Gå til innhold

16. april nærmer seg!


aprilbrud

Anbefalte innlegg

I dag var vi hos de som skal lage blomsterbuketten min, bordpynt osv. Jeg viste tegning av kjolen, og de kom opp med ideer. Jeg viste også bilder av fine buketter jeg har sett på nettet og i blader. Heldigvis mener de at fargene og formen jeg har funnet ut at jeg liker best passer til meg og til kjolen! Så nå blir det mest sannsynlig bukett i ulike rosa/burgunder-sjatteringer (fra lyst til mørkt) og litt limegrønt. Skal inn der ca 1,5 mnd før bryllupet for å sette oss ned og planlegge detaljer. Da skal vi også planlegge bordpynt. Tror muligens vi skal holde den i limegrønt, og så ha limegrønne lys. Men får høre hva de sier. Veldig kjekt iallefall!!!

Etterpå var jeg hos byens beste make-up artist for å nappe brynene mine, og samtidig fikk vi snakket litt om farger og div. på brude make-upen. Booket inn tid for prøvesminking to uker før bryllupet, og så til selve dagen. Hun skal også sminke forloveren min, og ta litt pudder og concealer på min kjære! Så på dagn blir det først til frisøren, så make-up og påkledning hos sminkedamen, så fotograf, og så kirke! Trenger nok en sjåfør til å kjøre oss rundt, men det er jo details!

Er skikkelig gearet nå, og har i tillegg drukket alt for mye kaffe :ler: Gleder meg til god mat og vin på restaurant med min tilkommende i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går var vi på bryllupsmesse her i Bergen, og vi koste oss! Det gnistret mellom min kjære og meg når vi satt og så på brudeshowet. Det var ikke så mange kjoler etter min smak, herreklærne så syntetiske og billige ut, bukettene hadde alt for mye kunstig gull og glitter på seg, frisyrene var ikke noe å skryte av osv. Men likevel, det var en helt egen steming! Det var også veldig greit å se på de ulike slørene i action, så nå har jeg bestemt meg for hvilket slør jeg skal ha (om jeg skal ha slør da).

Vi fikk også sett på glass, servise og forskjellig, slik at vi har nesten bestemt oss for hva vi skal ønske oss. Vi fikk et kjempefint glass fra Hadeland, tror nok vi kommer til å samle på de!

Når det gjelder bukettene ble vi nesten sjokkert over de. Er det virkelig vanlig å bruke så mye kunstig materiale i de?? Ekte blomster er jo så utrolig flotte i seg selv, trist å dekke de til med masse dill&dall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop

Helt enig med deg når det gjelder blomster - mye finere med bare blomster og ikke så mye dill. Ser ut som det er mange brudebuketter med "diamanter" i midten av rosene f.eks., og jeg synes det ser utrolig glorete ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger bryllupsreise, og det er gøy!!! Det er en stund siden vi bestemt oss for Toscana, men har ikke planlagt nærmere før de siste dagene. Nå har vi funnet et supert lite hotell som vi satser på å dra til først. Det er jacuzzi i suiten, mulighet for massasje, gourmetrestaurant, vinsmaking, svømmebasseng osv. Det er en slags borg som ligger nydelig til, og de produserer både vin og olivenolje der. Så det blir nok tre overnattinger der for å slappe av og fordøye bryllupet, og ikke minst nyte hverandre... Så har vi vel bestemt oss for å dra til Roma, og ta tre-fire overnattinger der. Vi er sikkert klar for storby etter noen dager på landsbygda. Og Roma bør vel være perfekt for både liv&røre OG romantikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor du bor men har du anledning burde du ta en tur innom Norway Design i Oslo. Det har en stor papiravdeling og prisene er ikke så ille heller. Mange her på KG som skryter veldig av ND :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Bergen, og skal ikke til oslo før om en mnd, så det blir litt for lenge til! Fikk nettopp invitasjon fra en venninne som hadde kjøpt papir på ND, og de var kjempefine! Men hun sa hun hadde kjøpt papir for flere tusen, så det koster sikkert en del å lage de selv også. Og nå begynner vi i tillegg å føle at vi har dårlig tid! Og føler oss ikke veldig kreativ!! Fant en nettside med noen som så litt stilig ut, og de kostet ca 20-25 kr stk + 8 kr for konvolutt. Da får man til en viss grad egen design. Tror vi kommer til å gå for det, hvis de ser bra ut. Tenkte å ringe og snakke med henne, og få tilsendt en prøve. Blir iallefall mer personlig enn bryllupskort.no o.l. Ikke noe galt med de altså, men passer ikke helt for oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakket med "invitasjons-damen" i går, og det virker veldig lovende! Hun spurte mye om hvordan vi er som personer, og vi kommuniserte veldig bra. Så nå har jeg mailet over info til henne, og forslag på invitasjon skal ligge i postkassen vår i begynnelsen av neste uke. Spennende!! Håper den er fin, eller iallefall at den kan bli det med små justeringer. Føler at det haster litt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går i boks med invitasjonene dine:)

