Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2018


Pasjonsfrukten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er fra et sted utenfor Trondheim. 25 år.

Jeg skrøt sist av ingen/mininal kvalme. Karma is a bitch og biter meg i rompa. Ikke lenge etter at jeg hadde skrevet det så spyr jeg to ganger. Nedtur. Håper jeg ikke spyrt flere ganger. Men vært kvalm siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppland her, med baby nr 2 ❤

Jeg er heller ikke kvalm enda, er 6+4 i dag. Hvor langt er du hopeful? Siden du plutselig fikk kvalmen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, PrøveSola skrev:

Oppland her, med baby nr 2 ❤

Jeg er heller ikke kvalm enda, er 6+4 i dag. Hvor langt er du hopeful? Siden du plutselig fikk kvalmen nå?

Jeg er 9+4 i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, hopeful skrev:

Jeg er 9+4 i dag

Ja da fikk du kvalmen sent ja. Får satse på at det bare var nå du var kvalm og at det går over igjen da ☺ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, PrøveSola skrev:

Ja da fikk du kvalmen sent ja. Får satse på at det bare var nå du var kvalm og at det går over igjen da ☺ 

Ja. Har jo vært kvalm tidligere, men aldri så ille, har liksom klart å fungere ganske greit. Men har heldigvis ikke kastet opp noe mer. Men kvalmen slipper ikke taket. Håper den slipper snart. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trondheim her, førstegangs, 28 år. Fikk sett lille på tidlig UL i dag, rart å høre hjertet slå. Var visst 5 dager lenger på vei enn jeg trodde i forhold til menstermin, akkurat 9 uker nå. Trodde jeg visste akkurat når det skjedde da jeg tok eggløsningstester, men tydeligvis ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har små stikk i underlivet? Startet i dag hos meg, blir litt engstelig. 8+1 i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke være livmoren som vokser da @soljordbær ? 

 

Merker fortsatt lite til graviditeten. Hadde det ikke vært for hyppig tissing og bittelitt morgenkvalme og ømme pupper så hadde jeg ikke trodd jeg var gravid. Er 10+1 i dag 🙌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld melde kvalmen seg igjen. Mn ksstet heldigvis ikke opp. Men er fortsatt kvalm. Men må på jobb straks. Har fått smerter i ryggen. I korsryggen på siden, stråler nedover rompa og litt nedover beinet. Noen som har opplevd det? Ikke vondt hele tiden, men noen ganger. Må være now muskulært eller noe. For en dag var jeg bra hele dagen, så nøs jeg. Også melde smertene seg for fult igjen. Skjønner ikke hvordan dagen kan snu så fort. Hadde en ganske bra dag i går når det kommer til symptomer. Men bæm. Så kommer de som kastet på meg.

I går fortalte jeg søskene mine nyheten. Så nå vet alle de nærmeste det. Så om det legger ut, er det ikke krise, selv om det godt kunne ventet litt. Men men. Hadde sine grunner for at vi burde begynne å fortelle det til noen, og da måtte vi bare si det til resten også, så de ikke skulle fått vite om det fra feil kilder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, hopeful skrev:

I går kveld melde kvalmen seg igjen. Mn ksstet heldigvis ikke opp. Men er fortsatt kvalm. Men må på jobb straks. Har fått smerter i ryggen. I korsryggen på siden, stråler nedover rompa og litt nedover beinet. Noen som har opplevd det? Ikke vondt hele tiden, men noen ganger. Må være now muskulært eller noe. For en dag var jeg bra hele dagen, så nøs jeg. Også melde smertene seg for fult igjen. Skjønner ikke hvordan dagen kan snu så fort. Hadde en ganske bra dag i går når det kommer til symptomer. Men bæm. Så kommer de som kastet på meg.

I går fortalte jeg søskene mine nyheten. Så nå vet alle de nærmeste det. Så om det legger ut, er det ikke krise, selv om det godt kunne ventet litt. Men men. Hadde sine grunner for at vi burde begynne å fortelle det til noen, og da måtte vi bare si det til resten også, så de ikke skulle fått vite om det fra feil kilder. 

Jeg hadde det du beskriver i forrige svangerskap. Det kom over natta. Det er bekkenLÅSNING. Er noen nerver i klem som gjør vondt og stråler nedover i beinet. Det er kjempe vondt 😣 husker jeg skulle legge meg en kveld og da fikk jeg ikke langt meg ned eller tatt ned beinet. Så måtte sitte på kanten av senga med beinet oppover ut i lufta i 20 min før jeg kunne litt og litt denne beinet ned og legge meg. Hadde det ganske lenge sånn. Mener det kom i uke 9 eller noe. Men prøv akupunktur 😀 det hjalp meg masse! Ble helt kvitt det. Slet med bekkenløsning i tillegg. Akupunkturen hjalp mot det også 😉 men søk litt rundt så du finner noen flinke som kjenner godt til graviditet. 

Lykke til ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på TUL❤❤ Alt bra med bønna. Så hjertet slå 😍 er like fantastisk denne gangen som sist jeg var gravid. Jeg ble satt 3 dager tilbake, så er nå 6+5. Føler jeg går ett skritt frem og to tilbake hele tiden. Disse ukene tar uendelig lang tid 🙈😥 

Kvalmen har vært skikkelig ille i dag også 😔 så den er absolutt kommet. Kaster ikke opp enda. Men er konstant kvalm. Ikke noe mat frister. Hjelper å spise i ca 5 min før kvalmen er tilbake. 

Endret av PrøveSola
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, PrøveSola skrev:

Jeg hadde det du beskriver i forrige svangerskap. Det kom over natta. Det er bekkenLÅSNING. Er noen nerver i klem som gjør vondt og stråler nedover i beinet. Det er kjempe vondt 😣 husker jeg skulle legge meg en kveld og da fikk jeg ikke langt meg ned eller tatt ned beinet. Så måtte sitte på kanten av senga med beinet oppover ut i lufta i 20 min før jeg kunne litt og litt denne beinet ned og legge meg. Hadde det ganske lenge sånn. Mener det kom i uke 9 eller noe. Men prøv akupunktur 😀 det hjalp meg masse! Ble helt kvitt det. Slet med bekkenløsning i tillegg. Akupunkturen hjalp mot det også 😉 men søk litt rundt så du finner noen flinke som kjenner godt til graviditet. 

Lykke til ☺

Åja. I går strålte det massw nedover rompa fra ryggen. Gjorde så vondt at å gå var et skuespill for seg selv. Kanskje det er løsning ja. Nevnte for kjæresten i går at det virket som noen nerver som sleit. Hmm. Håper det roer seg. Takk for info 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

5+1 og termin 10 april, ser det ut til her. Barn nummer 2. 35 år fra Akershus. Ser jeg er kortere på vei enn dere andre, men det kommer vel flere til etterhvert :nori:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har presantert meg selv i tråden.. 35 år og bor i Trøndelag. Førstegangsgravid. Idag er jeg 10+1.

Var på første svangerskapskontroll hos legen idag og ble litt skuffet.. Var for det meste praktisk info. Blodprøver taes ikke før i uke 12. Men han spurte ikke i det hele tatt om formen min eller noe. Hadde håpet på å få lettet hjertet litt for jeg har hatt en litt hard start på svangerskapet mentalt sett.

Så tror jeg velger jordmor fremover! Skal allerede inn hos jordmor om 2 uker. 

Fikk tilbud om å bli med i en slags gruppe for førstegangsgravide hos jordmor men tror jeg dropper det..Ville ikke være noe annen info der enn jeg ellers får sa de så da er det kanskje mest for det sosiale? Blir jo midt i arbeidstiden også.

Andre som har fått lignende tilbud og som skal være med?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2017 den 20.59, rhubarb skrev:

:vinke:

5+1 og termin 10 april, ser det ut til her. Barn nummer 2. 35 år fra Akershus. Ser jeg er kortere på vei enn dere andre, men det kommer vel flere til etterhvert :nori:

Gratulerer så mye 👦

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har også bestilt time hos jordmor @Salmonella Skal dit om et par uker. Nå er det først ultralyd neste uke (privat) og blodprøver hos lege.  Men har ikke hørt om sånn gruppe for førsegangsgravide. tenker det kan være like mye for det sosiale og ha andre i samme situasjon å støtte seg på og snakke om ting med. Men blir jo gjerne litt mer utfordrende på dagtid mtp jobb enn om det hadde vært samling på kvelden  

Er 11+0 nå og gått inn i uke 12. 🙌🏻Gått så utrolig fort... ! 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? Her har symptomene dabbet kraftig av siste uken, er nå 10+3. Hatt to TUL hittil hvor alt har sett fint ut, og har bestilt time hos fastlege og jordmor i uke 13. Jeg vil helst kun gå til jordmor, men fastlegen ville gjerne ha meg inn til kontroll siden det er prøverør, mental påkjenning og hele den biten. 

Er det vanlig med grupper for førstegangsgravide? Jeg tror ikke jeg har hørt om noe sånt her hos oss, ingen av venninnene mine som har snakket om det i hvert fall. Jeg jobber turnus og har for så vidt tid til denslags, men er generelt ikke så glad i organiserte treff:fnise: Da tar jeg heller en lunsj med dem jeg kjenner som har permisjon for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomene mine har også dabbet av. Var litt redd for at noe hadde skjedd. Men var på tidlig ultralyd i går. Vi fikk se en sprellende akrobatisk krabat og alt så fint ut. Ikke noen avvik.  Er 12+2 nå. Men legen målte og fikk det til å bli 12+6. Noe som ikke er heeelt mulig mtp befruktning. Jaja. Men de vokser kanskje i rykk og napp?  6cm lang fra stump til hode, 8 cm med bein  (strakte seg heeelt ut på ene bildet) 

Tok blodprøver i dag. Så da er det vel bare å smøre seg med talmodighet og vente på OUL som er i uke 20 (synes jeg fikk sen innkalling) 

skal til jordmor neste uke, for en førstegangsamtale, det blir spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...