Pasjonsfrukten Skrevet 28. september 2017 Forfatter #181 Del Skrevet 28. september 2017 Jeg er nå 18+4. Helt sprøtt hvor fort tiden går! Vi skal på OUL neste torsdag, så akkurat en uke igjen. Gleder meg masse. Håper baby et samarbeidsvillig så vi får se kjønn 😍 Da kan vi begynne å tenke på navn og farge på barnerom! Ikke så veldig mye mage ennå heller, en liten forhøyning, men er slank ellers så de som kjenner meg ser antydning til at det begynner å komme, andre klarer ikke å gjette det. Så de blir like overrasket hver gang jeg sier hvor langt jeg er på vei. Kjente også bevegelser siden søndag. Så har kjent litt hver dag. Er mest som små spark, ikke bobler eller fiskehale eller noe sånt. Så da vet jeg at baby hvert fall lever! 🤰 Formen er ellers veldig fin, føler meg veldig heldig! Teller ned....håper uka går fort!! Så får vi hilse på baby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hopeful Skrevet 29. september 2017 #182 Del Skrevet 29. september 2017 I dag kjente jeg noe rart i magen. Det kan så klart vært luft, men er 18+2 på vei. Jeg måtte på do, og gikk inn på badet, også kjente jeg to små bobler i magen som sprakk. Rett etter hverandre. Litt som at en sparker med to bein nesten samtidig. Dunkdunk kjentes det nesten ut som. Har enda ikke kjent liv, så håper dette var det første. For har jo kjent luft osv, og det føltes ikke ut som vanlig luft, og var i området der baby ligger. Kjente jeg ble litt varm i kroppen. Håper ikke det var ønsketenkning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrøveSola Skrevet 30. september 2017 #183 Del Skrevet 30. september 2017 På 29.9.2017 den 13.06, hopeful skrev: I dag kjente jeg noe rart i magen. Det kan så klart vært luft, men er 18+2 på vei. Jeg måtte på do, og gikk inn på badet, også kjente jeg to små bobler i magen som sprakk. Rett etter hverandre. Litt som at en sparker med to bein nesten samtidig. Dunkdunk kjentes det nesten ut som. Har enda ikke kjent liv, så håper dette var det første. For har jo kjent luft osv, og det føltes ikke ut som vanlig luft, og var i området der baby ligger. Kjente jeg ble litt varm i kroppen. Håper ikke det var ønsketenkning. Det hørtes veldig ut som spark fra babyen din ❤ siden du er såpass langt på vei så var det nok det. Det er så utrolig deilig å kjenne 😍 Har du prøvd å klemme litt hardt en gang der du vet babyen er når du ligger stille? Også kjenne etter om samme følelsen kommer tilbake 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hopeful Skrevet 1. oktober 2017 #184 Del Skrevet 1. oktober 2017 Ååh. Håper det var et spark. I dag mens jeg kjørte bil kjentw jeg et tydelig dunk. Mwn det var nede ved lysken rett ved hoftebeinet, men litt lengre inn mot magen. Var så tydelig at jeg lurer på om det må ha vært noe annet. Men samtidig. Det kjentes ut som et bein altså. Håper det også var et spark. I morgen er det OUL. Jeg gleder meg så klart, men kjenner jeg også er nervøs. Hva om noe er galt. Hva om det viser seg at baby er syk. At den ikke vil overleve de neste 5 månedene. At jeg må føde baby død? Hva om baby er syk å vil trenge operasjon rett etter fødsel? Er så redd noe er galt. Alle disse tankene dukket opp i dag. Aldri egentlig tenkt på de før. Vet jeg ikke må tenke på det. Og at det som skjer, det skjer. Jeg får ikke gjort noe med det. Men jeg er så nervøs for at noe er galt. Også kjenner jeg på store forhåpninger om å få vite kjønn. Kjenner jeg blir veldig skuffet om vi ikke får vite det. Men sånn er det også. Så mange bekymringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsfrukten Skrevet 1. oktober 2017 