Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2018


Pasjonsfrukten

Anbefalte innlegg

8 timer siden, rhubarb skrev:

Vi har begynt å tenke på det. Vi har noen krav: Sittedelen må kunne vendes mot oss som triller, den må ha to svingbare fremhjul og den kan ikke være for tung. Sist hadde vi Bugaboo og var strålende fornøyd. En del av tingene vi savnet er forbedret på Buffalo, så er en reel mulighet for at det blir den. Har sett litt på bilder Emmaljunga Edge med Duo S Lounge understellet også. Må se den i butikk før vi tar et valg. Stokke har jeg prøvd å trille, og likte den ikke så godt. Synes den var vanskelig å manøvrere. Skal sies at den er et par år gammel, og det er kanskje kommet nye modeller på markedet nå!

Så hyggelig å se UL-bilde! Jeg er 9+0 i dag. Kjenner stadig endringer i kroppen,og er skikkelig trøtt! Gleder meg til å se bønna på UL om noen uker :Nikke:

Vi har kjøpt vogn 🙊 emmaljunga edge et eller annet. Men med faste hjul og chroom understell. Vi elsker den og dwn var akkurat slik vi ønsket ❤ men vi kjøpte brukt pga vi forelsket oss begge to i en noe gammel versjon av den 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, rhubarb skrev:

Vi har begynt å tenke på det. Vi har noen krav: Sittedelen må kunne vendes mot oss som triller, den må ha to svingbare fremhjul og den kan ikke være for tung. Sist hadde vi Bugaboo og var strålende fornøyd. En del av tingene vi savnet er forbedret på Buffalo, så er en reel mulighet for at det blir den. Har sett litt på bilder Emmaljunga Edge med Duo S Lounge understellet også. Må se den i butikk før vi tar et valg. Stokke har jeg prøvd å trille, og likte den ikke så godt. Synes den var vanskelig å manøvrere. Skal sies at den er et par år gammel, og det er kanskje kommet nye modeller på markedet nå!

Så hyggelig å se UL-bilde! Jeg er 9+0 i dag. Kjenner stadig endringer i kroppen,og er skikkelig trøtt! Gleder meg til å se bønna på UL om noen uker :Nikke:

Stokke Trailz er den letteste vognen jeg har trillet noen gang og jeg har prøvd mange ulike vogner :laugh: Men alle er forskjellige da. Personlig synes jeg Emmaljunga er tyngre. Tipper alle finner hver sin favoritt, uansett er alle nyere vogner i dag med svingbare hjul ganske greie å manøvrere :)

9 uker ja ❤ ikke så langt bak meg da som er 11. Skal du på en tidlig UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.9.2017 den 19.34, PrøveSola skrev:

9 uker ja ❤ ikke så langt bak meg da som er 11. Skal du på en tidlig UL?

Bare litt kortere enn deg, jeg da! Gleder meg til å passere 12 uker, da skal jeg senke skuldrene litt med tanke på SA. Greier ikke glede meg helt enda, håper mest at det bare skal gå bra :Nikke: 

Jeg regner med en UL om to-tre uker, ja! Spennende å skulle se den lille :nordvesta:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.9.2017 den 6.56, hopeful skrev:

Vi har kjøpt vogn 🙊 emmaljunga edge et eller annet. Men med faste hjul og chroom understell. Vi elsker den og dwn var akkurat slik vi ønsket ❤ men vi kjøpte brukt pga vi forelsket oss begge to i en noe gammel versjon av den 😍

Gratulerer! Så gøy å få tak i nettopp den dere ville ha :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, rhubarb skrev:

Bare litt kortere enn deg, jeg da! Gleder meg til å passere 12 uker, da skal jeg senke skuldrene litt med tanke på SA. Greier ikke glede meg helt enda, håper mest at det bare skal gå bra :Nikke: 

Jeg regner med en UL om to-tre uker, ja! Spennende å skulle se den lille :nordvesta:

 

Ja ikke store forskjellen :laugh:

Ja samme her, ser veldig frem til å komme over i uke 12 og 13. Da slipper man å være så bekymret hele tiden og kan virkelig begynne å glede seg og planlegge OG IKKE MINST KJØPE LITT KLÆR :hjerter_rundt: hihi. 