Er helt enig i at det var fryktelig dyrt med 8,- pr. ark hos den bokhandleren!!! Og invitasjoner kan jo bli kjempeflotte selv om man lager dem selv med matrialer som ikke er fullt så dyre!!! Selv kjøpte jeg kartong på Binders til 1,50 arket - det er jo nokså mye mindre...

Men skal bli spennende og se om du liker utkastet til "invitasjonsdamen"!!!

Du får holde oss oppdatert!!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kikket en del på frisyrer og buketter de siste dagene. Har funnet en frisyre jeg liker veldig godt, og som frisøren min mente ville bli bra. Har også en del tanker rundt bukett. Og sko og tilbehør. Men så fikk jeg plutselig litt "angst" for at det ikke blir helhetlig nok om dere skjønner??! Flere som har tenkt slik? Har vist tegning av kjolen til både frisør og blomsterbutikk, men det er jo til syvende og sist kun meg som har oversikt over alle de ulike tingene. Føler meg egentlig litt irrasjonell og overopphengt i detaljer :oops: , har jo aldri tenkt noe sånt som at "nei huff, den buketten passer overhodet ikke til kjolen" :hoho: eller "hvordan i alle dager kunne hun velge den frisyren til en slik kjole" :hoho: Tenker derimot ofte "det var en jævlig frisyre/kjole/bukett", men det blir en helt annen sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal vel myyye til for at det hele skal skjære seg totalt!?????

Jeg har mere tenkt på hva jeg liker og hva jeg vil kle og hva som er meg.

Men jeg skjønner at det er lett å få litt merkelige tvangstanker midt oppi alle forberedelsene :ler:

Det er derfor du har oss på KG vettu :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir en spennende uke på bryllupsfronten dette her!

- i begynnelsen av uken skal vi få tilsendt utkast til invitasjoner. Forhåpentligvis blir vi kjempefornøyd slik at vi bare gjør små justeringer og så kan bestille de

- på tirsdag skal vi i kirken og snakke med presten. Tenkte jeg skal printe ut et par-tre sanger som det er aktuelt at min venninne skal synge, for å høre hva han synes

- på torsdag skal vi til festlokalet for å smake på maten og bli enig med kokken om menyen. Det blir spennende! Vi synes begge at kvaliteten på maten er utrolig viktig, så det bør bare ikke bli en nedtur...

Andre ting vi bør få gjort denne uken:

- få forlovererklæringene tilbake, og fylle ut våre papirer for å få sendt alt inn.

- bestille flybillett tur/retur Roma. Har bestilt tre overnattinger på et nydelig hotell i Toscana. Må finne fint hotell i Roma for de fire siste overnattingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi og kikket på servise, glass o.l. Og vi har nå bestemt oss for det vi falt for på bryllupsmessen forrige helg.

- Sentimento glass fra Hadeland

- File servise fra Royal Porcelain

- Eva Solo bestikk nr. 1 (fikk ikke sett det i virkeligheten, men fant absolutt ingen andre vi kan tenke oss. Håper Kitch'n får det inn snart!)