Forfatter #185 Del Skrevet 1. oktober 2017 1 time siden, hopeful skrev: Ååh. Håper det var et spark. I dag mens jeg kjørte bil kjentw jeg et tydelig dunk. Mwn det var nede ved lysken rett ved hoftebeinet, men litt lengre inn mot magen. Var så tydelig at jeg lurer på om det må ha vært noe annet. Men samtidig. Det kjentes ut som et bein altså. Håper det også var et spark. I morgen er det OUL. Jeg gleder meg så klart, men kjenner jeg også er nervøs. Hva om noe er galt. Hva om det viser seg at baby er syk. At den ikke vil overleve de neste 5 månedene. At jeg må føde baby død? Hva om baby er syk å vil trenge operasjon rett etter fødsel? Er så redd noe er galt. Alle disse tankene dukket opp i dag. Aldri egentlig tenkt på de før. Vet jeg ikke må tenke på det. Og at det som skjer, det skjer. Jeg får ikke gjort noe med det. Men jeg er så nervøs for at noe er galt. Også kjenner jeg på store forhåpninger om å få vite kjønn. Kjenner jeg blir veldig skuffet om vi ikke får vite det. Men sånn er det også. Så mange bekymringer. Har tenkt litt i de baner jeg og! Men egentlig ikke tenkt på det før nå de siste dagene når OUL nærmer seg. Vært litt bekymret for om baby i det hele tatt lever siden jeg ikke har sånn "mage-mage", men jeg er litt roligere etter at jeg har kjent litt små spark. Da er det jo aktivitet der. Men ja, tenk om baby er syk på noen måte. Det er jo aldri noen garanti for. du får oppdatere oss etter du har vært der! 😄 Lykke til! Blir spennende å se lille! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hopeful Skrevet 1. oktober 2017 #186 Del Skrevet 1. oktober 2017 54 minutter siden, Pasjonsfrukten skrev: Har tenkt litt i de baner jeg og! Men egentlig ikke tenkt på det før nå de siste dagene når OUL nærmer seg. Vært litt bekymret for om baby i det hele tatt lever siden jeg ikke har sånn "mage-mage", men jeg er litt roligere etter at jeg har kjent litt små spark. Da er det jo aktivitet der. Men ja, tenk om baby er syk på noen måte. Det er jo aldri noen garanti for. du får oppdatere oss etter du har vært der! 😄 Lykke til! Blir spennende å se lille! Skjønner. Vi blir uansett glad for lille baby. Håper din også har det bra. Når skal du på ul? Skal skrive i morgen hvordan det er der inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsfrukten Skrevet 1. oktober 2017 Forfatter #187 Del Skrevet 1. oktober 2017 5 minutter siden, hopeful skrev: Skjønner. Vi blir uansett glad for lille baby. Håper din også har det bra. Når skal du på ul? Skal skrive i morgen hvordan det er der inne. På torsdag! Kan nesten ikke vente! 🙈🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoveTrain Skrevet 2. oktober 2017 #188 Del Skrevet 2. oktober 2017 Lykke til i dag @hopeful! Håper alt går kjempefint:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hopeful Skrevet 2. oktober 2017 #189 Del Skrevet 2. oktober 2017 Da er ultralyden gjennomført. Alt så bra til med baby, og termin ble flyttet. Nå hører jeg vell egentlig ikke til i denne termingruppa lengre? Termin 28. Februar. Siste dagen i februar. Hmm. Men ihvertfall. Vi venter en liten aktiv gutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsfrukten Skrevet 2. oktober 2017 Forfatter #190 Del Skrevet 2. oktober 2017 1 time siden, hopeful skrev: Da er ultralyden gjennomført. Alt så bra til med baby, og termin ble flyttet. Nå hører jeg vell egentlig ikke til i denne termingruppa lengre? Termin 28. Februar. Siste dagen i februar. Hmm. Men ihvertfall. Vi venter en liten aktiv gutt. Så moro! Gratulerer med en liten gutt på vei 💙👶🍼 ligger selv akkurat og vipper også , så jeg kan