Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2018


Pasjonsfrukten

Anbefalte innlegg

Her er jeg kommet til 14+1 og er fortsatt sterkt plaget av kvalme og veldig dårlig matlyst. Alt jeg spiser smaker forferdelig og er tørt! Er også plaget med sterke menssmerter, blir veldig redd til tider, men begynner å bli vant til det. Hatt smertene i over en uke nå.. Er som du sier hoperful at det er veldig ubehagelig, men ikke like vondt som de sterkeste menssmertene man har ved mensen, jeg er også plaget med sterke smerter når jeg har mensen. 

Jeg satser på at det er livmoren som strekker seg.. Men er da voldsomt hvor vondt det er til tider, er ikke rart man blir redd. Håper det går bra med deg hopeful. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, rhubarb skrev:

:klem: Høres ikke gøy ut! Hvordan går det med deg? Har tidvis kynnere som er veldig vonde. Opplevde ikke det i forrige svangerskap, så ble bekymret i begynnelsen. Jobber redusert nå, det har hjulpet veldig på kynnere å kunne hvile mer gjennom dagen.

Her er det etter forholdene greit. Er plaget med bekkenløsning og jobber redusert. Men synes tiden går raskt- nærmer meg halvveis! Har fått time til OUL ganske sent, så fortsatt noen uker igjen. Spent på å se babyen :hjerte: Tror det er en liten bror, så nysgjerrig på om magefølelsen stemmer :) 

Ting går veldig opp og ned. Smertene i magen har bedret seg noe. Heldigvis. Mindre kynnere trur jeg. Mn tarmene krangler om plassen min baby. Så jeg har vært en del hard i magen den siste uken. Samt at ryggen har begynt å tulle. Trur det er bekkenet. Vondt nederst i korsryggen, som forplanter seg rundt ves hoftene, lårene og de værste dagene forann. Samt strålesmertene bak og nedover rumpa er tilbake. Noe skal det altså alltid være. Trur jeg må redusere mengden jobb likevell. Mn utsetter det hele tiden.

Spennende å se om du har rett eller ikke ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Jeey skrev:

Her er jeg kommet til 14+1 og er fortsatt sterkt plaget av kvalme og veldig dårlig matlyst. Alt jeg spiser smaker forferdelig og er tørt! Er også plaget med sterke menssmerter, blir veldig redd til tider, men begynner å bli vant til det. Hatt smertene i over en uke nå.. Er som du sier hoperful at det er veldig ubehagelig, men ikke like vondt som de sterkeste menssmertene man har ved mensen, jeg er også plaget med sterke smerter når jeg har mensen. 

Jeg satser på at det er livmoren som strekker seg.. Men er da voldsomt hvor vondt det er til tider, er ikke rart man blir redd. Håper det går bra med deg hopeful. :) 

Husker at hos meg ga kvalmen seg i den tiden ved uke 13/14. Håper den gir seg hos deg også. Se svaret over for hvordan det går nå.

Men kan trøste deg med at jeg hadde mye menssmerter, men lille babygutt er like sprell levende enda, og virker å ha det som plommen i egget der inne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Ble mange innlegg fra meg nå, men hvor langt har dere kommet med innkjøp?

Vi har kjlpt bagvogn for leeeeenge siden. Også noe klær, vognpose er kjøpt, pluss dyne og pute og trekk. Noe klær er kjøpt/fått  også i går bestilte vi senga og madrassem. Samt kjøpte dyna og et sett med trekk. Gleder meg til å få senga og kan sette opp den og ordne klart der 💙 bare 4 måneder til termin 😲💙 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

endelig over halvveis. Fikk vite for noen uker side at det bor en liten prins i magen min. Begynte å kjenne spark for noen uker siden, er så koselig.

jeg sliter også, som noen av dere med frykt og engstelse. Som regel klarer jeg å nyte svangerskapet, men andre ganger blir jeg redd for smitte, spesielt cmv. Jeg jobber som sykepleier på en AVD hvor det er mye CMV, var nesten sikker på at jeg hadde gjennomgått det, siden jeg er så eksponert for sykdommen, men jeg er cmv negativ, noe som bekymrer meg. Krysser fingra for at jeg ikke blir smittet!! Andre med erfaring på CMV?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, hopeful skrev:

Haha. Ble mange innlegg fra meg nå, men hvor langt har dere kommet med innkjøp?