- Eva Trio Dura Line slip let gryter med glasslokk

Vi har også tenkt å ønske oss salt- og pepperbøsser, kokebokstativ, kniver og sikkert noe mer som jeg ikek husker nå, så vi må nok kikke litt mer.

Satt nettopp og så i brosjyren fra Kitch'n nå, og ser et middagsservise som er utrolig fint: Hutschenreuther - Easy. Må vise det til min kjære! Må man nødvendigvis ha samme til kae og middag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kikket en del på frisyrer og buketter de siste dagene. Har funnet en frisyre jeg liker veldig godt' date=' og som frisøren min mente ville bli bra. Har også en del tanker rundt bukett. Og sko og tilbehør. Men så fikk jeg plutselig litt "angst" for at det ikke blir helhetlig nok om dere skjønner??! Flere som har tenkt slik? Har vist tegning av kjolen til både frisør og blomsterbutikk, men det er jo til syvende og sist kun meg som har oversikt over alle de ulike tingene. Føler meg egentlig litt irrasjonell og overopphengt i detaljer :oops: , har jo aldri tenkt noe sånt som at "nei huff, den buketten passer overhodet ikke til kjolen" :hoho: eller "hvordan i alle dager kunne hun velge den frisyren til en slik kjole" :hoho: Tenker derimot ofte "det var en jævlig frisyre/kjole/bukett", men det blir en helt annen sak...[/quote']

Tenkte ikke på det der jeg heller i starten...er så lett å "glemme" seg selv oppe i det hele, mens det er fryktelig lett å gjøre seg opp meninger om andres valg! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går var vi i første møte med prest og organist, og det var veldig kjekt! Utrolig nok er det veldig få som velger å gifte seg i "vår" kirke, så dette er en en stor happening for de også. De virker veldig fleksible, og det meste er egentlig opp til oss. Sangene vi hadde tenkt solisten skal synge syntes de var ok, og øving for henne dagen før var ikke noe problem! Tekstlesing av en kamerat av min kjære, samt to unge jenter i familiene våre var også helt topp!

Vi kikket litt inni kirken (det er med hånden på hjertet den fineste kirken jeg noen gang har vært i!! Notre Dame, Sacre Coer og Mariakirken kan bare gå og legge seg!), så på alternativer for hvor vi skal sitte, hvor gjester skal sitte, litt om selve ritualet osv. Men han sa at vi gjerne kan ta en ny gjennomgang i kirken når det nærmer seg, og det var jo betryggende å høre.

Presten er i tredveårene, nygift og nybakt pappa selv. Morsom, avslappet og med masse selvironi. Kunne aldri blitt viet av en superkonservativ fyr som er mot homofile. Det jeg synes er vanskeligst når det gjelder det som skal skje i kirken, er å velge salmer. For meg føles det helt feil å ha sanger som er veldig sånn "prise herren", vil ha sanger som priser kjærligheten! Vi har valgt "Å leva det er å elska", som vi synes er fin, lett å synge og som vi står inne for budskapet i. Så da må vi bare finne en til! Virket som de gjerne vil at vi tar en vanlig salme, men det er nok også rom for noe annet. Men jeg synes jo det er viktig å vise respekt for deres kall, ikke "rasere" alt det en kirkelig vielse bygger på.

Vi snakket om inn- og utgangsmarsj også. Jeg spurte om de hadde spilt noe litt spesielt, og da fortalte de at når Christine Hope (komiker) og Doddo (fra Unge frustrerte menn) giftet seg, hadde de spilt "Eg vil bare ha en mann". Litt morsomt! Vi hørte litt på masjer igjen i går kveld, og falt mest for Brudeslått frå Øre (Sommero)

og Brudemarsj fra Sogn (Hægeland). Den fra Valsøyfjord er også fin. Evt. tar vi noe meget utradisjonelt til utgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig da, at dere kom så godt i kontakt med presten!

Og enda bedre at du er så glad for kirken dere har valgt!!! :wink: Den er sikkert kjempeflott!

Mange fine masjer å velge mellom, og litt gøy å ta noe utradisjonelt da, og gjøre vielsen litt ekstra liksom!

Ha en fin dag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...