Jeg skal på organ ultralyd neste uke 😍 håper vi får vite kjønnet allerede og at jeg ikke blir satt noe mer tilbake. Fikk vite kjønnet i slutten av uke 12 med datteren min. Han er syyykt flink han eksperten vi skal til! 

Du må oppdatere oss på ul om noen få uker da :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere damer?? :hjerte:

Hvilke uke og symptomer har dere nå? 

Jeg er ENDELIG i uke 12, så føler jeg kan slappe av litt mer nå :laugh: og hadde håpet jeg skulle ha en bedring i formen min nå... men foreløpig ikke noe tegn til det gitt. Fortsatt kvalm og sliter med mat. Spiser bra i løpet av dagen tross formen men blir kvalm av tanken på all slags mat :unsure: Fortsatt like sliten, verker i alle ledd og vondt i hodet. Jaja, hva gjør man ikke for det lille i magen :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 15+4 i dag. Har hatt migreneanfall i går igjen. Trur den er forværret av svangerskapet fordi jeg har aldri hatt så mange på så kort tid tidligere. Også sliter jeg ellers med mye veldig vondt i hode. Og en del sliten. Sexlysten er veldig lav, desverre. Og en del stikkende smerter i magen, og ryggen har fortsatt litt smerter til tider. Og i natt og i dag har jeg hatt en del menssmerter som gjør meg litt urolig og bekymret.

Men heldigvis er kvalmen nesten helt borte, og jeg er mindre sliten enn jeg var før uke 12.

Men brystene gjør fortsatt vondt og brystvortene er såre. Men det betyr heldigvis større bryst, noe som er sårt trengt.

Nå går vi og venter på ultralyd om 3 uker, kan nesten ikke vente. Har en merkelig uforklarlig følelse på 2 tvillingutter, noe som gir samboer spasmer og angst 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+4... Og sliter ekstremt mye med kvalme og oppkast hele dagen og natten.... Lurer på hvordan jeg skal holde ut.. Men hva gjør man ikke for den lille❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2017 den 13.49, hopeful skrev:

Er 15+4 i dag. Har hatt migreneanfall i går igjen. Trur den er forværret av svangerskapet fordi jeg har aldri hatt så mange på så kort tid tidligere. Også sliter jeg ellers med mye veldig vondt i hode. Og en del sliten. Sexlysten er veldig lav, desverre. Og en del stikkende smerter i magen, og ryggen har fortsatt litt smerter til tider. Og i natt og i dag har jeg hatt en del menssmerter som gjør meg litt urolig og bekymret.

Men heldigvis er kvalmen nesten helt borte, og jeg er mindre sliten enn jeg var før uke 12.

Men brystene gjør fortsatt vondt og brystvortene er såre. Men det betyr heldigvis større bryst, noe som er sårt trengt.

Nå går vi og venter på ultralyd om 3 uker, kan nesten ikke vente. Har en merkelig uforklarlig følelse på 2 tvillingutter, noe som gir samboer spasmer og angst 🤣

Å så godt å være så langt på vei da 😀 Hva er terminen din? Håper du slipper flere migrene anfall, det høres så grusomt ut. Får du tatt medisiner for det når du er gravid? 

Hehe nei du er ikke av de heldige som blir gale etter sex og ikke får nok du heller? 🙈 Har 0 sexlyst jeg også. 

Å jeg har det samme, fortsatt ømme bryst men så glad for det siden det har bidratt til 2 ganger større pupper enn jeg vanligvis har :nori: trengtes!

Ååå spennende!! Tenk om det er tvillinger:laugh: ønsker du at det helst er det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2017 den 17.54, Jeey skrev:

Jeg er 7+4... Og sliter ekstremt mye med kvalme og oppkast hele dagen og natten.... Lurer på hvordan jeg skal holde ut.. Men hva gjør man ikke for den lille❤️

Æsj ja midt i verste ukene med kvalme :unsure: det er grusomt når det står på. Føler med deg 😔 man må være komme gjennom det. Jeg fatter ikke hvordan jeg overlevde 6 mnd med sånn kvalme og oppkast. Men man får det til og alt er verdt det. Og her sitter jeg gravid igjen hehe. Lykke til :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PrøveSola skrev:

Å så godt å være så langt på vei da 😀 Hva er terminen din? Håper du slipper flere migrene anfall, det høres så grusomt ut. Får du tatt medisiner for det når du er gravid? 