Vi har kjlpt bagvogn for leeeeenge siden. Også noe klær, vognpose er kjøpt, pluss dyne og pute og trekk. Noe klær er kjøpt/fått  også i går bestilte vi senga og madrassem. Samt kjøpte dyna og et sett med trekk. Gleder meg til å få senga og kan sette opp den og ordne klart der 💙 bare 4 måneder til termin 😲💙 

Jeg har kjøpt vogn og alt som hører til vognen. Vugge har jeg fått av mor. Dyne/pute/sengetøy og noe klær er kjøpt++, tripptrapp stol får jeg til jul. Så er ikke så mye som mangler. Jeg har kjøpt det meste på salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har det meste fra sist. Kjøpt ny vogn på salg, da vi solgte den forrige. Ellers har jeg kjøpt en liten dress/pysj i bambus-viskose og et teppe. Det jeg har unnet meg er ordentlig gravidtøy. Sist hadde vi mye dårligere råd, og jeg hadde minimalt med ok klær. nå har jeg kjøpt en ordentlig vinterjakke, gode bukser og topper, og et skjørt.

Det gjenstår bilstol og kanskje nytt nyfødt-bæretøy. Satser på tilbud i desember eller salg i januar :) 

Og vi trenger tripp-trapp med newbornsete kom jeg på! Det virker så praktisk ved måltider og andre bordaktiviteter. 

Har også begynt å kjenne spark. Skikkelig hyggelig :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2017 den 6.53, hopeful skrev:

Vondt nederst i korsryggen, som forplanter seg rundt ves hoftene, lårene og de værste dagene forann. Samt strålesmertene bak og nedover rumpa er tilbake. 

Det er som å lese om mine "vondter" i hoftene. Jeg har kronisk stråling fra ene hoften nedover i benet. Vondt i korsryggen og følelsen av at det brenner foran. Kjipt! 

Høres fornuftig ut å redusere litt på jobben, om det lar seg gjøre! Jeg har redusert stilling nå, det hjelper veldig. Dårlig samvittighet for å være borte, men kjenner at det er riktig likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt veldig lite foreløpig. Kom over kommode og skap som jeg har sett på lenge, på finn, så da kjøpte vi det siden det var så billig. Ellers har det blitt et par ulldrakter på tilbud, og vi fått noen bodyer i gave. Men listen er klar, så jeg venter bare på de rette tilbudene fremover :) 

18,5 uker igjen!😳❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt endel. Mye har vi funnet på Finn. Og endel skal vi ønske oss til jul. 

Har sprinkelseng, vugge, bilstol, stellebord/madrass, dyne, masse klær (klarer ikke dy meg), newborn sete, lekegrind, babygym, interiørstæsj til rommet m.m. Så gøy å handle inn! 

Ønsker oss vogn og tripp trapp til jul. (Hvis flere i familien går sammen) ellers kjøper vi det selv. Men kjekt å kunne ønske seg sånne store ting. Vognpose trenger vi også. Og sikkert en hel del annet jeg har glemt nå i farten.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.10.2017 den 20.51, rhubarb skrev:

Det er som å lese om mine "vondter" i hoftene. Jeg har kronisk stråling fra ene hoften nedover i benet. Vondt i korsryggen og følelsen av at det brenner foran. Kjipt! 

Høres fornuftig ut å redusere litt på jobben, om det lar seg gjøre! Jeg har redusert stilling nå, det hjelper veldig. Dårlig samvittighet for å være borte, men kjenner at det er riktig likevel. 

Ååh. De smertene er plagsomme. Lurer på om det begynner å bli fysisk litt tungt til meg. Har jo en veldig aktiv fysisk jobb. Og har begynt å få vondt mellom skulderbladene. Slik en får om en belaster mye og annerledes osv.

Noen her som plages med smerter nederst i magen, ved truse/buksekanten? Jeg klarer knapt å bøye meg på det værste. Og rydde gulvet er et sant mareritt. Fordi det gjør så vondt.

Mange på jobb maser om ergonomi. Vi må gjøre ting riktig. Greit det. Er viktig det. Men når de ergonomiske prinsippene er de som gir meg mest smerter da. Slik som å sittr med en fot på hver side av en påkledningsbenk. Får refs for det flere ganger i uka. Men hallo. Bekkenet skriker da. Jeg kan ikke må finne mine egne måter. Og alle disse ansatte er godt voksne med flere barn og graviditeter bak seg.

