Gå til innhold

Hvor gammel ER du vs hvor gammel SER du ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 34. Jeg har alltid opplevd at folk tror jeg er mye yngre enn det jeg er.

Jeg er pedagog, og for et par måneder siden ble en mor så overrasket når hun hørte at jeg har barn. "Har du barn?!" Du er jo så ung?!" 

Opplevde også en eldre dame som kom bort til meg og barna mine på kafé for noen år siden og sa: "To små barn! Det må da være travelt for deg! Du er vel knapt 20 år?!" Da var jeg 31. 

Jeg er glad for at jeg ser ung ut, men det kan være litt irriterende i jobbsammenheng noen ganger, når folk tror jeg knapt er ferdig med utdannelsen. 

Anonymkode: f34a5...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 34. Jeg har alltid opplevd at folk tror jeg er mye yngre enn det jeg er.

Jeg er pedagog, og for et par måneder siden ble en mor så overrasket når hun hørte at jeg har barn. "Har du barn?!" Du er jo så ung?!" 

Opplevde også en eldre dame som kom bort til meg og barna mine på kafé for noen år siden og sa: "To små barn! Det må da være travelt for deg! Du er vel knapt 20 år?!" Da var jeg 31. 

Jeg er glad for at jeg ser ung ut, men det kan være litt irriterende i jobbsammenheng noen ganger, når folk tror jeg knapt er ferdig med utdannelsen. 

Anonymkode: f34a5...9f4

Jeg har samme erfaring som deg. I believe you ;) 

Anonymkode: bf409...7c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hvor alle får tilbakemeldinger om hvilken alder de ser ut til å ha, jeg da, med mindre man ser mye yngre ut enn man er. Jeg er 35 og antar at jeg ser ca. ut som alderen min. Når noen i jobbsammenheng har spurt hvor gammel jeg er, har noen riktignok sagt at de trodde jeg var noen år yngre, men om det bare er en form for høflighet eller ikke, vet jo ikke jeg. Vurdering av folks alder er jo heller ikke noe dagligdags tema blant de jeg omgås. Men, da jeg var yngre var det helt tydelig at flere trodde jeg var ganske mye yngre enn jeg var, antakelig fordi jeg har litt sånn "baby face" med et ganske uskyldig uttrykk i ansiktet. Sist gang jeg ble spurt om jeg skulle ha barnebillett på bussen var jeg 25-26. Men det var typisk en dag hvor jeg kom usminket i treningsklær. Jeg syns hvordan man kler og sminker seg og litt hvordan man ter seg har vel så mye å si for hva jeg tror om folks alder som rynker og sånne ting. Da jeg begynte å jobbe etter studiene som 26-åring, syns jeg det var en ulempe å se så ung ut, og begynte å sminke meg og kle meg litt annerledes for prøve å bli tatt med seriøs ut fra førsteinntrykket. Og så har jeg alltid jobbet med en del folk som er eldre enn meg, også nå, så jeg har vært mer opptatt av å bli tatt seriøst enn å virke "yngst mulig". Jeg bruker litt tid på utseendet i hverdagen, men målet er ikke å nærmest se ut som en tenåring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri sagt at jeg ser ut som en 17-åring, selv om 17-åringer selv har tatt meg for å være på deres alder. Og nei, jeg sitter ikke å tviholde på å se ut som en 20-åring (jeg vet veldig godt hva du ser for deg når du sier det). Men folk ser forskjellig ut! Noen 25 åringer kan se ut som at de er 30, det vet du.. Noen 40 åringer kan se ut som at de er 50. Sånn går det andre veien også.

To 35-åringer under:

Relatert bildeBilderesultat for britney spears 2017

Anonymkode: bf409...7c6

Ja, noen kan se yngre ut enn de er. Det var ikke det jeg mente. Å se 5-10 år yngre ut enn man er kan jeg tro på, men at en på 40 ser ut som hun er 20 er dessverre ganske urealistisk. Spranget mellom en 20-åring og en 40-åring er stort. 

Jeg synes begge de kvinnene ser ut som de er i 30-årene. Husker ikke hva hun øverste heter, men jeg ville tippet at hun var i slutten av 20-årene eller begynnelsen av 30-årene. Britney kan nok litt eldre ut, men ser fortsatt bra ut på det bildet. 

Det er ikke bare rynker og slike ting som gjør at man ser hvor gamle folk er. Ofte handler det om væremåte og erfaring man sitter på. 

Anonymkode: bc9bd...92c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som 16 åring trodde folk jeg var 13. Som 18 åring tenkte de 14-15. Nå som 25 åring tror mange rundt 17-18. Håper dette holder seg.

Alt fra barn til godt voksne mener jeg er mye yngre enn jeg er. Før reagerte jeg veldig på det, men nå svarer jeg alltid med et lurt smil at ja, kan godt være 17 igjen jeg. 

