Gå til innhold

Rota det til.. Han er gift!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den dagen kona finner ut hva han og du driver med, kommer han til å hate deg. Du kommer til å stå som den personen som ødela hele livet hans, og forholdet til barna hans. Fordi du er så lett å legge skylden på. 

Kos deg imens :) 

Anonymkode: 5d5c8...ca4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 23.10.2017 den 10.44, AnonymBruker skrev:

Den dagen kona finner ut hva han og du driver med, kommer han til å hate deg. Du kommer til å stå som den personen som ødela hele livet hans, og forholdet til barna hans. Fordi du er så lett å legge skylden på. 

Kos deg imens :) 

Anonymkode: 5d5c8...ca4

Behøver absolutt ikke å bli sånn. Tenk nå at det er folk som skifter forhold, det er mange som går lei av sine hjemme. Det er forgitt at de alltid vil leve med hverandre. Hva om forholdet til den andre blir bedre? Som sagt, her er det ingen fasitsvar på det. 

Anonymkode: da354...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2017 den 15.08, wintergirl skrev:

Ja, han fortjener å miste alt. Du også.  Håper kona og han velger å prøve igjen senere. Håper han innser hva han har og at han ikke vil få det bedre med en annen. Dere fortjener å bli fersket begge to. Dere fortjener også å oppleve en partner som går bak ryggen på dere. Så kan dere snakke om idioter som er meant to be. Beklager drittsleng, men syns dere er driit motbydelige begge to. Og hvem vet. De gangene han er ute i helgene så kanskje han puler på andre damer også. Det er bare du som velger å tro alt han sier og mener det er noe helt spesielt med dere to, men det er det ikke. Også håper du at en familie blir splittet? Fy f! Du kaller meg gretten.  Hva med deg? 

Jeg forstår ikke logikken din med at du håper han faller tilbake til kona etterhvert igjen? Du mener da at hun fortjener "den dritten" som du kaller han? Jeg tror at hvis hun finner ut av dette, så om ekteskapet varer, så tror jeg vil tære så på det at det til slutt knekker. Jeg ville ikke ha fortsatte i et utroskap's dilemma som her. Jeg hadde hatt problemer med å bygge tillit opp igjen. Ja -  jeg har vært en kraftig motstander av utroskap jeg også, men man faller plutselig langt ned i hylla, å ja jeg ble der selv. 

Anonymkode: da354...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2017 den 22.28, AnonymBruker skrev:

Du svarte ikke på hvor gamle dere er.. Starten av 30 årene? Mistenker nesten at det er samme fyren jeg traff på dansegulvet for 6 år siden. Kanskje han har en sånn greie med å treffe elskerinner på dansegulvet. 

Anonymkode: aa443...dcb

Han er akkurat i midten av 30-årene. Jeg 29. 

Anonymkode: da354...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2017 den 22.47, AnonymBruker skrev:

Atte hæ? Det gjør det jo ikke. Det viser akkurat det motsatte. Han vil IKKE være med deg hvis han forlater kona. Altså, hvilken verden lever du i? Her har han sagt rett ut at han vil være singel og ikke i et nytt forhold, men du tolker det som at han vil være i et forhold med deg. Nei, dette er hans måte å advare deg på. Hvor tydelig kan han gjøre det? Dette er gøy nå, men når han forlater kona (hvis han gjør det), så vil han ikke være knyttet til deg. Da vil han "leve singellivet". Og hva betyr det? Jo, ligge rundt med andre damer og henge med gutta. Du er ikke en del av det.

Anonymkode: 82cd2...543

Selfølgelig tenker jeg også at det kan skje. Men det finnes vel grenser på hvor lenge det kan være gøy. De fleste som går ifra et langt forhold/ekteskap må naturligvis leve et singelliv etterpå for å fordøye alt som har vært. Jeg vil uansett like mye bedre at han blir singel, kontra at han er gift. Vi kan finne ut av mye mere ting blir han singel. Det er lettere for meg å se om det virkelig er han jeg vil ha. Ikke minst, så viser det seg at han klarer å gå fra et mangeårs ekteskap til å bli alene. 

Anonymkode: da354...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Behøver absolutt ikke å bli sånn. Tenk nå at det er folk som skifter forhold, det er mange som går lei av sine hjemme. Det er forgitt at de alltid vil leve med hverandre. Hva om forholdet til den andre blir bedre? Som sagt, her er det ingen fasitsvar på det. 

Anonymkode: da354...2ca

Klart det nye forholdet er "bedre" i betydning mer spennende. Dere opplever jo den første betattheten nå, og den er alltid herlig. Det kan til og med være derfor han ikke vil gjøre det slutt nå - han vil bare nyte hvor ukomplisert kjærlighet kan være når den ikke forbindes med hverdagen og praktiske realiteter. Men han har antageligvis hatt alt det der med kona også, og så merket hvordan det å sy sammen en hverdag med unger og jobb og egen frihetsfølelse ikke er helt enkelt.

