Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2018


Pasjonsfrukten

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, LoveTrain skrev:

Jeg har ikke blødd noe, men i termingruppen på et annet forum er det mange som har gjort det uten at det har vært noe gale :) Har også flere venninner som har blødd litt i første trimester, og en som blødde hver dag gjennom hele svangerskapet. Altså kan det være helt normalt og ufarlig! Hvor langt er du på vei nå? 

Vet jo at mange gjør det egentlig, men så sykt bekymret man blir når det er seg selv... Er 5+1 Så er jo fryktelig tidlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på et kjøpesenter i går. Tittet etter gravidbukse, så på hm. Men de hadde ikke mindre dongerbukser end 36, noe jeg syntes ble for stort (i bukser fra cubus og vera moda osv bruker jeg str 26, så er ikke så stor naturlig)  de ble så store rundt hoftene og ellers i beina. Vet det kan være jeg går opp i størrelser når jeg blir tjukk, men vil ikke kjøpe de for store heller. Særlig ikke når de er så stretchi. Noen som vet hvor jeg kan finne bukser i 34 eller noe slik?

Også måtte jeg innom en babyklær butikk. Så verdens nydeligste body og bukse i ull, en nøytral så passer uansett kjønn. Tok det ned å så på det. La det fra meg og gikk, prøvde å glemme, men vips så var jeg innpå der igjen, og vips så sto jeg utenfor der med en ny pose i hånden med et nydelig ullsett. Samboeren min lo av meg når han så det, men syntes nok også det var veldig stas. Så lenge jeg ikke går amokk, så syntes han det var helt greit og kjekt 😍

Gleder meg så til å ta det på baby i februar/mars. Kanskje det blir klær i fødebagen? 😍

Men jeg har et spørsmål til. Har noen kjøpt/bestilt vogn allerede? Eller begynt å sett, og kanskje bestemt dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hopeful skrev:

Jeg var på et kjøpesenter i går. Tittet etter gravidbukse, så på hm. Men de hadde ikke mindre dongerbukser end 36, noe jeg syntes ble for stort (i bukser fra cubus og vera moda osv bruker jeg str 26, så er ikke så stor naturlig)  de ble så store rundt hoftene og ellers i beina. Vet det kan være jeg går opp i størrelser når jeg blir tjukk, men vil ikke kjøpe de for store heller. Særlig ikke når de er så stretchi. Noen som vet hvor jeg kan finne bukser i 34 eller noe slik?

Også måtte jeg innom en babyklær butikk. Så verdens nydeligste body og bukse i ull, en nøytral så passer uansett kjønn. Tok det ned å så på det. La det fra meg og gikk, prøvde å glemme, men vips så var jeg innpå der igjen, og vips så sto jeg utenfor der med en ny pose i hånden med et nydelig ullsett. Samboeren min lo av meg når han så det, men syntes nok også det var veldig stas. Så lenge jeg ikke går amokk, så syntes han det var helt greit og kjekt 😍

Gleder meg så til å ta det på baby i februar/mars. Kanskje det blir klær i fødebagen? 😍

Men jeg har et spørsmål til. Har noen kjøpt/bestilt vogn allerede? Eller begynt å sett, og kanskje bestemt dere? 

Jeg bruker 25 i bukser og slet veldig med gravidbukser sist jeg var gravid. Fant aldri noe mindre enn 36 desverre 😔 Så håper noen andre har funnet det for må kjøpe noen snart 😁 

Jeg har Stokke Trailz babyvogn i grå melert farge. Elsker den vogna!! Den er høyere enn andre vogner også (under baggen), så da blir det ikke like kaldt i baggen fordi den er lengre unna den kalde bakken om vinteren. Maaaange andre fordeler også. En veldig lett vogn å trille med store hjul, samtidig er den veldig stødig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bestilt noe, men det blir nok Stokke Trailz her også :) Tenker å vente på Black friday, det var visst 20% i fjor! Stokke er ellers aldri på salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, LoveTrain skrev:

Jeg har ikke bestilt noe, men det blir nok Stokke Trailz her også :) Tenker å vente på Black friday, det var visst 20% i fjor! Stokke er ellers aldri på salg.

