Gå til innhold

Hvor gammel ER du vs hvor gammel SER du ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken hudpleie bruker du?

Anonymkode: faa7e...a0a

Åh, det er så mye. Akkurat nå rens,toner  og øyekrem fra Ole Henriksen. Øyegel og fuktserum fra Emma S. Syremaske fra Skinplan, Fuktkreme fra Loreal. Skrub fra Rituals.  Planlegger å få Retinol/A-vitaminsyrekrem på resept for å bruke som kur for pigmentflekker, porer og linjer til høsten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er nylig blitt 24 år, men får ofte spørsmål om jeg er 17-18. Vet jeg ser veldig ung ut, og må alltid vise leg når jeg skal kjøpe alkohol. Har bollekinn og glatt, fet hud :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ser unge ut for alderen - tør jeg spørre om kroppen deres? 
Min erfaring er at de som er små (lave og tynne) - gjerne om de har bleket hår, gjerne ser yngre ut enn de er, særlig om de kler seg "barnslig"... og de som er lubne gjerne også ser yngre ut, pga de gjerne har lite rynker.

Erfaringer omkring dette?

 

Anonymkode: a18b6...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som ser unge ut for alderen - tør jeg spørre om kroppen deres? 
Min erfaring er at de som er små (lave og tynne) - gjerne om de har bleket hår, gjerne ser yngre ut enn de er, særlig om de kler seg "barnslig"... og de som er lubne gjerne også ser yngre ut, pga de gjerne har lite rynker.

Erfaringer omkring dette?

 

Anonymkode: a18b6...f1a

Jeg er 1,76 cm høy, normalt bygget og veier 66 kg.  Så jeg er verken liten eller lubben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 40, men blir konsekvent antatt å være rundt 24. Sånn har det vært siden jeg var 12. Jeg ble hele veien tatt for å være mora til småsøsknene mine, og en periode også til barn bare 4-5 år yngre enn meg. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har rett og slett ikke endra utseende i det hele tatt siden jeg var 12, med unntak av puppestørrelse, at jeg har lagt på meg og at jeg muligens har fått en nyanse mørkere hår. Som ung var dette en forbannelse og i 20-åra nøytalt, men nå som 41-åring må jeg vel kunne sies å være heldig :) 

Anonymkode: 37fb0...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 17. Har møtt folk som tror jeg er 11 og folk som tror jeg er 19-20 år. Selv vil jeg se ut som jeg er ca. 15 år. Ingen big deal egentlig

Anonymkode: 929bc...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 24 og aner ikke hvor gammel folk tror jeg er. Sikkert mellom 22 og 30. 

En venn av familien ble spurt om leg for å kjøpe Paracet. Han var 42.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er over 40, men blir konsekvent antatt å være rundt 24. Sånn har det vært siden jeg var 12. Jeg ble hele veien tatt for å være mora til småsøsknene mine, og en periode også til barn bare 4-5 år yngre enn meg. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har rett og slett ikke endra utseende i det hele tatt siden jeg var 12, med unntak av puppestørrelse, at jeg har lagt på meg og at jeg muligens har fått en nyanse mørkere hår. Som ung var dette en forbannelse og i 20-åra nøytalt, men nå som 41-åring må jeg vel kunne sies å være heldig :) 

Anonymkode: 37fb0...b0a

Så du ut som du var 24 da du var 12 år?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser egentlig en alder ut? Jeg synes det er veldig vanskelig. Hvordan ser 40 år ut, hvordan ser 35 år ut? Virker nesten som det er stas å se yngre ut enn man er. Hvorfor det?

Anonymkode: e9640...4b3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 18, snart 19. Får ofte høre at jeg ser ut som 14-16, utrolig irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Mystix skrev:

Så du ut som du var 24 da du var 12 år?

Ja, og det var ikke gøy. 

Anonymkode: 37fb0...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ser egentlig en alder ut? Jeg synes det er veldig vanskelig. Hvordan ser 40 år ut, hvordan ser 35 år ut?

Virker nesten som det er stas å se yngre ut enn man er. Hvorfor det?

Anonymkode: e9640...4b3

Vet ikke. Jeg har utrolig vanskelig for å ta folks alder selv. Jeg føler noen ganger at samfunnet har en bestemt oppfatning av hvordan feks en 35åring ser ut, eller en 40åring, men alle eldes jo forskjellig så vi bør heller være åpne for forskjellene. 