Haha. Klageinnlegg må til i blant 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å gå rundt i butikkene å se etter ting til baby. Vi kjøper litt og litt for å redusere utgiftene litt hver måned. Men hallo. Tenk. Om ca 4 måneder har jeg babygutt her 😍 og han sparker meg godt i magen. Trur det bare er dager før sambo kjenner det. Dumt han ikke er hjemme nå, sikker på at han kunnr ha kjent sparkene fra i sta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, hopeful skrev:

Ååh. De smertene er plagsomme. Lurer på om det begynner å bli fysisk litt tungt til meg. Har jo en veldig aktiv fysisk jobb. Og har begynt å få vondt mellom skulderbladene. Slik en får om en belaster mye og annerledes osv.

Noen her som plages med smerter nederst i magen, ved truse/buksekanten? Jeg klarer knapt å bøye meg på det værste. Og rydde gulvet er et sant mareritt. Fordi det gjør så vondt.

Mange på jobb maser om ergonomi. Vi må gjøre ting riktig. Greit det. Er viktig det. Men når de ergonomiske prinsippene er de som gir meg mest smerter da. Slik som å sittr med en fot på hver side av en påkledningsbenk. Får refs for det flere ganger i uka. Men hallo. Bekkenet skriker da. Jeg kan ikke må finne mine egne måter. Og alle disse ansatte er godt voksne med flere barn og graviditeter bak seg.

Haha. Klageinnlegg må til i blant 

Fikk beskjed av jordmor at man må følge egne "vondter". Uavhengig av om det følger boka eller ikke. Å støvsuge gir meg ikke vondt, selv om det står man bør unngå det, feks. Fikk konstatert i går at sykling er vondt, derimot :( 

Er det ligamentsmerter du har? Jeg fikk skikkelige smerter i nedre del av magen en dag. Lå på ryggen i sengen og hostet. Føltes som en kniv i magen, hylte og bar meg. Haha, mannen våknet og lurte på hva som skjedde :ler: 

Her har magen kommet skikkelig den siste uka. Nå har jeg ikke muligheter til å skjule den lenger. Er nok tydeligere nå enn sist jeg var like langt. Men er vel ikke uvanlig for 2.gangs. Synes det er hyggelig å ikke bare føle meg oppblåst og uggen!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, rhubarb skrev:

Fikk beskjed av jordmor at man må følge egne "vondter". Uavhengig av om det følger boka eller ikke. Å støvsuge gir meg ikke vondt, selv om det står man bør unngå det, feks. Fikk konstatert i går at sykling er vondt, derimot :( 

Er det ligamentsmerter du har? Jeg fikk skikkelige smerter i nedre del av magen en dag. Lå på ryggen i sengen og hostet. Føltes som en kniv i magen, hylte og bar meg. Haha, mannen våknet og lurte på hva som skjedde :ler: 

Her har magen kommet skikkelig den siste uka. Nå har jeg ikke muligheter til å skjule den lenger. Er nok tydeligere nå enn sist jeg var like langt. Men er vel ikke uvanlig for 2.gangs. Synes det er hyggelig å ikke bare føle meg oppblåst og uggen!  

Ligamentsmerter har jeg mye av. Når jeg hoster, reiser meg brått, rører meg brått osv. De smertene er takvis og forsvinner raskt. Men de andre smertene i magen vet jeg ikke. De kommer om jeg får press mot magen (typen legger armen over der eks, buksene klemmer), eller om magen kommer litt i klem (når jeg bøyer meg).

Kjekt når smgen begynner å vises. Hvor langt er du på vei? Jeg er 23+4 og magen er Stor. Har vistes utenpå klær siden uke 15/16. Og på de mest voksetidene har den omtrent blitt synlig større omtrent over natta (for meg og typen da, ikke like synlig for andre så raskt). Mn likevell sier folk at jeg er lita. Mn kommer and på klærne. Og dette er første babyen min. Så ikke så unormalt. Skulle ønske jeg viste hvor vekta mi er. Føler et behov for å veie meg. Hakke veid meg siden i uke 9 da jeg var på 1. Svangerskapskontrollen. Men har kun lagt på meg over magen og puppene. Lår, rumpe, legger, armer osv er likt. Bare magen som buler ut som en balong 😆 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, hopeful skrev:

Elsker å gå rundt i butikkene å se etter ting til baby. Vi kjøper litt og litt for å redusere utgiftene litt hver måned. Men hallo. Tenk. Om ca 4 måneder har jeg babygutt her 😍 og han sparker meg godt i magen. Trur det bare er dager før sambo kjenner det. Dumt han ikke er hjemme nå, sikker på at han kunnr ha kjent sparkene fra i sta. 