også havne over i februar på torsdag når de måler. Men tenker det passer bedre her allikevel når det ikke finnes feb/mars inndeling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hopeful Skrevet 2. oktober 2017 #191 Del Skrevet 2. oktober 2017 2 timer siden, Pasjonsfrukten skrev: Så moro! Gratulerer med en liten gutt på vei 💙👶🍼 ligger selv akkurat og vipper også , så jeg kan også havne over i februar på torsdag når de måler. Men tenker det passer bedre her allikevel når det ikke finnes feb/mars inndeling Takk 💙 gleder meg så til å hilse på han. Og gleder meg til å komme hjem å se på bildene 😍 Ååh. Spennende. Hva er menstermin? Virker bedre her, for ingen på gruppa januar/februar har skrevet noe siden august. Så virker så stille der. Og jeg kan godt ende opp med mars baby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrøveSola Skrevet 2. oktober 2017 #192 Del Skrevet 2. oktober 2017 Gratulerer med gutt ❤ Er det noen av dere som har begynt å få kynnere? Jeg har kjent at magen har strammet seg noen ganger nå. Skjedd på ulike tidspunkt og sitte/ligge-stilling. Synes det virker så tidlig med kynnere allerede i uke 15!? Kan ikke huske jeg fikk det før etter jeg var 20 uker og noe med datteren min. 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsfrukten Skrevet 2. oktober 2017 Forfatter #193 Del Skrevet 2. oktober 2017 6 timer siden, hopeful skrev: Takk 💙 gleder meg så til å hilse på han. Og gleder meg til å komme hjem å se på bildene 😍 Ååh. Spennende. Hva er menstermin? Virker bedre her, for ingen på gruppa januar/februar har skrevet noe siden august. Så virker så stille der. Og jeg kan godt ende opp med mars baby Min termin i forhold til eggeløsning er 2mars. Men legen mener det er 28 feb pga sist mens. Men har 30 dager syklus så hae eggeløsning senere enn "normalen" men som førstegangsfødende er det jo mer vanlig å gå over. Så tror jo det blir mars baby uansett når termin blir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsfrukten Skrevet 2. oktober 2017 Forfatter #194 Del Skrevet 2. oktober 2017 38 minutter siden, PrøveSola skrev: Gratulerer med gutt ❤ Er det noen av dere som har begynt å få kynnere? Jeg har kjent at magen har strammet seg noen ganger nå. Skjedd på ulike tidspunkt og sitte/ligge-stilling. Synes det virker så tidlig med kynnere allerede i uke 15!? Kan ikke huske jeg fikk det før etter jeg var 20 uker og noe med datteren min. 🤔 Jeg har ikke opplevd det. Ikke at jeg kanskje helt vet hvordan det føles ut. 🙈 Men tror det er vanligere at det et tydeligere ved svangerskap nr 2 og senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hopeful Skrevet 3. oktober 2017 #195 Del Skrevet 3. oktober 2017 8 timer siden, PrøveSola skrev: Gratulerer med gutt ❤ Er det noen av dere som har begynt å få kynnere? Jeg har kjent at magen har strammet seg noen ganger nå. Skjedd på ulike tidspunkt og sitte/ligge-stilling. Synes det virker så tidlig med kynnere allerede i uke 15!? Kan ikke huske jeg fikk det før etter jeg var 20 uker og noe med datteren min. 🤔 Takk 💙 Jeg lurer på om jeg har hatt litt kynnere. Fra uke (17 om jeg regner fra nye termin) jordmor snakket om at det kunne være det på smertene/ubehaget jeg beskrev. Så joda. Livmor kan allerede nå begynne å trene seg på å trekke seg sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrøveSola Skrevet 3. oktober 2017 #196 Del Skrevet 3. oktober 2017 Takk for svar ☺☺ Googlet litt også og fant flere som har skrevet de har hatt det fra uke 14 og sånn, spesielt om de har vært veldig aktive eller stressa. Synes bare det virket så tidlig 