Gå til innhold

Hvor gammel ER du vs hvor gammel SER du ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tipper jeg ser ut like gammel som jeg er - 40. Har ikke noe behov for å se verken yngre eller eldre ut. Bærer min alder med stolthet :) Føler meg som den jeg er, uavhengig av alder. 

Anonymkode: e9640...4b3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Frem til jeg rundet omtrent 40, tok folk meg stadig for å være yngre enn jeg var. Da jeg var 18-19, trodde folk jeg var 15....til min store gremmelse. "Ta det med ro" sa muttern i et av sine sjeldne visdomsord;"du blir tidsnok gammal!"

Det hadde hun rett i.

Da jeg var 32, trodde folk jeg var 25 osv.

Men nå er det noen år siden noen tok meg for å være yngre enn jeg er nå (jeg er 50). Bortsett fra faren min da. Men jeg vet ikke helt om jeg kan ta det for god fisk, at han synes jeg ser yngre ut enn jeg er. Er ikke han... inhabil? Han mener det ser ut som jeg er i slutten av 30-årene, og det gjør jeg ihvertfall ikke, etter mitt eget syn. Jeg har da speil!

Nei, jeg ser vel ut til å være så gammel som jeg faktisk er nå. Folk kommenterte alltid at jeg så veldig ung ut før, og det er det aldri noen (andre enn pappa) som sier lenger, så da må det bety at de ikke synes det lenger, da.

Anonymkode: e5485...bc0

Du skriver ikke som ei på 50 år. Føler du deg ung? 

Det psykologiske spiller jo også inn på alder, så om man føler ung så er man kanskje ung lenger og 😌

Anonymkode: 41969...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier å "gjette" eller å "tro" at folk er yngre enn de er bare for å være snill og høflig.

"Ååå, er du SÅ gammel??? Jeg trodde du var 5-10 år yngre!" eller "Du er vel rundt 30" til en som ser ut som 40+.

Mange blir veldig glade og fornøyde når jeg sier noe sånt :)

 

Anonymkode: 8a212...e46

Jeg pleier ikke å gjette bare for å være "snill" eller "høflig". Hvis jeg sier noe om alder så er det ektefølt. Jo, det er folk som ser betraktelig yngre ut - og så er det folk som ser gamle ut. Jeg gikk sammen med ei som jeg trodde var over 50...og så var hun 36! 😳 Da sier man ikke at "Oi, så uuung du ser ut!" 

Anonymkode: 41969...30c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Tja, eg er 41, men fekk seinast i fjor høyre at eg er utruleg vanskeleg å plassere alderen på. Eg har fin hud, slank og veltrena kropp, men også grå striper i håret, så eg skjønar greia. Eg vil tru eg kanskje ser ut som eg er eit par år yngre enn eg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigress
På 29.5.2017 den 9.31, AnonymBruker skrev:

Folk lurer seg selv TRILL RUNDT JO!

Nei!  Dere ser IKKE 5-10-15-20 år yngre enn dere er. Blir faktisk forbannet over at voksne folk er så lettlurte og virkelighets fjerne.

Hey, burugler! Dere ser garantert ut som alderenen deres. DEAL WITH IT med litt eleganse !

Anonymkode: 2d9fd...be6

Eg tek i alle fall deg for å vere mykje yngre enn du er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er snart 44.  Blir oftest tippet ti å være ca 10 år yngre.  Jeg ser ikke ut som mange av mine andre medsøstre på 44. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 år, og jeg ser ut som jeg er rundt denne alderen. 

De som ser ut om de er i tenårene eller i starten tyveårene når de ikke er det handler mest om at man ikke ser voksen ut. Man har altså barnslige trekk som de fleste vokser av seg når de passerer 25. Jeg synes ikke det er noe positivt å se ut som man er yngre enn 25 når man ikke er det. I tillegg undrer jeg meg over hvordan de kler seg og hårsveisen de har. Det er mye som endrer seg når man passerer midten av 20-årene. Man blir rett og slett voksen (både utseende, men også smak og hvordan man ter seg).

Anonymkode: 2c3f2...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 27 og blir alltid tatt for å være mye yngre. Tok kaka når jeg måtte vise legitimasjon for kjøp av smertestillende på butikken. Ellers er bussjåfører usikker på om jeg skal ha voksenbillett og jeg må alltid vise legitimasjon ved alkohol. Tipper jeg ser ut som 15/16-20, alt ettersom. Ingen bruker å tippe noe særlig over 20.