Hvis det er kona som fersker dere i forholdet, og hun ikke er klart for å slippe ham, kan hun motarbeide bruddet, eller hun igangsetter bruddet kjemperaskt i sinne. Uansett, det er lettest å skylde på deg. Mannen sin har hun sett også positive sider av.

Ungene får sin hverdag raskt forandret pga bruddet og det er lettest å skylde på deg, som de ikke kjenner  - og ikke rekker å bli kjent med. Han har en travel jobb, så de ser ham enda mindre enn før med mindre han bytter jobb.

For ham kommer bruddet ubeleilig, på feil tidspunkt. Han er ikke en mann som er glad i konfrontasjon og følelsesmessige utfordringer, og bruddet blir vondt og vanskelig også for ham. Han kan ikke klandre kona, hun gjør jo bare det ei kjærlig og fornuftig kone gjør, setter grenser. Han vil ikke klandre seg selv, for da må han endre seg. Det er lettest å skylde på deg. 

Anonymkode: 77678...3c8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selfølgelig tenker jeg også at det kan skje. Men det finnes vel grenser på hvor lenge det kan være gøy. De fleste som går ifra et langt forhold/ekteskap må naturligvis leve et singelliv etterpå for å fordøye alt som har vært. Jeg vil uansett like mye bedre at han blir singel, kontra at han er gift. Vi kan finne ut av mye mere ting blir han singel. Det er lettere for meg å se om det virkelig er han jeg vil ha. Ikke minst, så viser det seg at han klarer å gå fra et mangeårs ekteskap til å bli alene. 

Anonymkode: da354...2ca

Det er mange skilte som synes det er kjempegøy å være singel, uansett hva de sier om det. Det betyr jo at man kan date eller ligge med hvem han vil, kanskje mange damer på en gang, eller date veldig løselig når det passer en og ikke regelmessig sånn som man gjør i et vanlig forhold. Og mens det hadde vært sært å gjøre mens han var gift og du hans elskerinne, har du ikke samme moralske overtaket på ham hvis han er blitt singel, du er singel og dere to ikke formelt dater en gang. Situasjonen din kan bli verre. Det er ikke gitt at han har noe ønske om å finne ut av ting med deg, da hadde han vel sagt at det var det han ville? Og han har jo sagt at han ikke vil eller kan gå fra ekteskapet, han blir og gjør som han vil til kona kaster ham ut. 

Hvorfor sier du at det blir lettere for deg å se om det virkelig er han du vil ha? Dater du en gift mann som du håper skal bryte opp fra ekteskapet sitt for din skyld, men du vet ikke om du vil ha ham eller ei? 

Anonymkode: 77678...3c8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke logikken din med at du håper han faller tilbake til kona etterhvert igjen? Du mener da at hun fortjener "den dritten" som du kaller han? Jeg tror at hvis hun finner ut av dette, så om ekteskapet varer, så tror jeg vil tære så på det at det til slutt knekker. Jeg ville ikke ha fortsatte i et utroskap's dilemma som her. Jeg hadde hatt problemer med å bygge tillit opp igjen. Ja -  jeg har vært en kraftig motstander av utroskap jeg også, men man faller plutselig langt ned i hylla, å ja jeg ble der selv. 

Anonymkode: da354...2ca

Så du har tillitt til en mann som er utro med deg. At han går bak ryggen på kona er ikke så nøye,bare det er med deg. Så du vil ha en sånn idiot som er i stand til å ligge med andre bak konas rygg? Du snakker i mot deg her.

Vet du at det er mange som tar tilbake en utro partner? Det er faktisk den som ordner opp og får det bedre en noen gang og noen faller fra hverandre, noe du håper på så du kan arve dritten fra en annen kvinne som dere går bak ryggen på. 

Han fortjener ikke kona si nei og skulle han innse at det er henne han vil ha så håper jeg han må jobbe rævva si av for det og virkelig lide for det han har gjort mot henne. Hvor er logikken din egentlig med at han hele tiden tenker på en fremtid med deg når han sier han vil være singel? Hvorfor innser du ikke at han går igjennom en periode i livet hvor han er lei av å være bindt,men ønsker å leve ungkarslivet og du er den ene som gir han der han vil ha i form av sex, men det er faktisk alt. Rart du ikke ser det, eller du vil ikke se. Han ønsker å være singel og det er ikke at han tenker på en fremtid med deg nei.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selfølgelig tenker jeg også at det kan skje. Men det finnes vel grenser på hvor lenge det kan være gøy. De fleste som går ifra et langt forhold/ekteskap må naturligvis leve et singelliv etterpå for å fordøye alt som har vært. Jeg vil uansett like mye bedre at han blir singel, kontra at han er gift. Vi kan finne ut av mye mere ting blir han singel. Det er lettere for meg å se om det virkelig er han jeg vil ha. Ikke minst, så viser det seg at han klarer å gå fra et mangeårs ekteskap til å bli alene. 

