AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #141 Skrevet 11. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at det blir mye mer intenst for huden å fordøye så høy UV indeks på kort tid. Jeg kommer aldri til å legge meg i et solarium og jeg har veldig fin hud, hatt det hele livet! Anonymkode: ce793...8a2 Det med fin hud er mye genetikk, vil jeg tro. Men f.eks 25 min i solarium, 1 gang i mnd, kan da ikke være sååååååå farlig? Kontra de som tar sol 1 gang i uka Anonymkode: 19017...7ba
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #142 Skrevet 11. mai 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det med fin hud er mye genetikk, vil jeg tro. Men f.eks 25 min i solarium, 1 gang i mnd, kan da ikke være sååååååå farlig? Kontra de som tar sol 1 gang i uka Anonymkode: 19017...7ba Gjør som du vil, men jg kommer aldri til å legge meg inn i et solarium. Tror det er mye bedre for huden å få litt naturlig sol på kroppen av og til, en å steke seg i sånne høye UV indeks senger med falsk stråling... Naturlig sol med måte er sunt, men solarium tror jeg ikke er bra for huden i det hele tatt. Anonymkode: ce793...8a2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #143 Skrevet 11. mai 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var det du som hadde fått påvist kreft? Håper det går bra med deg. Beklager hvis jeg tar feil. Kan jeg spørre deg hvor mye du har solt deg i loarium, og om du tror huden din hadde vært finere hvis du ikke hadde solt deg i solarium? Anonymkode: ce793...8a2 Ja, det var meg. Da er det bare å bla seg oppover her så får du svar alt Anonymkode: a2a13...d8e
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #144 Skrevet 11. mai 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det var meg. Da er det bare å bla seg oppover her så får du svar alt Anonymkode: a2a13...d8e Funker disse solariumskremene? Om man bruker de, beskytter de littegrann mot de strålene? Anonymkode: 19017...7ba
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #145 Skrevet 11. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Funker disse solariumskremene? Om man bruker de, beskytter de littegrann mot de strålene? Anonymkode: 19017...7ba Hvis de har solfaktor har de en viss beskyttelse. Husk minimum spf 15. Anonymkode: a2a13...d8e
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #146 Skrevet 11. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis de har solfaktor har de en viss beskyttelse. Husk minimum spf 15. Anonymkode: a2a13...d8e Finnes det noen solariumskremer som har spf 15 da? Finner ikke noen på nettet Anonymkode: 19017...7ba
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #147 Skrevet 11. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finnes det noen solariumskremer som har spf 15 da? Finner ikke noen på nettet Anonymkode: 19017...7ba Nei, da ville jeg brukt vanlig solkrem. Anonymkode: a2a13...d8e
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #148 Skrevet 11. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det var meg. Da er det bare å bla seg oppover her så får du svar alt Anonymkode: a2a13...d8e Takk, så det nå. Du har vært heldig siden du har gode gener. Håper det går bra med deg:) Hvis du hadde fått valget idag angående huden din : hadde du ønsket at du aldri tok sol tidligere eller tror du huden hadde vært den samme som den er nå ( uavhengig føflekken/e )? Stille spørsmålet på vegne av andre som vurderer solarium. Anonymkode: ce793...8a2
Gjest BlandaDrops Skrevet 11. mai 2017 #149 Skrevet 11. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, da ville jeg brukt vanlig solkrem. Anonymkode: a2a13...d8e Dette er noe skikkelig tull ! T.o.m kreftforeningen anbefaler å IKKE bruke solfaktor i solarium. Dersom man ønsker å beskytte seg bør man heller korte ned på tiden.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #150 Skrevet 11. mai 2017 15 minutter siden, BlandaDrops skrev: Dette er noe skikkelig tull ! T.o.m kreftforeningen anbefaler å IKKE bruke solfaktor i solarium. Dersom man ønsker å beskytte seg bør man heller korte ned på tiden. Hva med de solariumskremene som er egna for solarium? Anonymkode: 19017...7ba
Gjest BlandaDrops Skrevet 11. mai 2017 #151 Skrevet 11. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva med de solariumskremene som er egna for solarium? Anonymkode: 19017...7ba De har aldri faktor.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #152 Skrevet 11. mai 2017 http://www.lifeandstylemag.com/posts/tan-mom-now-127234/photos/tan-mom-1-238615 Anonymkode: c6253...631 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #153 Skrevet 11. mai 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk, så det nå. Du har vært heldig siden du har gode gener. Håper det går bra med deg:) Hvis du hadde fått valget idag angående huden din : hadde du ønsket at du aldri tok sol tidligere eller tror du huden hadde vært den samme som den er nå ( uavhengig føflekken/e )? Stille spørsmålet på vegne av andre som vurderer solarium. Anonymkode: ce793...8a2 Jeg skulle ønsket jeg ikke tok så mye solarium fra 18-30 år. Tok gjerne sol 3-7 ganger i mnd på den tiden, av og på selvsagt. Jeg tror jeg hadde hatt enda færre linjer og mindre pigmentflekker i ansiktet og på brystet hvis jeg hadde latt vær. Jeg har nok god hud genetisk siden jeg har få linjer og rynker og er ganske fast i ansiktet sammenlignet med andre på min alder. Men det er vanskelig å vite, jeg soler meg mye på sommeren og jeg har vært i syden hvert år de siste 10-12 årene. Bruker alltid fra 10-50 i faktor, men var ikke så flink da jeg var yngre. De siste årene har jeg ikke smurt meg på kroppen hvis jeg bare skal sitte ute på terrassen i 1-2 timer. Det skal jeg begynne med nå for å si det sånn. Anonymkode: a2a13...d8e
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #154 Skrevet 11. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://www.lifeandstylemag.com/posts/tan-mom-now-127234/photos/tan-mom-1-238615 Anonymkode: c6253...631 Tror ikke solen har gjort henne en tjeneste, for å si det sånn! Anonymkode: a2a13...d8e 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #155 Skrevet 11. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle ønsket jeg ikke tok så mye solarium fra 18-30 år. Tok gjerne sol 3-7 ganger i mnd på den tiden, av og på selvsagt. Jeg tror jeg hadde hatt enda færre linjer og mindre pigmentflekker i ansiktet og på brystet hvis jeg hadde latt vær. Jeg har nok god hud genetisk siden jeg har få linjer og rynker og er ganske fast i ansiktet sammenlignet med andre på min alder. Men det er vanskelig å vite, jeg soler meg mye på sommeren og jeg har vært i syden hvert år de siste 10-12 årene. Bruker alltid fra 10-50 i faktor, men var ikke så flink da jeg var yngre. De siste årene har jeg ikke smurt meg på kroppen hvis jeg bare skal sitte ute på terrassen i 1-2 timer. Det skal jeg begynne med nå for å si det sånn. Anonymkode: a2a13...d8e Jeg skjønner. Du har sikkert gode gener . Tror sol ute ( ikke solarium ) i små doser kan være bra. Ser ut som du nå har lært iallefall. Kanskje det er lurt å bruke faktor 50 i syden, evt ha på seg klær/caps/hatt/solbriller. Har lest at det skal være bra å sitte ute i sola i f.eks 10 minutter uten solkrem for å få D-vitamin, men ikke der det er steiksol midt på dagen( der UV indeksen er høy ). Nå har jeg alltid holdt meg unna sterk sol, aldri tatt solarium og aldri vært i syden faktisk, så har mer det man kaller melkehvit hud eller porselenshud, og er fornøyd med det. Tror jeg har spart huden min på en måte, den er som den alltid har vært. Har ingen pigmentflekker. Folk kler jo forskjellig. Solbrun hud kan absolutt være fint, men synes endel nordmenn overdriver solinga, men man må jo få bestemme selv. Jeg tror uansett at solarium ikke er noe bra for huden. Anonymkode: ce793...8a2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #156 Skrevet 11. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner. Du har sikkert gode gener . Tror sol ute ( ikke solarium ) i små doser kan være bra. Ser ut som du nå har lært iallefall. Kanskje det er lurt å bruke faktor 50 i syden, evt ha på seg klær/caps/hatt/solbriller. Har lest at det skal være bra å sitte ute i sola i f.eks 10 minutter uten solkrem for å få D-vitamin, men ikke der det er steiksol midt på dagen( der UV indeksen er høy ). Nå har jeg alltid holdt meg unna sterk sol, aldri tatt solarium og aldri vært i syden faktisk, så har mer det man kaller melkehvit hud eller porselenshud, og er fornøyd med det. Tror jeg har spart huden min på en måte, den er som den alltid har vært. Har ingen pigmentflekker. Folk kler jo forskjellig. Solbrun hud kan absolutt være fint, men synes endel nordmenn overdriver solinga, men man må jo få bestemme selv. Jeg tror uansett at solarium ikke er noe bra for huden. Anonymkode: ce793...8a2 Jeg føler meg 100 ganger mer vel når jeg er brun, og det blir ikke det samme med selvbruning. Skal bruke spf 30 i syden i sommer, og skal kjøpe ny. Har utrolig mye gammel solkrem på badet. Noen som har tips til en som ikke blir hvit på huden og som ikke "smuldrer" når den tørker?? Anonymkode: a2a13...d8e 1
Gjest BlandaDrops Skrevet 11. mai 2017 #157 Skrevet 11. mai 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler meg 100 ganger mer vel når jeg er brun, og det blir ikke det samme med selvbruning. Skal bruke spf 30 i syden i sommer, og skal kjøpe ny. Har utrolig mye gammel solkrem på badet. Noen som har tips til en som ikke blir hvit på huden og som ikke "smuldrer" når den tørker?? Anonymkode: a2a13...d8e Biotherm eller Tropicana er mine favoritter. Liker best sololje med 15 spf selv.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #158 Skrevet 11. mai 2017 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler meg 100 ganger mer vel når jeg er brun, og det blir ikke det samme med selvbruning. Skal bruke spf 30 i syden i sommer, og skal kjøpe ny. Har utrolig mye gammel solkrem på badet. Noen som har tips til en som ikke blir hvit på huden og som ikke "smuldrer" når den tørker?? Anonymkode: a2a13...d8e Jeg skjønner, og du er sikkert flott med din brunfarge:) Jeg liker godt La Roche Posay sin spf 30 eller spf 50+. De har en i mer fluid enn krem mener jeg, som har en tynnere konsistens så den ikke blir for tykk og hvit på huden. Anonymkode: ce793...8a2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #159 Skrevet 12. mai 2017 Men disse rørene i brun og blid sengene, de dyreste. Hvor mye bedre er de enn de billigste solariumene? Anonymkode: 19017...7ba
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #160 Skrevet 12. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men disse rørene i brun og blid sengene, de dyreste. Hvor mye bedre er de enn de billigste solariumene? Anonymkode: 19017...7ba Det er bare en viss strålingsmengde som er lovlig fra solariumsrør i Norge, jeg tipper de her helt like de billigere sengene men med flere duppeditter. Ikke merket forskjell de gangene jeg har prøvd. Anonymkode: a2a13...d8e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå