Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2018


Pasjonsfrukten

Anbefalte innlegg

Jeg som har hatt store komplekser for kroppen min (særlig magen). Og slitt mye med kroppen. Har tenkt på hvordan det går å være gravid. Men i dag går jeg med en ullundertøygenser på jobb, magen synes godt. Og det føles riktig. Ei kommenterte at nå vises det godt. En rund kul. Og jeg er stolt. Og synes det er stas. Kjenner jeg er glad for at den er rund og ganske lav (kun der baby ligger) jeg ser gravid ut. Og ikke tykk. Trur det hjelper på følelsene. Men jeg er glad jeg bærer magen med stolthet og ikke skam. Skal i teorien gå slik i 20 uker til ca (er halvveis nå 😀) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 6.10.2017 den 12.52, hopeful skrev:

Jeg som har hatt store komplekser for kroppen min (særlig magen). Og slitt mye med kroppen. Har tenkt på hvordan det går å være gravid. Men i dag går jeg med en ullundertøygenser på jobb, magen synes godt. Og det føles riktig. Ei kommenterte at nå vises det godt. En rund kul. Og jeg er stolt. Og synes det er stas. Kjenner jeg er glad for at den er rund og ganske lav (kun der baby ligger) jeg ser gravid ut. Og ikke tykk. Trur det hjelper på følelsene. Men jeg er glad jeg bærer magen med stolthet og ikke skam. Skal i teorien gå slik i 20 uker til ca (er halvveis nå 😀) 

🙌🏻👏🏻 😍 Så deilig følelse!!  

Tenk på den fantastiske skapningen du bærer til verden! 

 

Jg har nå (endelig!) fått synlig mage. Så nå kan andre enn de nærmeste også ane at det er saker på gang hvis jeg går i tettsittende klær. Ikke stor mage ennå selvom jeg tross alt er halvveis. Så har jeg "normale" klær på så synes det ikke så lett. Men med tettsittende - ja da er det en liten gravidmage. 😍 Yey! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Pasjonsfrukten skrev:

🙌🏻👏🏻 😍 Så deilig følelse!!  

Tenk på den fantastiske skapningen du bærer til verden! 

 

Jg har nå (endelig!) fått synlig mage. Så nå kan andre enn de nærmeste også ane at det er saker på gang hvis jeg går i tettsittende klær. Ikke stor mage ennå selvom jeg tross alt er halvveis. Så har jeg "normale" klær på så synes det ikke så lett. Men med tettsittende - ja da er det en liten gravidmage. 😍 Yey! 

Fantastisk følelse. Jeg fikk kommentarer på jobb allerede i uke 16 😁 og da gikk jeg med en Kari Traa ullgenser (ikke slike tynne, men en tykk en). Gøy når det endelig begynner å vises ordentlig og rn ikke bare ser tjukk ut. Min mage er ganske lav. Kulen er kun der livmoren er. Altså fra ca navlen og nedover. Så det er bra.

Kjekt at vi er like langt. I morgen er jeg 20+0 😲 hvor ble tiden av? Det gikk jo så sakte... men nå er jeg i uke 20. Og vet at det er en babygutt der inne ❤det vises også godt. Kjæresten har innrømmet at iblant tenker han at jeg presser ut magen. Men da ser han på korsryggen og ser at den er normal og skjønner at det faktisk er den ekte magen og ikke meg som faker den større. Men så klart er den litt forskjellig fra hvilken tid på døgnet. Pga luft innimellom.

Men så er det like lenge igjen ca. 20 uker igjen til termin. Føles lenge. Jeg gleder meg til å få lille prinsen min ut. Jeg har nemlig aldri gledet meg stort til å bli gravid. Har hele tiden gledet meg til å få babyen. Men vet jo at en må igjennom et helt svangerskap først. Men er liksom ikke det jeg har gledet meg til.

Synes det er gøy å følge deg pasjonsfrukt. Det var vell deg som fikk termin etter oul 27. Feb? Jeg har 28. Feb 😀😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, hopeful skrev:

Fantastisk følelse. Jeg fikk kommentarer på jobb allerede i uke 16 😁 og da gikk jeg med en Kari Traa ullgenser (ikke slike tynne, men en tykk en). Gøy når det endelig begynner å vises ordentlig og rn ikke bare ser tjukk ut. Min mage er ganske lav. Kulen er kun der livmoren er. Altså fra ca navlen og nedover. Så det er bra.

Kjekt at vi er like langt. I morgen er jeg 20+0 😲 hvor ble tiden av? Det gikk jo så sakte... men nå er jeg i uke 20. Og vet at det er en babygutt der inne ❤det vises også godt. Kjæresten har innrømmet at iblant tenker han at jeg presser ut magen. Men da ser han på korsryggen og ser at den er normal og skjønner at det faktisk er den ekte magen og ikke meg som faker den større. Men så klart er den litt forskjellig fra hvilken tid på døgnet. Pga luft innimellom.

Men så er det like lenge igjen ca. 20 uker igjen til termin. Føles lenge. Jeg gleder meg til å få lille prinsen min ut. Jeg har nemlig aldri gledet meg stort til å bli gravid. Har hele tiden gledet meg til å få babyen. Men vet jo at en må igjennom et helt svangerskap først. Men er liksom ikke det jeg har gledet meg til.

Synes det er gøy å følge deg pasjonsfrukt. Det var vell deg som fikk termin etter oul 27. Feb? Jeg har 28. Feb 😀😁

Ja vi har jo termin så og si likt! 😁 Så i dag er jeg halvveis 😱 Måtte endre appen jeg bruker så den telte riktig  

 Det går så fort synes jeg!  Skjønner ikke helt hvor de 20 ukene har blitt av.  Og så er det jo ikke lenge til jul heller føler jeg. Og rett etter jul er det jo IKKE lenge igjen!  

 

Mannen min har også kommentert at NÅ har du mage 😂 Men føler meg egt litt oppblåst hele tiden.  Orker ikke holde magen inne så da blir den jo som den blir. Men hvis jeg holder inn magen og bruker magemusklene så er det jo nesten ikke synlig. Merkelige greier. 

Får bare på med low waist bukser. Alt annet er ubehagelig. Men tenker at det er litt tidlig med mammabukser ennå. De har jo så mye ekstra stoff som skal dekke magen.  Hvordan bukser bruker du nå?  Har bare to jeg veksler på 🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pasjonsfrukten skrev:

Ja vi har jo termin så og si likt! 😁 Så i dag er jeg halvveis 😱 Måtte endre appen jeg bruker så den telte riktig  

 Det går så fort synes jeg!  Skjønner ikke helt hvor de 20 ukene har blitt av.  Og så er det jo ikke lenge til jul heller føler jeg. Og rett etter jul er det jo IKKE lenge igjen!  

 

Mannen min har også kommentert at NÅ har du mage 😂 Men føler meg egt litt oppblåst hele tiden.  Orker ikke holde magen inne så da blir den jo som den blir. Men hvis jeg holder inn magen og bruker magemusklene så er det jo nesten ikke synlig. Merkelige greier. 

Får bare på med low waist bukser. Alt annet er ubehagelig. Men tenker at det er litt tidlig med mammabukser ennå. De har jo så mye ekstra stoff som skal dekke magen.  Hvordan bukser bruker du nå?  Har bare to jeg veksler på 🙈🙈

Jeg klarer kun å bruke tights eller gravidbukser. De er egentlig veldig behagelige synes jeg. Så vidt jeg klarer å bruke vanlig joggebukse, turbukse fordi de trykker på nedre del av magen, så gjør sykt vondt mye av dagen. Så da er redningen gravidbukse.

Trekker mye inn magen jeg, men vises fordi. Var tidlig ute der.

Kjenner du spark/bevegelser? Jeg har morkaken forann, så kjenner ikke særlig mye. Men trur jeg kjenner noen små bobler som sprekker på sidene. Kjennes ut som han sprekker bobler med beina. Hehe 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, hopeful skrev:

Jeg klarer kun å bruke tights eller gravidbukser. De er egentlig veldig behagelige synes jeg. Så vidt jeg klarer å bruke vanlig joggebukse, turbukse fordi de trykker på nedre del av magen, så gjør sykt vondt mye av dagen. Så da er redningen gravidbukse.

Trekker mye inn magen jeg, men vises fordi. Var tidlig ute der.

Kjenner du spark/bevegelser? Jeg har morkaken forann, så kjenner ikke særlig mye. Men trur jeg kjenner noen små bobler som sprekker på sidene. Kjennes ut som han sprekker bobler med beina. Hehe 😁

Spørs om jeg ikke skal ta meg en tur i butikken og prøve noen gravidbukser

Åh. Det er helt sikkert baby som sparker. De er jo livlige inni magen.  

har kjent spark siden 18+3 ca. Så i snart to ukers tid. Kjente ikke noe bobler eller fiskehale eller det mange andre beskriver det som. Det var rett og slett spark fra første stund. Ikke til å ta feil av. Kjenner det kun når jeg slapper av i sofa eller skal sove. Forutsetter at han ikke sover da.  Er i høyre nedre del, passer med der føttene ligger. 

Var veldig aktiv under ultralyd og da kjente jeg ingenting. Så sa til jordmor at da må han jo være ENDA mer aktiv de gangene jeg kjenner noe. Så må vel ha turnshow inni der 😂  Her om dagen kunne jeg faktisk se det fysisk. Da var det en tydelig bevegelse på magen men kun sett det en gang.  

Er en litt rar følelse når det skjer. Men blir veldig fort obs på at nå vil jeg helst kjenne noe hver dag, for å få bekreftet at det er bevegelse der inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Pasjonsfrukten skrev:

Spørs om jeg ikke skal ta meg en tur i butikken og prøve noen gravidbukser

Åh. Det er helt sikkert baby som sparker. De er jo livlige inni magen.  

har kjent spark siden 18+3 ca. Så i snart to ukers tid. Kjente ikke noe bobler eller fiskehale eller det mange andre beskriver det som. Det var rett og slett spark fra første stund. Ikke til å ta feil av. Kjenner det kun når jeg slapper av i sofa eller skal sove. Forutsetter at han ikke sover da.  Er i høyre nedre del, passer med der føttene ligger. 

Var veldig aktiv under ultralyd og da kjente jeg ingenting. Så sa til jordmor at da må han jo være ENDA mer aktiv de gangene jeg kjenner noe. Så må vel ha turnshow inni der 😂  Her om dagen kunne jeg faktisk se det fysisk. Da var det en tydelig bevegelse på magen men kun sett det en gang.  

Er en litt rar følelse når det skjer. Men blir veldig fort obs på at nå vil jeg helst kjenne noe hver dag, for å få bekreftet at det er bevegelse der inne. 

I dag er jeg halvveis. 20 uker 😍

Jeg kjenner bobler. Har tenkt at det sikkert bare er tarmene. Men det er ikke slike bobler. Det er umulig å beskrive. Men det er ikke samme følelsene som de mann kjenner fra tarmer og romling i magen. Så må være sparker. Kjenner det stort sett på venstre side, hode var på høyre side på ul. Så stemmer nok. Men jeg kjenner det ikke så mye når jeg hviler. Kan stå stille, satt i bilen en gang. Mn kjenner langt fra hver dag. Men normalt når morkaka ligger forann.