Hehe nei du er ikke av de heldige som blir gale etter sex og ikke får nok du heller? 🙈 Har 0 sexlyst jeg også. 

Å jeg har det samme, fortsatt ømme bryst men så glad for det siden det har bidratt til 2 ganger større pupper enn jeg vanligvis har :nori: trengtes!

Ååå spennende!! Tenk om det er tvillinger:laugh: ønsker du at det helst er det? 

Ja. Er glad jeg er så langt på vei nå. Syntes det gikk så farlig sakte, men vips, plutselig er jeg halvveis til 30 uker. Men jeg er for første gang opprinnelig bekymret og redd, pga smertene jwg har hatt de siste dagene. Men skal til jordmor i morgen tidlig, så skal snakke med hun om det. Håper hun er snill.

Desverre har jeg ikke igjen migrenemedisin nå, har så sjelden anfall til vanlig, så har glemt å skaffe nye. Men jeg skal prøve å huske å spørre jordmor om det i morgen, vet ikke om jeg kan bruke medisin ved anfallene i svangerskapet.

Savner sexlysten ja, og noen ganger har jeg sex fordi kjæresten ønsker (ikke noe tvang fra han, men når jeg er i ok form sier jeg ja. Og jeg koser meg når vi er kommet i gang 🙊

Haha ja. Gått fra 65b til 65d i bh størrelse. Mulig jeg kan bruke 65e også 😁 trengtes her også. Haha...

Tar i mot så mange som det er. Men har jobbet med noen tvillinger (i barnehage), og de er noe spessielt. Og husker jeg som svært ung alltid ønsket meg en tvillingsøster. Så hadde vært kos. Men hadde vært greit med 1 også. Blir jo mye mer ansvar. Og mye mer utstyr 🙈😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoho. For en merkelig morgen. Jeg ksn sove i 1 time til, men har allerede liggi våken i 3 kvarter. Har fri fra jobb på morgen fordi jeg skal til jordmor. Men kjæresten sto opp som normalt og holdt rundt meg, ber han flytte hånda fordi jwg har fortsatt vondt i magen og blæren føltes å skulle sprenge. Men, han la den hele tiden tilbake. Litt irritert sier jeg at han må flytte den, men da sier han "men... du har en kul der, du bruker jo å ha helt padde flat mage når du ligger". Over natten ble det en liten hard kul nedenfor navlen min. Det er ingen tvil. Det er en babykul der nede. Må jo være derfor jeg har hatt så vondt siden lørdag? Og kjenner mye strekksmerter når jeg strekker meg, og sleit med å reise meg opp for å komme meg på do. Det kan ikke være luft bare, fordi den er så hard, også er magen størst om kvelden når det er luftmage, på morgen og når jeg ligger er den flat normalt, nesten innover, og den er slik den skal være ovenfor navlen. Haha. Så merkelig. Men så gøy 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt redd idag.. Har slitt mye med kvalme og oppkast siden uke 6 og frem til idag 7+6. Våknet og er i fin form.. Ikke noe kvalme :( er jo bedre å være kvalm for sa vet man på en måte at alt er greit.. Men nå er jeg veldig usikker... Andre symptomer har ikke forsvunnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, hopeful skrev:

Ja. Er glad jeg er så langt på vei nå. Syntes det gikk så farlig sakte, men vips, plutselig er jeg halvveis til 30 uker. Men jeg er for første gang opprinnelig bekymret og redd, pga smertene jwg har hatt de siste dagene. Men skal til jordmor i morgen tidlig, så skal snakke med hun om det. Håper hun er snill.

Desverre har jeg ikke igjen migrenemedisin nå, har så sjelden anfall til vanlig, så har glemt å skaffe nye. Men jeg skal prøve å huske å spørre jordmor om det i morgen, vet ikke om jeg kan bruke medisin ved anfallene i svangerskapet.

Savner sexlysten ja, og noen ganger har jeg sex fordi kjæresten ønsker (ikke noe tvang fra han, men når jeg er i ok form sier jeg ja. Og jeg koser meg når vi er kommet i gang 🙊

Haha ja. Gått fra 65b til 65d i bh størrelse. Mulig jeg kan bruke 65e også 😁 trengtes her også. Haha...

Tar i mot så mange som det er. Men har jobbet med noen tvillinger (i barnehage), og de er noe spessielt. Og husker jeg som svært ung alltid ønsket meg en tvillingsøster. Så hadde vært kos. Men hadde vært greit med 1 også. Blir jo mye mer ansvar. Og mye mer utstyr 🙈😂

Håper det gikk bra hos jordmor i dag og at du fikk svar på hva det med magen din kan være ☺ jeg synes det hørtes ut som luft. Hadde akkurat det samme for en uke siden. Skikkelig smerter i magen i 2-3 dager og plutselig når jeg lå på ryggen stod det ut en stein hard kul nederst på magen. Den var borte dagen etter og ingen flere smerter heller. Det rare var at jeg ikke hadde sett eller følt meg noe oppblåst. 

Ååå så koselig da ☺ håper du får tvillinger. 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, PrøveSola skrev:

Håper det gikk bra hos jordmor i dag og at du fikk svar på hva det med magen din kan være ☺ jeg synes det hørtes ut som luft. Hadde akkurat det samme for en uke siden. Skikkelig smerter i magen i 2-3 dager og plutselig når jeg lå på ryggen stod det ut en stein hard kul nederst på magen. Den var borte dagen etter og ingen flere smerter heller. Det rare var at jeg ikke hadde sett eller følt meg noe oppblåst. 

Ååå så koselig da ☺ håper du får tvillinger. 😍 

Det gikk veldig bra. Hun trudde det var strekk/voksesmerter. Iallefall ufarlig, for har ikke hatt noe blødning, men om det ikke ga seg og jeg ble redd, kunne jeg ringe føden for å høre med de.

Regner med det er en del luftsmerter også, vet godt hvordan det er. Men kulen er der enda, slik den var i morges. Pluss litt luft. Håper det er en babykul 😁 

Hihi. Blir spennende å se hvor mange som gjemmer seg der 😁

Jordmor sa hun syntes det er lang tid mellom de vanlige kontrollene, så jwg kunne godt få oftere sa hun, så skal tilbake om 2 uker 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hopeful skrev:

Det gikk veldig bra. Hun trudde det var strekk/voksesmerter. Iallefall ufarlig, for har ikke hatt noe blødning, men om det ikke ga seg og jeg ble redd, kunne jeg ringe føden for å høre med de.

Regner med det er en del luftsmerter også, vet godt hvordan det er. Men kulen er der enda, slik den var i morges. Pluss litt luft. Håper det er en babykul 😁 

Hihi. Blir spennende å se hvor mange som gjemmer seg der 😁

Jordmor sa hun syntes det er lang tid mellom de vanlige kontrollene, så jwg kunne godt få oftere sa hun, så skal tilbake om 2 uker 😆

Å så godt å høre at alt var normalt ☺ da kan du slappe av med det. Høres ut som du har en fantastisk jordmor!!! Heldig 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, PrøveSola skrev:

Å så godt å høre at alt var normalt ☺ da kan du slappe av med det. Høres ut som du har en fantastisk jordmor!!! Heldig 😍

Ja. Hun virket snill, og flink. Men virket ny i jobben. Ihvertfall på det stedet. Hun brukte litt tid på diverse, samt at hun trengte hjelp ang dataen. Men trur hun kan fungere veldig greit 👍

Men hun ønsket ikke å lytte etter hjertelyd ettersom det var litt tidlig, og at jeg iklw har vært på noe ultralyd enda. I tilfelle hun ikke fant den, og skulle gjøre meg bekymret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, hopeful skrev:

Ja. Hun virket snill, og flink. Men virket ny i jobben. Ihvertfall på det stedet. Hun brukte litt tid på diverse, samt at hun trengte hjelp ang dataen. Men trur hun kan fungere veldig greit 👍

Men hun ønsket ikke å lytte etter hjertelyd ettersom det var litt tidlig, og at jeg iklw har vært på noe ultralyd enda. I tilfelle hun ikke fant den, og skulle gjøre meg bekymret. 

Så bra da får vi håpe hun er en bra match selv om hun er litt klønete i starten 😀 kjemien er den viktigste. 

Veldig vanlig at de ikke vil lytte tidlig siden det kan unødvendig uro mammaen. Min jordmor så at hun hadde så lyst til å prøve på meg enda jeg bare var 11 uker på vei da, men at jeg måtte være forberedt på at det mest sannsynlig ikke gikk så tidlig. Men jommen gikk det 😍 fikk ikke det så tidlig forige svangerskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...