Vi kjøpte vår på vår/sommeren på babyshop i Oslo. Da var det 20% på den faktisk. Vi valgte å ikke kjøpe med sportsdelen vi da. Du kommer ikke til å angre om det blir den vogna 😀😍 hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også kjøpe Stokke trailz.  Beste vognen😍 Mannen er relativt høy så denne passet perfekt for han. Synes det er så mange vogner der barnet ligger nesten på bakken 😂  Vi skal ønske oss den til jul 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei. Jeg er en 27 åring fra Oslo. Jeg er gravid i uke 14. 13+2. Jeg og mannen hadde snakket litt om barn og fant ut at så fort vi var ferdig med bryllupet i juli iår så skulle vi prøve. Sluttet på prevensjon i mars ca. Denne frøkna ble gravid i juni. Menstermin er 6 mars.

Hittil har graviditeten vært veldig tung da jeg har hypereremisis. Har dager hvor jg må få hjelp til en dusj. Energien er på bånn og bare kaster opp i et sett. Den siste uken har kvalmen begynt å lette litt heldigvis men dette har gjort meg bekymret for at lille ikke lever. Første svangerskapskontroll er 4.september. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fant vi deømmevognen, og nå står den i bagasjerommet på bilen :alice:

Vi har snakket om denne vogna lenge, er en emaljunga mondial. Vi har sett på de nyw modellene, men vil ikke ha skinn, også vil vi ha mørk/svart vogn, også vi vi ha faste hjul, også også også :fnise: så vi har sett på brukte vogner,og funnet den vi ville ha, men den fikk vi ikke kjøpt den gangen pga var for langt unna oss. Så vi har sett mere, og jeg saumfarte finn i går, og der var den. Den perfekte vogna for oss begge to, 2 min fra hjemme.

Nå vil jeg hjem å se på den. Men nå nok vente litt.

Hmm. 6 måneder til termin. Hvordan skal jeg holde ut og vente til lille gull kommer og kan bruke vogna, og de få klæsplaggene jeg har kjøpt/fått? Noen ganger skulle jeg ønske jeg var en hund og kun gikk gravid i 2 måneder :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så gøy @hopeful  alltid moro når man gjør kupp på ting man har ønsket seg!! 

Tiden går nok fort fremover skal du se. Men kjenner meg igjen! Kjøpt inn masse klær og bare venter på at den lille kan bruke de 😊😊💕

 

gratulerer så mye med graviditeten @Hjertehåp  Håper formen din nå blir bedre nå som kvalmen har gitt seg litt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pasjonsfrukten skrev:

Åh så gøy @hopeful  alltid moro når man gjør kupp på ting man har ønsket seg!! 

Tiden går nok fort fremover skal du se. Men kjenner meg igjen! Kjøpt inn masse klær og bare venter på at den lille kan bruke de 😊😊💕

 

gratulerer så mye med graviditeten @Hjertehåp  Håper formen din nå blir bedre nå som kvalmen har gitt seg litt.  

Takk. Ja. Elsker vogna. Og vi begge er skikkelig fornøyde. Må bare lille komme å prøve den 😍 håper det går litt fort nå. Har fått ultralydtime om en stor måned. Er skikkelig spent 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SA her då trekker meg ut... Lykke til videre! 

Har en aprilgutt fra før og det er veldig fint å få barn på våren. Håper dere får fine svangerskap resten av tiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lillemeg90 skrev:

SA her då trekker meg ut... Lykke til videre! 

Har en aprilgutt fra før og det er veldig fint å få barn på våren. Håper dere får fine svangerskap resten av tiden:)

Åååh. Så trist ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil henge meg på her 😊 

Jeg er 24 år, det er første gangen jeg er gravid! Menstermin 29.april men vet når el skjedde og følger jeg den er termin 28.april. Er idag 5+6. Vi prøvde i 20 prøveperioder før det ble klaff nå, så er temmelig nervøs for at dette skal gå galt, men overlykkelig for miraklet❤️ Hadde mistet troen på naturmetoden for flere mnd siden 😅 

Har slitt mye med menssmerter som kommer og går fra jeg skulle hatt mensen og til nå, så derfor er jeg vel ekstra nervøs. Men krysser fingrene og prøver å vær positiv så skal dette gå bra!! Skal til første ultralyd i uke 7!! Dagene går sååå sakte frem til da! 😆 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.8.2017 den 9.30, lillemeg90 skrev:

SA her då trekker meg ut... Lykke til videre! 

Har en aprilgutt fra før og det er veldig fint å få barn på våren. Håper dere får fine svangerskap resten av tiden:)

Åh så leit 💔

Sender deg en god klem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Jeey skrev:

Vil henge meg på her 😊 

Jeg er 24 år, det er første gangen jeg er gravid! Menstermin 29.april men vet når el skjedde og følger jeg den er termin 28.april. Er idag 5+6. Vi prøvde i 20 prøveperioder før det ble klaff nå, så er temmelig nervøs for at dette skal gå galt, men overlykkelig for miraklet❤️ Hadde mistet troen på naturmetoden for flere mnd siden 😅 

Har slitt mye med menssmerter som kommer og går fra jeg skulle hatt mensen og til nå, så derfor er jeg vel ekstra nervøs. Men krysser fingrene og prøver å vær positiv så skal dette gå bra!! Skal til første ultralyd i uke 7!! Dagene går sååå sakte frem til da! 😆 

Gratulerer så masse!!! ❤️

Var selv på ultralyd i uke 7 for å se at hjertet slo! Først da ble det litt mer virkelig!! 

Hadde også mensen-smerter. Men var bare livmoren som vokste og strakk seg så det er et sunnhetstegn. Lykke til!! 😊

Endret av Pasjonsfrukten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2017 den 10.23, Pasjonsfrukten skrev:
 
 
Da er alle som er i tråden samlet i hovedinnlegget så har vi oversikt over terminlisten 👶🍼 
Hvis @mininirime @PrøveSola @appelsinjuice @LillaMe @soljordbær @Vanilla_88 Og @MissW har lyst til å oppdatere med den infoen som mangler i et innlegg så skal jeg legge det til! 
 
Beklager på forhånd hvis jeg ikke har fått med alle - var noen sider å gå over 😅 Ikke meningen å utelate noen 

MissW- 25 år- B2- menstermin 13 april 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vært på UL i dag :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte: Oppdatert dagboken min. Veldig koselig om dere vil gå inn på meg og lese dagens oppdatering. Skriver om ulike terminer. Er sååå usikker på hva jeg skal gå etter :unsure:

Legger med bilde av frisk og fin baby :hjerte:

20170830_225537.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.8.2017 den 22.57, PrøveSola skrev:

Vært på UL i dag :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte: Oppdatert dagboken min. Veldig koselig om dere vil gå inn på meg og lese dagens oppdatering. Skriver om ulike terminer. Er sååå usikker på hva jeg skal gå etter :unsure:

Legger med bilde av frisk og fin baby :hjerte:

20170830_225537.jpg

Gynekologen min sa det er veldig vanskelig å måle rett størrelse så tidlig, da de ofte ligger i fosterstilling. Du vil få en mer korrekt termin på ul uke 18, da måler de hodet. 

Endret av soljordbær
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.9.2017 den 14.52, soljordbær skrev:

Gynekologen min sa det er veldig vanskelig å måle rett størrelse så tidlig, da de ofte ligger i fosterstilling. Du vil få en mer korrekt termin på ul uke 18, da måler de hodet. 

Ja får se hva han sier han spesialisten på organ ultralyden om 2-3 uker som jeg bestilte for lenge siden. Også selvfølgelig OUL ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2017 den 13.06, hopeful skrev:

Har noen kjøpt/bestilt vogn allerede? Eller begynt å sett, og kanskje bestemt dere? 

Vi har begynt å tenke på det. Vi har noen krav: Sittedelen må kunne vendes mot oss som triller, den må ha to svingbare fremhjul og den kan ikke være for tung. Sist hadde vi Bugaboo og var strålende fornøyd. En del av tingene vi savnet er forbedret på Buffalo, så er en reel mulighet for at det blir den. Har sett litt på bilder Emmaljunga Edge med Duo S Lounge understellet også. Må se den i butikk før vi tar et valg. Stokke har jeg prøvd å trille, og likte den ikke så godt. Synes den var vanskelig å manøvrere. Skal sies at den er et par år gammel, og det er kanskje kommet nye modeller på markedet nå!

Så hyggelig å se UL-bilde! Jeg er 9+0 i dag. Kjenner stadig endringer i kroppen,og er skikkelig trøtt! Gleder meg til å se bønna på UL om noen uker :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...