På ul fikk jeg også høre at han var aktiv, og vi så han var det. Sambo kommenterte det også. Snurret rundt der inne. Men jeg kjente det ikke selv da. Dette er så veldig spennende 😍

Prøv noen bukser med slik strikk i livet. De er veldige gode. Og strammer ikke sykt over magen slik mange andre bukser gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, hopeful skrev:

I dag er jeg halvveis. 20 uker 😍

Jeg kjenner bobler. Har tenkt at det sikkert bare er tarmene. Men det er ikke slike bobler. Det er umulig å beskrive. Men det er ikke samme følelsene som de mann kjenner fra tarmer og romling i magen. Så må være sparker. Kjenner det stort sett på venstre side, hode var på høyre side på ul. Så stemmer nok. Men jeg kjenner det ikke så mye når jeg hviler. Kan stå stille, satt i bilen en gang. Mn kjenner langt fra hver dag. Men normalt når morkaka ligger forann.

På ul fikk jeg også høre at han var aktiv, og vi så han var det. Sambo kommenterte det også. Snurret rundt der inne. Men jeg kjente det ikke selv da. Dette er så veldig spennende 😍

Prøv noen bukser med slik strikk i livet. De er veldige gode. Og strammer ikke sykt over magen slik mange andre bukser gjør.

Gratulerer med halvveis 😍 💙

Ja det blir jo annerledes når morkaka er foran. Samt at det kommer også Ann på hvordan de ligger og hvordan bevegelsene er.  Det blir jo en støtpute som ligger foran. 

Veldig spesiell følelse synes jeg, så blir sikkert enda merkeligere når han blir større og han feks sparker mot ribbeina, hørt det er vondt!  Nå er det jo ikke så mye kraft i sparkene  han veier vel sikkert rundt  250-300 gram så da er det jo noe helt annet enn en på 2 kg og mer 

 

Skal prøve 🤰👖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pasjonsfrukten skrev:

Gratulerer med halvveis 😍 💙

Ja det blir jo annerledes når morkaka er foran. Samt at det kommer også Ann på hvordan de ligger og hvordan bevegelsene er.  Det blir jo en støtpute som ligger foran. 

Veldig spesiell følelse synes jeg, så blir sikkert enda merkeligere når han blir større og han feks sparker mot ribbeina, hørt det er vondt!  Nå er det jo ikke så mye kraft i sparkene  han veier vel sikkert rundt  250-300 gram så da er det jo noe helt annet enn en på 2 kg og mer 

 

Skal prøve 🤰👖

Takk 😍💙💚

Ja. Alt tar ofte mye lengre tid da. Særlig å kjenne sparkene. Gruer meg nesten til han ligger å sparker i ribbeina. Har hørt om få tilfeller hvor baby har klart å briste ribbein 😯 nå kjenner jeg bare små søte dult som noen støt.

Appen min fra babyverden sier baby er ca 325 gram og 25 cm lang (ca så lang som en kvinnefot i størrelse 39)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2017 den 12.06, hopeful skrev:

Takk 😍💙💚

Ja. Alt tar ofte mye lengre tid da. Særlig å kjenne sparkene. Gruer meg nesten til han ligger å sparker i ribbeina. Har hørt om få tilfeller hvor baby har klart å briste ribbein 😯 nå kjenner jeg bare små søte dult som noen støt.

Appen min fra babyverden sier baby er ca 325 gram og 25 cm lang (ca så lang som en kvinnefot i størrelse 39)

 

Rart å tenke på at noe "så stort " vokser i magen 😂 Og det er jo bare halv lengde!! 🙈  Og å veie så lite når man ved dobbel lengde skal bli mellom 3 og 4 kg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så morsomt å lese om dere som er kommet lenger! Skulle gjerne vært halvveis, jeg også. Men ligger jo bare noen uker bak. Straks 15 uker her :nori:

Har vært på ultralyd, og så et hjerte som banket og en aktiv liten krabat :hjerte: Hoppet og viftet med armene :) Fikk ikke vite kjønn, men jeg har magefølelse på en liten bror :baby:

Vi har kjøpt vogn. Hadde bestemt oss for bugaboo buffalo, men synes den er så dyr. Men kom over en utstillingsmodell til redusert pris :) Så da ble det ny vogn (med alle garantier osv) til prisen av brukt! Er jo vel tidlig, men vi får bare sette den i boden så lenge. 

Jeg venter stadig på at kvalmen skal forsvinne, men ser ikke sånn ut enda dessverre. ellers gleder jeg meg til å kjenne spark, men må nok vente noen uker til. 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi hadde glemt tråden litt, men så koselig å lese om hvordan dere andre har det! 

Jeg har vært å sett magetrollet, og må si det er noe av det koseligste som har skjedd de siste ukene 😁 Dette svangerskapet har jeg sluppet unna kvalme, men har brekninger. Lurer på om jeg kjenner den lille, men det er vel litt tidlig når man bare er 15+1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, rhubarb skrev:

Hei!

Så morsomt å lese om dere som er kommet lenger! Skulle gjerne vært halvveis, jeg også. Men ligger jo bare noen uker bak. Straks 15 uker her :nori:

Har vært på ultralyd, og så et hjerte som banket og en aktiv liten krabat :hjerte: Hoppet og viftet med armene :) Fikk ikke vite kjønn, men jeg har magefølelse på en liten bror :baby:

Vi har kjøpt vogn. Hadde bestemt oss for bugaboo buffalo, men synes den er så dyr. Men kom over en utstillingsmodell til redusert pris :) Så da ble det ny vogn (med alle garantier osv) til prisen av brukt! Er jo vel tidlig, men vi får bare sette den i boden så lenge. 

Jeg venter stadig på at kvalmen skal forsvinne, men ser ikke sånn ut enda dessverre. ellers gleder jeg meg til å kjenne spark, men må nok vente noen uker til. 

Hvordan går det med dere andre?

Så moro å gjøre et kupp på vogn!! 👏🏻 Blir spennende å se om det blie gutt på deg og 😊 

Kjedelig med kvalmen da! Håper den forsvinner sakte men sikkert... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, MissW skrev:

Oi hadde glemt tråden litt, men så koselig å lese om hvordan dere andre har det! 

Jeg har vært å sett magetrollet, og må si det er noe av det koseligste som har skjedd de siste ukene 😁 Dette svangerskapet har jeg sluppet unna kvalme, men har brekninger. Lurer på om jeg kjenner den lille, men det er vel litt tidlig når man bare er 15+1?

Det er svært individuelt. Men hvorfor ikke?  

Jeg kjente først etter 18 uker. Men da var det også veldig tydelig. Så har sikkert kunne kjenne det før og. Har bare ikke registrert det som babybevegelser.  

Uansett en flott følelse! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MissW skrev:

Oi hadde glemt tråden litt, men så koselig å lese om hvordan dere andre har det! 

Jeg har vært å sett magetrollet, og må si det er noe av det koseligste som har skjedd de siste ukene 😁 Dette svangerskapet har jeg sluppet unna kvalme, men har brekninger. Lurer på om jeg kjenner den lille, men det er vel litt tidlig når man bare er 15+1?

Jeg er førstegangs, og kjente de første boblene rundt da. Fikk også med meg et spark da jeg var 16+3. Her er til og med morkaken foran! Så det er tidlig, men fult mulig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fult mulig ☺ første gangs kjente jeg bobler i uke 15 og kraftigere bobler og små bevegelser i uke 17. Nå som jeg er med baby nr 2 kjente jeg tydelig igjen  de spesielle boblene i uke 12! Og hatt det like tydelig frem til nå. Er nå 16+6 og har kjent spart utenpå magen også❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er veldig gøy nå synes jeg. Har jo sett lille gull og alt. Og de siste 2 ukene har magen skutt ut. Og føles nesten som den blir større for hver natt. Er så merkelig. Var en dag kjærest kommenterte at jeg var større, men det var kveld, og jeg sa at det nok var mest luft. Men så var den ikke mindre morgenen etter. Og siden den gang (under en uke siden) har den bare vokst. Merkelig følelse. Er blitt en skikkelig babykul. En markant en som viser det er baby og ikke at jeg er blitt tjukk liksom. Og er ikke skummelt å gå med vanlige klær (som ikke er som telt) igjen. Men jeg sliter. Dongeribuksene mine er for små, joggebuksene klemmer på nederste del av magen og gir mer smerter. Har hatt kun 1 gravidbukse, men fikk endelig kjøpt en til i dag. Jeg som tenkte slike gravidbukser var tull, kunne jo bare finne enkle fine joggebukser å bruke. Men hahaha. Trudde jeg ja. Når ikke en gang de funker å bruke liksom 😆 men... dette er luksusproblemer. Nyter at jeg har en del mer energi (selv om jeg har lite av den). Skjønner ikke hvordan jeg klarte meg tidligere. Da var det mye værre. Men trur bekkenet har startet å krangle litt. Sitter jeg lenge gjør det vondt, og går jeg lange skritt iler det nedover ryggen. Har litt kynnere i blant kjenner jeg. Men... jeg klarer meg. Jeg er i full jobb, og jeg klarer heldigvis det slik det er nå.

Men jeg som hadde et håp om at blæren skulle bli bedre. Men jeg løper på do hele tiden. Før var jeg på do på morgenen, når jeg kom hjem, også før jeg la meg. Nå er jeg sikkert på do 10 ganger om dagem om ikke mer. Og noen ganger kommer det akutt og ille. Puppene har vokst. Mye. Det er det beste av alle symptomene 😆

Hva slags symptomer har dere? Noe dere er overrasket over hittil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene dagen kjenner jeg på glede. Annen dag kjenner jeg på frykt og usikkerhet. I dag har jeg mye vondt. Smerter i korsryggen, smerter i magen. Til tider som moderate menssmerter (slitt mye med sterke menssmerter tidligere, så de er ikke så ille som de værste der, men veldig ubehagelig). Også fåe jeg veldig smerter langt nede i magen og ut på sidene når jeg reiser meg opp eller stremmer magemusklene. Jeg som skulle bruke dagen i dag på rydding har brukt den liggende på sofaen. Kjenner frykten på om noe er galt. Så redd for at kroppen plutselig skal få rier og gå inn i fødsel. For baby kan ikke komme nå, er jo bare i uke 21+0. Er vell bare kynnere, men kan en gå med nesten konstante kynnere i mange timer (hatt de siden i går sånn ca). Men noen ganger værre enn andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei dere 🌹 Har ikke vært her på en liten stund nå. Oppdaterte dagboken min i stad så gjerne les der ❤

18 + 5 dager i dag med en liten prinsesse i magen 😍

Håper alt er bra med dere tross alt av svangerskapsplager 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2017 den 15.12, hopeful skrev:

Ene dagen kjenner jeg på glede. Annen dag kjenner jeg på frykt og usikkerhet. I dag har jeg mye vondt.  

:klem: Høres ikke gøy ut! Hvordan går det med deg? Har tidvis kynnere som er veldig vonde. Opplevde ikke det i forrige svangerskap, så ble bekymret i begynnelsen. Jobber redusert nå, det har hjulpet veldig på kynnere å kunne hvile mer gjennom dagen.

Her er det etter forholdene greit. Er plaget med bekkenløsning og jobber redusert. Men synes tiden går raskt- nærmer meg halvveis! Har fått time til OUL ganske sent, så fortsatt noen uker igjen. Spent på å se babyen :hjerte: Tror det er en liten bror, så nysgjerrig på om magefølelsen stemmer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...