AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #61 Skrevet 8. mai 2017 ..to måneder siden ble en av dem diagnosert med malignant (?) føflekk. For tre uker siden døde han.. Anonymkode: c6253...631
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #62 Skrevet 8. mai 2017 Leste at man måler hvor sterk solen er i form av stråling/UV indeks. I Norge er den 5-6, I feks Thailand er den 11, I solarium er den 12-13. Anonymkode: a2a13...d8e
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #63 Skrevet 8. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: ..to måneder siden ble en av dem diagnosert med malignant (?) føflekk. For tre uker siden døde han.. Anonymkode: c6253...631 Anonymkode: a2a13...d8e
MissPierce Skrevet 8. mai 2017 #64 Skrevet 8. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk <3 Jeg har noen føflekker men ikke mer enn normalt, de jeg har som er slitt store er utstående. Har lite på armer og bein uten om sånne bitte små og mest på overkropp. Anonymkode: a2a13...d8e Er det da en av de store som du har fått kreft i? Har lite føflekker gjennereldt, har flest på armene. Men bare sånne bittesmå som nålestikk. Er veldig nøye med å følge med på alle. Å man kan jo få hudkreft også av sol, ikke bare føflekk kreft. Så tenkter jo på det uansett. Igjen masse gode tanker til deg, og krysser alt for at det går bra 😊
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #65 Skrevet 9. mai 2017 1 minutt siden, MissPierce skrev: Er det da en av de store som du har fått kreft i? Har lite føflekker gjennereldt, har flest på armene. Men bare sånne bittesmå som nålestikk. Er veldig nøye med å følge med på alle. Å man kan jo få hudkreft også av sol, ikke bare føflekk kreft. Så tenkter jo på det uansett. Igjen masse gode tanker til deg, og krysser alt for at det går bra 😊 Takk for det <3 Nei, føflekken min var tynn (0,55 mm) og heller ikke stor i omkrets. Den var ny dvs, oppdaget den plutselig på låret for 5-6 år siden. Har ellers få flate middels store føflekker på kroppen. Må si lysten til å grille meg i syden har minsket en smule for å si det sånn. I år skal vi være i 14 dager. Leste at man skulle bruke minst spf 30 i varmere strøk, så jeg får være flink og ikke gå ned på faktoren. Anonymkode: a2a13...d8e
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #66 Skrevet 9. mai 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leste at man måler hvor sterk solen er i form av stråling/UV indeks. I Norge er den 5-6, I feks Thailand er den 11, I solarium er den 12-13. Anonymkode: a2a13...d8e Er den 12-13 i solarium? Herregud, skjønner virkelig ikke hvorfor folk legger seg frivillig der! Det er jo kjempehøy UV indeks, høyere enn Thailand! Folk ødelegger huden sin i solarium. Anonymkode: ce793...8a2 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #67 Skrevet 9. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er den 12-13 i solarium? Herregud, skjønner virkelig ikke hvorfor folk legger seg frivillig der! Det er jo kjempehøy UV indeks, høyere enn Thailand! Folk ødelegger huden sin i solarium. Anonymkode: ce793...8a2 Nå ligger man jo ikke 5-6 timer i strekk i solarium da. En artikkel fra 2013 sier at hudkreften visstnok har stagnert blant unge og at sammenhengen mellom solarium og kreft ikke er helt klar. Men det er 4 år siden da. Her fant jeg også det jeg skrev om UV-indeks. http://www.tv2.no/a/5187559/ Anonymkode: a2a13...d8e 1
MissPierce Skrevet 9. mai 2017 #68 Skrevet 9. mai 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for det <3 Nei, føflekken min var tynn (0,55 mm) og heller ikke stor i omkrets. Den var ny dvs, oppdaget den plutselig på låret for 5-6 år siden. Har ellers få flate middels store føflekker på kroppen. Må si lysten til å grille meg i syden har minsket en smule for å si det sånn. I år skal vi være i 14 dager. Leste at man skulle bruke minst spf 30 i varmere strøk, så jeg får være flink og ikke gå ned på faktoren. Anonymkode: a2a13...d8e Har fått beskjed om å komme om det dukker opp en ny. Utenom sånne nålestikkk størrelser da. Hadde selv en skremmende opplevelse da jeg oppdaget stor kul under huden, som bare ble større og større. Fikk beskjed om at den nok var godartet siden den vokste så fort, men de kunne ikke si sikkert før den var operert vekk. På den mnd fra jeg ble undersøkt med MR, til den ble fjernet vokste den over to cm i diameter. Var som ett kinderegg da den ble fjernet. Tok 3mnd før jeg fikk vite at den var godartet. Det var laaaaange mnd 🙁