Anonymkode: 1b8e2...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 43, men folk tror ikke jeg er en dag over 32. Sånn har jeg hatt det i hele mitt voksne liv. Måtte vise leg på et utested i fjor, jeg bare HÆ? "Du kunne vært sønnen min!" Han ble paff der ja. Jeg gledet meg til å fylle 30 for når jeg sa jeg va 29 så trodde ingen meg. Men det hjalp dessverre ikke. Nå er det ingen som tror jeg er 40+ 

Anonymkode: e9b95...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 34, de fleste tror jeg er 33-26 år. Litt plagsomt i yrket mitt enkelte ganger da mange tror jeg er veldig ung og dermed ikke tar meg seriøst . Uten sminke setning enda yngre ut, som en drittunge:fnise:

Anonymkode: d16c4...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er 34, de fleste tror jeg er 33-26 år. Litt plagsomt i yrket mitt enkelte ganger da mange tror jeg er veldig ung og dermed ikke tar meg seriøst . Uten sminke setning enda yngre ut, som en drittunge:fnise:

Anonymkode: d16c4...b0f

Skulle stå 23-26

Anonymkode: d16c4...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, noen kan se yngre ut enn de er. Det var ikke det jeg mente. Å se 5-10 år yngre ut enn man er kan jeg tro på, men at en på 40 ser ut som hun er 20 er dessverre ganske urealistisk. Spranget mellom en 20-åring og en 40-åring er stort. 

Jeg synes begge de kvinnene ser ut som de er i 30-årene. Husker ikke hva hun øverste heter, men jeg ville tippet at hun var i slutten av 20-årene eller begynnelsen av 30-årene. Britney kan nok litt eldre ut, men ser fortsatt bra ut på det bildet. 

Det er ikke bare rynker og slike ting som gjør at man ser hvor gamle folk er. Ofte handler det om væremåte og erfaring man sitter på. 

Anonymkode: bc9bd...92c

Folk eldes forskjellig. Deal with it. Noen kan se 5-10 år yngre ut, men noen kan se 20 år yngre ut også. Noen kan se eldre ut.

Jeg synes definitivt hun første kan se ut som hun er ca 21. Hun andre ser ut som hun kunne vært 40+ .

Og det siste du skriver, trenger heller ikke henge sammen ed alderen. Ei på 35 kan være singel, uten barn, aldri bodd sammen med en mann før mens ei anna kan være 35 med 3 barn, kanskje også forskjellige fedre, flere samboerforhold bak seg. Så helt forskjellig livserfaring, selv om de har samme alder. Ei på 35 kan ha mye mer livserfaring enn ei anna på 35. Og det kan selvsagt også påvirke det ytre. Handler ikke bare om man røyker eller soler seg, etc. Gener spiller nok endel inn, men også livserfaring, evt mangel på livserfaring

Selv ser jeg mye yngre ut. Har alltid gjort det. Derfor blir jeg provosert når flere skriver at det er bare noe man tror, at folk sier det for å "være hyggelig" etc. Har ikke barn og på en måte lite livserfaring med menn, så føler meg også mye yngre, i forhold til endel jevnaldrene som har hatt det ene ( samboer ) forholdet etter det andre.

Anonymkode: faa7e...a0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de som betviler på alder høres egentlig ut som ganske misunnelige. JO, det er faktisk mulig å se ganske så ung ut. 

Hvor gammel er hun her egentlig?

b5c1bd01864e72251794881fa83397b3.jpg

Og hun her:

Japanese-housewife-MasakoMizutani-beauty

(Føstnevnte er en sminket 13 åring. Sistnevnte er 43)

Anonymkode: 41969...30c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk eldes forskjellig. Deal with it. Noen kan se 5-10 år yngre ut, men noen kan se 20 år yngre ut også. Noen kan se eldre ut.

Jeg synes definitivt hun første kan se ut som hun er ca 21. Hun andre ser ut som hun kunne vært 40+ .

Og det siste du skriver, trenger heller ikke henge sammen ed alderen. Ei på 35 kan være singel, uten barn, aldri bodd sammen med en mann før mens ei anna kan være 35 med 3 barn, kanskje også forskjellige fedre, flere samboerforhold bak seg. Så helt forskjellig livserfaring, selv om de har samme alder. Ei på 35 kan ha mye mer livserfaring enn ei anna på 35. Og det kan selvsagt også påvirke det ytre. Handler ikke bare om man røyker eller soler seg, etc. Gener spiller nok endel inn, men også livserfaring, evt mangel på livserfaring

Selv ser jeg mye yngre ut. Har alltid gjort det. Derfor blir jeg provosert når flere skriver at det er bare noe man tror, at folk sier det for å "være hyggelig" etc. Har ikke barn og på en måte lite livserfaring med menn, så føler meg også mye yngre, i forhold til endel jevnaldrene som har hatt det ene ( samboer ) forholdet etter det andre.

Anonymkode: faa7e...a0a

Nei, det er sjeldent at noen ser ut som de er 20 år yngre. I denne tråden fremstilles det som at det er så utrolig vanlig. Noe det ikke er. 

Ja, selvsagt kan erfaring og livsstil gjøre at man ser yngre eller eldre ut. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle de som betviler på alder høres egentlig ut som ganske misunnelige. JO, det er faktisk mulig å se ganske så ung ut. 

Hvor gammel er hun her egentlig?

b5c1bd01864e72251794881fa83397b3.jpg

Og hun her:

Japanese-housewife-MasakoMizutani-beauty

(Føstnevnte er en sminket 13 åring. Sistnevnte er 43)

Anonymkode: 41969...30c

Men nå er det jo en kjent sak at asiatiske kvinner ofte ser mye yngre ut enn de er. 

Ganske morsomt at du trekker inn misunnelse. Selv om jeg ikke ser yngre ut så betyr ikke det at jeg ikke ser bra ut eller skulle ønske at jeg så ut som jeg var 20. Jeg har rett og slett innfunnet meg med at man eldes og sånn er det bare. 

Anonymkode: bc9bd...92c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns jeg ser eldre ut enn jeg er. Er 30, men fått to barn og er deprimert. Har forøvrig hørt at jeg ser yngre ut og, men føler jeg lever livet til en 70åring.

Anonymkode: f66c9...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 24, men ingen tror på meg! Jeg må alltid diskutere med de for å "bevise" det. Alle tror jeg er mellom 18-19. Jeg vil nok være mer takknemlig for å se yngre ut når jeg er eldre, men er fortsatt kjipt å måtte vise legitimasjon for snus osv. Blir litt fornærmet over at de ikke en gang synes at jeg ser ut som om jeg er over 18, haha. 

Anonymkode: 138dd...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har rett og slett innfunnet meg med at man eldes og sånn er det bare. 

Anonymkode: bc9bd...92c

Vel, jeg vet jo at man eldes. Men jeg vet også at man eldes forskjellig, og mange ser mye yngre ut enn det andre på deres alder ser ut. Det jeg misliker er at man skal bli latterliggjort fordi andre tar en for å se yngre ut. Jeg ser meg selv i speilet og ser at jeg er smalere i ansiktet enn da jeg var 18, men da veide jeg også mer (58kg) enn det jeg gjør nå (54kg), og jeg er sunnere nå enn det jeg var da. Har man fet hud så ser man også yngre ut enn de som har tørr hud. Av alle lignende artikler på nett hvor folk har blitt tatt for å være yngre, så latterliggjøres de i kommentarfeltene "Er du helt blåst? Du ser ikke ut som du er 25, du ser ut som alderen din!" etc. Går det ikke an å akseptere at folk eldres forskjellig? 

Anonymkode: 41969...30c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg vet jo at man eldes. Men jeg vet også at man eldes forskjellig, og mange ser mye yngre ut enn det andre på deres alder ser ut. Det jeg misliker er at man skal bli latterliggjort fordi andre tar en for å se yngre ut. Jeg ser meg selv i speilet og ser at jeg er smalere i ansiktet enn da jeg var 18, men da veide jeg også mer (58kg) enn det jeg gjør nå (54kg), og jeg er sunnere nå enn det jeg var da. Har man fet hud så ser man også yngre ut enn de som har tørr hud. Av alle lignende artikler på nett hvor folk har blitt tatt for å være yngre, så latterliggjøres de i kommentarfeltene "Er du helt blåst? Du ser ikke ut som du er 25, du ser ut som alderen din!" etc. Går det ikke an å akseptere at folk eldres forskjellig? 

Anonymkode: 41969...30c

Ja, man eldes forskjellig, men det er når folk overdriver veldig at det virker usannsynlig. 

Jeg har også blitt tatt for å være yngre. For eksempel sa noen at jeg så ut som jeg var 18 da jeg var 28. Jeg tar slike kommentarer med en stor klype salt. Det er bare noe folk slenger ut for å være hyggelige. Dessuten er ikke det at et par personer har sagt det noe bevis i seg selv, men får man høre det ofte er det kanskje noe i det. 

Jeg betviler ikke at folk kan se yngre eller eldre ut forresten, men jeg betviler at noen ser ut som en tenåring når de er 40. Det tilhører nok sjeldenhetene for vestlige kvinner i hvert fall. 

Anonymkode: bc9bd...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er litt forskjellig. 

Jeg er snart 40 år. Mannen min trodde jeg var 25 år (då var jeg 37). Og jeg må ofte vise bevis på polet for å kjøpa. På byn tipper folk rundt 28-29. 

 

Selv syns jeg at jeg ser gammel ut!

Anonymkode: 4805d...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 25 år, men folk tror veldig ofte at jeg er 17-18, noen ganger yngre enn det til og med...:P jeg ble tatt for å være ungdomsskoleelev her om dagen..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...