Anonymkode: 2db7d...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 19, blir feiltatt for å nærme meg slutten av 20-årene. 

Anonymkode: ab39d...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

22 år, og jeg ser ut som jeg er rundt denne alderen. 

De som ser ut om de er i tenårene eller i starten tyveårene når de ikke er det handler mest om at man ikke ser voksen ut. Man har altså barnslige trekk som de fleste vokser av seg når de passerer 25. Jeg synes ikke det er noe positivt å se ut som man er yngre enn 25 når man ikke er det. I tillegg undrer jeg meg over hvordan de kler seg og hårsveisen de har. Det er mye som endrer seg når man passerer midten av 20-årene. Man blir rett og slett voksen (både utseende, men også smak og hvordan man ter seg).

Anonymkode: 2c3f2...ed5

Hvorfor må man endre klestil og sveis etter fylte 25?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24, men blir ofte tatt for å være 16-18 ish :dry: har et veldig søtt ansikt og ganske slank uten særlig kvinnligeformer.

Anonymkode: 3ebf5...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ganske påfallende at 99,9%  svarene av de i midten av 30 årene og oppover sier de går for å være 10-15 år yngre. Selv er jeg 41 og ser på venninnene mine som er på samme alder eller eldre, og de fleste  ser kke så mye yngre ut enn de faktisk er. Må legge til at ingen bruker fillere eller botox. 

Noe skjer når man nærmer seg 40 

Er botox og fillere tatt med i betrakningen når man snakker om hvor ung man ser ut?

Anonymkode: 21843...1ce

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ganske påfallende at 99,9%  svarene av de i midten av 30 årene og oppover sier de går for å være 10-15 år yngre. Selv er jeg 41 og ser på venninnene mine som er på samme alder eller eldre, og de fleste  ser kke så mye yngre ut enn de faktisk er. Må legge til at ingen bruker fillere eller botox. 

Noe skjer når man nærmer seg 40 

Er botox og fillere tatt med i betrakningen når man snakker om hvor ung man ser ut?

Anonymkode: 21843...1ce

Kanskje svaret heller ligger hos de som ikke svarer her - de som ser eldre ut enn de er, finnes jo likeså som de som ser yngre ut. 

Anonymkode: fce0b...183

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2017 den 22.01, Newroz skrev:

Jeg er 31, men folk tror jeg er 26/27. Tror egentlig det er ganske normalt. Det er ikke snakk om mange år, og det er vanskelig å bedømme alderen til folk. 

Folk sier jo lavere når de gjetter alderen til andre. Man vil jo ikke bomme å si at noen er eldre ut enn de er. Du ser nok ut som du er 31.

Anonymkode: 90525...8db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Newroz
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk sier jo lavere når de gjetter alderen til andre. Man vil jo ikke bomme å si at noen er eldre ut enn de er. Du ser nok ut som du er 31.

Anonymkode: 90525...8db

Ja, det er veldig mye mulig. Det er jo uansett snakk om noen få år, og jeg kan vel egentlig ikke se forskjell på ei som er 31 enn ei som er 27...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ganske påfallende at 99,9%  svarene av de i midten av 30 årene og oppover sier de går for å være 10-15 år yngre. Selv er jeg 41 og ser på venninnene mine som er på samme alder eller eldre, og de fleste  ser kke så mye yngre ut enn de faktisk er. Må legge til at ingen bruker fillere eller botox. 

Noe skjer når man nærmer seg 40 

Er botox og fillere tatt med i betrakningen når man snakker om hvor ung man ser ut?

Anonymkode: 21843...1ce

Jeg har lagt litt filler i leppekanten for å rette ut linjer over leppa, det er 9 mnd siden nå, så det er ikke mye igjen. Ellers har jeg aldri tuklet med ansiktet mitt på den måten.  Jeg er over gjennomsnittet opptatt av hudpleie og tror dette hjelper på for å holde huden ung.  Leker med tanken på å rette ut sinnarynka, men det blir nok bare med tanken. Livredd botox. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Mystix skrev:

Jeg har lagt litt filler i leppekanten for å rette ut linjer over leppa, det er 9 mnd siden nå, så det er ikke mye igjen. Ellers har jeg aldri tuklet med ansiktet mitt på den måten.  Jeg er over gjennomsnittet opptatt av hudpleie og tror dette hjelper på for å holde huden ung.  Leker med tanken på å rette ut sinnarynka, men det blir nok bare med tanken. Livredd botox. 

Hvilken hudpleie bruker du?

Anonymkode: faa7e...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...