4 måneder går jo så vanvittig fort 😱😱 hadde ikke tenkt at det var sååå kort tid til. Selvom jeg føler tiden raser av gårde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Pasjonsfrukten skrev:

4 måneder går jo så vanvittig fort 😱😱 hadde ikke tenkt at det var sååå kort tid til. Selvom jeg føler tiden raser av gårde!

Ja. Er veldig kort. Nå er det snart jul, og da er det ikke lenge igjen 😲😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 28.10.2017 den 20.53, LoveTrain skrev:

18,5 uker igjen!😳❤️

Oi! Så gøy! Tiden går raskt :hoppe: 

Med alt som skjer i desember med jul og nyttår så raser tiden bare av sted. Plutselig er det bare uker igjen til termin :) 

Endret av rhubarb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 24+0 og går inn i uke 25. 😱😱 formen er veldig god ennå! Magen vokser litt mer men synes fortsatt den er ganske liten.  Er så rart å tenke på at det er en baby på 30 cm inni magen.  Skal bare vokse seg stor og sterk 💙 

kjøpte første gravidbukse i dag! Nå var det lite utvalg igjen i skapet,  bare brukt low waist bukser hittil eller strømpebukser og kjole.  men det var jo så digg med det stoffet som er på gravidbuksene som legger seg over magen  så får kjøpe flere! 

 

Endret av Pasjonsfrukten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pasjonsfrukten skrev:

I dag er jeg 24+0 og går inn i uke 25. 😱😱 formen er veldig god ennå! Magen vokser litt mer men synes fortsatt den er ganske liten.  Er så rart å tenke på at det er en baby på 30 cm inni magen.  Skal bare vokse seg stor og sterk 💙 

kjøpte første gravidbukse i dag! Nå var det lite utvalg igjen i skapet,  bare brukt low waist bukser hittil eller strømpebukser og kjole.  men det var jo så digg med det stoffet som er på gravidbuksene som legger seg over magen  så får kjøpe flere! 

 

Oioioi. Jeg er 24+0 i morgen 😎 hvilken dato var termin din på igjen? Selv synes jeg magen min er diger, men folk på jobb osv som ser meg sier den er liten til at jeg er så langt på vei. Men første baby. Så kanskje derfor.

Har vært avhengig av gravidbukser i mange uker allerede. Fordi jeg har ikke klart press mot magen nederst. Til og med jogge/treningsbukser kan gjøre vondt til tider. Så her i huset er det knapt klær jeg kan bruke. Har 2 gravidbukser å bytte på. Elsker de, men de sklir litt ned, håper de slutter med det når magen blir enda større. Sambo synes jeg nesten blir større over natten. Og jeg er nesten enig. Plutselig en dag er magen større enn tidligere. Og den går aldri ned igjen, så det er ikke luft eller noe. Merkelig. Men gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, hopeful skrev:

Oioioi. Jeg er 24+0 i morgen 😎 hvilken dato var termin din på igjen? Selv synes jeg magen min er diger, men folk på jobb osv som ser meg sier den er liten til at jeg er så langt på vei. Men første baby. Så kanskje derfor.

Har vært avhengig av gravidbukser i mange uker allerede. Fordi jeg har ikke klart press mot magen nederst. Til og med jogge/treningsbukser kan gjøre vondt til tider. Så her i huset er det knapt klær jeg kan bruke. Har 2 gravidbukser å bytte på. Elsker de, men de sklir litt ned, håper de slutter med det når magen blir enda større. Sambo synes jeg nesten blir større over natten. Og jeg er nesten enig. Plutselig en dag er magen større enn tidligere. Og den går aldri ned igjen, så det er ikke luft eller noe. Merkelig. Men gøy.

Terminen er satt til 27.feb så gikk inn og endret i appen jeg har så tellingen skulle bli riktig i forhold til termindatoen. 

 

Men det som er så rart er at jeg fortsatt kan trekke magen godt inn. Og nesten ikke se gravid ut. Blir kjempeforskjell. Men skal jo selvfølgelig ikke holde den inne da. Men synes det er så rart at det er så stor forskjell. Og at jeg klarer å trekke den inn. Magemusklene må jo funke veldig bra enn så lenge og ikke ha splittet seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...