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #69 Skrevet 9. mai 2017 11 minutter siden, MissPierce skrev: Har fått beskjed om å komme om det dukker opp en ny. Utenom sånne nålestikkk størrelser da. Hadde selv en skremmende opplevelse da jeg oppdaget stor kul under huden, som bare ble større og større. Fikk beskjed om at den nok var godartet siden den vokste så fort, men de kunne ikke si sikkert før den var operert vekk. På den mnd fra jeg ble undersøkt med MR, til den ble fjernet vokste den over to cm i diameter. Var som ett kinderegg da den ble fjernet. Tok 3mnd før jeg fikk vite at den var godartet. Det var laaaaange mnd 🙁 Det er faen meg umenneskelig å måtte vente så lenge på svar. Det tar sikkert 5 min å sjekke en slik kul for kreft. Jeg lurer på hva de driver med på sykehusene?? Drikker kaffe og klør seg i rævva? Jeg ventet 10 uker på svar fra føflekken var fjernet, legen sa 5-6 uker. Jeg trodde ikke de hadde funnet noe siden jeg ikke hørte noe, men så feil kan man ta. Kirurgen lovet max 4 uker idag da etter eksisjonen. Anonymkode: a2a13...d8e
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #70 Skrevet 9. mai 2017 10 timer siden, LISJ skrev: Det er ikke farlig å sole seg om man har solvett Solvett betyr at man vet hvilken type hud man selv har. Og at man bruker riktig faktor til sin hud. Å ligge å grille seg på alumuiniumsfolie fra april - august og bruke sololje uten faktor og STEKE seg er det færreste som tåler av etniske nordmenn. De som tåler det kan bruke minimalt tid på brunfargen. Hvordan kan du si at solarium ikke er farlig? Og, jeg vet hvilken hudtrype jeg har ja, og at jeg ikke ofte blir brent Anonymkode: 19017...7ba 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #71 Skrevet 9. mai 2017 9 timer siden, Athleisure skrev: Det er noe du må se litt an! Jeg pleier å ta ca. 40 min per gang jeg tar solarium, da får jeg god farge. Du kan jo forsøke å ta 20 min en gang i uken for eksempel Tar du ofte solarium? Anonymkode: 19017...7ba
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #72 Skrevet 9. mai 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Leste at man måler hvor sterk solen er i form av stråling/UV indeks. I Norge er den 5-6, I feks Thailand er den 11, I solarium er den 12-13. Anonymkode: a2a13...d8e Link? Anonymkode: 19017...7ba
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #73 Skrevet 9. mai 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for det <3 Nei, føflekken min var tynn (0,55 mm) og heller ikke stor i omkrets. Den var ny dvs, oppdaget den plutselig på låret for 5-6 år siden. Har ellers få flate middels store føflekker på kroppen. Må si lysten til å grille meg i syden har minsket en smule for å si det sånn. I år skal vi være i 14 dager. Leste at man skulle bruke minst spf 30 i varmere strøk, så jeg får være flink og ikke gå ned på faktoren. Anonymkode: a2a13...d8e Jeg har ingen føflekker på kroppen sånn, har bare en liten en, og den er maks 1-2 mm bred. Veldig veldig veldig liten. Eneste jeg har på kroppen. Burde vel ikke bekymre meg kontra andre som har mange fler på kroppen? Anonymkode: 19017...7ba
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #74 Skrevet 9. mai 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: ..to måneder siden ble en av dem diagnosert med malignant (?) føflekk. For tre uker siden døde han.. Anonymkode: c6253...631 Var de lyse i huden? Tok de solarium? Anonymkode: 19017...7ba
Gjest Athleisure Skrevet 9. mai 2017 #75 Skrevet 9. mai 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tar du ofte solarium? Anonymkode: 19017...7ba Har perioder hvor jeg tar litt. Gjerne om sommeren for å bli så brun som mulig
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #76 Skrevet 9. mai 2017 1 minutt siden, Athleisure skrev: Har perioder hvor jeg tar litt. Gjerne om sommeren for å bli så brun som mulig Ah okey. Faaaaaen jeg vet ikke om jeg skal ta det eller ikke. Helvete også På sommeren gidder jeg ikke å ta det, da er jeg i syden uansett Anonymkode: 19017...7ba
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 9. mai 2017 #77 Skrevet 9. mai 2017 (endret) 100% av alle mennesker som har tatt solarium har død eller vil dø. Endret 9. mai 2017 av Aragorn II Elessar
Gjest Athleisure Skrevet 9. mai 2017 #78 Skrevet 9. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ah okey. Faaaaaen jeg vet ikke om jeg skal ta det eller ikke. Helvete også På sommeren gidder jeg ikke å ta det, da er jeg i syden uansett Anonymkode: 19017...7ba Det er helt greit å ta litt solarium - alt med måte!
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #79 Skrevet 9. mai 2017 11 minutter siden, Aragorn II Elessar skrev: 100% av alle mennesker som har tatt solarium har død eller vil dø. Hvor har du lest dette? Anonymkode: 19017...7ba
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 9. mai 2017 #80 Skrevet 9. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor har du lest dette? Anonymkode: 19017...7ba Ingen steder. Men alle mennesker dør så alle som har tatt solarium har død eller vil dø. Det er et faktum at mennesker dør. Det samme gjelder for de som aldri har tatt solarium. Eller vent tror du at mennesker lever evig ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå