for å diskutere litt mer detaljer.

Musikk er booket. Det blir storband med ca 20 musikere. Har gitt de noen innspill på musikk. Nå skal de komme opp med forslag til spilleplan som vi skal gå gjennom. Blir variert og bra!!

Brudekjole er under produksjon, hadde andre prøving i dag, og det ser meget lovende ut! Har også sett på sko der, og fått innspill på undertøy.

Gjestelisten har vi jobbet litt med, eller mest jeg med "mine" gjester da. Det blir ca 55 personer, da er ca 20 familie og resten venner. Min kjære kommer til å invitere litt færre tror jeg, vi regner med å bli mellom 90 og 100. Alle til middag.

Toastmaster blir en venninne av meg som jeg stoler fullt og fast på. Vil ikke ha en toastmaster som gjør veldig mye nummer av seg, men det skader så klart ikke om hun løsner litt på stemningen ved å introdusere talerne på en morsom måte. Det vet jeg hun klarer!

Har tenkt litt på invitasjoner, men ikke begynt enda. Vurderer å trekke inn en venninne som er designer for litt profesjonell input. Men vet at jeg vil ha de forholdsvis enkle.

Brudebukett er også på tankestadiet. Vet hvilken butikk jeg vil bruke, må bare få tid til å komme oss dit en dag. Har tenkt på limegrønt, lys rosa, mørkrosa og rødt. Så nemlig en slik bukett som var rålekker! Men skal ta med tegning av kjolen, så får jeg garantert gode innspill fra "profesjonelle". De skal også lage pynt til bordene.

Det var en del iallefall. Sikkert noe jeg har glemt nå, så det kommer jeg tilbake til etterhvert!

Må jo til slutt skrive at jeg synes jeg har funnet verdens herligste mann, gleder meg stort til å bli hans fru!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ting jeg glemte å nevne i går:

- Forlovere er i boks, det sa seg heldigvis selv.

- Vi har flotte ringer fra forlovelsen, så de beholder vi. Vet ikke helt om vi skal sette de på i kirken.

- Skal låne bilen til en kompis som har en flott bmw

- Min kjære har 99% bestemt seg for å få designet dress og skjorte hos T-Michalel.

Kommer ikke på mer...

Er veldig spent på å høre hva dere synes om planene vi har så langt!? :hoppe: eller :fy: eller :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig spent på å høre hva dere synes om planene vi har så langt!? :hoppe: eller :fy: eller :hoho:

Heisann Aprilbrud!

Og gratulerer med bryllupsdagbok! :-)

Leste igjennom notatene dine her...og dere har jo kommet riktig så langt i planleggingen!

Synes det er flotte planer jeg!!! Høres absolutt ut som om dere vet hvordan dere vil ha det...og får det sånn - ingenting er vel bedre enn det! :wink:

Lykke til videre i planleggingen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brud2005

Hei!

Først og fremst : :velkommen:

Høres ut som dere har lagt mange planer alt og at mye er i boks. Høres ut som at det blir en super dag det der :) .

Hvor skal dere gifte dere? :roll:

Hørtes veldig spennende ut med den kjolen. Litt ekstra spesielt å få noe helt unikt, hva? Har du latt deg inspirere av noen kjoler eller har du tenkt ut kjolen helt på egenhånd? Jeg er så interessert i kjoler, kanskje du kan beskrive den litt nærmere?

Vi snakkes! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det var greit å lage en liten oversikt med status på forskjellige ting:

Kirke, festlokale og dato ble valgt rett etter frieriet, så disse tingene er i boks. Etterhvert har også en del andre ting kommet på plass. Vi vet stort sett alltid hva vi liker og ikke liker, så det er lite valgets kvaler. Tror vi sparer tid på det.

** Kirke, festlokale, meny mm og dato var vi også ferdige med. Som dere er vi også samstemte på hva vi liker og Hva vi ikke liker så detaljer går unna forholdsvis fort.

Vielsen er kl 15. Har en venninne som skal synge, og har funnet to sanger hun mest sannsynlig skal bruke. Hvis vi evt. kommer over en annen sang som passer enda bedre, skifter vi bare! Datteren til min kusine og min kjæres stesøster (begger er 14-15 år) skal mest sannsynlig lese noe. De skal også dele ut kirkeprogram. Når det gjelder salmer, har vi bestemt oss for "Å leva det er å elska", så da må vi vel bare finne en til. Håper på innspill fra presten når vi skal i møte med han. Inn- og utmarsj har vi også hørt litt på uten å ta noen endelige valg. Blir noe litt tradisjonelt inn, og noe veldig utradisjonelt ut. Vil ikke skrive det her enda, i frykt for at noen "stjeler" ideen...

**Vielsen vår skal være kl 1400. Har hyret en kjenning fra ett lokalt band til å ha to soloinnslag. I tillegg til to salmer. Har ikke helt bestemt oss for salmer enda. Men vi driver å synser litt rundt "Kjærlighetsrosa" og "Deilig er jorden".

Lokalet vi leier har kokk, servitører osv., så vi trenger ikke å ordne med hverken folk, drikkevarer eller noe. Fornøyd med det :) Må snart kontakte de for å komme med litt innspill til menyen før vi skal ta en kveld med smaking, nam nam... Skal ha tapas, litt usikker på om vi skal ha maten på bordene slik at folk sender til hverandre, eller om vi skal ha buffet. Skal ha runde bord. Er også usikker på om vi skal ha dessert, eller bare gå rett på kakebord. Min erfaring er at folk ikke er så lysten på kake sent på kvelden... Når det gjelder nattmat vet vi ikke enda!

**Vi må ordne med kokker og servitører selv. Skal ha tre kokker og ellve servitører som alle er venner av mine foreldre og gjør dette bortimot gratis. Hadde tenkt vi skulle ordne til en fest for alle som er med å hjelper til på dagen til sommeren. Vi serverer en viltmeny. Urtevafler med laks, hjortefilet med sopp og skogsbærmouse. Kaffe og kaker serveres i musikerenes pause.

Har bestilt prøvetime for brudepynting hos min faste frisør. Problemet er bare at hun har en ansatt som har drevet med brudepynting i mange år, og som da automatisk skal pynte meg og. Føler meg litt usikker på dette, særlig på sminken. Jeg er VELDIG kresen der. Så har en liten back-up plan med byens beste make-up artist dersom jeg ikke blir fornøyd på prøvetimen.

**Har en venninne som er frisør/make-up artist. Hun kommer hjem til oss og pynter meg og min forlover. Veldig glad for at hun kommer hjem til oss slik at vi slipper å sitte i en salong med masse folk rundt. Velvære, ett glass vin og avslappning, viktig for meg.

Fotograf er bestilt til kl 13. Etter litt kvaler fant jeg ut at fotografering før vielsen er mest hensiktsmessig (for oss). Så da blir det slik! Byens beste fotograf forresten! Har fulgt nøyr med på brudebilder i lokalaisen de siste mnd ja... Har vært og snakket med han, og skal innom igjen ca 1 mnd før for å diskutere litt mer detaljer.

**Fotograf er bestilt til 15.30. Arnfinn Johnsen på Hamar. En av norges beste portrett og bryllupsfotografer. Koster nok, men ett evigvarende minne.

Musikk er booket. Det blir storband med ca 20 musikere. Har gitt de noen innspill på musikk. Nå skal de komme opp med forslag til spilleplan som vi skal gå gjennom. Blir variert og bra!!

**Musikk er booket. Ett tomannsorkester som spiller alt mellom himmel og jord. Alt fra vg-lista til svensktopper og gammeldans. Noe som tilfredsstiller de aller fleste som kan og vil danse.

Brudekjole er under produksjon, hadde andre prøving i dag, og det ser meget lovende ut! Har også sett på sko der, og fått innspill på undertøy.

**Brudekjolen kjøpte jeg tidlig i høst. Fant den på nettet og falt pladask. Sko fulgt med. Undertøy sliter jeg litt med. Er ekstremt kresen.

Gjestelisten har vi jobbet litt med, eller mest jeg med "mine" gjester da. Det blir ca 55 personer, da er ca 20 familie og resten venner. Min kjære kommer til å invitere litt færre tror jeg, vi regner med å bli mellom 90 og 100. Alle til middag.

**Gjestelisten jobber vi fortsatt med. Ender trolig på 94.

Alle til middag.

Toastmaster blir en venninne av meg som jeg stoler fullt og fast på. Vil ikke ha en toastmaster som gjør veldig mye nummer av seg, men det skader så klart ikke om hun løsner litt på stemningen ved å introdusere talerne på en morsom måte. Det vet jeg hun klarer!

**Toastmaster blir en kompis som har kjent meg hele livet. Har lang erfaring som toastmaster, så det regner jeg med kommer til å gå knirkefritt.

Har tenkt litt på invitasjoner, men ikke begynt enda. Vurderer å trekke inn en venninne som er designer for litt profesjonell input. Men vet at jeg vil ha de forholdsvis enkle.

**Mente lenge at vi skulle lage invitasjoner og bordkort selv. Men etter mye om og men så har vi bestemt oss for å sette bort dette til ett lokalt firma. Slik får vi alt i samme stil både invitasjoner, bordkort, kirkeprogram og sangfolder.

Brudebukett er også på tankestadiet. Vet hvilken butikk jeg vil bruke, må bare få tid til å komme oss dit en dag. Har tenkt på limegrønt, lys rosa, mørkrosa og rødt. Så nemlig en slik bukett som var rålekker! Men skal ta med tegning av kjolen, så får jeg garantert gode innspill fra "profesjonelle". De skal også lage pynt til bordene.

**Brudebuketten er jeg litt usikker på. Vet ikke helt om jeg bare vil ha en helt enkel rosebukett eller om jeg vil ha med perler og grønn eføy. Ordner seg nok når blomsterdekoratøren får sett kjolen. Dekoratøren skal også pynte lokalet og kirken.

Det var en del iallefall. Sikkert noe jeg har glemt nå, så det kommer jeg tilbake til etterhvert!

Må jo til slutt skrive at jeg synes jeg har funnet verdens herligste mann, gleder meg stort til å bli hans fru!

Sånn!

Har nok kommet omtrent like langt. Mye og ordne, men somdu så gleder jeg meg enormt til 16.april selv om det innimellom kan være litt slitsomt.

Lykke til videre i planleggingen og ikke mist utføringen på den STORE dagen.

Kaisa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gøy å se hva dere har gjort, tror vi ligger godt an begge to! Eller alle fire da... Vi synes planleggingen er bare gøy, stresser ikke. Men av og til merker jeg at jeg har en million tanker i hodet på en gang, så det er greit med hver ting som er i boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brud 2005: Vi gifter oss i bergen!

Utrolig spennende å få designet egen kjole ja! Jeg kikket mye på nettet på forskjellige kjoler, og fant en del jeg likte. Var så på fem brudesalonger (tre i bergen, to i oslo) uten å finne noe! De kjolene jeg hadde funnet på nettet, hadde de ikke tatt inn. Jeg må innrømme at jeg ble utrolig skuffet over utvalget, synes det var mange veldig tradisjonelle kjoler. Hadde trodd det var litt mer for enhver smak! Men kjoleprøvingen resulterte iallefall i at jeg fikk bekreftet hvilken fasong jeg kler, og at jeg fikk klart for meg hvordan overdelen skal være. Gikk så til designeren med noen bilder fra nettet, og forklarte mine ønsker. Hun tente heldigvis på ideene (ellers hadde jeg ikke tatt sjansen), og mente at dette kunne bli veldig spennende. Så basert på dette, laget hun en tegning som hun nå jobber ut fra. Det blir en todelt kjole med korsettliv. Utenpå livet blir det en blonde, som går helt opp i halsen. Atelier Diagonal har en med lignende liv. Skjørtet skal sitte stramt rundt hoftene, og vippe ut nede (havfrue). Det skal være høy splitt opp på det ene låret, og under splittet blir det den samme blonden som på livet. Det skal ikke være slep, noe som også var viktig for meg. Håper du ser den for deg nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brud2005
Brud 2005: Vi gifter oss i bergen!

Utrolig spennende å få designet egen kjole ja! Jeg kikket mye på nettet på forskjellige kjoler, og fant en del jeg likte. Var så på fem brudesalonger (tre i bergen, to i oslo) uten å finne noe! De kjolene jeg hadde funnet på nettet, hadde de ikke tatt inn. Jeg må innrømme at jeg ble utrolig skuffet over utvalget, synes det var mange veldig tradisjonelle kjoler. Hadde trodd det var litt mer for enhver smak! Men kjoleprøvingen resulterte iallefall i at jeg fikk bekreftet hvilken fasong jeg kler, og at jeg fikk klart for meg hvordan overdelen skal være. Gikk så til designeren med noen bilder fra nettet, og forklarte mine ønsker. Hun tente heldigvis på ideene (ellers hadde jeg ikke tatt sjansen), og mente at dette kunne bli veldig spennende. Så basert på dette, laget hun en tegning som hun nå jobber ut fra. Det blir en todelt kjole med korsettliv. Utenpå livet blir det en blonde, som går helt opp i halsen. Atelier Diagonal har en med lignende liv. Skjørtet skal sitte stramt rundt hoftene, og vippe ut nede (havfrue). Det skal være høy splitt opp på det ene låret, og under splittet blir det den samme blonden som på livet. Det skal ikke være slep, noe som også var viktig for meg. Håper du ser den for deg nå!!

Det må jeg si! Hørtes veldig fint ut. Skjønner at du kanskje ikke fant drømmekjolen din i butikker, men nå får du hvertfall drømmekjolen, ikke sant? :Nikke:

Gleder meg til å høre hvordan dette går videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en todelt kjole med korsettliv. Utenpå livet blir det en blonde' date=' som går helt opp i halsen. Atelier Diagonal har en med lignende liv. Skjørtet skal sitte stramt rundt hoftene, og vippe ut nede (havfrue). Det skal være høy splitt opp på det ene låret, og under splittet blir det den samme blonden som på livet. Det skal ikke være slep, noe som også var viktig for meg. Håper du ser den for deg nå!![/quote']

Åå, den kjolen hørtes lekker ut! Stilig!!

Jeg har etter endel frustrert prøving endelig bestemt meg for kjole idag. Var ikke fornøyd med utvalget i butikkene her i Stavanger -men nå har jeg landet og er glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for positive tilbakemeldinger! Selv om det jo er vanskelig å uttale seg om en kjole uten å ha sett tegning eller bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaaa, høres ut som du får en kjempelekker kjole!

Så gøy å få noe som ingen andre har, og som du til en viss grad har vært med på å skape selv! :wink:

Håper vi får se bilde når den er ferdig, evt. tegning!!! Spennende! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei aprilbrud :)

Takk for hilsen i "boka" mi!

Det er veldig spennende å lese om forberedelsene dine (deres). Tenk, det er IKKE lenge til april, regner med at du gleder deg og teller dager :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant faktisk ut at det er under hundre dager til! Går fort' date=' og koser oss med forberedelsene så lenge.[/quote']

Weeeeeee!

Ja, nå begynner vel dagene å gå fort tenker jeg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå driver vi og vrir hodene for å finne på noen lure ideer til invitasjoner. De bør vel sendes om ca en mnd, så da bør vi vel prioritere de nå. Har kikket en del på nettet, men vi har ikke sett noe som vi har falt for. Ser for oss at de skal være firkantet, kanskje med et lite bilde av oss nede ivenstre hjørne på forsiden, og så en flapp som stikker ut med navnene våre. Tror litt blankt papir/papp hadde blitt fint. Noen som vet hvor man får kjøpt noe sånt materiale til en overkommelig pris?? Tar gjerne mot tips! Også om gode nettsider!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i dagboken min...

Jeg er faktisk ikke sikker på hvor de fører bestikket til Eva Solo, men det skal jeg få sjekket opp og komme med en tilbakemelding til deg på!

Det er bare å "herme" i vei - tar det mer som en kompliment jeg! :-) Også er jo bestikket veldig tøft og stilig da :wink:

Hmmm, invitasjonene...

Hvis du har litt datakunnskap, kan du jo få til dette med bilde med en myk overgang gjennom ulike photoshop-programmer. Jeg vet forøvrig at Binders har en hel del papir og materiell til en veldig overkommelig pris!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ta en tur på Binders med det første tenker jeg! Kikket litt i en bokhandel, men synes 8 kr per ark og 8 kr per konvolutt er dyrt! De sa vi fikk 25% hvis vi bestilte 100, men det blir likevel 1200. Vi har jo valgt dyre løsninger på en del ting, men dette med materiale til invitasjoner er ikke noe jeg har lyst til å bruke mye penger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...