Anonymkode: da354...2ca

Det er ikke poenget mitt, egentlig. Poenget var at mannen har sagt tydelig ifra at han ikke ønsker å bli sammen med deg. Han vil være singel. Han vil ikke inn i et nytt forhold. Så selv om han syns det blir kjedelig å ligge rundt etterhvert, så vil han fortsatt ikke inn i et forhold med deg. Han har aldri sagt han vil det. Han har først sagt vi får se hva tiden bringer. Nå sier han at han ikke vil inn i et nytt forhold. Likevel hører du kun at det skal bli dere to en vakker dag. Han har absolutt ikke gitt utrykk for det. Jeg mistenker seriøst at du har skapt deg en alternativ sannhet i hodet ditt. Et vridd syn på virkeligheten. Du tolker alt som du vil, selv om både mannen din og vi her inne prøver å forklare deg hva som faktisk skjer. Du er så overbevist på at du er den rette for han. At han ikke elsker kona. At uansett hva som skjer vil han innse at du er "the one". Du har jo ikke feste i realiteten lengre..

Anonymkode: 82cd2...543

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ts hva er greien din her egentlig - over alle disse sidene har jeg ennå ikke fått helt taket på hva du ønsker deg ut av dette sånn sagt med rene ord - mulig jeg har gått glipp av det svaret over de 40ish sidene - men hva er det du vil ha? 

Fremtid og forhold

Lek og flørt

Hva er greien din?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg forstår ikke logikken din med at du håper han faller tilbake til kona etterhvert igjen? Du mener da at hun fortjener "den dritten" som du kaller han? Jeg tror at hvis hun finner ut av dette, så om ekteskapet varer, så tror jeg vil tære så på det at det til slutt knekker. Jeg ville ikke ha fortsatte i et utroskap's dilemma som her. Jeg hadde hatt problemer med å bygge tillit opp igjen. Ja -  jeg har vært en kraftig motstander av utroskap jeg også, men man faller plutselig langt ned i hylla, å ja jeg ble der selv. 

Anonymkode: da354...2ca

Ja, der ble du der selv. Helt nederst på hylla faktisk.  Og du var en kraftig motstander av utroskap? Hvorfor det, når du gjør det så lett nå?  Om du får han her som partner, hvordan kan du klare å stole på han? Du vil bidra til at ekteskapet mellom dem knekker? Det er det du sier. Vil du ha han fordi han er den han er, og fordi du elsker han, eller har du bestemt deg for å få han for enhver pris, samme hva det koster for (deg og) andre?

Han har jo vist deg at han fint kan gå bak ryggen på hun som han har laget barn med, kjøpt bolig med, delt sine hverdager og gode stunder med. Hvordan i all verden kan du stole på en mann som går bak ryggen på dama si, og snapper med ei annen dame mens dama hans sitter i samme sofa? 

Det kan hende at du er den ene han gjør det med nå. Og han vil ganske sikkert gjøre det med andre senere.  Men da bør du ha forståelse for det. For du har jo fått han ved at han gjorde akkurat det samme mot eksen. 

Og hennes barn blir du nok snart stemor for. De vil være i ditt hjem 50/50. Og når mannen din må ut på reiser osv (som han er nå også), så er det du som står igjen der med hans barn i tillegg til dine egne. 5 barn altså! Han spurte deg jo om hvordan du taklet det.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget, TS, er jo dette: Han elsker deg ikke. Han er ikke engang forelsket i deg. Hvis han hadde vært det så hadde han ikke engang tenkt tanken på å leve singellivet, han hadde ikke kunnet vente på at det skulle bli dere to. Nå er det jo tydelig at han ikke er det minste redd for å miste deg. Hvis du er smart, så bryter du kontakten med ham nå. Da forstår han kanskje at du ikke er et "lavterskeltilbud" og kanskje han da må tenke igjennom om han vil ha deg. Nå trenger han jo ikke det, fordi du tar til takke med hva som helst. 

Anonymkode: d15fd...cf5

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her inne søker iallfall Ts håp, håp om at slike forhold ender lykkelig. Ts skriver jevnlig innlegg for å få opp tråden igjen, håpet er vel at noen kan komme med historier om utroskap som har endt med lykkelige forhold. Jeg tror ikke de florerer, og jeg har overhode ikke inntrykk av at elskeren hennes har til hensikt å ende i et forhold med henne etter en skilsmisse. Han virker ikke å ville skille seg egentlig, han vil bare ha ei på si når det passer ham. Som en skrev over her, han er overhode ikke forelsket, hvilken forelsket mann vil leve singellivets glade dager?

Og om han nå skulle bli skilt, vil han antakelig ikke inngå noe forhold med et menneske han vet går etter gifte menn. Slik sett er vi mennesker rare, vi krever ofte høyere moralsk standard av andre enn vi gjør av oss selv. 

 

Anonymkode: 2719c...614

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS er lost case. Hvem forelsker seg vel i en mann som er gift, elsker med kona, og er utro? Det virker vanlig her på KG, men det er vel bare noen få gjengangere som sliter psykisk.Det er uansett lavmål fra begge parter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts ikke svar han på en uke eller mer. Se hva som skjer da! Om han gir opp eller ringer deg...

Kanskje er ikke deres forhold bra. Men jeg vil tro denne kona blir veldig irritert når hun finner ut at et eller annet tåpelig kvinnfolk sikler etter mannen hennes. 

Anonymkode: aa443...dcb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

om han nå skulle bli skilt, vil han antakelig ikke inngå noe forhold med et menneske han vet går etter gifte menn. Slik sett er vi mennesker rare, vi krever ofte høyere moralsk standard av andre enn vi gjør av oss selv. 

Anonymkode: 2719c...614

:ler: Sant det

Anonymkode: 77678...3c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts ikke svar han på en uke eller mer. Se hva som skjer da! Om han gir opp eller ringer deg...

Kanskje er ikke deres forhold bra. Men jeg vil tro denne kona blir veldig irritert når hun finner ut at et eller annet tåpelig kvinnfolk sikler etter mannen hennes. 

Anonymkode: aa443...dcb

som kone regner jeg med "irritasjonen" du sikter til da også omfatter mannen som lar det skje?  Bare så det er helt klart er ikke TS ansvarlig for hans forhold men for egen oppførsel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det jeg undres litt over. Her inne blir det jeg som er den som kona kommer til å hate om hun finner ut av det. Jeg vet at jeg er med på det, å ikke minst rota det til helt forferdelig! Men han er jo den det går mest utover om det blir oppdaget, helt klart. Jeg har ingen mann igjen det kan gå utover, mens han kan miste kone og familielivet. Men han tar jo sjansen. Han kan ikke være Så altfor redd for å miste det han har. 

Det med at vil ha en aleine periode og et singelliv, syntes jeg er helt normalt. Det å hoppe rett over i et annet forhold blir værre. Viktig å få tankene bort fra det forrige. Virker som han har lyst å ha meg, men på en litt diskré måte. 

Anonymkode: da354...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen mann igjen det kan gå utover, mens han kan miste kone og familielivet. Men han tar jo sjansen. Han kan ikke være Så altfor redd for å miste det han har. 

Det med at vil ha en aleine periode og et singelliv, syntes jeg er helt normalt. Det å hoppe rett over i et annet forhold blir værre. Viktig å få tankene bort fra det forrige. Virker som han har lyst å ha meg, men på en litt diskré måte. 

Anonymkode: da354...2ca

Ja, han kan være lite redd for å miste det han har, eller han kan være en mann som liker å ta sjanser og se hva som skjer. En del menn med sånn personlighet gjør lett karriere, fordi de ikke er redd for (helt reell) risiko. Kanskje han er vant til å gamble og vinne. Kanskje tåler han å tape. Det betyr ikke at du er en pris han går for. 

Det virker som du ser for deg at "singel" her betyr at dere kanskje ikke flytter sammen med det samme, men dater, bare ikke helt offisielt. Men singel for ham kan like gjerne være at han har tenkt å ta runden på å jobbe seg gjennom alle pene damer han kjenner. Og hva skal singel være for deg? Skal du også kunne date rundt, eller skal du være eksklusivt sammen med ham selv om han ikke nødvendigvis gjør det samme med deg? Husk å bruke kondom så du ikke får det som går.

Anonymkode: 77678...3c8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Carrot skrev:

som kone regner jeg med "irritasjonen" du sikter til da også omfatter mannen som lar det skje?  Bare så det er helt klart er ikke TS ansvarlig for hans forhold men for egen oppførsel.

Tror AB her med at kona blir "irritert" mener at det kan oppstå en situasjon der kona ønsker å redde forholdet, også om det ikke er bra i dag, og at situasjonen kan snu helt rundt hvis utroskapen kommer for en dadg. At TS kanskje undervurderer båndet som ligger i det at de er gift og tror at han er redd, mens han egentlig blir fordi han (og kona) ønsker det. 

Anonymkode: 77678...3c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...