Jeg tror det har litt med hvordan man føler seg. De fleste føler seg nok ikke som sin kronologiske alder- kanskje føler de seg 10+++++ år yngre, og da vil de gjerne at huden også skal gjenspeile det. Man ser det jo på alle kosmetiske operasjoner folk tar i dag- mye dreier seg om å bli tatt for å være yngre. Ellers skal de bruke anti-age kremer og andre behandlingsmåter. Hvis man føler seg yngre enn det utseende sier man er, hvorfor skal man ikke få lov til å gjøre noe med det siste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg er passert 50 og hører ofte folk bli litt forbauset over det når jeg sier hvor gammel jeg er. Muligens er de bare høflige? Tror også de relaterer det til når jeg begynte å jobbe her - ingen tenker på at jeg hadde jobbet et annet sted først, samt tatt utdannelsen over noen flere år enn det som er vanlig. På den annen side er jeg ganske heldig med genene, tror jeg, og har forholdsvis bra hud og ikke så alt for mange rynker. Vil kanskje gjette på at jeg ser 4-5 år yngre ut enn jeg faktisk er. (I og for seg greit nok. Da jeg var 11 ble jeg tatt for å være 15 så det har på en måte jevnet seg ut :fnise: . )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler også om hvordan man vil andre skal oppfatte deg. Jeg liker ikke den "kjerringlooken" mange får når de bikker 40.  (nå kommer jeg til å mye pepper her!)  Ofte kortere hår med lugg,  mindre sminke gjerne bare maskara og leppestift.  De kjører også ofte briller i "friske" farger, oppkneppede og formløse kjoler, tunikaer, henger gjerne 5-10 år bak i tid når det gjelder trender osv.  Men når det skal sies finnes det mange kvinner i 40-50 åra som holder seg veldig bra og som er elegante, tidløse og friske. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2017 den 21.55, AnonymBruker skrev:

36 men folk tror jeg er i midten av 20 årene. 

Måtte vise legg til etter 31 ved kjøp av alkohol og sigaretter.

Anonymkode: d5092...005

Sist jeg måtte vise leg var jeg 40. Men det skjer i det minste ikke så ofte nå som før. Da jeg var 30 skjedde det stadig vekk. 

Anonymkode: ae16d...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Mystix skrev:

Det handler også om hvordan man vil andre skal oppfatte deg. Jeg liker ikke den "kjerringlooken" mange får når de bikker 40.  (nå kommer jeg til å mye pepper her!)  Ofte kortere hår med lugg,  mindre sminke gjerne bare maskara og leppestift.  De kjører også ofte briller i "friske" farger, oppkneppede og formløse kjoler, tunikaer, henger gjerne 5-10 år bak i tid når det gjelder trender osv.  Men når det skal sies finnes det mange kvinner i 40-50 åra som holder seg veldig bra og som er elegante, tidløse og friske. 

Noen kler jo kort hår veldig godt. Men er enig i at det er mye "kjerringsveiser". Og briller i "friske farger" er ikke mye pent. Og kræsjer fort med klærne. 

Jeg sliter med å venne meg til at lebestift hører sammen med "lite sminke". For meg er lebestift mye sminke. Bruker stort sett bare masvara og eyeliner selv. 

Anonymkode: ae16d...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2017 den 21.26, AnonymBruker skrev:

Ganske påfallende at 99,9%  svarene av de i midten av 30 årene og oppover sier de går for å være 10-15 år yngre. Selv er jeg 41 og ser på venninnene mine som er på samme alder eller eldre, og de fleste  ser kke så mye yngre ut enn de faktisk er. Må legge til at ingen bruker fillere eller botox. 

Noe skjer når man nærmer seg 40 

Er botox og fillere tatt med i betrakningen når man snakker om hvor ung man ser ut?

Anonymkode: 21843...1ce

Jeg er 41, og har hele livet blitt tatt for å være yngre enn jeg er. Det har til tider vært frustrerende. Det gjør ingenting om folk i dag tror jeg er i 30-årene, men når folk tror jeg er veldig mye yngre,  så er det ikke like gøy. Føler ofte at jeg blir tatt mindre seriøst i en del sammenhenger, at jeg blir sett på som en "liten drittunge", noen ganger av folk som sannsynligvis er yngre enn meg. Så det er ikke nødvendigvis noen fordel å se ung ut alltid. Jeg merker jo selv at alderen har satt sine spor, men jeg er forholdsvis lav og har rundt ansikt med oppstoppernese. Så tror det får meg til å se ung ut ved første øyekast,  ser de nærmere etter,  ser de kanskje at jeg er eldre. Har aldri brukt botox eller fillers og heller aldri hatt noe omfattende hudpleieregime. Fuktighetskrem etter behov og solkrem med høy faktor i ansiktet når jeg husker det. 

Anonymkode: ae16d...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hjärtat skrev:

En venn av familien ble spurt om leg for å kjøpe Paracet. Han var 42.

Bra det ikke bare er meg...:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har, aldri noensinne, sett en i 40-åra som ser ut som om hun er i 20-åra. Hvor er dere hen?

Anonymkode: c3ff0...a91

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...