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hopeful Skrevet 3. oktober 2017 #197 Del Skrevet 3. oktober 2017 1 time siden, PrøveSola skrev: Takk for svar ☺☺ Googlet litt også og fant flere som har skrevet de har hatt det fra uke 14 og sånn, spesielt om de har vært veldig aktive eller stressa. Synes bare det virket så tidlig 🙈 Da forstår jeg hvorfor jeg har hatt antydninger til det. For jobb i barnehage er ikke bare bare. Mye fysisk jobbing. Også har jeg vært en del stressa. Men ja. Er tidlig. Blir slitsomt om en skal gå med det frem til fødselen. Så da må en nok roe ned 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsfrukten Skrevet 5. oktober 2017 Forfatter #198 Del Skrevet 5. oktober 2017 Da har jeg vært på OUL. Det var en livlig krabat som ikke ville ligge stille! Alt så veldig fint ut og vi venter en liten gutt 💙 Har ikke hatt kjempefølelse på kjønn, men har av en eller annen grunn blitt dratt mer mot gutteklær enn jenteklær 😂 I forhold til hvor lite plager jeg har så kunne det tyde på gutt - så det stemte jo! Ultralyden er satt litt tilbake (?) eller frem. (Hvordan blir nå det?) men terminen er nå 27.feb. Meeeeen tror virkelig det blir en Mars baby! Godgjør seg nok godt inni der 👶 Slal forresten tilbake på ny ultralyd i uke 32. Har morkake bak, men hun ville undersøke om den trakk seg lengre opp. Hun nevnte ingen ting på at den egt lå lavt. Men sa at det var blitt mye strengere med plassering av morkake så det skulle sjekkes senere for sikkerhetsskyld. Noen som har opplevd dette før? Synes egt det bare er betryggende og hyggelig med en ultralyd til før fødsel så man kan se på nurket og at alt forhåpentligvis utvikler seg som det skal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hopeful Skrevet 5. oktober 2017 #199 Del Skrevet 5. oktober 2017 17 minutter siden, Pasjonsfrukten skrev: Da har jeg vært på OUL. Det var en livlig krabat som ikke ville ligge stille! Alt så veldig fint ut og vi venter en liten gutt 💙 Har ikke hatt kjempefølelse på kjønn, men har av en eller annen grunn blitt dratt mer mot gutteklær enn jenteklær 😂 I forhold til hvor lite plager jeg har så kunne det tyde på gutt - så det stemte jo! Ultralyden er satt litt tilbake (?) eller frem. (Hvordan blir nå det?) men terminen er nå 27.feb. Meeeeen tror virkelig det blir en Mars baby! Godgjør seg nok godt inni der 👶 Slal forresten tilbake på ny ultralyd i uke 32. Har morkake bak, men hun ville undersøke om den trakk seg lengre opp. Hun nevnte ingen ting på at den egt lå lavt. Men sa at det var blitt mye strengere med plassering av morkake så det skulle sjekkes senere for sikkerhetsskyld. Noen som har opplevd dette før? Synes egt det bare er betryggende og hyggelig med en ultralyd til før fødsel så man kan se på nurket og at alt forhåpentligvis utvikler seg som det skal. Ååh. Gratulerer 💙 kjekt at flere venter gutt. Jeg hadde heller egentlig ingen følelser på om det var gutt eller jente. Men jeg har tullet med at vi får 2 tvillinggutter. Så kanskje noe i det. Greit med en ekstra ul da. Min morkake ligger foran. Så kjenner ikke mye til spark enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsfrukten Skrevet 5. oktober 2017 Forfatter #200 Del Skrevet 5. oktober 2017 4 timer siden, hopeful skrev: Ååh. Gratulerer 💙 kjekt at flere venter gutt. Jeg hadde heller egentlig ingen følelser på om det var gutt eller jente. Men jeg har tullet med at vi får 2 tvillinggutter. Så kanskje noe i det. Greit med en ekstra ul da. Min morkake ligger foran. Så kjenner ikke mye til spark enda. Tusen takk 💙 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå